Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

Eerste Kweek; 5 Power Plants In Scrog Onder 600 Watt

Recommended Posts

De meeste kweekschemas van fabrikanten moet je met een flinke korrel zout nemen, en vaak is de helft van de aanbevolen hoeveelheid meer dan voldoende.. Er zijn trouwens ook zat mensen die maar tot een ec van 1.0 gaan, meer voeding betekent niet altijd meer opbrengst, atmo schreef het ook al eens, je kunt een plant niet zomaar 'vetmesten' door meer voeding te gaan geven.

Je planten zien er goed uit hopelijk groeien ze nog voldoende door om je net te laten vullen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen commentaar... ;) jammer, ik kan wel wat info gebruiken... ik ga dan wel met Ec 1,6 / Ph 6,0 voeden. 1 x per week alleen water Ph 6,0. dat Atami kweekschema klopt voor geen meter volgens mij.

 

grtn.

Zou je niet beginnen voeden met een lagere ec-waarde glazenwasser?

Bijvoorbeeld 1.1 en langzaaam opvoeren.

gr.ozric

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben echt in de war wat betreft voeding... ;)

 

een schema voor PP wat ik op het forum vond (welliswaar uit 2002) gaf aan; vanaf week 3 Ec 1,6 en elke week + 0,2...

 

zouden mss meer mensen hun mening hierover willen geven?

 

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meeste kweekschemas van fabrikanten moet je met een flinke korrel zout nemen, en vaak is de helft van de aanbevolen hoeveelheid meer dan voldoende..

 

Hoe zit dat dan met het voedingsschema van BioBizz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat dit vooral bij chemische voeding nadelig kan uitpakken, bij bio overvoedt je immers minder snel, al zou minder misschien evengoed dezelfde resultaten kunnen geven...

ik heb het topic even opgezocht, hier is het (staat ook een alternatief biobizz schema in)

Share this post


Link to post
Share on other sites

okdan, die ga ik ff lezen.

 

net men plantjes gediefd.

 

voor:

med_gallery_8244_1084_421076.jpg

 

 

tijdens:

med_gallery_8244_1084_405661.jpg

 

 

na:

med_gallery_8244_1084_885982.jpg

 

 

en nog wat uitlopers omgebogen zodat de andere scheuten harder groeien:

med_gallery_8244_1084_735552.jpg

 

 

thx voor de reply's en groeten!

 

de glazenwasser! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er netjes uit,nu is het zaak om de scheuten die door het net groeien zo snel mogenlijk op te binden om een egaal veld te kunnen creeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe ik, rataplan!

 

+/- 5 cm boven het net = buigen :smoke

 

 

 

ik heb trouwens ff dat artikel over voeding gelezen. ik vind het heel verwarrend. ik heb meerdere mensen gezien die in week 2 bloei beginnen met Ec 1,6 en dan elke week + 0,2 tot de Ec 2,2 maar de schrijver van dat artikel voedt dus eens in de 4-5 dagen met Ec 0,8 oid. en voor de rest alleen maar water??!!??!! ;)

 

geen idee welke methode nou het beste is in mijn geval. ik meende ook nog iets te lezen over dat sommige soorten er op gekweekt zijn hoge Ec waardes te kunnen verdragen (zou dit ook betrekking hebben op PP?). ik ga nu iig. voeden met een Ec van 1,0 tot ik hier meer van weet! zou iemand mij hier advies in kunnen geven?

 

 

bedankt alvast! :rofl

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pp kan behoorlijk wat verdragen qua ec (bekijk maar eens wat indoorverslagen met pp), maar ik heb er zo mijn vraagtekens bij of het ook daadwerkelijk beter is voor de opbrengst (behalve die van de voedingsfabrikant)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wat verslagen bekeken tomas, en ik ga nu dan maar de Ec 1,3 van 40pp aanhouden, mede omdat hij ook de Atami aardevoeding gebruikt die ik heb. heb je nog een tip over wat ik hier nog bij kan geven? ik zie bij veel mensen wel 5 flessen staan met verschillende spullen. ;)

 

als ik heb goed heb, heb ik vanaf week 5 bloei pas PK 13-14 nodig(?). maar moet ik nu al specifieke bloeivoeding geven bíj de Atami aardevoeding? :rofl

 

 

 

psst, paar buigfotootjes iemand?

med_gallery_8244_1084_1005342.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_158670.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_743051.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_490365.jpg

 

 

 

zo glad is het veldje nu:

med_gallery_8244_1084_601915.jpg

 

 

 

 

de lamp hangt 50 cm boven het veld voor maximale penetratie! ;) ik krijg geen verbrande puntjes. denk door de blowertjes onder de lamp. :smoke

 

 

alle commentaar is welkom, alvast bedankt!

 

de glazenwasser :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor, pas alleen op met binden en zorg dat je tussen de internodes bind. je kan ze beter iets meer boven het rek uit laten steken voordat je bind zodat je goed de ruimte hebt om hem vast te leggen...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik op letten, paffie!

 

 

ff over de voeding nog een keer:

 

ik was van plan de Ec op 1,4 te zetten, alléén: op de Atami fles die ik heb staat 500ml / 100 liter, met aan het begin van de cyclus de helft. maar als ik dus doe wat er op de fles staat, krijg ik een Ec van 1,0. op de fles staat dat de voeding ballast-vrij is. heeft dit hier mee te maken?

 

dus wat moet ik nou doen? gewoon 1,4 aanhouden of doen wat er op de fles staat? ;)

 

 

glazenwasgroetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

 

dag 12 bloei

 

 

ze gaan lekker! :smoke

 

het begint er al aardig wild uit te zien:

med_gallery_8244_1084_553731.jpg

 

 

 

blowertjes onder de lamp blijken zeer effectief: 45cm afstand en geen verbrande puntjes!

med_gallery_8244_1084_453500.jpg

 

 

 

 

ze zuipen echt als ketters nu! gisteren tensio van 140mB: 800 ml pp. gegeven en de middelste 900. vandaag de tensio weer keurig op 120! het valt me ook echt elke dag op dat er weer extra topjes door het gaas heen steken! het binden heb ik voorlopig even achterwege gelaten. daar was ik ook een beetje te enthausiast mee geweest denk ik... ipv. te binden steek ik nu handmatig alle nieuwe takken die door het net komen op de goeie plaats om een optimale SCReenOfGreen te krijgen.

 

:rofl

 

morgen ga ik 4 stuks 120mm fans @ 220 volt bestellen om de lucht in de kast rond te pompen. die grote zwenkventilator is veels te log mijn setup. ;) ik ga de grote zwenkventilator aan het plafond ophangen om de lucht rond te pompen! ;)

 

Ec = 1,4

Ph = 6,0

 

groeten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begint al lekker vol te raken daar ;)

Hopenlijk over 12 dagen nog 2x zo vol dan heb je je scrog behaalt!! :smoke

 

gr.speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man dat wordt al een mooi veldje, de EC waardes verschillen misschien zoveel omdat sommige mensen met bio voeding werken

 

op naar de halve kilo!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek Glazenwasser!!

 

go go go..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker jongens!

 

 

het veldje wordt met de dag voller en de bloeiverschijnselen zijn steeds duidelijker aanwezig! ;)

 

ik bind op dit moment alleen de ergste uitschieters en de scheuten recht onder de lamp tegen het net om toch nog een beetje die kom te krijgen.

 

med_gallery_8244_1084_12806.jpg

 

 

die computer fans onder de lamp raad ik echt iedereen aan! de lamp hangt nu op 35 á 40 cm van de hoogste blaadjes en ze verbranden niet! :no dikke penetratie! :whistling

 

morgen weer foteaux.

 

groeten, de glazenwasser ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

 

dag 16, bloei

 

 

het wordt steeds voller

med_gallery_8244_1084_269833.jpg

 

 

ze krijgen al tietjes! ;)

med_gallery_8244_1084_322584.jpg

 

 

het veldje van boven

med_gallery_8244_1084_509531.jpg

 

 

het begint al aardig lekker te ruiken in de kast! :no ze drinken nu bijna een liter per dag. Ec = 1,6 + 1 ml per liter bloei booster, Ph = 6,0.

 

moet ik nou alles blijven dieven waarvan ik denk dat het het scrognet niet meer gaat halen?

 

 

groetjes! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan lekker GW :no , zou wel de uitlopers die het net niet halen weghalen, zullen

alleen maar fluffies aankomen, die ook het topic van Sannie over the one voor eigen rookwaar

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx blauwe!

 

 

7 vingers ;)

med_gallery_8244_1084_625777.jpg

 

 

heb de lamp toch ietsje hoger gehangen. ik heb aan de zijkanten een paar 7 vingerige bladeren zitten, en in het midden welliswaar geen verbranding, maar wel wat rode steeltjes. kan dit met de hitte te maken hebben?

 

en nog iets: ik zie hele kleine mugjes in m'n hok rondvliegen. het zijn er maar 1 of 2. is dit iets wat ik zou moeten bestrijden? (varenrouw mug oid.?) :no

 

 

groeten! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit daar op het netje :no

Tot zo'n 15 cm onder het netje laten zitten en de rest weghalen!

En nee de lamp zorgt niet voor de paarse steeltjes,meestal is de temp de boosdoener.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee sannie, thx!

 

álles weghalen 15 cm onder het net inclusief bladeren, of alleen de nieuwe scheuten?

 

 

groetjes! ;)

 

 

PS.

 

deze was ik nog vergeten te laten zien:

 

zwenk plafond ventilator:

med_gallery_8244_1084_187630.jpg

 

 

perfect voor de circulatie, neemt geen ruimte in en zo krijgt ook niet één kant meer wind dan de andere! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

van voruh:

med_gallery_8244_1084_941394.jpg

 

 

 

van bovuh:

med_gallery_8244_1084_1021396.jpg

 

 

 

heb denk al een stuk of 40 bindertjes gebruikt :no de grote fanleaves douw ik zoveel mogelijk onder het net zodat er meer ruimte overblijft voor de nieuwe aanwas. gaat goed zo?

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...