Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

Eerste Kweek; 5 Power Plants In Scrog Onder 600 Watt

Recommended Posts

ik denk dat je een beetje overbezorgd bent.. gewoon de natuur z'n gangetje laten gaan, en geef ze ook voldoende rust.. geduld is nodig, dat zul je straks ook moeten hebben als ze gaan bloeien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, zoals de ervaren mensen zeggen, even met rust laten en dan gaat het meeste vanzelf nu.

 

 

ik vond het ook moeilijk in het begin hoor., is zo verleidelijk op even te gaan kijken en even dit doen en dat doen, maar ik heb het 2 dagen gedaan, en daarna bij mezelf gezegt: ok dit is niet goed, even rust nu. toen heb ik alleen het hok open gehad als de lamp net aanging (water geven indien nodig en ff kijken) en dat zo 4 dagen zo gedaan, en toen moesten ze in de bloei. en waren ze lekker aangeslagen flink gegroeid vooral in breedte bij mij dan, enlengte klein beetje. lengte ging erg snel in de eerste tot derde week bloei. echt leuk als je dan foto's terug kijkt. haha.

 

ik wens je veel succes en fijne dagen, dus ff'tjes rust nu met de feestelijke dagen. (niet te veel, wel beetje in de gaten houden)

 

 

Liefs G1rly :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

okdan, bedankt voor de tips allemaal! ik ga ze lekker met rust laten. ik vind het idd. moeilijk in te schatten hoe ze zouden moeten groeien, vandaar dat ik me soms wat te druk maak :verrygood

ik vind het ook zo leuk om met ze bezig te zijn! :verrygood

 

 

fijne kerstgroeten, de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

 

dag VI

 

 

 

ze zijn aangeslagen; ze hebben allemaal worteltjes onder de potjes uit!!!! :rofl

 

damn ik ben echt blij nou! :wOOt ze zijn ook lekker gegroeid volgens mij. moet ik ze al verpotten?

 

 

kerstgroeten van uw wasser!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, that's the way it should be... :P

 

Trek er voorzichtig een potje af, en kijk of je een mooi volgeworteld kluitje heb...

In dit geval ben je klaar om over te potten, zolang het kluitje uit elkaar valt laat je ze nog een paar dagen staan...

 

Fotoooo's willen we zien.... :rofl

 

grt Paffie

 

EDIT: PS, het is raadzaam voordat je ze overpot nog even te dompelen in masai, zo bereik je het hele plantje, en het kan je een hoop ergenis schelen... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Glazenwassertjuhh

 

lekker he die wortels en zo snel he .

 

dus ze slaan lekker aan nu he

 

maar ik zal nog ff een paar dagen wachten met over potten en ik zal ook nog niet kijken naar je wortels die zitten nog niet vast genoeg

 

dus nog ff relaxt

 

De vriendelijke 2e Ketsdag groenten

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

halleau! :rofl

 

 

ik ga morgen of overmorgen dan wel verpotten (als de kluitjes idd. stevig zijn). ik zal ook ff die masai in huis halen. potten zijn eergisteren ingewaterd. maareh hoe ga ik dan precies te werk? is het gewoon:

  • dompelen in de masai
  • kuiltje in de aarde maken
  • kleine potjes voorzichtig van de kluit afhalen
  • stekgrond er omheen laten zitten
  • in het kuiltje zetten en aandrukken
  • beetje water geven (op de plug / er omheen / van onderen; en hoeveel?)

 

 

natte kerstdagen toegewenst! :wOOt

 

lat0r

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep je hebt hem door .

 

alleen he water geven 200 ml om de stam heen .

 

maar hoef jeniet direct te doen want je dompelt ze onder in masai :rofl

 

de groente Harry

 

2e dag van de kets maraton . :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, als je dompelt alleen de plant dompelen, niet de kluit :wOOt , daarna in de grote pot, en eenmalig wat water geven rondom de stam...

 

Daarna rust geven, en past water geven als de pot licht aan voelt. Probeer de LV de komende dagen nog een beetje hoog te houden (60 á 65 %).

 

Zorg dat je potten goed vol zitten, en plant het plantje met de hele kluit onder het oppervlakte...

 

Succes, gaat goed komen... :rofl

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

he thx! :wOOt

 

 

enneh, ik wil ook toppen of fimmen. daar kan ik denk ik wel beter een paar dagen mee wachten he? enneh zal ik ze dan toppen of fimmen? :rofl

 

 

ketsze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien slim om ze eerst in die 25 liters te zetten, en dan even te laten wennen(klein mogelijke grondovergangstemperatuur).

 

Dan kan je ze daarna toppen, zo min mogelijk stress proberen te veroorzaken :wOOt

gr.speed :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee G W

 

 

de Pablo Ijscobar style kan ook he

 

dat is pletten , schrijnt beter te zijn dan toppen :rofl

 

hij is druk doende met een topic hier over .

 

DeMzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

en niet op de stekblokjes wateren maar vooral er (ruim) omheen! Als je dit wel doet zullen de wortels zich niet goed ontwikkelen en blijft de plant slap

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, goeie tips....

 

 

ik hoop maar dat me tensiometer nou es een keer binnenkomt (die ik 1½ week geleden besteld heb)! :rofl

 

 

dan kan er weinig meer vaut gaan qua water geven...

 

 

groetjesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

 

dag VII

 

 

ik heb ze net allemaal verpot. ze hadden allemaal hun hele potjes volgeworteld! :rofl

 

eerst gedoopt in de masaï, geplant, beetje aangedrukt, 200ml per stuk er omheen.

 

ze staan nu weer in de kast. alleen blijft de RV nu rond 50%; de mist van de bevochtiger wordt nu door de grote ventilator (welliswaar op de laagste stand) door de kast heen geslingerd. het is nu wel overal ongeveer even vochtig, maar dus niet echt vochtig genoeg. kan ik het beter zo laten en af en toe sproeien (alhoewel er is niet echt tegenaan te sproeien)? of beter de (grote) fan uit, afzuiger zacht, en wat vochtiger maken? :wOOt

 

 

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de luchtverplaatsing minimaal houden in het begin en de afzuiger uitschakelen.Natuurlijk alleen als je temperatuur niet te hoog word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké heb ik gedaan. RV is nu 65 - 75%, temperatuur 27 - 28 graden. is dat te heet of kan ik het zo laten?

 

 

kerstgroetjes :rofl

 

 

 

//EDIT: gaat prima; RV 60 % door de hele kast (op plantjes niveau) en temp 26 graden. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

de temp is goed zo .

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer wortels hoe minder ze afhankelijk zullen zijn van een hoge LV

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik kan dus de temp en RV nogsteeds erg goed beinvloeden in de kast! :rofl beter dan verwacht eigenlijk. ik gebruik nogsteeds 2 pc fans; werkt prima!

 

 

vraagje:

  • is 26 graden / 60% ongeveer ideaal of zal ik er iets aan veranderen?
  • nogsteeds wortelboost geven wanneer ik weer water geef? (mss. kleinere dosis?)
  • begin week 3 beginnen met bloeivoeding? daarvóór nog iets geven?

 

 

 

ze staan er heel sjiek bij nu! :wOOt ik zal kijken of ik morgen wat fotoos kan posten.

 

kweekgroetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 graden / 60 % kunnen ze best hebben als ze een goed wortelstelsel hebben, hier zou ik niets aan doen...

 

Wortelstimulator zou ik mee geven tot en met de eerste week bloei...

 

Zodra ze wat lichter worden zou ik beginnen met wat groeivoeding, maar ik denk niet dat je dat nodig hebt, aangezien er zat voeding in je grondje zit... Bloeivoeding zou ik pas in de 2e week van de bloei gaan gebruiken, wel de halve dosis aan houden totdat ze eventueel een tekort laten zien....

 

Succes...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan fijn paffie, wortelstim. inderdaad meegeven tot 7 dagen na de 12/12 omschakeling.

 

Succes! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan goed , inieder geval beter dan je 1 x

 

Mzzl Harry

 

wel vol houden he :rofl ( niet gluren )

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

okdan, bedankt voor jullie reacties weer! :P

 

 

ik kreeg vanmorgen men tensiometer binnen dus die heb ik ff geprept en in emmer I gezet. (op +/- 7 cm van de rand van de pot.) net ff gecheckt en hij geeft nu 30 mBar aan :o oeps beetje nat maarja, na het verpotten moeten ze ook wat extra drinken he... :rofl

 

 

verder gaan ze lekker volgens mij, wel een beetje paarse stelen enzo, maar zien er wel gezond uit...

 

 

keeping u posted.

 

 

groeten van de glazenwasser :o

 

 

//EDIT

 

ze zijn nog wel een stukje gegroeid zie ik tot mij vreugde:

 

I: 16 cm

II: 15cm

III: 18cm

IV: 17cm

V: 16cm

reserve: 14cm

 

als ik ze nou 80 á 100 cm max. wil hebben, wanneer zet ik ze dan het best in de bloei? (voorbarig ik weet het... :wOOt )

Share this post


Link to post
Share on other sites

halleau!

 

 

ze zijn in een dag tussen de 2 en 3 cm gegroeid terwijl ze net verpot waren! :rofl

 

ook daalt het vochtniveau in de grond al een beetje; gisteren nog 30 mBar, nu nog 50.

 

 

 

maar nog ff dat bloeiverhaal he..

  • wanneer zal ik ze toppen?
  • hoe groot moeten ze zijn voor ik ze in de bloei zet (als ik planten van 80 - 100 cm max. wil)?
  • oh en.. die paarse stammen / stelen; zou dat komen doordat de grond zo vochtig is oid.?

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...