Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

Eerste Kweek; 5 Power Plants In Scrog Onder 600 Watt

Recommended Posts

nou.. onder dat folie beviel me toch niet zo goed... ik vond dat ze een beetje slapjes bleven eigelijk. de bladeren hingen niet op de grond ofzo maar ze stonden ook weer niet recht overeind...

 

 

 

dus ik heb het folie er maar afgehaald. jaja, de glazenwassersvrouwen staan sinds 30 min. zomaar onbeschermd onder de hoogtezon! :P

 

 

 

moet zeggen dat de temp en RV goed krijgen wel weer ff werk is nu, maar als ik zie wat anderen in hun kweekverslagen voor fotoos van jonge dames hebben staan, verbleekten die van mij er toch wel een beetje tegen. :showoff:

 

 

 

hopen dat ik de temp. onder 25 kan houden en de RV rond de 70%!

 

 

 

we zullen zien.

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehee gleazenwasser

 

het blijf toch een beetje proberen he wat het beste is voor de dames

 

kregen ze wel voldoende verse lucht onder het tentjuhh ??

 

hopelijk gaan de dames er nu een beetje beter bij staan :showoff:

 

de Vriendelijke Verzorgings groenten

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee harry,

 

 

jaa der ontstond een soort micro kilmaatje onder het folie he.. omdat het volume onder het folie maar ongeveer 1/3 van de kast was, waren er denk ik ook grotere temp. schommelingne als ik een keer de deur open deed. verder denk ik dat ik de grond iets te nat heb gemaakt in het begin, waarna die onder het folie niet lekker heeft kunnen uitdampen.

 

ik heb er wel 6 tussen staan die ik er redelijk tot goed uit vind zien hoor. sowiezo 2 afvallers, en dan haal ik er van die 6 nog de minste uit om er 5 over te houden. ik moet wel zeggen dat ik het echt heel moeilijk vind om te beoordelen of het nou goed gaat of niet.

 

ik heb ze iig. sinds een paar dagen geen water meer gegeven op de grond. ik sproei nu wel af en toe een beetje water van PH 6,4.

 

zal kijken of ik starks nog wat fotos kan maken hoe ze er nu bijstaan.

 

 

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaats idd wat fotos, je kunt ook mijn topic bekijken zie je hoe ze er bij mij bij stonden.

 

Blauwezand, misschien kun je je afzuiger uitzetten, gaat je rv ook van om hoog maar let op de

temparatuur!!!

 

Misschien heb je een luchtbevochtiger in huis, zet die er dan in, had zelf ook niet zulke goede

stekken maar zijn door het gebruik van een lbv lekker bij getrokken, gaat er bij mij

de volgende ronde standaard in.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

HHeee B Z

 

ben ik nu al te stoned of krijg ik het idee dat jeniet alles hebt gelezen ?? :P

 

hij heeft een luchtbevochtiger in huis zelf in zijn hokkie tokkie oewaaaah :showoff:

 

De Vriendelijke zondag ochtend groenten

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa ik heb idd vanaf het begin al een luchtbevochtiger. die doet het idd. prima. ik hoop dat ze er een beetje lekker uit gaan zien nu. ik heb alleen dus wat beginnersfouten gemaakt (logisch :showoff: ) en daardoor heb ik 't idee dat ze wat achter lopen. ze zijn bijvoorbeeld wel gegroeid, maar niet veel. er zijn vooral nieuwe scheuten te zien, maar dus niet veel lengte oid. is dat normaal voor de eerste week? :P

 

 

ze hebben al wel wortels iig. heb er gisteravond eentje zo voorzichtig mogelijk uit de aarde gewroet, en daar hing een aardig kluitje aan.

 

 

ik denk dat tot nu toe het grootste probleem is geweest dat ze veel snelle temperatuurschommelingnen hebben gehad.

 

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hm was nog niet helemaal wakker :showoff:

 

Maar als je een bevochtiger hebt, dan moet je je rv toch wel tegen de 80% krijgen

die van mij zaten toen tegen de 90%.

 

Afzuiger dus iets lager zetten, of uit maar let op de temparatuur.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik dacht al ff ik ben stoned :showoff:

 

Hheheee

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

beekaa,

 

 

met de lamp op 100cm vanaf de planten en de bevochtiger 100% aan moet ik de afzuiger echt wel aanzetten. zelfs wel op 70% oid. om het 24 - 25 graden te houden. tis natuurlijk niet zoon heel groot hok, en vrij goed geisoleerd.

 

 

in het hok is het nu met lamp aan 23 - 24 graden @ 60 - 65 % RV. is wel acceptabel he?

 

het lijkt wel of ze er al weer een beetje beter bij staan.

 

 

ik zal ze voortaan ook in de nachtperiode met rust laten. dat zal mss. ook nog schelen. ik heb nl. wel de neiging om steeds ff te kijken of het nog wel goed gaat met ze :P

 

 

hoi! :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeeee glazewasser

 

de lv is wel oke zo , hoelang laat jij die bevochtiger aan ?

 

en hang er een cameratje in infrarood :showoff:

 

iedere x ff kijken vinden de dames niet lekker

 

de Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
iedere x ff kijken vinden de dames niet lekker

 

 

geldt dat alleen snachts of ook overdag? ik moet nl. overdag soms echt wat dingen aanpassen ed. om het klimaat goed te houden..

 

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk altijd maar snacht´s als het licht uit is vooral

 

jij wil toch ook niet steeds door iem wakker gemaakt worden krijg je ook een K .... humur van dus

 

stress :showoff:

 

dus nooit in de rust periode gaan klussen kijken drooggeilen of wat dan ook

 

maar heb jij nou snacht ook de bevochtiger aan ???

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
nooit in de rust periode gaan drooggeilen

 

 

:P ... echt niet?

 

 

 

ghehe.. maareh, ik heb m in de rust ook aan jah, hij staat afgeregeld op max. 75% RV.

 

 

 

is da goe zo? :showoff:

 

 

lat0r

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee ff een vraagje he..

 

 

 

ik heb t idee dat het niet zo goed gaat met men plantjes :P

 

ze hebben de afgelopen 3 dagen hun scheutjes wel een beetje ontwikkeld maar ze zijn in 3 dagen mss. ½ cm gegroeid. das toch niet normaal voor stekken?! :showoff:

 

alhoewel ze dus wel nieuwe scheutjes intwikkelen hebben ze eigenlijk allemaal de blaadjes die er in het begin aan zaten (de onderste) een beetje laten gaan... die lijken wel af te streven. bij sommige zijn de bovenste baaldjes een beetje gelig, bij sommige niet..

 

 

staan ze te nat ofzo?!

 

 

ik hoop morgen ff fotos te kunnen maken. anders overmorgen..

 

 

 

als er iets echt niet goed zit (½ cm groei in 3 dagen??) kan ik ze dan beter vervangen? en inwateren met afgezuurd water ed. (wat ik nu dus niet heb gedaan...)

 

 

 

help me plz!

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je al misschien in je andere topic gelezen hebt, duurt het even voordat je

stekken aanslaan, ze moeten eerst bijkomen, wortels maken, en dan gaan ze zich ontwikkelen.

Als ze zich gaan ontwikkelen gaat het vrij snel.

 

Las dat je nieuwe potten ingewaterd hebt?? dat betekend dus dat je ze overgeplant hebt??

had daar maar liever even mee gewacht.

 

Heb dus even geduld.

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, een beetje meer geduld had je plantjes denk ik erg goed gedaan..

Las ergens dat je een stekje had uitgegraven om te kijken of die worteltjes had en dat je elke 10 minuuten ging kijken? ...

 

Een beetje rust :verrygood

 

gr.speed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals je al misschien in je andere topic gelezen hebt, duurt het even voordat je

stekken aanslaan...

 

 

ik weet het blauwe, maar ik kan nergens vinden wat nou een normale ontwikkeling is en had het idee dat ze heel weinig deden. mss is overpotten een beetje drastisch maar ik heb het idee dat ze er weer ietsje beter bij staan.

 

 

@ speed:

 

ik heb nu idd van allemaal ff gekeken hoe de wortels waren en die steken dus 5 cm onder de pluggen uit. als ik andere stekken zie is dat echt niks, maarja. en om de 10 min. kijken is wel een beetje overdreven maar ik moet wel vrij regelmatig dingen bijstellen in het hok en dan kijk ik natuurlijk ook ff hoe ze erbij staan :verrygood

 

 

naja mss maak ik me wel veels te druk hoor, ik vind het gewoon super moeilijk in te schatten of het goed gaat of niet, en wat ik daar vervolgens aan moet doen.. als ik dan lees dat ze na twee weken 20 - 25 cm horen te zijn schrik ik daar wel een beetje van want dat zie ik hier nog niet gebeuren.. naja we zien wel..

 

 

groeten!

 

 

PS. blauwe, kan jij me vertellen wat die bambo bedoelt met 'elke dag sproeien van de planten'? hoeveel moet je dan ongeveer sproeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he! glazenwasser! PYT!! Fautaus willen we! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Took a few foto's he did. :verrygood

 

 

Zo staat het er nu bij, lamp op +/- 70cm, temp rond 25, RV rond 55:

 

overzicht

 

med_gallery_8244_1084_226490.jpg

 

 

 

 

en dit zijn de dames 1 t/m 8 (foto's zonder flits onder burolamp):

 

med_gallery_8244_1084_498545.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_626418.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_559407.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_740929.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_584024.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_404541.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_754139.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_1084_432557.jpg

 

 

wat vindt men er zoal van?

 

 

@ blauwe:

 

dat had ik al begrepen.. ik vroeg me alleen af hoevéél ik zou moeten sproeien. als ik de blaadjes nat wil houden kan ik elke 5 minuten aan de slag.. dus áls ik sproei; hoeveel dan, en hoe vaak herhalen?

 

 

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee glazenwasser,ik leef mee.

mischien doe je wel veel te veel om ze aan te laten slaan.

volgens mij hebben ze in het begin juist rust nodig,inplaats van allerlij schoppen onder de kont ,om ze maar in beweging te krijgen.

en als er niks mis is met de stekjes,zal je zien dat als ze aanslaan,ze als een speer gaan

 

groetjes jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites
mischien doe je wel veel te veel om ze aan te laten slaan.

volgens mij hebben ze in het begin juist rust nodig,inplaats van allerlij schoppen onder de kont ,om ze maar in beweging te krijgen.

 

 

dat begin ik langzaam maar zeker te leren :verrygood

 

 

dank voor je medeleven :verrygood

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als het dan echt niet lukt... dan haal je gewoon nieuwe stekken(in aparte potjes met boterhamzakjes) want van je fouten leer je veel :smoke

Maar ik geloof nog in je hoor :verrygood

Succes!!!

 

gr.speed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk heb ik niet gesproeid, mijn luchtbevochtiger hield de ruimte lekker vochtig,

maar je kunt het doen als de lichten aan gaan, en na een paar uur nog eens.

weet niet op welke tijd bij jouw aan gaan maar anders word het nachtwerk.

 

Zet je bevochtiger lekker op de hoogste stand dan hoef je niet te sproeien.

 

Misschien kun je je bevochtiger zo neerzetten dat je bevochtiger de mist tussen

de planten laat vallen (zie mijn topic was idee van stumper) weet alleen niet

of dat met de jouwe kan.

 

Maar zo te zien gaat het toch best ok. ze maken iig nieuwe bladjes aan.

 

gewoon even afwachten, opnieuw beginnen kan altijd nog (als het al nodig is)

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...