Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

neenee, ik geniet van verslagjes als deze..

 

en als je elke dag een reactie wilt, fijn als dat is wat je nodig hebt om verder te gaan met dit verslagje.

ben zelf ook met zaad bezig alleen dan onder HPS.

 

miss in de toekomst ga ik een TL-voorgroeibakje maken, zodat mijn kweekjes elkaar met een paar weken kunnen overlappen. (dit scheelt reteveel voorgroeitijd aangezien je dit kunt doen aan het einde van de bloei, zodat als je hok gekapt i je meteen volgroeide zaailingen onder je hps kan zetten om af te bloeien)

 

ik leer hier heel veel van dus waag het niet om te stoppen :wOOt en kijk idd maar naar je readings ja, bijna 10x meer dan mijn verslagje

 

keep up the good work :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit :no

En ik denk dat er wel meer reacties komen als ze eenmaal in de bloei staan, iig blijf doorgaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan om binnenkort ook een hok met tl's te gaan fixen.

en wou dit verslag eigenlijk als voorbeeld gebruiken dus ga a.u.b door met dit verslag.

groetjes ni-G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral doorgaan met verslag doen want dit soort kweekjes zijn zeer leerzaam . Je lichtintensiteit is hoger dan bij de meeste tl kweekjes omdat je veel buizen dicht op elkaar hebt. Dit betekend ook dat j edieper het gewas in kunt belichten .

 

K2 is ook een goede keus geweest trouwens .

 

Onder HPS kweken kunnen we allemaal wel , maar goed onder tl kweken vergt extra kluswerk en inzicht .

Het grote voordeel is dat het licht zeer goed verdeeld is ,veel meer dan bij HPS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej solo..niet stoppen heh

Ik volg je verslag ook. Bij elke nieuwe post die er komt check ik altijd even.

Ik vind het alleen een beetje dom staan om elke keer te zeggen "Ziet er mooi uit, ga zo door"

 

sucses man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties........

 

Maar ik zit nu eigelijk met het volgende.....Nog niet alle planten zijn herkenbaar of het mannetjes of vrouwtjes zijn maar ze groeien mijn hok uit er is nu nog te weinig ruimte om door te groeien.

 

Dus ik zit te denken aan het volgende

 

2 dagen donker zetten

 

of sommige planten snoeien tot de planten die wel geslachtsvertoning en vrouwelijk zijn meer ruimte te geven

 

of iets anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen donker is wel een goed idee ,maar snoeien in deze fase verhoogd het risico op herma's .

 

Volgende keer dus korter of helemaal niet voorgroeien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

He niet stoppen he :wOOt

Tis erg leuk en Interessant om te lezen :no

 

Ze gaan gewoon goed, dus is er niet altijd iets op aan te merken.

Maar idd soms is het ook leuk om te horen dat het goed gaat.

 

Ga zo door, ben erg benieuwd wat hier van af gaat komen.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo vandaag die vent die ertussen stond maar even genekt :no

 

Nog 9 over het is nog niet bij alle planten te zien maar het ziet er goed uit. Zal morgen even kijken voor een foto

 

Ik ga gewoon door op 12/12 ik heb ze maar wat schuin getrokken zodat de lampen weer iets naar beneden konden

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1350799.jpg

 

 

Het gaat nog steeds lekker ondertussen weer 1 man :specool

 

Het ziet er naar uit tot de rest vrouwen zijn, als dat zo is is 8 uit 12 niet slecht. Degene die achter bleef in het begin staat buiten en is ook een damen dus eigelijk maar 3 mannen tot nu dan.

 

bij 2 planten twijfel ik nog wat maar zijn volgens mij ook vrouwelijk.

 

Ze krijgen om de dag water vanaf onder met bloeivoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ziet er nog steeds geweldig uit! Heb je nog een beetje luchtstroming tussen dat bos? Het is wel erg belangrijk dat er voldoende lucht tussen je toppen circuleert als je straks wat verder bent in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker...luchtstroming zat er zitten 3 grote pc fan's in van 12 cm en nog 3 kleintjes van zo'n 5 cm die alle kanten uitstaan. verder nog een afzuiging die nog wel een tikje harder kan draaien als dat nodig is.

 

Verder heb vandaag alle planten wat gebogen en hier en daar wat vastgezet om een gelijk veldje te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker groen hoor. En ik zie 11-vingerige blaadjes...ze hebben het naar hun zin.

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het zit er vol mee 9 en 11 vingers, paarse steeltjes heb ik eigelijk niet gezien terwijl ik ze iedere dag wel even aanpak. Ik draai, buig en knak hier en daar wat maar de damens hebben er geen problemen mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er fijn uit solo, krijg ineens zin om onder TL te kweken :specool

misschien erbij ? als ik eenmaal een voorgroei hokje heb... mooi verslag ook!

 

Ga zo door, en stop niet halverwege vanwege de weinige reacties..

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_723310.jpg

 

 

Ten eerste nog allemaal bedank voor de reactie.....Ik stop dus niet met het verslag omdat het ook voormezelf een leuk naslagwerk is geworden en daarom voor iedereen op het forum en waarschijnlijk het ik van alle tl kwekers de meest licht opbrengs aangezien ik met HF erg dicht op mijn planten zit en ze er soms tussen mijn buizen doorgroeien zonder zichtbaar schade op te lopen

 

Zo gisteravond maar even met een schaar gespeeld en zie boven hoe het eruit ziet.....

 

Alle onderste takken weggehaald die bijna geen licht meer kregen of te ver bij de tl's vandaan hangen

 

Het grootste probleem wat ik heb is eigelijk de hoogte op dit moment. De planten zijn zo'n 80 cm hoog en met de ruimte van de potten en de tl's heb ik eigelijk niet veel meer over. Ik haal nu om de dag ( als ik water geeg ) de planten er allemaal uit om ze te inspecteren. Daarna met het terugzetten zet ik alle plantjes op een plekje en buig deze dan een beetje in vorm zodat alles er weer mooi onderstaat. Dit gaat iedere dag lastiger aangezien alles stijver en groter wordt.

Het is mij nu wel duidelijk tot zaailingen die op 12/12 gezet nog aardig de hoogte in gaan. Mijn volgende ronde is dus geen groei meer maar de eerste dagen 24 uurs licht tot alle zaden op zijn en dan gelijk op 12/12

 

Ik denk dat ik vandaag daarom maar een verandering in mijn hok moet aanbrengen. Ik heb 2 bakken die daar inpassen en dan met wat draden spannen waarop ik de planten kan binden, ik denk dat ik daar weer 10 cm ruimte mee kan winnen omdat ik zo om meerdere lagen kan binden en de planten in een soort hoefijzer vorm kan trekken.

Het nadeel is dan alleen tot een inpectie van de planten die achter staan bijna niet meer mogelijk is

 

Ook zag ik dat er aan 1 blad gevreten was, niks of niemand gevonden nog even afwachten dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1170664.jpg

 

 

Zo vandaag dus even een aanpassing en een soort van netje gemaakt en de planten er tussen en boven gebonden hier en daar een takje gebroken en vastgezet.

 

De lampen weer iets lager kunnen hangen......Nu maar hopen tot ze er goed op reageren

Share this post


Link to post
Share on other sites

He solomine even vraagje. Ik had ook een takje geknakt maar die was een beetje door gescheurt omdat ik een beetje onhandig bezig was. Nu was het takje nog voor 1/3 aangehecht schat ik. Ik heb het weer een beetje stevig bij elkaar gebonden en ik hoop dat hij gewoon weer aangroeid. Wat denk jij hiervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

dat is grappig, was 2 week geleden bij een vriend van mij, en die heeft nog 2 kleine plantjes staan waar ik stekjes van moest hebben.... van 1 plant was een tak van 20cm afgebroken en hing aan nog maar net aan de plant, 10% ofzo, en de tak zelf was kerngezond en kreeg zelfs nieuwe vertakkingen, nu staat hij met een ti-wrap weer vast en je ziet er niks meer van..... heel appart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie set-up!

erg overzichtelijk allemaal heb t hele verslag tot nu toe gelezen

+ je bouwdoos dingetje.

 

Nou wachten op die toppen!

 

Veel succes :specool

 

Groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle overgebleven planten zijn Meiden 8 stuks waarvan er 7 onder de tl's en 1 buiten

8 meiden uit 12 zaden vind ik eigelijk wel super gegaan ik ging uit van 4 a 5

 

Ik ga nog steeds door met het buigen, knakken en vastzetten op de waslijn die ik in de kast heb gespannen. Het nadeel vind ik nu dat ik niet meer aan de potten kan voelen ivm water geven.

Nog steeds geen paarse steeltjes en de planten herstellen en reageren erg goed

 

verder lijkt me alles onder controlle

 

 

Foto's volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_954812.jpg

 

 

Zo We zijn weer een paar dagen verder en de bloei begint nu opgang te komen. Prima werken met die waslijnen je kan te lang geworden takken makkelijk er weer onder krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo vandaag nog even een update

 

Ik heb van de week 3 damens eruit gehaald en ergens anders onder gebracht. Het was gewoon te vol, en ik denk tot 4 planten genoeg is voor het oppervlak wat er beschikbaar is.

 

med_gallery_7242_228_1079908.jpg

 

 

med_gallery_7242_228_137015.jpg

 

 

Wat me nu was op gevallen is dat er wortels uit de onderkant van de pot groeien, ik zie al enkele die 5 cm lang zijn. Dit komt natuurlijk van het van onder watergeven. Nu zit ik me af te vragen of dit kwaad kan ivm met het licht wat er nu bij kan komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...