Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

med_gallery_7242_228_1253737.jpg

 

 

Vandaag even een foto'tje. De blad opbouw is begonnen, plantje groeit enorn en heeft een korte opbouw

 

Water hebben ze sins het overpotten niet meer gehad. Vanavond als de lampjes weer gaan branden misschien een beetje water, maar denk zelf eigelijk morgen pas. Zoals atmosphere al zei hebben ze nog niet veel nodig en mogen de wortels niet lui worden.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_986863.jpg

 

 

Ze schieten echt als kool uit de grond, deze week ga ik beginnen met de tl's vervangen door 827.

 

Waarschijnlijk wil ik ze eind van deze week in de bloei gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1868123.jpg

 

 

Zo vandaag 2 stuks 640 buizen vervangen door 827, ze beginnen al lekker wat blad bij te komen en al bladeren met 7 vingers.

De steeltjes worden ook al lekker stevig.

 

Ik heb er nu 4 buizen 640 en 4 buizen 827 in zitten.

 

Nou hoe vinden jullie hem eruit zien. Volgens mij gaat het wel goed zo.

 

Zit er over na te denken om ze vanaf zaterdag op 12/12 te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1329798.jpg

 

 

 

Vandaag heb ik dus nog 2 buizen vervangen. In totaal zitten er nu 6 x 827 en 2 x 640 in.

 

De temparatuur is nog redelijk rond de 29 met de lampen aan en 23 met de lampen uit De LV zo rond de 50 % lampen uit en 25 % lampen aan

 

En afgezuurt kraanwater met een ph 6.0 - 6.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit man. Altijd interessant een TL kweekje :P

Ga je ze meteen scroggen als je ze in bloei zet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga je ze meteen scroggen als je ze in bloei zet ?

 

 

Ik moet nog de mannetjes er tussen uit zien te halen. Ik wil eerst even kijken hoeveel damens er zijn, er staan 11 plantjes dus ik wil eerst even kijken hoeveel er over blijven. Er komt wel een soort van scrog omdat ik ze laag moet houden ivm die tl's die er laag op moeten zitten maar hoe deze er precies uit gaat zien weet ik nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_671789.jpg

 

Zo vanaf vandaag staat de klok op 12/12

 

En voor de rest krijgen ze nog steeds afgezuurt kraanwater met een beetje wortelstimulator om de 2 a 3 dagen. Ik zag vandaag ook al tot de wortels onderin de pot zitten en krijgen dus vanaf vandaag alleen nog uit een schotel te drinken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou mijn mazar nog zeker 3 weken moette laten doorgroeien, kheb ze gisteren verpot nr 7l potten.

Als ik wat info ga zoeken over Mazar dan zal die ongeveer 60/70cm worden .... mar zal dit ook het geval zijn waneer die nog 3 weken op 18u licht staan.

Tis de eerste keer dak experimeteer met zaadjes, en kheb gelezen dat die nogal een serieus de hoogte kn ingaan.

Ze zouden mx 1m mogen worden.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rlxx Deze plantjes zijn zo'n 22 a 25 cm hoog ze zullen nog een klein beetje groeien maar niet veel. Ik moet de mannen er nog uit zien te halen dat is eigelijk mijn grootse zorg anders staan ze elkaar gewoon in de weg. En aangezien ik met die tl zit moet het allemaal beheersbaar blijven.

 

@Jord Ja dat vind ik ook, nu moeten ze gaan bloeien dus nu is het afwachten of het zo lekker blijft gaan. Aan het aantal lummen zal het niet liggen denk ik kleur ook niet 2700K temp en Lv zijn lekker konstant dus ik blijf er in geloven. Ook is er nog niet echt hoogte verschil in de planten, dat kan natuurlijk veranderen maar dat ga ik proberen met buigen en breken op te lossen

Daarom zou ik ze het liefst niet toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P mooie plantjes!

 

Ja dat is het mooie van Tl, ze groeien echt als kool door het extra blauw en de goed te controleren temp. Nu is het wel zaak om je planten toch echt te gaan buigen, uit ervaring kan ik zeggen dat een topje op 15-20 cm van de lampen af niet meer goed kan ontwikkelen. Aangezien je niet al vanaf het begin bezig bent geweest met trainen kan je het beste supercroppen proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien je niet al vanaf het begin bezig bent geweest met trainen kan je het beste supercroppen proberen.

 

Ja het probleem is ruimte, de kast staat gewoon te vol op het moment de mannen moeten er z.s.m. uit en daarna kan ik de damens lekker gaan martelen. Ik hoop tot ik aan het eind van de week de mannen herken

 

Gisteren heb ik nog 1 plantje verwijderd, dit was een achter blijver om toch een beetje extra ruimte te krijgen. Dus we gaan weer verder met 10 k2 plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja dat is dus het nadeel van het kweken uit zaad natuurlijk. Ik heb het zelf ook meegemaakt, prachtig plantje helemaal getraind over een periode van 4 weken groei. En uiteraard kon ik m na 2 weken bloei omhakken.

 

nu er nog wat rek in je plantjes zit kan je ze mischien wel allemaal proberen wat om te buigen, dit zorgt er voor dat je onderste scheuten extra licht krijgen en zo ook verder gaan ontwikkelen.

 

 

suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu er nog wat rek in je plantjes zit kan je ze mischien wel allemaal proberen wat om te buigen, dit zorgt er voor dat je onderste scheuten extra licht krijgen en zo ook verder gaan ontwikkelen.

suc6!

Buigen is the way to go bij tl!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1786335.jpg

 

 

Zo zien ze er dus van boven uit

 

 

med_gallery_7242_228_334627.jpg

 

De temparatuur en de LV zijn hoog opgelopen de afgelopen uren wat blijkt de afzuig is vanwege een fout van mijn zijde een tijdje uit geweest nl. de laatst 4 uur lampen aan en nog zeker 8 uur daarna

 

Dus de max temp die er is geweeest 34 graden en de LV was 80% toen de lampen uit waren. Ik heb het idee tot door deze fout de plantjes een beetje extra in de hoogte zijn gekomen.

 

Alle tijdklokken zitten weer op de goede plaats. Dit mag dus niet gebeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_645895.jpg

 

 

 

Zo vandaag hebben ze allemaal vanaf onderen water gehad, vandaag afgezuurt kraanwater ph 6.0.

 

Hoogte verschil krijg ik nu wel een beetje mee te maken, ik heb ze een beetje op maat gezet en de bak er schuin in laten hangen zo kan ik dat hoogte verschil van ongeveer 4 cm wel overbruggen.

 

Vandaag was het helemaal goed gegaan met de temparatuur die lag zo rond de 29 met de lampen aan LV 25% en met de lampen uit 24 graden en LV 38%

 

Ook zijn vandaag de laatste 2 buizen verwisseld voor kleur 827

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1183148.jpg

 

 

Zo vandaag zijn de plantjes tussen de 45 en 50 cm hoog en staan 1 week in de bloei. De meeste planten beginnen hun geslacht te laten zien. Voorlopig mogen ze nog allemaal even blijven.

 

Ik heb ze vandaag voor het eerst een beetje bloei voeding mee gegeven

 

Die opmemer die je ziet hangen is voor temp en LV die ik dan buiten mijn kast kan aflezen

 

med_gallery_7242_228_1047807.jpg

 

en dan nog een foto'tje

 

Vandeweek een statief halen die foto's uit het handje is niet echt alles als je lekker stoned ben

med_gallery_7242_228_1024774.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_488698.jpg

 

 

Zo ik heb vandaag de wat hogere planten geknakt, dit was nodig om het hoogte verschil iets in de hand te houden.

 

Enige reactie's ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog bedankt voor alle reacties

 

Vandaag nog 1 plantje getopt, de plant die geknakt is redelijk aan het herstellen.

 

Het staat er rustig bij, ik hoop donderdag of vrijdag een selectie te kunnen maken. Hopen tot er 3 tot 5 damens bij staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1230921.jpg

 

 

 

 

 

Zo vandaag staan de plantjes 2 weken in de bloei. Ik zie pas bij 6 plantjes bloeiverschijnselen en daar zit 1 man tussen. dus 5 vrouwen zitten er zeker tussen.

Bij mij groeien de planten af en toe tussen de buizen door maar hebben totaal geen last van warmte die de tl's afgeven. Bij mij worden de tl en in het bijzonder de uiteinde's niet zo warm en dat kom door de speciale VSA's die ik gebruik

 

Ik wacht tot zondag, dan maar ik een selectie van de planten waar ik mee verder ga. De mooiste man en 1 vrouwtje gaan verhuizen naar een maat van mij die wat zaad gaat kweken uit deze plant.

 

Water krijgen mijn plantjes op de dag en soms om de 2 dagen. Gem zo'n 0,6 liter per plant van onder af.

Met wat bloeivoeding en 1 keer per 10 dagen wat bladvoeding erbij

 

Jammer tot er niet altijd reacties komen, soms heb ik het idee tot tl kweekjes voor de meeste niet intressant genoeg zijn. Maar als ik naar het aantal viewers kijk spreekt dat weer tegen. Dus zit ik er over na te denken om maar te stoppen met het online bijhouden van deze kweek, of voor sommige een slecht plan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...