Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zo vandaag zijn mijn zaadjes die ik besteld bij jullie sponser Aliën binnen gekomen. Mijn keuze is gevallen op K2

 

Waarom K2 ????

 

- Na mijn idee best een makkelijke plant.

- Blijft wat kleiner

- Goede opbrengst

- Meestal wel een lekker wietje

 

Hier voor de bouw van het hok

 

Dus vandaag gelijk 12 potjes gevuld met een basis potgrond, met voeding voor de eerse 2 weken en 1 zaadje .

 

Kraanwater met een heel klein beetje wortelstimulator af gezuurt tot een ph van 6,2 waarmee ik de aarde vochtig heb gemaakt d.m.v een plantenspuit en afgedekt met een folie

 

De kast geeft ruimte voor 3 a 4 planten dus het is afwachten vanaf nu

 

Er branden op moment maar 2 buizen in het midden. Er kunnen 8 buizen in Temperatuur 24 graden Klok op 18/6

 

Er staan 6 potjes op een verhoging

 

med_gallery_7242_228_1833742.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_7242_228_117242.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_7242_228_1187403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kast ziet er mooi uit, maar ik heb zo m'n twijfels of het wat gaat worden met je plantjes. Zo te zien is je aarde doorweekt. Het is de bedoeling dat je aarde dusdanig nat is dat er net geen water uitloopt als je het flink samenknijpt in je hand. Je kan beter ook geen potgrond gebruiken voor het ontkiemen, omdat het voor een zaailing (stek trouwens ook) vaak veel te sterk bemest is. Wortelstimulator is absoluut niet nodig bij zaadjes.

 

En nu wil je zeker over 2 weken voeding gaan geven omdat de growshop je heeft verteld dat er voor 2 weken voeding in de aarde zit? De aarde is waarschijnlijk nu al overbemest en zal dat over 2 weken nog steeds zijn. Het is beter om te beginnen met zaai- en stekgrond. Dat is precies aangepast aan de behoeften van een jong plantje. Na een week of drie kunnen ze worden overgepot in allmix of potgrond en dan hoeven ze de eerste 3 weken nog geen voeding. De meest gemaakte beginnersfout (ook ik heb 'm ooit begaan) is te vroeg en te veel voeding geven en overbewatering.

 

Als ik jou was zou ik de zaadjes opgraven en ze ontkiemen met de schoteltjes en keukenpapiermethode en als maandag de winkels weer open zijn als de sodemieter zaai- en stekgrond halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd je hebt het verkeerd aangepakt zo had ik het ook gedaan bij me eerste kweek :wacko:

 

Je kan nu de zaailingen het best eruit halen tussen twee watjes doen (vochtig maken niet NAT) schotel erop dat het donker is leg je het ergens op een plek waar het zo rond de 18a20graden is..

 

Dan wacht je totdat er die witte stengel uit komt doe je ze in een bakje bijv van turf met zaai-stekgrond laat je ze in voorgroeien tot dat ze te groot zijn...

 

Daarna in grotere potten met growmix of potgrond met growmix hoef je pas na 3 wekenvoeding te geven en potgrond verschilt of je er andere voeding bij doet zoals wormenmest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo te zien is je aarde doorweekt.

Je kan beter ook geen potgrond gebruiken voor het ontkiemen

 

En nu wil je zeker over 2 weken voeding gaan geven

 

Als ik jou was zou ik de zaadjes opgraven en ze ontkiemen met de schoteltjes en keukenpapiermethode en als maandag de winkels weer open zijn als de sodemieter zaai- en stekgrond halen.

 

Over de aarde die is ZEKER niet doorweekt, ik was net klaar door met een plantenspuit de bovenste laag te bevochtigen toen de foto genomen werd

Over de potgrond kan ik kort zijn. Dit is licht voorbemeste aarde. En ik ga zeker niet over 2 weken al beginnen met voeden. Er zitten waarschijnlijk voedingstoffen voor de gehele groei in. Namaten er overgepot word komt er nieuwe grond bij die dus LICHT voorbemest is. Voeden komt waarschijnlijk pas in de bloeiperiode. Kijk wel waneer de plant eraan toe is.

 

En sorry je heb misschien wel gelijk met zaai en stekgrond. Maar op een watje of papiertje in een schoteltje daar ben ik dus niet zo voor. Gelijk in de grond zoals in de natuur ook gebeurt. De reden in tot ik de plantjes zo min mogelijk wil verpotten 1 a 2 keer.

 

Maar zo zie je ieder zijn manier, heb er al een paar geprobeerd deze is me wel bevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een commentaar meteen laten we nou maar eerst zien, ik doe ze ook niet in zaai en stekgrond maar ook in potgrond gaat prima. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een commentaar meteen laten we nou maar eerst zien, ik doe ze ook niet in zaai en stekgrond maar ook in potgrond gaat prima. :wacko:

 

 

Kijk dat bedoel ik.

 

Dit is trouwens niet mijn eerste kweek, wel mijn eerste tl kweek omdat ik er van overtuigt ben tot dit moet kunnen.

Daarom maak ik er ook een kweekverslag van. Voor jullie en voor mezelf.

 

Maar we wachten gewoon. 12 zaadjes waarvan er 3 a 4 overblijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey solomine, goed om te zien dat je al begonnen bent! K2 is een goede keuze om het ff allemaal te testen.

 

Je kan overigens al alle Tl's er in doen hoor, en je lampen op 5 cm van de aarde zetten. Zaailingen kunnen daar tegen, en heb zelf gemerkt dat je dan heel korte internodes krijgt en mooie diepgroene compacte plantjes.

 

 

succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan overigens al alle Tl's er in doen hoor,

succes ermee!

 

Zodra de kopjes boven zijn gaan er meer tl's in en dan gaat het rek nog iets lager.

 

 

En hoe gaat het met jouw kastje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey solomine,

 

ga je ook scroggen, gewoon een netje erboven?

is wel net zo effectief he, succes ermee

 

neus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ontkiem ik de zaden ook. Alleen zorg ik ervoor dat de bovenste laag stekgrond is.

werkt perfect, ik gebruik ook wortel stimulator. heb nog geen uitval gehad met nlx, skunk,lowriders, northern lights.

Altijd 100 % uitkomst hierzo.

Zorgen dat de temperatuur niet onder de 20.c komt dan gaat het helemaal goed komen

 

Succes en groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey solomine,

 

ga je ook scroggen, gewoon een netje erboven?

is wel net zo effectief he, succes ermee

 

neus

 

Ja zeker weten, Vanwege de hoogte van mijn kast ten eerst maar de belangrijkste is tot ik met tl ook wil afbloeien en dan het licht er zo dicht mogelijk op.

 

 

 

Zorgen dat de temperatuur niet onder de 20.c komt dan gaat het helemaal goed komen

 

Ik probeer de temp lampen uit 22 en aan 24 graden aan te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_157422.jpg

 

 

Ach wat is er te melden temparatuur is goed in de hand te houden lampen aan 24 lampen uit 22

 

het ziet er rustig uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_291613.jpg

 

med_gallery_7242_228_375624.jpg

 

Zo vandaag is de helft bovengekomen. Daar heb ik de plastic foli laag van verwijderd en nog een klein beetje vochtig gemaakt met de plantenspuit. De verlichting brand 18/6

Share this post


Link to post
Share on other sites

you're in biznes!

 

let er wel ff goed op dat je niet alleen de toplaag van je grond natmaakt, maar vooral wat dieper, want daar gaat het jonge worteltje zoeken naar zn voeding.

 

ben benieuwd hoe het er over 2 weken uitziet, onder tl groeien die dingen als kool!

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_201227.jpg

 

 

Zo gisteren hebben ze allemaal even aan het licht kunnen wennen dus vandaag nog maar een buisje erbij en zoals je kan zien hangen ze net boven de bladjes met de kleinste computerfan die ik heb liggen samen met 1/3 cap van de afzuig blijf de temparatuur 26,5 graad bij lampen aan en 22,0 bij lampen uit

 

De Lv is wel wat laag 20% bij lampen aan en 40% bij lampen uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit je al elke dag een paar keer te kijken of ze niet alweer een milimetertje groter zijn geworden? Vooral in het begin keek ik zeker 4x per dag, en elke keer was er wel weer wat te zien. Onder die kleur33 groeien ze echt als een speer!

 

Om de luchtvochtigheid wat te verhogen kan je een natte handoek bij je inlaat leggen, dat schijnt te helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een maf idee voor de luchtvochtigheid maar in de gedachte werkt het zeker, evenals voor de warmte als voor de luchtvochtigheid hier komt ie

 

Als je gewoon bekertjes warm/gekookt? water neerzet dat verdampt in het hok, het water zorgt dan niet alleen voor de luchtvochtigheid maar ook voor een lekker warm klimaatje...

 

misschien wat ver gezocht maar lijkt mij zo'n slecht idee nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maar me niet zo druk over de LV het zijn tenslote zaadjes en tijdens de donkere uren loopt het toch nog aardig op en 20 is misschien wel laag maar ik vernevel iets vaker en denk zelfs tot de wortels nu zelfs beter moeten werken.

 

Ze groeien inderdaad als een speer ik zie ze groeien op het moment echt een leuk gezicht

 

En ik zit hier met een 640 van Osram, maar gelijk aan de philips 33

 

En de temp 27 graden

 

En ook de laatst zaadjes zijn opgekomen, geen uitvallers dus. Nu alleen even hopen tot ze de achterstand snel inhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1173269.jpg

 

 

Zo staan ze er alle 10 een beetje bij, de 2 zaadjes die later zijn bovengekomen blijven nog steeds achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n kast als jouw wil ik ook precies bouwenn daarom volg ik je of da goed gaat onder tl , maar dat zie ik wel zitten , alleen de bloei ,,,

welke lucht aanvoer/afvoer heb je ?

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_656544.jpg

 

 

Zo vandaag hebben ze allemaal een slokje water ph 6 met een beetje wortelstimulator. Links staan de 2 achterblijvers.

 

Vandaag heb ik 1 buis vervangen door 827 en 1 door 840

 

dus op rij 840 - 640 - 827 - 640

 

De lampen staan nog steeds op 18/6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dezelfde dag al jij gestart dus ik volg je op de voet,

Kheb 4 * Mazar feminised van Passion Seeds

Zo ziet het er vandaag bij mij uit.

 

Mazar%2019_08_06.jpg

 

 

Ongeveer hetzelfde he dus alles dik inorde volgens mij !! :)

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

op wat voor armatuur zijn je tls vastgemaakt ?

want hoe kan je er n u 8, op 50 cm krijke ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...