Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

op wat voor armatuur zijn je tls vastgemaakt ?

want hoe kan je er n u 8, op 50 cm krijke ?

 

Zoals je aan het begin van mijn topic kan lezen Hier voor de bouw van het hok ( dus dan kan je het hier even aanklikken ) kan je dus zien hoe ik er 8 op 50 cm kwijt kan. Ik zou er wel meer op 50 cm kwijt kunnen maar dat lijkt me een beetje veel...........En met du luchtafvoer is op het moment met een 160 kub buisventilator met toerenregeling. Ik moet nog even kijken tot hoe hoog ik ze laat groeien vanwege mijn filter. Als de planten te hoog zouden worden moet ik iets aan de bovenkant er op zetten. luchtaanvoer is via de bodem er zitten gleuven aan de zijkanten in de bodem

Share this post


Link to post
Share on other sites

achzo , ik wil ook zo'n kast maken , maar met afzuig systeem van een oude pc ,lukt da ?

en met 5 tl lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites
achzo , ik wil ook zo'n kast maken , maar met afzuig systeem van een oude pc ,lukt da ?

en met 5 tl lampen

 

Maar natuurlijk, maar een pc fan gebruik ik om de lucht rond te blazen die fan's zijn niet sterk genoeg om af te zuigen, de buisventilator zuigt daardoor af waardoor er via de ondekant verse lucht naar binnen stroomt

 

Omdat je met tl dicht bij je planten wil zitten gebruik ik een pc fan om de temparatuur rond mijn buizen wat af te koelen. Je moet ook rekening houden met een koolstof filter om nare luchtjes eruit te filteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_1321633.jpg

 

 

med_gallery_7242_228_826937.jpg

 

 

 

Zo staan ze er alle 10 bij, er blijven er 2 duidelijk achter.

 

Ik heb ze gisteren allemaal vanaf ondere een beetje water laten opnemen. Het lijkt er op tot dit de dames en mij goed bevallen is. Lv gaat al wat omhoog 25-30% lampen aan 50-60% lampen uit Temparatuur is rond de 25 graden met de lampen aan en zakt tot 20 graden lampen uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi mooi:)

 

hoe heb je die transfo's aangesloten ? die dinge waaraan je lampen hangen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat zeker de goede kant op, mooie korte opbouw, de komende 2 weken ga je echt een mooie tijd tegemoet.

 

eigenlijk bijna perfect dit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel euro heb je ongeveer in deze kast gestoken ?? en welke lengte (watt) hebben jou tls??

vind dit egt een prachtige kast :) !!!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel euro heb je ongeveer in deze kast gestoken ?? en welke lengte (watt) hebben jou tls??

vind dit egt een prachtige kast :) !!!

 

succes

 

Je kan even in de bouwdoos kijken.

 

de tl's zijn 36W

 

En ja wat koste deze. Denk zo'n 40 euro aan spullen die ik nog niet had liggen. Dat was voornamelijk hout

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_16241.jpg

 

 

 

De groepsfoto en ja er staan er nog 11, 1 kwam niet verder als de kiemblaadjes. Dus die is weg

 

med_gallery_7242_228_841029.jpg

 

 

 

Zoals je ziet zit de groei er lekker in. Volgens mij ziet het er allemaal ok uit.

 

Ze krijgen om de 2 a 3 dagen water met een wortelstimulator PH6 en verder 18 uurtjes licht en verder niets.

 

Nu zit ik alleen te denken waneer ze in bloei te zetten. Ik zou het liefst voor de geslachts kenmerken de dames in een ruimere pot zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar effe vraagje hoelang staan ze er al?

 

Op blz 1 van dit verslag heb ik aangegeven waneer ik begonnen ben (19 augustus dus)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals je ziet zit de groei er lekker in. Volgens mij ziet het er allemaal ok uit.

 

Ze krijgen om de 2 a 3 dagen water met een wortelstimulator PH6 en verder 18 uurtjes licht en verder niets.

 

Nu zit ik alleen te denken waneer ze in bloei te zetten. Ik zou het liefst voor de geslachts kenmerken de dames in een ruimere pot zetten

 

Dat is inderdaad wel beter op zich . K2 is een korte plant die nog wel een extra week groei kan gebruiken ,of langer nog . Om de ontwikkeling zo weinig mogelijk te remmen is overpotten wel beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_726796.jpg

 

 

@ atmosphere Ik wil ze z.s.m. overpotten Ik ben dat zaterdag van plan ik zie nu al tot ze wat meer ruimte nodig gaan hebben de bladeren worden al aardig groot

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_779955.jpg

 

 

 

Zo ik heb vandaag maar besloten om toch alle plantjes die er nog staan in een ruimere pot te zetten.

 

Alle plantjes 11 stuks nog in totaal staan in 7L potten. Aangezien ik ze nog even wil laten groeien voordat ik de keuze moet maken.

Er zaten al aardige wortels aan die al op de bodem van 10 x 10 potjes.

 

Ook alle tl buizen branden vanaf vandaag, kasje is nu lekker gevuld 2 x 827 - 2 x 840 - 4 x 640

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er strak uit solomine:D keep up the good work :no

 

ging net naar alkmaar met ak-47 ff een PP'tje halen met de brommer(ongv 10km vanaf hier) , maar

mijn licht doet het niet en het was al donker dus oppassen geblazen, op de heen weg 1x de heren in de blauwepakken tegengekomen maar niet aangekant gehaald.. dus wel mazzel mee. op de terugweg zijn we net 2 min onderweg, en jahoor je raadt het al, ik werd aan de kant gehaald :D boete 35 eu voor niks. :whistling

 

nu maar ff genieten van een lekker jointje en een biertje :P :lol:

 

gr thai ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amai die zien er goed uit, mijn mazars zijn iets groter maar u stengels zijn dikker .....en da is belangrijker dan de grote. :whistling

 

goe bezig :no

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7242_228_798999.jpg

 

 

 

Ze hebben de eerst 18 uurtjes licht goed doorstaan in hun nieuwe 7L verblijf. Alles ziet er goed uit en ben tevreden.

Ben van plan om ze nog 1 week groei te geven. Maar dat kan ik natuurlijk volgende week beter bepalen

Ik hoop tot de groei die ze nu hebben er in blijft zitten

 

Vooral omdat ze gisteren overgepot zijn is voeden nog voorlopig niet nodig.

 

Als je goed kijkt en vergelijkt met de foto van gisteren zie je ze gewoon groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat goed zo ja!! :no Ze moeten vooral groot blad gaan aanmaken , en niet de hoogte inschieten . Maar dat zal ook niet snel gebeuren met de tl's er dicht op .

Pas op voor overbewatering !! zo'n klein plantje verdamp haast niets nog. Met veel water in de grond worden de wortels lui .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...