Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

4X Auto Pineapple Express By (C) Collie Weed

Recommended Posts

Aloha hier.....opdeet week vier.

 

De dames blijven flink groeien, waarbij ik de uitschieters weer netjes terugknak tot de gewenste hoogte. Ondertussen ook al flink gedieft onder het bladerdek. Ik hoop wel dat de groei er zo langzamerhand uit is want ik moet iedere dag de lamp weer een stukje hoger hangen en dat houdt natuurlijk ergens een keer op.

 

gallery_46643_19271_1915304.jpg

gallery_46643_19271_1865581.jpg

gallery_46643_19271_1916941.jpg

gallery_46643_19271_580799.jpg

 

Ze drinken nu 750 ml om de dag en nog steeds geen voeding. Dat is wel lekker makkelijk trouwens.......En zo te zien hebben ze ook nog niet echt behoefte aan extra voeding.

 

Aloha eeeej!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit, gewoon blijven knakken zolang het nodig is, dat kan geen kwaad

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er mooi bij CaveDave :-) hou ze eronder die meiden!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze de hoek in meppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag voor het eerst een batch voedingswater aangemaakt omdat de nieuwe blaadjes wat geel vertonen. EC 0.9/ PH 6,4. Ik ben van plan om nu om de waterbeurt voeding mee te geven. Eerst kijken wat voor effect dit heeft en dan kijken we verder. Planten zijn nu zo'n 80 cm hoog en lijken wat minder te groeien nu. Ik hoop dat ze bijna uitgegroeid zijn nu. Voor de rest lijkt het nog steeds redelijk te gaan, wat te veel strek naar mijn zin ook bij de toppen die recht onder de lamp groeiden. Ze zijn wel allemaal even groot ongeveer dus zo erg is het niet volgens mij.

 

gallery_46643_19271_285878.jpg

gallery_46643_19271_2251570.jpg

gallery_46643_19271_1591946.jpg

 

Tot zover deze voetnoot voor eigen gebruik

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ze altijd nog een beetje buigen, paar dagen op een rij. Niet knakken dus ;)

Verders gaat het wel lekker idd! Wat voor voeding gebruik je?

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer nu inderdaad met touwtjes en wat buigen de toppen zo goed mogelijk onder de lamp te krijgen. Ik was nog vrolijk aan het knakken totdat ik een top te ver door knakte en letterlijk brak. De top doet het gelukkig nog wel (blij dat ons plantje onkruid is) dus Collie's ananasjes zijn niet kapot te krijgen....Echt een plantje voor mij dus......

 

Ik gebruik trouwens de complete Plagron Terra lijn dus inclusief de additieven Power Roots, Pure Zym en de Green Sensation. Was wel vrij prijzig maar ik ga er zeker 5 rondes mee toekomen en dan valt het per rondje wel mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi doorgaan zo...... :whistle:

 

* er zit iets meer afstand tussen de nodes dan ik gewend ben,maar dat maakt niets uit.

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een strekmonsters joh. Op naar de sterren en daar voorbij zeg ik je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha hijf, opdeet veek wijf........

 

Het is hard werken met de ananasjes om ze er een beetje onder te houden met helaas wat collateral damage bij een plant. Helaas zijn er 2 toppen afgebroken die het waarschijnlijk niet gaan redden. Wat laat getopt kun je ook zeggen :rolleyes:. Maar knakken doen we dus niet meer alleen nog buigen en met een touwtje vastzetten. Ik hoop alleen dat dat niet al te lang meer hoeft en dat de plant in hoogte nu onderhand klaar is. Ook waren er een aantal verse topblaadjes aan het verbranden dus toch de lamp weer wat hoger gehangen. Ik hoop dat al dat gerommel met de plantjes niet teveel invloed heeft op de ontwikkeling van de toppen. De Dorstige Dames (Suske en Wiske) drinken nog steeds om de dag 750ml voedings- en dan weer kraanwater. Nog 8 weken te gaan als het goed is.........

 

gallery_46643_19271_827886.jpg

gallery_46643_19271_1058194.jpg

gallery_46643_19271_2390406.jpg

 

Rechtsboven de afgebroken topjes en middenin de verbrande blaadjes.

gallery_46643_19271_1811.jpg

 

Aloha!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat word een mooie witte plakteef,zoals Macerror ooit eens zei over dit plantje. :icecream:

Je hebt het mooi onder controle,alles mooi groen.

 

Je kunt WEL kweken mag je vanaf nu stellen,knakken en dergelijke kan je altijd gaanderweg nog leren.

Juist bij deze soort is het makkelijk knakken,gewoon eerst GOED kneuzen tussen je vingers net onder een node.

Niet vergeten met een bindertje de knak-tak op zijn plaats te houden,anders groeit ie net zo hard weer terug naar de oude positie.

Knakken mag je nooit te laat in de bloei doen,en dit ging mooi op tijd :whistle:

 

 

Ga maar mooi zo door Deef !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij dave, zien er gelukkig en gezond uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie groene kleur hebben ze, keurig kweekje!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha hes! Opdeet zeek wes........

 

Niets te mopperen, de plantjes doen het prima! Ze zijn inmiddels gestopt met groeien en de top opbouw gaat ook lekker naar mijn idee. Twijfel alleen nog of ik nog wat extra moet dieven onder het bladerdek dus ik hou de topontwikkeling daar extra in de gaten. Vandaag de eerste batch voeding met Green Sensation aangemaakt op 50% van de aanbevolen hoeveelheid. Eerst nog een waterbeurt met kraanwater en dan weer om en om met de bloeivoeding. Zie ondanks de lichte voeding die ik geef toch wat verbrande bladpuntjes. Misschien toch 2x kraanwater en 1x voeding aan gaan houden.

 

Voor de beeldvorming........

 

gallery_46643_19271_346050.jpg

gallery_46643_19271_1413276.jpg

gallery_46643_19271_772401.jpg

gallery_46643_19271_1160056.jpg

gallery_46643_19271_3000370.jpg

gallery_46643_19271_17282.jpg

gallery_46643_19271_1451122.jpg

gallery_46643_19271_2197320.jpg

gallery_46643_19271_357391.jpg

 

Opmerkingen, tips en advies??? Laat u horen!

 

Tot de volgende maar weer!

 

Aloha!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Dave !

Die zijn al flink besneeuwd hoor..

 

Dikke pluim voor Collie ook, weer een leuke strain van hem :verrygood

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan de tussenruimtes mooi opvullen hoor Deef,je gaat best lekker.

Ik had ze wel wat meer geknakt tot gelijke hoogte,maar dit is ook gewoon echt goed voor de 1ste run ananasjes dus Collie moet niet zeuren hahaha.

Laat ze nu maar lekker doorpakken,strek is er uit en laat ze nu maar bouwen.... ;)

 

Mooi groen!(ook je bladstelen!) :specool

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Crimson, Thnx!! Gezien mijn setup gaat het zeker niet verkeerd, ik schat de opbrengst nu al hoger in dan mijn vorige rondje.... De plantjes zitten vol met toppen alleen is de vraag of ze ook allemaal tot compacte topjes kunnen groeien omdat de dieptestraling van de lamp wat tegenvalt. Die Rasta heeft met zijn ananasjes inderdaad een mooie strain gecreëerd. Ijzersterk en een autoflower die je met gemak een keer kan toppen en misschien zelfs wel 2x.....

 

@Collie, ik had graag ook nog een tijdje door geknakt echter toen ik 2 toppen had afgebroken voelde het niet echt lekker meer.... de volgende ronde weer proberen. Dat onkruid van jou groeit zo hard. Ze zijn ondanks buigen, knakken en toppen toch een meter hoog geworden in 11 liter potten en daar heb ik me ook op verkeken. Bedacht me dat dat strekken wel eens kon komen omdat ik nu constant de flowerbooster had aanstaan. Maar ik ga dit soortje zeker nog een keer draaien en dan komen de ervaringen van dit kweekje weer goed van pas. Maar de plantjes ogen erg gezond en ze hebben het prima naar der zin! Echt een fijne plant om te kweken!

Zo, genoeg veren in je reet en over tot de orde van de dag! :wave: :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij CaveDave, nu lekker toppen bouwe :-]

 

Vind het een soortje met mooie opbouw, respect Collie!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Deef :

Ik ben allergisch voor veren kerel !!!,nu moet ik een promethazine opsnuiven.

Anders zwel ik op als een ballon en stik ik de moord ende dood. :wacko:

 

 

@ Redman : Dankjewel kerel, ik heb deze soort gescoord bij Barney's Farm en de 2 mooist groeiende/opgebouwde planten gepakt om zaden mee te maken.

Dit is nu nog maar een F-1,maar omdat die plant 1.10 m was zaten er nogal wat zaden in :whistle:

Ik had er echt maar een stickie of 4 van kunnen draaien,de rest was donker zaad en haast geen witte waardeloze pieletjes ertussen.

Maar goed dat ik nog 8 zonder zaad had :icecream: die nagenoeg uniform hebben gebloeid en allemaal in 1 keer om konden.

Dus toen dacht ik al>da's een blijvertje.

Tegenwoordig heb ik deze soort ingekruist met een reguliere Autoblueberry F-8,die zaden moeten nog weer een keertje opgepakt worden om een auto xl berry mee te maken.

 

 

 

Jah Bless!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker dave!

 

Mooie planten!

 

Mooi om die passie te zien colli!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om die passie te zien colli!

 

En van die passie mogen wij allen de vruchten plukken :dribble:

Collie for president!!!!!

 

 

 

 

 

Sorry voor die pauw in je hol Bro :innocent:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal een zooitje worden bij m...lastig kakke zo lijkt me :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straks krijgt ie nog last van een e-collie bacterie......... :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kamihaze : Het is inderdaad de drijvende kracht die ons allen verbindt,de passie ! :hug:

 

@ CaveDave : :lol: ik lach me dood met jou gast,het is maar goed dat ik je niet persoonlijk ken dan was ik allang overleden door ademnood ofzo.

Ik ben soms namelijk wel gevoelig voor lachkicks,tot spierpijn in je buikspieren aan toe....ken je dat?

 

 

@ Vakman : Nee niet nog meer veren!,de kakkert is al rauw! :lol:

 

 

 

 

 

 

Om dingen te delen is mijn natuur,het is de wil van mijn meester.

 

 

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...