Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

4X Auto Pineapple Express By (C) Collie Weed

Recommended Posts

als de lamp die breedte belicht is dat nodig ja, als ie niet zo ver komt niet :likken:

 

ik knip stukjes uit dat groene gaas voor boven ieder potje, kan ik ze draaien en uit de kast halen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vakman, Ze noemen dit veredelde elastiekje toch een scrognet alleen is een tuingaasrek natuurlijk veel beter om te scroggen en dat gaat er zeker ook een keer komen.....Je hebt dan immers veel meer punten waar je de takjes vast kunt binden. Ik gebruik het nu ook niet om echt te scroggen, ik wil enkel de bladeren onder het net hebben en de topjes wat op gelijke hoogte houden en ze wat beter onder de lamp te krijgen, want zoals Huff al aangaf is de breedtestraling van de lamp niet al te best. Je moet de lamp op 30 cm hoogte hangen om de 60x60 cm te belichten maar dan is de intensiteit te zwak waardoor je weer meer strek krijgt. 20 cm hoogte is veel beter tegen de strek alleen ben je dan wat beperkter in de breedte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, maar als je de takken vast blijft 'binden' op het net( gewoon plat blijven leggen die handel) heb je geen last van strek. Dan kan de lamp iets hoger en belicht je het hele tentje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt! Maar ik ben wel bang dat als ik de lamp hoger ga hangen de lichtdruk zo veel afneemt dat dat weer de topontwikkeling in de weg staat, gezien mijn vorige SOG kweekje waar ik de lamp constant op 30 cm hield. Ik ben er inmiddels wel achter dat de lamp niet genoeg licht op de plantjes zet in een 60x60 cm tent terwijl de fabrikant aangeeft dat 1m2 mogelijk is. Dus toen ik de lamp kocht was ik er van overtuigd dat ik met 60x60 cm zeker genoeg licht zou hebben. Helaas pindakaas. Dus ik zal met de lamp compromissen moeten zien te vinden om toch zoveel mogelijk er vanaf te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had er gewoon wat led/spaarlampen in de hoek gehangen, ik denk dat dat je meer grammen winst geeft dan je kwijt bent in kosten maar straks iedereen aan de cobs :icecream:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig heb ik daar vorig weekend nog aan gedacht Huff toen ik de lamp van mijn terrarium moest wisselen, die lampen zijn uitstekend geschikt om onder te groeien alleen die krengen zijn teringduur en hebben een beperkte levensduur. Op 12/12 gaan er 3 lampen per jaar doorheen. Maar inderdaad met led of een spaarlamp is dat beter betaalbaar dus ik ga eens op zoek naar iets wat prima in het tentje zou passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe waren je hoofdtoppen van je vorigen ronde, lekker compact of wat fluffy?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker deef! Zou dat netje nog weghalen en elke dag alles gelijk knakken...en de laatste week dat jij denkt dat t doorgroeid netje er weer op voor wat stevigheid. Iets erop binden op.dit net is netteloos.

 

Ik wou ook die web-it spannen maar heb dat ding gouw weggetieft...zaten volgens mij noggenees 4 uiteindes aan maar had die dag weinig geduld ^^

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha Kami, ik zie je al helemaal zitten met je netje :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah ging zelf beginntjes proberen te maken maar dat was eerder demontage

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lukte net niet :innocent:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe waren je hoofdtoppen van je vorigen ronde, lekker compact of wat fluffy?

 

De hoofdtoppen zijn altijd prima en lekker compact, ik verlies het meeste aan de zijtakken, die zijn tot nu toe altijd al fluffy, behalve het bovenste deel.

 

Gaat lekker deef! Zou dat netje nog weghalen en elke dag alles gelijk knakken...en de laatste week dat jij denkt dat t doorgroeid netje er weer op voor wat stevigheid. Iets erop binden op.dit net is netteloos.

 

Ik wou ook die web-it spannen maar heb dat ding gouw weggetieft...zaten volgens mij noggenees 4 uiteindes aan maar had die dag weinig geduld ^^

 

Haha Kami als ik dit eerder had gelezen..........maar ik ben recht uit mijn bed met een bak koffie gaan binden......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het bovenste deel dus altijd goed is kan de lamp dus op 30 cm , en het hele tentje vullen met een scrognet.

Next time :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow je drukt ze de scrog in haha,die heb ik nog niet meegemaakt met deze soort.

Welke het absoluut prima kan hebben qua taai heid,ik vind het een mooi ogend netje met groen en een goed idee bij deze soort om haar te scroggen.

Zo heb je de hoogte mooi beperkt en verdeel je het licht ook mooi.

 

*Er was eens een pineapple express plant,die werd afgeknipt door Collie Weed net boven de onderste node.

Dus de onderste 2 fluffy topjes zaten nog aan de plant,en bloeide rustig nog 2 weken verder zonder bovenkant aan de plant.

Alleen 2 fanleaves...

 

Dat bewijst hoe taai dit plantje is,ondanks dat het een autoflowert is.

 

 

@ Iceman93 : Ik wilde geen zand tussen je reet strooien ofzo hoor gast,maar dat soort commentaar geven is gewoon zooo makkelijk.

En irritant.

Volg gewoon deze topic swa,en rook wat met je peepz :spliff: of alleen kan ook.... :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij CaveDave!

 

En ik zou dat netje mooi laten zitten, gaat prima zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup Vakman! Er moet altijd ruimte blijven voor verbetering eej. De radaren voor de volgende ronde draaien al en wellicht gaat dat een fem zaadronde worden. Ik heb nog fem Bubblegum xl van RQS liggen. Misschien een nieuwe lamp of anders een tussenoplossing door er wat spaarlampen o.i.d. bij te hangen. 2 planten in de tent en dan voorgroeien en scroggen tot een vol tentje met een fatsoenlijk scrogrek. Maar dat gaat een hele uitdaging worden :likken:.

 

Wel fijn dat jullie meedenken, misschien dat ik ooit kan zeggen dat ik wel kan kweken.......... :innocent: maar in ieder geval bedankt daarvoor! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mij zeggen sommigen ook altijd nog dat ik niet kan kweken, CaveDave. Niks van aantrekken en gewoon stug doorgaan. Zolang je weckpotten vol zijn heb jij het voordeel van de twijfel denk ik dan maar. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie, Die Nananasjes van jou groeien zo hard! Ik opende vanochtend de tent en ze waren al weer zoveel gegroeid dat ik vond dat ik iets moest doen. Dus ik dacht (auw) omdat ze pas net de bloeihaartjes tonen dat ze nog lang genoeg moesten om te herstellen. Knakken zoals Kami voorstelde had natuurlijk ook gekund maar dan loopt de plant weer wat vertraging op dacht ik. En als ik kijk in andere verslagen hoe snel een scrog weer hersteld is leek het me het beste.

 

@dilago, Thnx! Tsja de vele wegen naar Rome........ Gewoon doen waar je je goed bij voelt, je veldjes staan er toch altijd mooi bij tegenwoordig?

 

@Iedereen, thnx voor de feedback!! Mocht alleen geen likes meer uitdelen vandaag maar weet dat het enorm wordt gewaardeerd! :verrygood

 

Een paar uur verder..... zoek de verschillen.....

gallery_46643_19271_130654.jpg

Edited by CaveDave
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel goede ervaring met knakken ook nog ver in de bloei....mooie is dat de zijtakken wat meer mee komen waardoor je minder pluf heb en uiteindelijk geilere opbrengst.

 

Joejoetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, Thnx! Tsja de vele wegen naar Rome........ Gewoon doen waar je je goed bij voelt, je veldjes staan er toch altijd mooi bij tegenwoordig?

Sinds ik overgestapt ben op hydro (wat voglens mijn haters het domste was wat ik kon doen zolang het op aarde niet lukte) ging het alleen maar beter en nu kweek ik met twee vingers in de neus! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de scrog is maar weinig meer te zien en het heeft wel gewerkt volgens mij. Nu bij wijze van experiment de uitgeschoten hoofdtopjes gepinched om te zien of dat inderdaad wat meer groei op de zijtakken geeft (via Rolling Stoned).

 

gallery_46643_19271_1288195.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja Alkaline, ik weet niet wat die Rasta met zijn zaad doet maar ik denk dat ik het ook niet wil weten..... :lol: :lol: :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

**Tuurlijk doe ik niks raars met mijn zaad (gooit een handje zaad onder de zonnebank voor mutatie) :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...