Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

4X Auto Pineapple Express By (C) Collie Weed

Recommended Posts

Maar hoezo je spoelt toch vele stoffen eruit dus minder voeding huffnpuff

En Dave valt wel mee ik doe het elke keer in me pot 25L met gaten veel liters water erdoorheen

Paar dagen laten drogen daarna aarde losmaken zodat het niet compact is

En je plantje / zaadje kan erin

Ik heb me eerste 3 kweken verkloot omdat het teveel bevoed was

Maar daar heb ik nu geen last meer van

Omdat ik goed de aarde spoel voordat ik begin

en ik gebruik goed bevoede aarde van praxis

 

Is het niet handiger om te beginnen met zaai- en stekgrond?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Huff, Funk is echt voor de gevorderde kweker dus daar brand ik mijn vingers niet aan.........

@Hutselflutsel, De zaadjes zaten in een niet bemeste kokosplug en die is de aarde ingegaan, maar het is wel een goed idee!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wens je veel succes deze ronde, ik volg je zeker! Ben ook bezig aan mijn 2de ronde onder LED!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoezo je spoelt toch vele stoffen eruit dus minder voeding huffnpuff

En Dave valt wel mee ik doe het elke keer in me pot 25L met gaten veel liters water erdoorheen

Paar dagen laten drogen daarna aarde losmaken zodat het niet compact is

En je plantje / zaadje kan erin

Ik heb me eerste 3 kweken verkloot omdat het teveel bevoed was

Maar daar heb ik nu geen last meer van

Omdat ik goed de aarde spoel voordat ik begin

en ik gebruik goed bevoede aarde van praxis

 

Is het niet handiger om te beginnen met zaai- en stekgrond?

Natuurlijk zou het slimmer zijn

Als je niet kan kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha Eeeej! Opdeet week tweeeej!

 

Weinig bijzonderheden, de plantjes groeien lekker door en volgende week kunnen ze getopt worden. Daarna zal het niet lang meer duren voordat ze in bloei gaan. Ik heb de lamp wel vanaf het begin al in de booststand staan omdat dat toch een betere temperatuur geeft. Nu wordt het zaak de plantjes zo gelijk mogelijk in hoogte te houden zodat de lamp er zo dicht mogelijk op kan. Het netje ligt al klaar.

 

gallery_46643_19271_2180719.jpg

gallery_46643_19271_2337744.jpg

gallery_46643_19271_2090849.jpg

 

Ananassige groeten en tot de volgende!!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ IceMan93 : Wattisdatnou voor een opmerking? impliceer je nou dat Deef niet kan kweken?

Lekkere topic lezer/volger ben jij zeg :huh: zeg dan niks.

Laat maar ik voeg wel even wat toe ijsmannetje93. :likken:

 

 

De Cocos aarde v/d praxis bevat osmocote-korrels welke time released hun voeding afgeven.

Dan kun je spoelen tot je een ons weegt,maar alleen de voeding die in de aarde released is zal wegspoelen.

Wat in de osmocote zit blijft erin tot het eruit komt via osmose.

 

Als ik die cocos-aarde voor kiemen gebruik,spoel ik het NIET.

Ik zorg wel dat de aarde schoon is van pathogene troep,en voeg om die reden ook geen mestkorrels of compost toe.

Ook heb ik er natuurlijk wel gewoon guanokalong doorgemengd,en bio supermix,kalk en lavameel.

Rekening houdende met de EC want je wilt erin kiemen dus niet te hoog op voeding maken.

 

 

@ CaveDave : gaat lekker he jonguh?

Onderste bladeren mooi breed,mooi gelijk op aan het groeien.

Mooie kleur paars in het blad :huh:

haha geintje....mooi groen hoor Deef!

 

*Je kan ze nu al toppen/fimmen hoor Deef!

Haal gelijk de alleronderste takjes eraf,daar is het nu ook tijd voor....

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie, Thnx! Je meisjes doen het zeker goed tot nu toe....... zeker voor iemand die niet kan kweken :P..... Linksboven is wat trager, maar dat was ook de dame die er het langst over deed om boven te komen. Interessant toch weer hoe de pheno's zich ontwikkelen. De onderste blaadjes heb ik inmiddels verwijderd alleen het toppen van de toch al wat ontwikkelde 4e node vond ik zonde.......... heeft ze zo haar best gedaan om een mooi blaadje te vormen..... dus toppen doe ik de eerstvolgende node en dan mogen ze in de groeispurt gaan. Eigenwijs zijn is niet een van mijn beste eigenschappen... :rolleyes: :whistling

 

@Huff.... In het tentje schijnt 20 uur per dag de zon.....Daar word ik gewoon vrolijk van... En als het onkruid welig tiert heb ik plezier. En met pijnappels verander je ieder voedsel in een Hawaiaanse lekkernij.... Aloha Eeeeeej!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_46137_19234_339739.jpg

ik vind die hoogvliegerts van jou ijsman nou ook niet bepaald van groene vingerniveauo .

jesus die aan de race is wat een pielemanjaroos wat jij der van weet te growen :icecream: .

en dan over een ander roepen dat ie niet kweken kan .

ik doe ff een tenaladietje in mn jansen en tilanus .

 

:vape:

 

ps : kijk dat net !!!!! :jump:

 

hangt het net te laag of zijn je planten wat doorgeschoten ???? :jump:

 

ps 2 : is dat een mars hydro of een apollo ? :likken:

 

ps 3 : het lijkt godenverdunmnbloedpik wel een applollo die naar mars vliegt dat komt eerder heey .

 

ps 4 :"cave dave ze staan er heel mooi bij !!!!!

Edited by macerror
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik dat zie denk ik dat ik botanicus geworden ben met mijn chinese leds :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes staan er mooi bij CaveDave, veel kweekplezier!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sorry hoor maar begin maaris beter te lezen collie

Ik heb Dave niet beschouwd niks ik heb hem succes gewenst toen hij begon en discussie over aarde spoelen

Jullie zijn de haters

En daarmee bedoel ik niet Dave

Share this post


Link to post
Share on other sites

En macflurry jij bent wel een staande ovatie waard

 

Hoelang ben je bezig geweest met die haatstatus over mij haha

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IceMan93 ik weet niet wat je redenatie is maar je zit volkomen fout met je 'haat' gelul.....

 

Als meerdere mensen tegen je zeggen dat het niet helemaal gaat zoals het hoort in je tentje wil dat niet zeggen dat ze je haten, maar dat jij eigenwijs bent en niet tegen kritiek kunt is niet onze schuld vrind!!

 

 

@CaveDave gaat lekker man, die Ice heeft geen idee waar hij over praat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatoch internetheld geen PANIEK MACERROR ik kom je redden hier is superfuckman ttatatattaaaaaaaaahh

Is je eigen schuld dat ik zo tegen je reageer je vakman

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

iceman je post hier nog meer dan cavedave himself .

doe nou niet zo populistisch in andermans topic joh heey !!!

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry denk je dat ik zin heb om zo vaak te reageren op andermans topic

Populistich pfff

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Is het niet handiger om te beginnen met zaai- en stekgrond?

 

Natuurlijk zou het slimmer zijn

Als je niet kan kweken

 

@Iceman..... Je wekt hiermee de suggestie dat omdat ik in mijn topic aangeef dat ik een light-mix aarde gebruik ik niet zou kunnen kweken. Dus de reacties van mijn vrienden hier zijn ergens wel te begrijpen.... Zo kwam het ook op mij over echter bedacht ik me dat je dit vast niet zo bedoeld had. Ik ga nog steeds uit van het goede in de Menschheid..... Uw mag uw korte lontje weer doven en je bent nog steeds van harte welkom in mijn topic omdat ik iedere bijdrage erg waardeer. Ik pretendeer namelijk ook niet dat ik wel kan kweken dus alle hulp is gewenst.

 

Een ding is wel zeker, je kunt de wietvriendjes die hierop hebben gereageerd absoluut geen haters noemen, dat gaat te ver. De bijdrage die zij aan dit forum leveren vind ik van grote waarde en het houdt het hier een beetje levendig...... En dan heb ik het nog niet eens over de talloze lachsalvo's die Macerror bij mij veroorzaakt vanwege zijn poëtische en vaak geniale ingevingen! Dus @Collie, Macerror, Huff en Vakman Thnx!!

 

Ik zeg: Zand erover en verder gaan! No hard feelings..........

 

Dus maar weer een update van de ananasjes in het tentje. Vandaag de eerste bloeiharen gezien en ik heb gelijk het netje weggehangen om het een en ander te kunnen sturen. Is dit niet te vroeg? Aangezien ze nu nog de groeispurt ingaan? Volgens mij gaan de plantjes wel lekker en de hoogte van alle plantjes is nagenoeg gelijk dus ik kan de lamp er lekker dicht op laten hangen en de topjes naar het licht toe buigen.Ik gebruik nog steeds geen voeding en zo te zien hebben de plantjes daar ook nog geen behoefte aan.

Volgen nu nog de pica's...... opmerkingen, suggesties, ideeën en kritiek op mijn kweekkunsten zijn weer van harte welkom :innocent: :whistle: :wave:

 

gallery_46643_19271_2038668.jpg

gallery_46643_19271_1857792.jpg

gallery_46643_19271_1564867.jpg

gallery_46643_19271_2525486.jpg

 

Aloha en tot de volgende weer!!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij kunt echt niet kweken man, ik zou alles eruit trekken en opnieuw proberen :likken:

 

 

 

 

Staat er lekker happy bij, die ananasplantage!

En ik heb een suggestie :innocent: , is dat netje eigenlijk niet bedoelt om de toppen te ondersteunen bij een 'normale' kweekmethode? Om echt goed te kunnen scroggen heb je een steviger net nodig en met fijnere mazen, 5 cm x 5 cm bijv.

Ik maak gebruik van een stuk geplastificeerd tuingaas, zo'n rozenscherm of zoiets, dat werkt perfect en je kunt je takken er goed op vast zetten met van die plantbinders. Dat werkt volgens mij beter als zo'n stuk doelnet :likken:

 

Maar het is maar een suggestie hé :dribble:

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat ook niet om de breedte huffy, het is meer dat het handiger/beter werkt om te 'sturen' ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...