Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

Op Zoek Naar Mooiste Nl5 X Skunk Mr. Nice Regular Pheno

Recommended Posts

dat okselzaadje kan ook duiden op genetica die erg sterk is,

dus juist een zeer sterke overlevingsdrang heeft

niet wacht op een vent

maar zelf in de oksels wat zaadjes genereert

om zeker te zijn van nageslacht.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms is een herma geen herma maar idd nageslacht drift, sommige kun je ook niet femmen als ze zo sterk zijn.

 

I love the power of nature!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, leuke selectie.

 

Ik zie dat je een TLED in huis gehaald hebt...

Ben je tevreden van dat ding ?

Ik ben aan het overwegen om ook een exemplaar in huis te halen, duur maar plug 'n play.

Ik ben er heel tevreden mee, gemakkelijk op te hangen aan rollers of direct aan de stang bovenin het tentje, én wat je zegt, plug & play. Brede stralingshoek en geribbeld alu bovenop voor de afvoer van warmte. Prima voor boven een propagator 77/155 plugs te hangen.

 

Dus niet voor boven moeders ;) zoals je adviseerde.in mijn topic...

Hij komt hierna gewoon boven m'n moeders hoor, ik heb het nog niet getest maar ik denk dat er voldoende licht vanaf komt voor 2 moedertjes. Misschien dat ik nog een 2e aanschaf voor alleen boven m'n stekken straks, eerst maar eens kijken of het allemaal goed gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijkt nog best lastig te zijn om op 2 liter potjes te kweken. Weinig buffer en sneller tekorten. Als ik het water in de lekbak giet lijkt het erop alsof niet iedere plant evenveel opneemt ofzo, waardoor er verschillende tekorten gaan ontstaan .

 

Overzichtje dag 26 bloei 12/12:

gallery_45860_19135_1434577.jpg

 

Deze plant maakt sowieso meer blad aan in de top voor mijn gevoel? Dit kan ook een effect van het defoliaten zijn van een week geleden:

gallery_45860_19135_692916.jpg

 

Bladprobleem 1:

gallery_45860_19135_1196573.jpg

 

En dan nog wat aparte verschijnselen bij de stekken. Ik heb ze overgepot om ze flink voor te laten groeien, opnieuw stekken te nemen en te wachten tot de resultaten van de selectie binnen zijn. Na het stekken zal ik ze afbloeien. Er moet bij gezegd dat de temp. in de groeitent best laag is, tussen de 18-22 graden en op het moment een flink hoge LV van 75% omdat de potten gespoeld en ingewaterd zijn.

 

Overzichtje:

gallery_45860_19135_961916.jpg

 

kleine bubbeltjes op het blad?

gallery_45860_19135_823952.jpg

 

gallery_45860_19135_346928.jpg

 

gallery_45860_19135_1670058.jpg

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inwateren en spoelen is wel zo handig om even in de douche te doen en als de potten uitgelekt zijn zet je ze terug in je tent. Nu dwing je je verzadigde planten op een volgezogen medium nog meer op te zuipen dan ze kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke plant is anders evenals met stekken, de 1 zuipt meer dan de ander.

Heb je een exact zelfde aantal dan gaat eb en vloed prima maar wel op grotere bakken/kratjes.

Je kunt prima kweken op zo een mini potje (bedrocan) maar dan moet wel je overige factoren in orde zijn.

Ze laten duidelijk verschil in opname zien wat bij de meeste de bloei vertraagt/stagneert. Je voeding is niet compleet of je temp klopt niet aan je bladeren te zien maar 18/22 is veels te laag voor hydro/mapito...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe doet Sativied het dan in een Spa flesjes van 1 liter? Ik ben nog steeds van mening dat hoe vaker je de plantje water kan geven hoe harder die gaat. Ik heb op US fora gelezen dat ze cocos/perlite gebruiken en dan 3-6x per dag water geven in een 6 liter potjes met bomen erin. Voorwaarde is wel dat ze routbound zijn zodat het steeds weg drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wat ik heb begrepen is dat Amerikanen die kweken op kokos + perliet dat meestal in kleine potjes doen als ze automatisch bewateren en grotere als ze geven ze het met de hand.

 

Wat de temperatuur betreft mengen ze het met perliet juist om die stabiel te houden. Ook ik ga dat proberen en heb gister net 100liter perliet gescoord voor door de kokos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativied doet het per stuk met de hand en haar voeding is compleet vandaar geen tekorten.

 

Zij voedt met de hand omdat elke plant anders drinkt en andere waardes heeft of voeding gebruikt, ze heeft ook de temperatuur spot on (klimaat 100%) wat heel belangerijk is op hydro/perliet en in kleine potten/flessen.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan beamen dat elke plant andere behoefte's heb.

ondanks dat ze van de zelfde moeder plant komen

 

heb 1 plant in me tent die 25% minder drinkt. en een mindere kleur heeft

ondanks dat het de zelfde stek is.

 

 

ik geef ook per plant verschillende hoeveelheden water/ afhankelijk wat de tensio's zeggen

 

 

zowiezo is klimaat het belangrijkste. maakt niet uit wat voor kweek

26/27 graden overdag

20+ snachts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inwateren en spoelen is wel zo handig om even in de douche te doen en als de potten uitgelekt zijn zet je ze terug in je tent. Nu dwing je je verzadigde planten op een volgezogen medium nog meer op te zuipen dan ze kunnen.

klopt ze hebben ook een nachtje uitgelekt maar toch die stekken gaan echt wel een volle week nodig hebben om zo'n hele pot leeg te trekken, minimaal.

 

Dat de groei in de groei/stekkentent iets langzamer gaat door de eerder genoemde lagere temp moet ik maar op de koop toenemen, hier kan ik niet zoveel meer aan doen in die ruimte. Ik heb wel een warmtemat gekocht voor onder de stekken. Moet zeggen dat nu ik m'n kleine ledarmatuurtjes vol open heb gedraaid, de temp wel naar 26 gaat gelukkig.

 

Ik hoop gewoon dat de volgende ronde op grotere potten wat beter gaat. Misschien ipv hesi toch weer terug naar Canna A+B , bij hesi zit dit samen in 1 fles.

 

Welk tekort de bloeitent laat zien is me ook niet helemaal duidelijk. Ik ben zeeer minimaal met voeden geweest voor mijn doen, nooit boven 1.3 ec, maar door het opdrogen van een deel van het gift in de bak zouden misschien ophopingen kunnen ontstaan?

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je kan doen is een paar vlokken rfx uitknijpen en de drain meten, of anders een tikje hoger insturen, bijvoorbeeld Ec 1.4-1.5 geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk tekort de bloeitent laat zien is me ook niet helemaal duidelijk. Ik ben zeeer minimaal met voeden geweest voor mijn doen, nooit boven 1.3 ec, maar door het opdrogen van een deel van het gift in de bak zouden misschien ophopingen kunnen ontstaan?

 

En dan vindt je het vreemd dat de planten kuren gaan vertonen als dit opdrogen zich vermengt met de voeding die je in de bak dropt?

Sommige stofjes lossen niet op, andere juist weer wel, ph en ec uitglijders en jij denkt: ik pleur max 1.3 in de bak dus wat kan er fout zijn dan?

 

Pito zo meten als Dilago aangeeft is ook niet echt betrouwbaar lijkt me.

 

Het water wat niet opgenomen wordt wegnemen dmv pompje of andere manier of zoveel geven dat het genoeg is en binnen paar uur verdampt en dus amper wat achter latend.

Na enige weken in dat tentje moet je daar enig inzicht in hebben (had ik al wel snel) hoeveel water ze nodig hebben ook al drinkt de 1 meer dan de ander of heb je nooit na een gift leeggepompt en gemeten hoeveel water je te veel had gegeven?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk tekort de bloeitent laat zien is me ook niet helemaal duidelijk. Ik ben zeeer minimaal met voeden geweest voor mijn doen, nooit boven 1.3 ec, maar door het opdrogen van een deel van het gift in de bak zouden misschien ophopingen kunnen ontstaan?

 

En dan vindt je het vreemd dat de planten kuren gaan vertonen als dit opdrogen zich vermengt met de voeding die je in de bak dropt?

Sommige stofjes lossen niet op, andere juist weer wel, ph en ec uitglijders en jij denkt: ik pleur max 1.3 in de bak dus wat kan er fout zijn dan?

 

Pito zo meten als Dilago aangeeft is ook niet echt betrouwbaar lijkt me.

 

Het water wat niet opgenomen wordt wegnemen dmv pompje of andere manier of zoveel geven dat het genoeg is en binnen paar uur verdampt en dus amper wat achter latend.

Na enige weken in dat tentje moet je daar enig inzicht in hebben (had ik al wel snel) hoeveel water ze nodig hebben ook al drinkt de 1 meer dan de ander of heb je nooit na een gift leeggepompt en gemeten hoeveel water je te veel had gegeven?

Even een paar dingen verduidelijken:

- die 2 literpotjes is een uitzondering; normaal kweek ik op 11 liters en geef ik bovenlangs naar behoefte water zonder drain. Deze ronde ging nou eenmaal niet anders want ik kwam ruimte tekort en moest snel schakelen met veel planten naar 12/12 om op mannen te kunnen selecteren, nadien achtte ik het onverstandig om ze op 3 weken bloei nog over te potten naar de 11 liters.

- met 12 x 2 ltrpotjes giet ik momenteel 4-5 liter in de bak en is dit de volgende dag verdampt en voelen de potjes nog licht aan.

- pompen is niet mogelijk, tevens heeft mijn bak geen afvoer. Opdweilen kan, maar is tiefusveel werk.

- Ik heb een weekje terug ieder plantje afzonderlijk gespoeld en de drain opgevangen, de resultaten hieruit schommelden tussen drain EC 1.55 - 1.9 en ph 5.6-5.9, hier heb ik nog een post aan gewijd.

 

Nu je het zo stelt, zal het wel door deze manier van water geven komen. Via boven is met deze 12 potjes, met lage plantjes waar ik ook nog eens slecht bij kan gewoon heel erg lastig, maar ik zal het anders moeten gaan doen om deze ronde nog succesvol af te ronden. Het is overigens niet zo dat de bodem helemaal bezaaid is met zoutkristallen en witte vlekken hè! \

 

Ik roei met de riemen die ik heb, en helaas ontbreekt het me aan een eb/vloed mogelijkheid anders had ik daar voor getekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pito zo meten als Dilago aangeeft is ook niet echt betrouwbaar lijkt me.

Het is een indicatie want drain meten is nooit betrouwbaar i.h.m.o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomp gewoon 2 cm water in de bak en laat dat zo staat tot het weg is

 

Beetje h2o2 erin tegen algen en voor extra zuurstof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomp gewoon 2 cm water in de bak en laat dat zo staat tot het weg is

 

Beetje h2o2 erin tegen algen en voor extra zuurstof

Is dit volgens jou beter dan iedere dag water geven? Maakt het niet uit dat de wortels onderin dan misschien meerdere dagen blank staan? En voor de LV later in de bloei is het misschien beter om dan naar behoefte te gaan werken.

 

Ik kan me wel voorstellen dat je op jouw manier minder last hebt van het indrogen van zouten omdat dit minder frequent gebeurd (lees: niet iedere dag in ieder geval) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze te lang blank staan moet je de keer daarop minder geven. 1,5 dag een klein laagje water levert geen problemen op.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ene manier is niet beter dan de ander, welke ligt JOUW het beste...

 

Vraagje over je water geven:

4-5ltr in de bak, dit is minder dan 250ml per plantje en dag erna is het verdampt en voelen de potjes nog licht aan..

 

Hoe voelen die lichte potjes aan als die zeg een uurtje in die 4-5ltr hebben gestaan en hoeveel water staat er dan nog in de bak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De potjes voelen sowieso licht aan t.o.v. wanneer ik ze heb gespoeld en ze het maximale aan opneembaarheid tot zich hebben genomen. Maar de plantjes (en de lamp die voor een deel verdampt) hebben wel een halve dag nodig om het tot zich te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen, hoe en waarmee?

spoelen vanaf boven en zo verzadigen is anders dan potjes waar capillair ervoor zorgt dat het vochtig wordt en blijft :rolleyes:

 

Gespoelde potjes zullen altijd zwaarder aanvoelen.

Als je daarmee vergelijkt kan het zomaar dat je te nat kweekt en wat Rodja zegt, water laten staan, gaat best maar dan heeft ie het wel over kratjes/grotere potten waar dat laagje tov een klein potje idd echt niks uit maakt.

 

1cm op 35cm totale hoogte en diezelfde cm op 12cm totale hoogte best een verschil :ph34r:

 

Ik heb de mamma's ook op kleine potjes, dat zijn altijd stekken van zaadplanten want een zaadplantje op een (te) klein potje maakt water en voeding geven best lastig en dan heb ik het over groei.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eergisteren de twaalf 2 literpotjes voor de 2e keer in 30 dagen gespoeld om eventuele abnormaliteiten uit te sluiten. Ieder potje een volle liter er doorheen gegoten en de drain (vaak 700-800ml retour) gemeten.

EC 1.13 - PH 5.6 als ondergrens en EC 1.66 - PH 6.2 als bovengrens gemeten. Dus per potje aardig wat verschil. 1 dag water overgeslagen en vandaag voelen sommigen weer zo licht dat ik ze niet nog een dag durf droog te trekken, terwijl anderen nog wel een dagje kunnen.

 

Ik blijf bladprobleempjes houden onderin. Bijna allen vertonen ze wel onderstaande symptomen:

gallery_45860_19135_898943.jpg

 

En een enkeling laat de volgende tekorten zien waarvan ik niet goed kan plaatsen hoe/wat:

gallery_45860_19135_849155.jpg

 

gallery_45860_19135_1783707.jpg

 

Bij nacht, dag 28 bloei 12/12:

gallery_45860_19135_1154927.jpg

 

gallery_45860_19135_829737.jpg

 

gallery_45860_19135_829737.jpg

 

gallery_45860_19135_349196.jpg

 

Bij dag: dag 30 bloei 12/12:

gallery_45860_19135_1355380.jpg

 

gallery_45860_19135_1476912.jpg

 

gallery_45860_19135_1819237.jpg

 

gallery_45860_19135_8715.jpg

 

Bovenin is er eigenlijk nog niet zoveel aan de hand en ik hoop ze tot het einde groen te kunnen houden! De stekken, da's weer een ander verhaal, daar ben ik nog flink aan het puzzelen met het klimaat. Ik heb inmiddels een warmtematje aangeschaft en vandaag geïnstalleerd, nu zal ik het eventjes moeten monitoren.

Edited by pindarots123
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het slechts 2literpotten zijn had ik even overheen gelezen. In dit geval is een laagje voedingswater op de bodem laten staan wel handig om te voorkomen dat ze droog trekken, want droogte is funest op hydro. Verder kan je de Ec van de A + B voeding eens wat opvoeren maar het lijkt mij raadzaam om eerst uit te sluiten of een lage Ec wel de reden is van de vergeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat je t in ec-ph fluctuaties moet zoeken... vaker water geven, je buffer is te klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je je 'potjes' op een foto zet, mooie rozenpotjes die zonder extra behandeling (gaten erbij maken) niet geschikt zijn voor vloeden.

Daarom heb je ook dat ze zo weer droog trekken.

 

Je kunt er best goed bij, scoor bij de Action een setje maatbekers waar er 1 van 500ml bij zit en ga per plant vanaf boven water geven tot je wat drain hebt. Ze hebben bij de Action vaak ook wel 250ml maatbekertjes, cheap ook :icecream:

 

Op kleine potjes kweken moet je wel proberen het water geven (hoe je dat dan ook aanpakt) te optimaliseren, hier is er met die lage lekbak en rozenpotjes ergens een denkfout gemaakt :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...