Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

Op Zoek Naar Mooiste Nl5 X Skunk Mr. Nice Regular Pheno

Recommended Posts

Goed dat je je 'potjes' op een foto zet, mooie rozenpotjes die zonder extra behandeling (gaten erbij maken) niet geschikt zijn voor vloeden.

Daarom heb je ook dat ze zo weer droog trekken.

 

Je kunt er best goed bij, scoor bij de Action een setje maatbekers waar er 1 van 500ml bij zit en ga per plant vanaf boven water geven tot je wat drain hebt. Ze hebben bij de Action vaak ook wel 250ml maatbekertjes, cheap ook :icecream:

 

Op kleine potjes kweken moet je wel proberen het water geven (hoe je dat dan ook aanpakt) te optimaliseren, hier is er met die lage lekbak en rozenpotjes ergens een denkfout gemaakt :search:

Inderdaad slecht doordacht Lostchild, deze ronde is echt spontaan zo op deze manier tot wasdom gekomen. Zoals eerder vermeld moest ik het hele zooitje (ik begon met 28 stuks) spoedig onder 12/12 zetten en er een hoop mannen uitvissen. Het was toen te laat om nog over te potten.

 

Ik ga er het beste van maken en dat betekent toch individueel wateren met kleine drain.

 

De stekkentent is door de eerste nacht en dag met warmtemat heen en ik ben zéér tevreden met het resultaat! Temp niet onder de 20-22 graden geweest, max temp 29 en de LV houd ik hoog door het afzuigertje (het is maar het kleinste buisafzuigertje op de markt) per uur een kwartier aan te laten slaan. En ze hebben nu natuurlijk lekkere warme voetjes, wat ze zeer in dank afnemen door al na 1 dag 'explosieve' groei te laten zien! Nu ik dit zo zie twijfel ik bijna om in mijn grote tentje, waar de temp. overdag ook kan dalen naar 18 graden, ook zo'n mat te installeren tussen de isolatieplaten onder de lekbak in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfecte test om te kijken welke de sterkste is met deze opstelling, zoveel info wat ze nu vrijgeven.

 

Daarnaast is straks de smoke test de perfecte test om smaak en potency te ontdekken na zo een schrale wortelzone.

 

Succes man de laatste dagen.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit soort bladproblemen dus ook met de die jij hebt. Maak niet uit waar ik het zoek ik zie nergens wat dit voor tekort of probleem is. Want zoals je ziet trekken de nerven als eerste weg qua kleur. Tevens is bij mij het probleem met 18L potten en ongeveer dezelfde ec/ph waarden in 4e week bloei ook op rfx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit soort bladproblemen dus ook met de die jij hebt. Maak niet uit waar ik het zoek ik zie nergens wat dit voor tekort of probleem is. Want zoals je ziet trekken de nerven als eerste weg qua kleur. Tevens is bij mij het probleem met 18L potten en ongeveer dezelfde ec/ph waarden in 4e week bloei ook op rfx

Ik wijt achteraf bezien het probleem deels bij een verkeerd watergift en wellicht enkele keren té droog laten trekken. De potjes waren zoals Lostchild al eens vermeldde niet goed geschikt om van onderen goed water op te nemen (weinig gaten, niet voldoende capillaire werking). De strategie om water in de lekbak te kieperen en droog te laten trekken (waarbij een groot deel waarschijnlijk gewoon verdampte) heeft de planten in hun beginstadium niet goed gedaan en heeft tekorten in de voeding doen ontstaan waardoor de plantjes het oudste blad hebben leeggetrokken. Dit proces gaat best nog een tijd door, maar inmiddels heb ik het grootste (nieuwe blad) groen weten te houden. Misschien moet je je potten een keer spoelen met een wat hogere EC?

 

Op 2 literpotjes is het makkelijk om ze er even uit te pakken en te 'spoelen' met een gift waar de plant naar vraagt. Tevens ook een goed moment om de drain te meten en te kijken of er geen ophopingen ontstaan, iets dat ik gister wel heb moeten constateren. de EC was in enkele gevallen opgelopen tot boven de 2.

 

Ik zit in begin week 6 12/12 en voeg deze week extra P/K toe. Zeer minimaal echter, waarbij ik ook de basisvoeding even laag houd nadat ik eerder dus constateerde dat m'n drain veel te hoog was. Dit kweekje voelt wat dat betreft echt een beetje als aanmodderen, experimenteren en achter de feiten aanlopen helaas. Het lijkt erop dat de sturing op zulke kleine potjes heel nauw komt en dat foutjes snel gemaakt zijn als beginneling, maar wel een erg leerzame kweek!

 

Dan wat foto's op Dag 35 bloei 12/12:

gallery_45860_19135_196053.jpg

 

gallery_45860_19135_1891981.jpg

 

gallery_45860_19135_1989641.jpg

 

gallery_45860_19135_2483380.jpg

 

gallery_45860_19135_816519.jpg

 

Bij slechts 1 plant het volgende bladprobleem, lijkt mij gewoon overvoeding?

gallery_45860_19135_785415.jpg

 

En laten we het stekkenverhaal niet vergeten, want daar was het nu allemaal om te doen! Ongeveer twee weken geleden heb ik de 12 overgebleven, aangeslagen vrouwelijke stekjes overgepot naar een groter medium. Er waren wat opstartproblemen, dit had te maken met té weinig voeding in de RFX door het spoelen onder de douche en daarna te marginaal ingewaterd, PLUS een te koud klimaat, wat ik heb opgelost door het installeren van een warmtemat en het isoleren van de bodem. Een kleine week terug heb ik een stevige voedingsbeurt gegeven en dit hebben de plantjes icm met de warmtemat mij zeer in dank afgenomen. Ik heb er 4 op hun definitieve 11 litermedium en 8 op 2 literpotjes die ik na selectie op basis van de resultaten van hun voorouders wel of niet ga afbloeien, wánt ik heb besloten óók nog een 5-tal feminized Casey Jones af te bloeien volgende ronde en daar de beste uit te selecteren voor een moedertje :dribble: Wie weet een net zo mooi 7-weken-phenootje als Rodja mee werkt :icecream: Shantibaba of Casey, may the best one win zal ik maar zeggen.

 

Stekkentent:

gallery_45860_19135_228976.jpg

 

gallery_45860_19135_60260.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks alle tegenwerking van jouw kant beginnen er toch al hele mooie toppen in te komen.:)

 

En je stekken zien er veelbelovend uit.

 

Wat je zegt, je leert veel in een korte tijd, en dat is ook goud waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pindarots

 

(zonder teveel af te wijken van jouw topic) Denk dat het hoge ec juist het probleem was, grote bladeren waren licht en verschrompelen kleine zijn heel donker geworden. (amnees) Spoelbeurt gedaan om alles even te nivelleren. En daar vanuit even verder kijken.

 

Hoe gaat het nu bij jou? Wilde ook even zeggen dat je dames op een stel oostblok anabooltjes lijken! :showoff: :dribble: Gaat goed en ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees dat ik een kolonie beestjes in mijn 2 liter potjes RFX huisvest...

 

Vandaag ging ik m'n plantjes eens goed spoelen omdat ik zag dat de bladproblemen toenamen, mijn vermoeden was m'n plantjes overschotten vertoonden aan de bladeren te zien. Ik wilde de 2 liters eerst spoelen met een liter afgezuurd water, en vervolgens een 800ml spoeling van een 1.1 EC basisvoeding spoeling + een aanvulling van m'n zojuist bezorgde Calgel van Metrop-voeding.

 

Tijdens het spoelen bemerkte ik opeens het volgende op het wateroppervlak van de spoelemmer:

 

gallery_45860_19135_127605.jpg

 

Bij het weggieten van het drainwater bleven de beestjes achter in m'n wasbak:

 

gallery_45860_19135_448607.jpg

 

Moet ik me zorgen gaan maken, of kunnen deze micro-organismen geen kwaad? Zo ja, wat kan ik er nu tegen doen?

 

Aangezien ik met een selectieproces bezig ben, is het misschien leuk om van iedere plant een plaatje te posten. Welke plant zou jullie favoriet zijn om tot een moeder van te maken?

 

4:

gallery_45860_19135_1644364.jpg

5:

gallery_45860_19135_62648.jpg

7:

gallery_45860_19135_1161824.jpg

8:

gallery_45860_19135_364757.jpg

9:

gallery_45860_19135_62648.jpg

12:

gallery_45860_19135_228545.jpg

13:

gallery_45860_19135_1237118.jpg

15:

gallery_45860_19135_613225.jpg

18:

gallery_45860_19135_1309056.jpg

20:

gallery_45860_19135_793528.jpg

25:

gallery_45860_19135_62648.jpg

26:

gallery_45860_19135_643456.jpg

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google springstaartjes ^_^

 

Mbt welke als mamma:

je hebt nog niets gerookt/anderen laten testen dus afgaan op uiterlijk :rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mama selecteer je uit zaad maar daarna begint het echte werk pas.....

 

Het testen van je stekken op de lange termijn aangezien je een moeder langere tijd bewaart mag ze wel goed door de endurance test komen anders is het feest vlug voorbij.

 

Endurance test houd in:

 

Minimaal 8/12 mnd in een 9x9 potje kunnen blijven staan, alle mogelijke plagen kunnen weerstaan door eigen weerstand, max groei potency voor het leveren van gezond nageslacht, snel wortelen van de stek, geen rootbound of reveg, easy going oftewel presteren op elk medium.

 

Dit is dan alleen voor een commerciele moeder.., een zaad moeder heeft nog wat meer criteria.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie hebben helemaal gelijk hoor, maar probeer het wel even in de context van een hobbyist te zien :shifty:

 

Het ging mij erom dat ik het praktischer vind om in de toekomst zelf stekjes te kunnen maken, zodat ik én niet afhankelijk bent van een stekkenspintboer en tevens dat ik af ben van de grote phenoverschillen die je met zaad tegenkomt. En daarom volstaat het voor mij om van een batch van zaden de beste pheno / opbrenger te selecteren en daar dan in ieder geval voor de aankomende tijd m'n stekken van te maken.

 

Het lijken inderdaad springstaartjes te zijn, een nagenoeg onschuldig beestje, die ook dood gaan als het medium droog staat, aan het eind van de ronde de boel laten indrogen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste uit je batch zaden is een prima moeder, ik ken oldschoolkwekers die ze ook zo selecteren. Bovendien zou kweken uit zaad dan helemaal niet meer kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier een nieuwe killer pheno ontdekt die zichzelf op mysterieuze wijze geplant had in n pot bij mn s5 baggerzooi...

Soort van divine intervention ofzo, deze genetica was zo sterk dat zelfs t feit dat ze nog niet geplant was geen bezwaar bleek...

 

PG zag 1 fotootje van dat ding, en had ook gelijk iets van... heeyyyyy, dat lijkt wel wat speciaals.. bij de smoke out eergister bleek die eerste indruk 100% raak.

 

Springstaartjes heb ik hier ook, maar geen negatieve effecten voor zover ik kan zien.

Die rottige mugjes en die $#@%£¥₩ spint ben ik wel pittig zat aan t raken..

 

Edit: nr 5, 13, 15 en 25 spreken mij op eerste gezicht t meest aan.

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh nmrtje kiezen was ik vergeten.. 20 is the one.

 

Waarom:

 

Gelijke open structuur en budhoogte, meest compacte looks, nu de high/space nog testen.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach vergeet ook niet dat er meerdere wegen naar Rome zijn,

ik zie mooie plantjes, en daar gaat t om, toch?

 

gewoon goed de tijd nemen om de verschillende effecten en smaakjes in kaart te brengen

want dat zal het leidende motief zijn.(?)

 

Ik kan nog niet kiezen,

ben ik altijd al slecht in geweest :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inmiddels aanbeland op dag 50 bloei 12/12. Nu constateer ik het volgende: er lijkt zich de afgelopen twee week een soort van 'tweede bloei' plaats te vinden bij enkele planten. Zo'n 80% hiervan heeft ook nog overwegend witte pistels. Bij nr. 25 zag ik een 'soort van banaan', uit een deel van de tweede bloei een soort van groene 'spriet'. De nieuwe bloei lijkt te bestaan uit opzwellende calyxen. Ik heb er als test met een pincet een paar uit geplukt bij verschillende planten en wanneer je deze nieuwe bloei dan open pulkt, 'lijkt het alsof zich er miniscule zaadjes aan het vormen zijn?'.

 

Ik heb natuurlijk in een nabij verleden een herma ronde gehad en ik heb bij bovenstaand verhaal enige vrees. Bovenstaande kán het extreem vroege begin van een herma-vormende / dan wel bevruchte plant zijn. Dit zou in begin week 8 geen extreme ramp hoeven zijn, mijns inziens? Anderzijds kan ik me ook aanstellen en kan dit horen bij het soortje of is dit een algemeen verschijnsel wat ik nog niet eerder heb gezien. Ik kan zo ook nooit meer achterhalen, ALS het hermatrekjes zijn, wélke plant de verantwoordelijk was.

 

Wat zou jullie advies zijn? Direct oogsten of rustig deze ronde afmaken? Van menig top beginnen de trichomen al richting milky te gaan, maar nog geen amber gespot.

 

gallery_45860_19135_2037335.jpg

 

gallery_45860_19135_604113.jpg

 

gallery_45860_19135_1679538.jpg

 

gallery_45860_19135_384356.jpg

 

gallery_45860_19135_27188.jpg

 

gallery_45860_19135_1296618.jpg

 

gallery_45860_19135_1925961.jpg

 

gallery_45860_19135_1116404.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.icmag.co...ictureid=174607

 

in elke calyx zit altijd een inieminizaadje..zonder bevruchting blijven ze klein en zijn ze niet vindbaar in gedroogde toppen.

 

pas als deze groeit en een harde schil krijgt dan is er sprake van zaad in je toppen

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap je gevoel, zit zelf nu ook elke keer de calyxen te controleren. Zou het wel laten staan man, beetje zonde anders. Normaal gaan ze nu nog aandikken, volgroeien en afrijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardig pheno verschil zo weer ff verder in de bloei, ziet er weer (op topvorming en 2e/3e internode bloei) weer anders uit dan de nummer foto's.

Paar zien er ook wel afgebloeid uit, die gaan verder als je voeding blijft geven, win je niet veel mee die witte pistels en dat nog afbloeien maar om te bepalen of het nu wel of niet goed is moet je toch echt afwachten tot de volgende ronde met stekken van, dan krijg je een veel beter beeld, de zaden ronde en dan een selectie maken verkijk je je vaak best wel op plant uiterlijk.

 

Oftewel, dag 50 heb je al gehaald, wat is dan nog een dag of 13 erbij om in ieder geval de 9wk vol te maken, je verliest als je nu om gaat halen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nummer 5, of nummer 9. Zijn dezelfde namelijk. Plant oogt mooi vol en compact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nummer 5, of nummer 9. Zijn dezelfde namelijk. Plant oogt mooi vol en compact.

Binnenkort een update! Planten hebben zich behoorlijk ontwikkeld sinds die foto's 7 dagen geleden zijn genomen. Een aantal zijn er behoorlijk in een 2e bloei geschoten met een hoop nieuwe pistels tot gevolg. Wat anderen zijn vandaag de dag al klaar om te oogsten na precies 8 weken (met een aantal amber trichomen). En weer een paar laten lichte foxtailing zien, terwijl ik het frame de laatste twee weken wat hoger heb gehangen en de temps gewoon op orde zijn.

 

Kortom, een hoop pheno's.

 

Van alle 12 planten heb ik destijds stekken genomen en deze stekken zijn vanaf het moment van snijden tot vandaag (acht weken totaal) inmiddels mooi voorgegroeid. En ook van deze voorgegroeide planten heb ik wéér stekken gesneden (2 stuks per nummer, 24 totaal) om de genetica voort te zetten. Van de twaalf voorgegroeide stekken zal ik er 9 een kans geven om voor een 2e keer hun genetica en kracht te laten zien in een normale 11-literpot. De 3 slechtsten duw ik in de kliko helaas.

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi topic Pindarots,lekkere pheno's ook.

 

Mooie superskunk achtige buds,dit kan niet anders dan lekker worden :icecream:

 

Goed bezig Pindarots,man!

Je moet mag ook goed kijken naar de budvorming tot dusver en de onderlinge verschillen in de bladkleuren wijzen op verschillen binnen de metabolische snelheid.

Je geeft iedere plant immers dezelfde behandeling en dezelfde E.C. toch?

Dus zullen de planten met wat geler blad een hogere metabolische snelheid hebben dan de wat meer donkere planten.

Dit kan betekenen dat ze of sneller klaar zijn of gewoon meer top willen maken met dezelfde hoeveelheid voeding.

Ik moet zeggen dat ze vrij uniform zijn en dat het aan zal komen op de wat subtielere verschillen onderling zoals het bovengenoemde.

 

Vanzelfsprekend hoort hier je quest naar de ultieme high/smaak ook bij,maar dat spreekt voor zich.

 

Euhm nummer 9 ,7,5,15 en 25,zijn het mooiste tot onderaan gevuld,en volgens mij wel harde nuggs.

 

Ik hoop dat je iets moois vind,altijd leuk zulke projecten.... :nerd

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle plantjes zijn in een tijdsbestek van 4 dagen geknipt (iedere dag 3 stuks, rustig op m'n gemakje) en liggen te drogen; de resultaten zullen spoedig in een uitgebreide post volgen.

 

Ondertussen heb ik de tent even schoongeboend om klaar te maken voor m'n voorgegroeide NL5 x skunk stekken! Negen van de twaalf dames krijgen in een volledig correcte en goed voorgegroeide 2e ronde nogmaals de kans om te laten zien wat ze waard zijn op 11 liters. Deze stekken zijn het volgroeide resultaat van de getopte stekken van de 1e ronde. Om de genetica levend te houden heb ik van deze stekken uiteraard wéér stekken genomen, twee per plant, en na het knippen heb ik inmiddels een voorkeur voor welke de moeders gaan worden. De ronde hierna zal dus een stuk uniformer worden, maar er mag gezegd dat dit soortje van deze breeder aardig gelijkmatig afbloeit. Op het moment van knippen waren alle plantjes minstens milky, sommigen lieten amber zien.

 

Nog even een fotootje van de nieuwe ronde, van een volgroeide 2 liter overgepot naar een 11 liter (4 van de 9 stonden al al die tijd in 11 liters):

 

dag 1 bloei 12/12:

gallery_45860_19135_412354.jpg

 

Misschien leuk om te vermelden, de afgelopen ronde heb ik gebruik gemaakt van HESI voeding, Groei / Bloei / Bloom, allen 1-literflessen. De grow en bloom zijn na 1 ronde voor ong. 3/4 op, de bloom heb ik nog minstens 4/5e van over. Ik koos voor deze voeding omdat er geen sprake was van een A/B component; alles zat in 1 fles. Omdat ik deze ronde op 2 liters voltooid heb, vind ik mijn mening over deze voeding niet echt benoemenswaardig of representatief genoeg om conclusies aan te verbinden.

 

Deze huidige ronde heb ik 250ml flesjes MR1 + 2 (grow + bloom) van Metrop aangeschaft én een flesje Calgreen (op hydro door velen aangeraden) van hun. Ik heb als leidraad het volgende schema, maar ik zal daar iets onder zitten omdat in dit betreffende schema ook co2 gebruikt wordt en dan liggen de waardes normaliter iets hoger. Zoals al vaker vermeld op dit forum is de voeding in kleine hoeveelheden lastig te doseren. Het is extreem geconcentreerd, dus wanneer je bijv. 5 of 10 liter aan wil maken, dan zijn de hoeveelheden die je nodig hebt zo klein, dat het met een laboratorium-pipet zelfs lastig te doen is (de voeding is te dik). Ik gebruik dan ook als maatstaf een halve/hele theelepel, zolang je de EC blijft meten komt het wel goed. Calgreen ben ik voornemens om 1 à 2x per week toe te voegen, tenzij de planten anders aangeven. Eskob@r geeft op Opengrow aan, 1/10e van de dosering, maar dit lijkt me mijns inziens wel érg summier, ik geef gewoon mee naar aanbeveling, maar wel 1-2 x per week, blijf de planten lezen.

 

Ik twijfel nog om naast Metrop m'n overgebleven topboosters van Canna en HESI op te maken, tevens heb ik nog PK13/14. Wat zouden jullie doen?

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

doseerspuit van de apotheek (1ml) kan je nauwkeurig per 0,05 ml mee doseren. Voor het geld hoef je het niet te laten iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik op de link naar schema klikte werd het me erg onduidelijk..

Ik ben dit soort schema's gewend van Metrop, niet zo moeilijk doen :hug:

 

Goed schudden die flessen voor gebruik, fitness je ook nog een beetje :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

doseerspuit van de apotheek (1ml) kan je nauwkeurig per 0,05 ml mee doseren. Voor het geld hoef je het niet te laten iig

Het gaat erom dat de voeding te dik is om door het mondje van de pipet / spuit te kunnen.

Toen ik op de link naar schema klikte werd het me erg onduidelijk..

Ik ben dit soort schema's gewend van Metrop, niet zo moeilijk doen :hug:

 

Goed schudden die flessen voor gebruik, fitness je ook nog een beetje :icecream:

Het zijn in feite dezelfde schema's, alleen wordt in het andere schema ook vermeld op welke EC je uit zou moeten komen als je de voorgeschreven hoeveelheden gebruikt. En dat is wel handig omdat het dus wat lastig is om het precies per ml uit die flesjes te krijgen. Nu baseer ik me gewoon op die EC-waardes. En ondanks dat het Frans is (google translate) staat er links en rechts nog wel handige info in, bijv. wanneer je wél CO2 wilt toevoegen. Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...