Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

Op Zoek Naar Mooiste Nl5 X Skunk Mr. Nice Regular Pheno

Recommended Posts

whoppa, wat ziet dat er fijn uit. :)

ontkiemen in blokjes: de zaadhoes heeft geen scherp zand of ander gewicht om in vast te blijve hangen,

of was er een ander kritiekpuntje?

Klopt inderdaad wel, zaadhuls komt onnodig ver mee omhoog en heb ik in veel gevallen handmatig verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zijn we een weekje verder en zijn de plantjes goed aangeslagen in de rfx. De wortels komen al mooi onder uit de pot en ik zal ze wat ruimer moeten gaan zetten omdat de bladeren elkaar beginnen te raken. Vanaf nu wil ik er dus een 2e armatuurtje bijhangen voor betere lichtverdeling, maar wel iets meer dimmen, want ze hoeven nog niet zo hard te gaan momenteel.

 

22 dagen vanaf ontkiemen:

gallery_45860_19135_834836.jpg

 

Dit moet een wel héél bijzondere pheno worden!:

gallery_45860_19135_407273.jpg

 

Ik had maar 20 rozenpotten en 27 plantjes, dus 7 stuks gingen in startblokken, die wortelen sneller vol maar ik zal ze hierin moeten houden tot ik kan selecteren:

gallery_45860_19135_931054.jpg

 

Ook de wortels van de planten in de 2 literpotten bereiken de bodem:

gallery_45860_19135_38669.jpg

 

gallery_45860_19135_1022490.jpg

 

gallery_45860_19135_252879.jpg

 

De nakomertjes:

gallery_45860_19135_1182227.jpg

Edited by pindarots123
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat deze wel naar hun eindbestemming mogen ? Zaad heeft een penwortel .. en die wil je zo snel mogelijk lekker diep laten gaan ..

 

En die pheno heeft heen hele scherpe blokkade haha mooi om te zien soms :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat deze wel naar hun eindbestemming mogen ? Zaad heeft een penwortel .. en die wil je zo snel mogelijk lekker diep laten gaan ..

 

En die pheno heeft heen hele scherpe blokkade haha mooi om te zien soms :P

Ik heb er helaas nog niet de ruimte voor. Voor wat betreft de startblokken heb je gelijk, die moeten eigenlijk al in een groter medium, maar de 20 in de rozenpotten hebben nog flink de ruimte om te wortelen. Bovendien moet ik er eerst nog stekken van nemen en dán kunnen ze onder 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontkiemen in blokjes: de zaadhoes heeft geen scherp zand of ander gewicht om in vast te blijve hangen,

 

DIY:

-zaadje in gaatje en klein drukje geven met de pincet die je toch al in de hand hebt dieper het gaatje vd plug in.

-zaadje niet te lange penwortel na ontkiemen, 2dgn halen ze bij mij niet, zodra huisje open de plug in, scheelt stukken afstand steeltje- lob blaadjes

-bovenkant van de plug ietsje naar elkaar toe brengen rondom gaatje waar zaadje in zit

-zodra de penwortel door de plug heen is de plug in een startblok(je) plaatsen

 

Zit zaadhuisje nu alsnog aan opkomende zaailing dan doet een druppel water en dat herhalend op de zaadhuls ook soms de truc hier ipv eraf zien te pulken.

 

Zo doe ik het nu ongeveer 3jr denk ik en ik heb helemaal geen last van strekkers, ja als ik zelf iets doms doe zoals kap te lang op propagator of de lampen te hoog.

Aandeel vrouwtjes bij regulier en wel opkomende zaden is bij mij enorm toegenomen sinds ik op steenwol ontkiem.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit :D goed bezig

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45860_19135_2274996.jpg

 

Nieuwe aanwinst, een 6500k TLED 26watt, welke ik ga gebruiken voor de stekken. Voor nu heb ik hem even als extra boven de planten gehangen een paar daagjes. Superhandig plug & play, en 1 balk is genoeg voor boven een flinke propagator, lekker zuunig ook. Wel even iets duurder in aanschaf dan TL'etje maar incl. handige ophangingen etc.

 

gallery_45860_19135_1193038.jpg

 

gallery_45860_19135_214970.jpg

 

gallery_45860_19135_1651004.jpg

 

gallery_45860_19135_1666175.jpg

 

Stoeltje om d'r bij te genieten

gallery_45860_19135_486804.jpg

 

Bijna tijd om te beginnen met het stekkenavontuur. Als de plant 6-7-8 internodes heeft top ik ze (dit is m'n 1e stek) en neem ik van 1 van de zijtakken waarschijnlijk een 2e stek als reserve. Dan gaan de planten direct onder 12/12 in de huidige potjes tot ze geslacht laten zien. De vrouwtjes wil ik dan vervolgens overpotten in de in totaal negen 11 liters.

 

Vraagje: Ik weet dat het niet ideaal is, maar volgens mij heeft het nog wel enigszins zin om ze over te potten naar een groter medium, ook al staan ze al 1-2 weken onder 12/12. De wortels zullen ook tijdens bloei nog verder groeien toch? Of moet ik de vrouwtjes afbloeien in de 2 liter potjes (en dan letterlijk iedere dag wateren omdat het medium zo klein is?)

Edited by pindarots123
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel erg groeien doen ze denk ik niet meer, qua wortels.3 weken na omgooien van de klok voor sativa's dus deze hybrids wss wat korter

 

en wellicht verkort het je bloeitijd iets omdat ze in krappe potjes staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zijn we wat verder. Alle planten zijn getopt en van deze toppen (met 2-4 internodes) heb ik de stekken gemaakt. De internodes waren nog niet ver genoeg ontwikkeld om per plant een 2e stek te nemen maar de grote tent was al vrij en wilde ik al gaan gebruiken, dus het is een klein beetje hopen dat het stekken goed uitpakt.

 

Na het toppen zijn ze direct onder 12/12 gegaan, want ik wil zo snel mogelijk de mannen er tussenuit kunnen vissen, voordat de planten te groot worden en ze gaan strekken omdat ze te weinig ruimte krijgen. De mannen die ik er tussenuit haal moeten die ruimte weer terug gaan geven. Omdat de potten klein zijn geef bijna iedere dag water. Ik ben vanaf dit punt overgestapt op Hesi, een andere voedingslijn. Omdat deze geen twee losse A / B component heeft, wat het mengen van voedingswater weer wat makkelijk maakt. Ik gebruik hiervan de groei, bloei en booster. Van Canna blijf ik de PK 13/14, Rhyzothonic en de Cannazym gebruiken, in ieder geval tot het op is.

 

Alle stekken genummerd (op plakband op houder geschreven)

gallery_45860_19135_2077446.jpg

 

gallery_45860_19135_570946.jpg

 

gallery_45860_19135_428536.jpg

 

gallery_45860_19135_2195739.jpg

 

Een paar getopte planten die inmiddels met alle anderen allemaal in de grote tent staan.

gallery_45860_19135_2146440.jpg

 

dag 1 bloei 12/12

gallery_45860_19135_1445385.jpg

 

dag 6 bloei 12/12

gallery_45860_19135_531463.jpg

 

gallery_45860_19135_1152732.jpg

 

Een paar blaadjes van m'n stekken beginnen lichtjes te verkleuren (dag 6 stek), ik lucht 2x per dag en sproei dan het bladerdek met water. LV is zeer hoog, rond 95%, lamp hangt op ong. 20cm.

gallery_45860_19135_898059.jpg

 

gallery_45860_19135_100520.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet sproeien, dag 6 en 95 % lv is in mijn ogen erg hoor.

als de verkleuring gelig is, dan is dit een teken van deze hoge lv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekjes staan nu 12 dagen in de blokjes, maar aan de buitenkant nog geen worteltjes te zien. Wel kan ik bij een gespleten blokje waar het stammetje een beetje zichtbaar is zien dat er iets gaande is dat op wortelvorming lijkt, dus waarschijnlijk gaat het binnenkort dan toch nog gebeuren. Dit was mijn eerste keer stekken en dat is wel duidelijk. De LV is kennelijk al die tijd véél te hoog geweest (bijna altijd 100%) en de eerste 6 dagen heb ik constant het blad nat gesproeid 2x per dag. Hier ben ik toen op advies direct mee gestopt maar de LV is tot vandaag te hoog geweest. De schuifjes stonden gewoon open maar ik heb het perliet waarschijnlijk teveel bevochtigd. De deksel heb ik er nu schuin op liggen zodat de LV wat kan dalen.

 

Het ziet er niet al te florissant uit, maar ik hoop toch dat het nog goed gaat komen aangezien ik van iedere plant maar 1 stek heb kunnen nemen.

gallery_45860_19135_1650865.jpg

 

gallery_45860_19135_1791274.jpg

 

gallery_45860_19135_1013269.jpg

 

De mannetjes zijn er al grotendeels tussenuit (was behoorlijk vroeg te zien al), ik heb nog 2 twijfelaars die ik over een paar dagen de laatste beoordeling zal geven. Plantjes hebben nu ook wat meer ruimte gekregen, hoewel het een volle boel is en zal blijven. Met zoveel kleinere potjes zal ik deze ronde van onder wateren, dus zonder drain(mogelijkheden) per dag ong. 5 liter in de bak gieten. Tussendoor een keer van boven spoelen mocht daar aanleiding toe zijn.

 

Mannelijke kenmerken:

gallery_45860_19135_883273.jpg

 

dag 11 bloei 12/12

gallery_45860_19135_2347545.jpg

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die stekken een keer wat voeding geven, gewoon bewateren met een lichte groeivoeding. En die perliet is m.i. nergens goed voor, zou ik er uit mikken. Gaat wel goed komen hoor, zo te zien zullen ze je eerste stekpoging best overleven.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een laagje perliet gebruik ik ook hoor bij het stekken, heb ik hier 'geleerd' om de vochtigheidsgraad op peil te houden :)

De bloeitent ziet er goed uit. Een mooi aantal om een leuke dame te vinden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een man volgens mij.

Stekken geef ik pas voeding als ze geworteld zijn en ik ze verpot naar startblokken, want eerder voeden geeft je geen garantie voor groene bladeren. Sommige stekken blijven groen tijdens het wortelen en andere niet, zelfs van dezelfde moeder. Hoe dan kan? Geen idee, boeit ook niet.

 

Overigens moet je de bladeren van de stekken niet natspuiten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stekblokjes zijn gevoedt voordat de stekken erin gaan, zeer lage concentratie zodat als worteltje komt het niet meteen uit blad trekken en energie beter gebruiken wordt.

 

Mbt het fenomeen geel blad: deels omdat je de stekken bespoten hebt (trekt N uit het blad) maar ook deels omdat stekken vergelen als ze wortels vormen, kun je mooi als indicator gebruiken, een goeie is ook als je de stek bij het steeltje op kunt pakken en het blijft hangen aan de stekplug ;)

 

Onze 1e stappe op stekgebied waren meestal: we doen maar wat en hopelijk en ineens blijkt dat je het kunt, hoe anderen het doen kun je iets uit halen voor jezelf maar of het bij jouw werkt..

perliet werkt hier echt niet, Seramis dan weer wel :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik zo dagelijks mannetjes kon identificeren en uit de tent kon trekken, moesten hun stekken er natuurlijk ook aan geloven. Mooi voor mij om te checken of ze nou een keer aanslaan. Even stekblokje opentrekken en spieken. Gisteren zag ik bij deze twee al beginselen van worteltjes.

gallery_45860_19135_801158.jpg

 

Vandaag bij een aantal al zover:

gallery_45860_19135_94553.jpg

 

Hierop heb ik de overgebleven 13 overgezet in een ingewaterd startblok. Perliet weggeflikkerd. Nog even de kap erop tot ze goed aanslaan.

gallery_45860_19135_121919.jpg

 

gallery_45860_19135_2097630.jpg

 

De plantjes blijven na 2 weken 12/12 wel behoorlijk klein, dit komt uiteraard ook omdat ik ze na het toppen direct op 12/12 heb gezet omdat ik zo snel mogelijk de mannetjes eruit wou vissen. Ik ben benieuwd wat zo'n veldje van 13 planten op 2 liter potjes nou gaat opbrengen.

gallery_45860_19135_2064169.jpg

 

gallery_45860_19135_2381706.jpg

 

gallery_45860_19135_42298.jpg

 

gallery_45860_19135_2158413.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder, tijd voor een update:

 

De stekken zijn inmiddels allemaal met hun wortels door de startblokken heen na drie weken. Op onderstaande foto's is ook wel het verschil duidelijk:

 

na twee weken:

gallery_45860_19135_121919.jpg

na drie weken:

gallery_45860_19135_1691908.jpg

 

Verder ben ik na 23 dagen bloei alsnog een 'herma' tegengekomen, het valt niet te ontkennen dat dit een trosje bananen zijn, ondanks dat het het enige trosje was dat ik heb kunnen spotten. En met zulke genetica wil je dan toch niet verder als je aan het selecteren bent. Overigens laat de plant ook genoeg vrouwelijke bloei zien, je zou in eerste instantie ook denken dat het een vrouwtje is.

 

gallery_45860_19135_517298.jpg

 

gallery_45860_19135_423983.jpg

 

Op een andere plant nog een calyx zonder duidelijke bloeiharen, en met inhoud. Verder op de plant wel gewoon duidelijke calyxen. Zegt dit nu nog iets over de hermagevoeligheid van dat betreffende plantje?

gallery_45860_19135_455596.jpg

 

gallery_45860_19135_378438.jpg

 

Ook heb ik gister voor het eerst sinds 3 weken 12/12 dat ik de planten van onderen water geef, de planten gespoeld met Hesi Hydro Bloei 1.2 EC (kraan EC 0.4), enzymen en Booster. De EC is met de Hesi voeding sowieso een stuk lager dan Canna en dan zit ik ook nog een stukje onder voedingsschema. De drain-waardes lagen uiteen van EC 1.5-1.9 en ph 5.6 - 5.9, (ik denk ook afhankelijk van waar ze stonden in de lekbak, wellicht niet 100% waterpas?) niks extreems dus, maar wel wat bladprobleempjes, beginnend met gele blaadjes onderin met rode steeltjes en laten makkelijk los. Normaliter zou ik zeggen, die krijgen te weinig licht, maar de plantjes zijn maar tussen de 30-45cm groot en het licht komt toch behoorlijk tot onderin, ook omdat ik wat gedefoliate heb.

 

Plant 12

gallery_45860_19135_1055571.jpg

 

Plant 26

gallery_45860_19135_1296013.jpg

 

dag 23 bloei 12/12

gallery_45860_19135_2900615.jpg

 

gallery_45860_19135_938124.jpg

 

gallery_45860_19135_1487334.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, leuke selectie.

 

Ik zie dat je een TLED in huis gehaald hebt...

Ben je tevreden van dat ding ?

Ik ben aan het overwegen om ook een exemplaar in huis te halen, duur maar plug 'n play.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, leuke selectie.

 

Ik zie dat je een TLED in huis gehaald hebt...

Ben je tevreden van dat ding ?

Ik ben aan het overwegen om ook een exemplaar in huis te halen, duur maar plug 'n play.

Ik ben er heel tevreden mee, gemakkelijk op te hangen aan rollers of direct aan de stang bovenin het tentje, én wat je zegt, plug & play. Brede stralingshoek en geribbeld alu bovenop voor de afvoer van warmte. Prima voor boven een propagator 77/155 plugs te hangen.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je stekken zijn heel mooi bijgetrokken in weinig tijd eigenlijk, dus dat gaat lekker.

 

Een hermaatje is minder, gelukkig heb je hem(haar?) bijtijds gespot. Dat rare balletje weet ik niet wat je daar van moet denken. Ik zou zeggen dat als je het niet 100% vertrouwt een enkeltje richting kliko.

 

De plantjes blijven laag maar komen denk ik wel mooi tot onderin vol te zitten met buds.

 

Gele blaadjes = stikstofgebrekje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je stekken zijn heel mooi bijgetrokken in weinig tijd eigenlijk, dus dat gaat lekker.

 

Een hermaatje is minder, gelukkig heb je hem(haar?) bijtijds gespot. Dat rare balletje weet ik niet wat je daar van moet denken. Ik zou zeggen dat als je het niet 100% vertrouwt een enkeltje richting kliko.

 

De plantjes blijven laag maar komen denk ik wel mooi tot onderin vol te zitten met buds.

 

Gele blaadjes = stikstofgebrekje?

Ik zal ze iets droger laten trekken, heb tot nu toe eigenlijk wel iedere dag water in de bak gekieperd. Ik heb ook best wat algengroei bovenop het startblok / rfx gehad, lees dat dat ook van invloed kán zijn. Gelukkig hebben niet alle planten het en zie ik het ook (nog) niet verder doortrekken naar boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, leuke selectie.

 

Ik zie dat je een TLED in huis gehaald hebt...

Ben je tevreden van dat ding ?

Ik ben aan het overwegen om ook een exemplaar in huis te halen, duur maar plug 'n play.

Ik ben er heel tevreden mee, gemakkelijk op te hangen aan rollers of direct aan de stang bovenin het tentje, én wat je zegt, plug & play. Brede stralingshoek en geribbeld alu bovenop voor de afvoer van warmte. Prima voor boven een propagator 77/155 plugs te hangen.

 

Dus niet voor boven moeders ;) zoals je adviseerde.in mijn topic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...