Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

Op Zoek Naar Mooiste Nl5 X Skunk Mr. Nice Regular Pheno

Recommended Posts

Je moet zo'n spuitje hebben: insuline-spuitjes.png

 

Met een stanleymes oid snij je dan net iets onder de aanhechting v/d naald de top eraf (zie bovenste foto, daar kun je het goed zien). Het gat is dan ongeveer een halve cm in doorsnee en zo heb je een perfect doseerspuitje. Gebruik dit zelf al jaren voor m'n Metrop. Spuitje is trouwens 1ml.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet zo'n spuitje hebben: insuline-spuitjes.png

 

Met een stanleymes oid snij je dan net iets onder de aanhechting v/d naald de top eraf (zie bovenste foto, daar kun je het goed zien). Het gat is dan ongeveer een halve cm in doorsnee en zo heb je een perfect doseerspuitje. Gebruik dit zelf al jaren voor m'n Metrop. Spuitje is trouwens 1ml.

Da's een hele goeie tip, thnx, effe een paar van oppikken bij de apotheek. Hoe bevalt Metrop jou? Gebruik je alleen MR1 / MR2 of ook Calgel en in welke mate? Wat opvalt is dat de EC met deze voeding erg laag is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik gebruik van Metrop precies hetzelfde als jou. Heb daarnaast ipv hun eigen roots en booster die van GHE genomen en soms wat Bud Blood en Hammerhead van Advanced Nutrients, Ripen van GHE op het eind. O ja, en Vitalizer van Mills in zeer lage dosis. Calgreen geef ik vanaf het begin mee, is wel aan te raden sowieso onder LED geloof ik, maar ik blijf ongeveer op de minimale dosis die Metrop zelf aangeeft. Je kunt het trouwens ook sproeien als je toch tekorten ziet.

 

Kan misschien nog wel wat aan verbeterd worden, maar dan hebben we het waarschijnlijk over procenten, niet echt iets waar ik me nou erg druk om ga maken. Ingewikkelde schema's zijn leuk, maar al die booster voeding is niet gratis en hoe meer zooi je toe gaat voegen, hoe groter ook de kans dat het helemaal fout gaat.

 

Soms maak ik wel eens een uitstapje naar andere merken (Mills meest recent) maar kom toch altijd weer bij Metrop terug, het is goedkoop en het werkt voor mij gewoon goed.

 

Op aarde gebruik ik dit allemaal niet, maar dat doe ik alleen op grote bakken van >25 liter en ben er eigenlijk serieus over na aan het denken om aarde voortaan helemaal te laten voor wat het is en te proberen om de hempy bucket methode verder te perfectioneren.

 

Weet niet wat je precies bedoeld met lage EC met Metrop? Vergeleken met basisvoeding van andere merken of zo? Is me nooit opgevallen eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ik bedoel hoef je al die moeite met stanleymes e.d. niet te doen er zit nl geen naald op :whistle: . Die doseerspuit word gebruikt om oa vit D uit een fles te doseren en heeft een opening van ong 3 mm. Je kan er zelfs honing mee uit een potje trekken.

 

Ga naar apotheek en zeg desnoods dat je het doseerspuitje, die je bij een klein flesje vit D kreeg kwijt bent en een nieuwe wilt dan krijg je gelijk de juiste.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik gewoon deze

Je hoeft geen hoge EC waarden te hebben om toch zeer compleet te voeden Pinda ;)

 

Die spuitjes met een naald in wat grotere uitvoering zijn wel makkelijk om nu te weten wat er in je inerte medium bij de wortels speelt ipv je draintje meten :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik gewoon deze

Je hoeft geen hoge EC waarden te hebben om toch zeer compleet te voeden Pinda ;)

 

Die spuitjes met een naald in wat grotere uitvoering zijn wel makkelijk om nu te weten wat er in je inerte medium bij de wortels speelt ipv je draintje meten :ph34r:

Dat pipetje gebruik ik momenteel ook, maar de MR - voeding is zo dik dat het mondje direct verstopt zit. Een half of heel theelepeltje werkt opzich ook, maar die eerder genoemde spuitjes zijn helemaal handig.

 

Klopt wat je zegt over die EC hoor, ik geef de groeivoeding nu zo'n 3 weken op totaal EC 0.9 en de plantjes zien er goed uit, mogen misschien toch iets donkerder.

 

De nieuwe lading staat al onder 12/12, dit zijn de grootgebrachte exemplaren van mijn allereerste stekken. Ze begonnen ooit met z'n 26en, en langzaam zijn de mannetjes er tussenuit gegooid tot ik er 12 overhield. 9 daarvan ga ik nu een 2e ronde geven, kijken of ze ditmaal, onder goede omstandigheden (lekker lang voorgegroeid, een 11-literpot, niet meer klakkeloos van onder wateren maar gewoon van boven etc) beter tot hun recht komen.

 

dag 0 bloei 12/12 (direct uit het voorgroeihok)

gallery_45860_19223_633094.jpg

 

dag 2 bloei 12/12

gallery_45860_19223_1257795.jpg

 

Kans bestaat dat het wat vol wordt, maar dat heb ik liever dan dat ik zoals de vorige ronde zie dat er nog heel wat lege plekken voor een stel mooie toppen over was.

 

Ik hoop trouwens dat ik destijds met selecteren de nummering van de stekken goed heb gedaan, het was nogal een klus alles geordend uit elkaar te houden! Als ik hiertussen nu nog mannetjes aan ga treffen dan is er iets goed fout gegaan! :whistle:

Edited by pindarots123
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is alles droog en in de zak! Rest mij nog het doorgeven van de eindstand. Het is door alle complicaties iets tegengevallen. Het overgrote deel heb ik op het juiste moment geoogst; trichomen milky en een enkele amber. Wel trad er bij een aantal 2e bloei op, waarschijnlijk ook door de onregelmatige voedingsgiften.

 

Ik heb rustig op m'n gemak iedere dag 3 plantjes geknipt en apart te drogen gelegd om het gewicht te bepalen. Maar tevens kom ik nu ook tot de conlusie dat het drooggewicht van 12 phenos géén goede leidraad is voor het kiezen van de beste van het stel. Zeker niet bij een ronde als deze waar zoveel andere factoren een rol hebben gespeeld in de eindscore. Dus na een paar planten ben ik hier ook mee gestopt. Wél heb ik gelet op structuur, compactheid, topopbouw en hoeveelheid trichomen. Hier zijn voor mij 3 potentiële 'winnaars' uitgekomen: 9, 18 en 25. Deze nummers mogen deze ronde nog een keer afbloeien (ze waren toch al voorgegroeid), maar waarschijnlijk ga ik de stekken van nr 9 opgroeien tot moedertjes.

 

De totale eindscore is 300 gram. Ik heb de leds en de drivers de hele ronde maximaal voluit gedraaid, wat inhoudt dat de 2 drivers samen met 6 cobs 440 watt verbruiken. De gr/watt is dan 0,68 gr, enigszins teleurstellend, maar wel logisch.

 

Ik heb nog even van ieder plantje een fotootje gemaakt, waarbij ik de plant al zo volledig mogelijk had kaalgestript van blad.

 

4:

gallery_45860_19135_119249.jpg

 

edit: foto's komen morgen wel, de server van het forum is op het moment véél te langzaam om die fotos te laden...

edit2: de rest van de foto's

 

5:

gallery_45860_19135_158950.jpg

 

7:

gallery_45860_19135_401140.jpg

 

8:

gallery_45860_19135_721389.jpg

 

9:

gallery_45860_19135_26186.jpg

 

12:

gallery_45860_19135_604393.jpg

 

13:

gallery_45860_19135_388758.jpg

 

15:

gallery_45860_19135_899121.jpg

 

18:

gallery_45860_19135_370108.jpg

 

20:

gallery_45860_19135_870145.jpg

 

25:

gallery_45860_19135_76960.jpg

 

26:

gallery_45860_19135_534482.jpg

Edited by pindarots123
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. Toch nog redelijk? Na het selecteren zullen de scores vanzelf omhoog gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was toch voor t eerst op een voor jou vreemd medium? Dan zeer netjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsnog niet verkeerd geerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan al dik in de bloei zeker geerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker, ik houd d'r even geen verslagje meer van bij omdat het voornamelijk veel van hetzelfde is natuurlijk, volgend rondje wordt weer wat spannender met wat aanpassingen en de introductie van een ander soortje.

 

Zit nu op:

dag 34 bloei 12/12

gallery_45860_19135_2383813.jpg

 

gallery_45860_19135_5506412.jpg

 

gallery_45860_19135_1189893.jpg

 

Toch weer wat last van vergelende bladeren onderin. Ik heb daar zelf een paar theorieën over, maar ben ook tot de ontdekking gekomen dat de EC in 11-literpotten aardig op kan lopen in korte tijd. Ik heb de rfx nu voor een 2e keer gespoeld tot ik weer op een drain van 1.4 en ph 5.6 zat, maar ik kwam bij sommige potten van ec 2.4 en ph 6.1.

 

Verder zouden tijdens voorgroei rode steeltjes ervoor kunnen zorgen dat deze bladeren in de bloei zwakker zijn en sneller afsterven.

 

Een derde theorie zit hem erin dat de ruimte waarin de tent staat te weinig verse lucht krijgt in de wintermaanden. In de zomer stond de deur constant open maar in de winter moet de ruimte het doen met een kier onder de deur.

 

Óf het is dus een stikstof tekort, maar ik geef gewoon een complete voeding van Metrop (waar ik zeker over te spreken ben), dus ben eerder van mening dat het de omliggende factoren zijn.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikstof lijk mij niet...glinst mooi je blad! Alleen wel wat last van warmte aan de bladeren te zien?

 

Komt wel weer wat lekkers vanaf ;)

 

Kun je alvast een balletje opgooie wat betreft je volgende ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gele bladeren geven aan dat de plant een tekort heeft en als je retour Ec hoog is is het mogelijk een blokkade die dit veroorzaakt welke veroorzaakt wordt door een te hoge of lage pH-waarde.

 

Dat je niet tevreden bent met de opbrengst van een paar mooie planten zegt me dat je een streber bent, bereid je maar voor op veel teleurstellingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat het vooral je oplopende ph is die voor een verminderde opname zorgt. Hoewel het misschien correcter is om te zeggen dat het je oplopende Ec is want die zorgt er weer voor dat je Ph oploopt. Ik denk dus dat je waarschijnlijk te hoog instuurt, gewoon lager in je ec gaan zitten met wat je inwatert. Goed meten wat je terugkrijgt en daar dan weer je instuur aan aanpassen. Geef je bvb 1.5 en krijg je 1.9 terug en de volgende beurt geef je weer 1.5 krijg je 2.1 terug dan is die 1.5 te hoog. Niet meten wat er weer terug in je vat zit en je hoeft ook geen monsters uit je potten te nemen, het laatste beetje wat in je bak blijft staan is volgens mij een voldoende indicator.

 

Zo te lezen is je luchtinlaat ook een zwak punt in je opstelling, ik zou toch op de 1 of andere manier een groter gat maken ergens.

 

Rode steeltjes in de voorgroei kan weer wijzen op fosfor-gebrek, tijdens de wortelvorming hebben ze behoorlijk wat fosfor nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je op alle punten wel gelijk hebt. Ph ga ik voortaan een stuk lager insturen want ik merk dat deze goed op kan lopen tussen watergift in.

 

Fosfor zou in groeivoeding toch voldoende aanwezig moeten zijn? Een lage temp. Kan wel voor verminderde opname zorgen maar vind dat zelfs met acceptabele temperaturen steeltjes toch snel rood worden. Heeft misschien iets met Led en rfx combi te maken?

 

Zou het zin hebben apart met Fosfor bij te voeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je bedoelt dat je je ec lager in gaat sturen, want je ph hou je toch gewoon op 5.5? Hou geef je water, eb/vloed?

 

Hangt van de groeivoeding af, groeivoeding is meestal vooral N en K met een lagere P. Als je je gewortelde stekken kort voorgroeit en snel op 12/12 zet is er niet echt sprake van een groeiperiode. Vooral in het beging, als je stekken bezig zijn met "aanslaan" gaat het vooral om de vorming van wortels, daar is P bij nodig, icm N en K. Heb je een groeivoeding met een relatief lage P dan kun je wat P bijgeven, of een combi maken met groei- en bloeivoeding.

 

Of de leds iets met je rode steeltjes te maken hebben weet ik niet, geen ervaring met leds. Maar hoe dan ook, als er geen sprake is van stress (mn lage temps) dan duiden rode steeltjes van gewortelde stekken op gebrek aan P, dus zou ik zeggen dat jij in het begin wat extra P moet geven op de 1 of andere manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat al behoorlijk laag in de EC namelijk, dus ik denk dat de hoge ph inderdaad voor een slechtere opname heeft gezorgd en de ophoping heeft veroorzaakt. Ik geef bovenlangs water op maat. Omdat ik een goed idee wil krijgen van m'n huidige klimaat met de leds en het verbruik van de planten, weeg ik de potten en water ze tot een vast gewicht individueel. Volgende ronde zet ik dit soortje weer, maar dan van 1 moeder.

 

Ja deze huidige stekken hebben héél lang héél langzaam voorgegroeid, van wortelen tot aan dat ze op 12/12 gingen wel 8 weken lang onder relatief weinig licht. Dat zal ook meespelen. Klimaat in de groeitent is nu op orde middels warmtemat, en bloeitent ook voorzien van een warmtemat, dat gaat wel goed komen.

 

Ik hou nu vast aan dit schema, zal volgende ronde een test doen met de echt minimale hoeveelheden van dit schema. Ook leuk; 1x per week de toppen kletsnat sproeien met een oplossing calgreen. Veel over gelezen, uiteraard ook huiverig geweest maar gedacht, fuck it gewoon een keer proberen! En tot nu toe nog geen opmerkelijke verschillen, dat gaan we denk ik richting het einde pas meemaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wel dat je graag wilt weten wat elke plant afzonderlijk precies doet, maar ik zou er toch voor kiezen om voor het geheel te gaan en een eb/vloed bak gebruiken. Dat is nl. wat alle succesvolle kwekers op mapito doen. Je kunt dan altijd nog het verbruik van het geheel meten, en insturen gebaseerd op wat je meet in wat je terug krijgt. Als alles goed gaat hoef je je ph waarde die je instuurt niet aan te passen, die hou je op 5,5. Je past enkel je Ec aan op zo'n manier dat je die gelijk of iets hoger houdt dan wat je terug krijgt. Dus hoe hoog je in je ec gaat zitten bepalen je planten en dat lees je af aan wat ze je terug geven. Zo'n schema is eigenlijk meer een indicatie, maar pin je er niet op vast.

 

Ik ga vanaf mijn komende kweekjes ook weer enkel Peters voeding gebruiken, supersimpel, gewoon 1 enkele oplossing waar alles in zit, niks geen toestanden van een beetje van dit en een beetje van dat en nu wat meer en straks wat minder van het 1 of tander. Hoogstens een beetje aanvullen met wat calmag en of ijzer indien dit nodig blijkt.

 

Toppen kletsnat sproeien klinkt mij te heftig, zou dat niet aandurven. Lijkt me ook dat als de voeding goed zit dit totaal overbodig is. Wanneer voeg je overigens calmag aan je oplossing toe, pas nadat je alle andere middeltjes gemengd hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je met Calgel aan het bespuiten bent (waar je inderdaad de planten kletsnat spuit, zonder het zelf uit te proberen blijft het vreemd klinken :whistle: ) kan je toch geen direct N tekort hebben gezien aandeel N wat in de Calgel zit?

 

Groeivoeding haalde Twiet al aan, wanneer ga je over van groeivoeding naar de bloeivoeding Pinda?

Daar kun je ook nog 'winst' behalen als je vorige ronde met soortje eea bemerkte aan tekortjes wat toch vooral in de groeivoeding zit en mogelijk ook al geef je bloeivoeding dat je tot week 4 beter ook wat extra MR 1 bij je Calgel in doet?

 

Rode stelen: check een LED grow en de planten zijn er van vergeven, hier is de s5 ook 1 en al rode steel onder de Mars LED bak :excl:

Terug onder 'normaal' licht duurt het dan pvd ook nog ff voordat dat weg is he, ik dacht in 1e instantie aan een dik N overschot want: diep groen blad en dikke paarse stelen overal weken nadat een plant die onder de LED stond terug onder Tneon kwam.

 

Ik zie vooral onderin de plant geel wordend blad en denk dan aan plantjes die al snel de neiging hebben dat wat onderop hangt vanaf week 5 leeg te trekken en te laten vallen omdat het toch onvoldoende licht vangt, een opgebruikte batterij zegmaar die eerder ballast vormt dan efficient is en planten hebben een hekel aan ineffecientie dus weg ermee.

 

Zoals je water en voeding geeft doe ik ook als ik meerdere pheno's nog niet zo lang heb staan en ik wil vloeden al gebruik ik daarvoor schotels en vloeden: zo krijg je tenminste een beetje inzicht in hoe of wat ipv maar aannemen dat ze ..en .. doen zonder dat je dat nu echt per stuk kunt controleren omdat ze allemaal hetzelfde krijgen.

Zo verzoop ik vorige ronde de Shiva en Herrie x BW als ik de hetzelfde gaf als de Hericules en moest ik 2x aandeel voeding geven aan de Hericules dan aan de Shiva en HxBW wat op zich te doen was door aanvullen halve gieter voedingswater met water uit kraan en dan ph weer bijstellen.

 

Als je alles vol hebt staan met zelfde een ander verhaal natuurlijk.

 

Calgel is wel nodig Twiet, het zit niet in voldoende mate in de 1&2 wat erin zit (je krijgt een onbalans zonder).

Wanneer je het erin mikt maakt volgens mij niet uit, ik denk niet dat snel je de calmag (Aptus) op P reactie krijgt met Calgel (van Metrop en Biogreen).

2 heel verschillende goedjes die Calmag en Calgel :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metrop zegt in het schema wat pinda linkt dat het belangrijk is hun cal&mag ding aan het eind bij te mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK (Frans onmachtig) lees < 7 ph in relatie tot iets P maar wat ontgaat me, > 7 aan ph op hydro overigens ook :innocent:

Op de NL schema flyer die veel makkelijker te volgens is staat er niks over, kan ook eigenlijk niet als je de MR 1 of 2 gebruikt en een Amino Extreme toch dat er van alles bij komt kijken die na die?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voeg het ook als laatste toe, omdat het anders een vertekende meting van de basis EC zou geven. Eskobar legt het in dit topic duidelijk uit, een topic dat overigens zeer interessant is als je hydro kweekt.

 

Wat ik handig vind aan het franse schema is dat er ook bijstaat hoeveel stijging de EC geeft als je dergelijke hoeveelheden toevoegt. En met google translate kom je een heel eind hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het heel ingewikkeld maken, je voeding geeft je de mogelijkheid tot KISS als je de ml strategie

die ook op de website van metrop staat alszijnde hydro/kokos schema voor NL op volgt.

 

Dan hoef jij je echt niet druk te maken of je nu een EC afwijking hebt als je ene eerder dan andere toe voegt, je moet ze toch toe voegen :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...