Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dejerry

32X Exotic Cheese 2X 600 Watt 240X120X200

Recommended Posts

@scirocco

 

Met deze warmte is dat inderdaad wel een voordeel. De temperatuur in de tent valt nog mee max 31 graden met lampen aan (1200 kuub afzuigen op 100%)

 

Mij lijkt het namelijk beter om het zaadje direct in de juiste pot te planten. Na het overpotten staan ze toch altijd 1 dag stil. Al heb ik in het verleden wel altijd in kleine potjes voorgegroeid.

 

De volgende keer worden het hopelijk goede stekken misschien dat ik ze zelf ga kweken in een kleine tent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 2 Groei

 

37 van de 39 zijn er boven gekomen.

 

Een aantal zijn wel erg aan het strekken terwijl de lamp op 60cm hoogte hing heel apart! Heb hem nu op 50cm gehangen.

 

gallery_25770_19111_130163.jpg

 

gallery_25770_19111_30778.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de potten wel goed ingewaterd? Op de foto's lijken ze wat droog en het is zeer belangrijk dat het hele medium benut wordt zodat er wortels kunnen groeien.

 

Verder lekker bezig hoor en een prima ontkiemingspercentage wat mij betreft!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je circulatiefans in je tent? Die helpen ook tegen strekkende zaadplantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk op12 uur of eerst wat groeien op 18 uur maakt weinig uit met zaad. Ze nemen toch eerst de tijd om te groeien voor ze in bloei gaan. Bij mij staat de klok altijd op 12/12. Met cheese duurt het bij mij zo'n 12 weken van zaadje tot schaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

 

Ja, heb ze allemaal 1 liter water gegeven voordat ik het zaadje in het potje heb gestopt. Heb de eerste dagen met een drukspuit de grond vochtig gehouden met een plantenspuit. Ik geef ze nu elke dag 100ml water per plantje. Zeker goede kiemkracht!

 

@Scirocco

 

Ik heb 2 clip fans en 1 tafelventilator dus daar kan het niet aanliggen. Heb de lamp nu op ongeveer 50cm hoogte hangen (ventilator blaast eronder door) om ze compact te houden.

 

@Spintmaster

 

Voor me gevoel houd ik ze gewoon nog eventjes op 18/6 denk dat ik de klok over ongeveer een weekje om gooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zuur trouwens helemaal niet af op dit moment omdat ik de ph meter niet vertrouw. Volgens mij is dat niet heel erg van belang bij aarde omdat de grond zelf een bufferende werking heeft of zijn de meningen daarover verdeeld?

 

Of adviseren jullie toch om een nieuwe ph meter aan te schaffen!

 

Zodra ik dadelijk voeding ga toevoegen de Plagron Terra Grow en Bloom wordt volgens plagron de ph zelf gecorrigeerd.

 

Hieronder een stukje tekst van plagron.nl

 

Terra Grow en Terra Bloom zal in 90% van de gevallen de pH-waarde zelf regelen. Aangezien kraanwater behoorlijk kan verschillen, zul je zelf moeten controleren of je voedingsoplossing met Terra Grow uitkomt op een pH-waarde tussen de 6,0 en de 6,5.

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop je toch een nieuwe meter of ijkt de meter ff.ph op de goede waarde is toch wel beter eens is de buffer op in de aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een nieuwe meter ga vanaf nu mijn water afvuren naar een ph van 6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5 18/6

 

Heb net ook even de PH van de grond gemeten deze is 6,1 (Netjes denk ik)

 

Temperatuur is meestal tussen de 27-28,5 graden wel staat de afzuiger op 100% en word de tent flink vacuüm gezogen.

 

gallery_25770_19111_35438.jpg

 

gallery_25770_19111_117977.jpg

 

gallery_25770_19111_120087.jpg

 

gallery_25770_19111_115024.jpg

 

Het viel mij op dat een paar plantjes helemaal niet stevig zijn en bezwijken onder hun eigen gewicht. Ik heb de ventilator nu iets beter op de plantjes gericht zodat de steeltjes misschien wat steviger worden.

 

@al green

 

Heb eergisteren 150ml per plant gegeven verdeeld over 2 keer en gisteren 50ml per plant.

 

De ec is 0,44 over een week verhoog ik hem denk naar 1 en ga ik beginnen met groeivoeding.

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de aarde beter afdekken met iets van plastic, je plantjes staan naar mijn idee veel te droog namelijk. die 50ml die jij geeft is binnen notime verdampt door de HPS die erop brandt. Verder hoef je nog echt geen voeding te geven in de eerste 3 weken, aangezien er nog ruim voldoende voeding in de aarde zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindarots123

 

Bedankt voor de tips! Ik geef liever wat meer en vaker water dan dat ik de aarde afdek dat vind ik namelijk erg vervelend met water geven.

 

Ik heb ze vandaag ongeveer 150ml water gegeven. Hoeveel zou jij ze in dit stadium geven?

 

Dan zal ik nog even wachten met voeding!

 

Hoelang denken jullie dat ik ze nog moet voorgroeien ik zat zelf aan nog 1 week 18/6 te denken!

 

Ik weet ook nog niet of ik ze alle 37 laat staan of de slechtste 5 weggooi wat zouden jullie doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 7 (18/6)

 

Temp Rond de 26 Graden

 

Vandaag 200ml water per plant gegeven PH 6.0 even kijken of ik ze vanavond nog wat meer water ga geven.

 

Wanneer zou ik overschakelen naar 12/12? Er staan er nu 37 in en ga de slechtste 5 weggooien.

 

gallery_25770_19111_48841.jpg

 

gallery_25770_19111_47209.jpg

 

gallery_25770_19111_44906.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9 (18/6)

 

Temp dag tussen de 22 en 25 graden

Temp nacht 22 graden

 

Ongeveer 300ml per plant per dag verdeeld over 2x

 

Wanneer overschakelen naar 12/12??

 

gallery_25770_19111_59217.jpg

 

gallery_25770_19111_24764.jpg

 

gallery_25770_19111_20309.jpg

 

gallery_25770_19111_116912.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu? Maar is je eigen beslissing, als je 32 over houdt zou ik niet lang wachten met schakelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Drrr

 

Dank voor je reactie! Dan gooi ik morgen de klok om...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wij lopen gelijk met zelfde tent.

Ik heb 3x600 en 3250kuub afzuig op 30%. 35x amnees, 5 dagen groei nu 2e dag 12/12. Alleen ben ik niet begonnen uit zaad.

Leuk om te kijken hoe het bij jou verloopt. Ik volg je

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@king ping

 

Leuk! Kan je de temperatuur onder controle houden met 3x 600 watt en een afzuiger van 3250 kuub op 30%?

 

Het zou leuk zijn als je ook wat fotos post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

So far so good, draai snachts uiteraard.

Alles aan is 28.5 graden LV 65%(sproei om de paar uur de wanden nat). Een keer naar 32 graden geschoten toen stond de afzuiger op 30% dus inmiddels wel ietsje sneller.. maar krijg anders een veel te lage LV. En ze kunnen wel wat warmte hebben.

 

Ja twijfel een beetje om een verslag bij te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 18/6 (Laatste Dag Groei)

 

Temp Dag 26,7

Temp Nacht 22

 

Lv 49%

 

Heb ze vandaag allemaal weer 300 ml gegeven.

 

En heb de klok op 12/12 gezet! Dus vanaf morgen dag 1 12/12

 

@ King Ping

 

Zou wel leuk zijn kunnen we een beetje vergelijken! Al verscheelt de setup wel..

 

gallery_25770_19111_87876.jpg

 

gallery_25770_19111_31945.jpg

 

gallery_25770_19111_89226.jpg

Edited by dejerry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig hier maar volgens mij snakken je planten naar water. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drrr

 

Ik heb de kappen vanaf het begin al zo hangen.

 

@ Dilago

 

Hoeveel water geef jij ze dan in deze fase en waar baseer je dat op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...