Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dejerry

32X Exotic Cheese 2X 600 Watt 240X120X200

Recommended Posts

ja het draad was poreus uitgedroogd geworden door de warmte toen zijn de binnen draden tegen elkaar aan gekomen :evil: gelukkig had ik zekeringen in me voeding :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toevallig vandeweek ook zoiets aan de hand gehad bij n kennis.

Halve draad bij de kap weggebrand omdat t kroonsteentje kennelijk gecorrodeerd was oid.

Vsa compleet naar god, waarschijnlijk net zolang doorgestart tot de igniter en elco t opgaven.

 

Thank god dat die hele locatie niet afgebrand is, daar gaan nu mijn oude (nouja splinternieuwe oude) Dimluxen heen.

Die zijn gelukkig beveiligd tegen dit soort ongein.

 

 

Edit: grootste gevaar met ouderwetse vsa's is dus dat ze door blijven starten bij problemen tot alles aan puin is of dat er iets zo heet is geworden dat t smelt of in brand vliegt.

Daarom vsa's ook NOOIT OP HOUT (of ander brandbaar materiaal) monteren!!

Edited by scirocco
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd, ben blij dat ik daar inmiddels ook vanaf ben. Die dingen werden toch altijd een potje heet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb de mijne op zon dun alluminium plaatje gemonteerd werkt perfect.

 

Teven heb ik ool achter mijn hotbox 2 van die platen tegen t folie aangeschroefd just 2 be sure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga als ik heb geoogst zo'n mabo blusser halen!

 

Ik heb nu 2 planten die krijgen bladeren met een soort roest erop. Het zijn maar een aantal bladeren per plant.

 

gallery_25770_19111_43626.jpg

 

Iemand enig idee wat het is! Denk dat ik even in de gaten houd of het erger word zo niet laat ik het zo.

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

If een blokkade of een tekort wat is je EC ?

 

hoe geef je water? Knoei je soms op de bladeren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC is nu ongeveer 1,4

 

PH 6,1

 

Heb toen ze kleiner waren wel vaak op de bladeren gemorst.

 

Het gaat ook maar om 3 van zulke bladeren bij maar 2 planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het een Ca tekort is of een blokkade indd.

En ja als het er 2 zijn lekker laten zitten,maar hou wel goed in de gaten dat het niet uitbreidt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat zich nu toch uitbreiden naar andere planten. Waar moet ik beginnen met het oplossen van dit probleem?

 

 

Ik gebruik terra bloom 25ml per 10 liter en 10ml green sensation op 10 liter.

 

EC is dan ongeveer 1,4

 

PH 6,1

 

Als ik dit schema bekijk klopt het dan misschien dat ik de ph waarde gewoon moet verhogen!

 

gallery_25770_19111_54617.jpg

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou je PH is moeten meten in je pot.

Heb je nieuwe aarde ?

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nieuwe aarde!

 

De ph van de grond heb ik gemeten door een glas water af te zuren naar ph 7 en er dan grond uit de pot aan toe te voegen. De ph stond na een half uur op 6,4 lijkt mij op zicht wel redelijk goed! Heb de methode van deze site http://www.rollingst...aarde-in-aarde/

 

De ph van het kraanwater is 8,4 als ik op 10 liter 10ml green sensation en 30ml terra bloom aan toe voeg ec 1.4-1.5 kom ik op een ph van 6,4 dat heb ik dit keer aan de plantjes meegegeven. Normaal gaf ik altijd ph 6,1.

 

Ik kan morgen is proberen om alleen afgezuurd water op een ph van 7 te geven zonder voeding.

 

Hier wat fotos van wat bladeren van een aantal planten verspreid over de tent.

 

gallery_25770_19111_44626.jpg

 

gallery_25770_19111_11610.jpg

 

gallery_25770_19111_27150.jpg

 

gallery_25770_19111_188545.jpg

 

gallery_25770_19111_119539.jpg

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nieuwe aarde!

 

De ph van de grond heb ik gemeten door een glas water af te zuren naar ph 7 en er dan grond uit de pot aan toe te voegen. De ph stond na een half uur op 6,4 lijkt mij op zicht wel redelijk goed! Heb de methode van deze site http://www.rollingst...aarde-in-aarde/

 

De ph van het kraanwater is 8,4 als ik op 10 liter 10ml green sensation en 30ml terra bloom aan toe voeg ec 1.4-1.5 kom ik op een ph van 6,4 dat heb ik dit keer aan de plantjes meegegeven. Normaal gaf ik altijd ph 6,1.

 

Ik kan morgen is proberen om alleen afgezuurd water op een ph van 7 te geven zonder voeding.

 

Hoe ik het kweekschema van plagron heb gelezen is dat zij ervan uitgaan dat je water 6-6,5 (volgens mij staat op de mijne 6,3) is voordat je de voeding toevoegt. Zo doe ik t vanaf t begin en dat lijkt te werken, weet niet of je er wat aan hebt maar beter teveel info dan te weinig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de daling in PH na het toevoegen van de Plagron wel erg groot, en dan geef je nog onder het schema dat Plagron aanbeveelt. Bij mij daalde de waarde hoogstens een punt, van 7.4 naar 6.5 met een EC van 1.7 bij 40ml Bloom en 10 ml Green Sensation op 10 liter water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan dat ik me vergis dat mijn kraanwater ph 7,4 is heb het een tijdje geleden wel gemeten.

 

Maar wat ga ik hier tegen doen want het breid zich nu wel snel uit!

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou als extra informatie eens kraanwater kunnen geven tot een flinke drain waarna je die drain meet wat de EC en PH is bij een van de slechte planten. Zover ik begreep van de anderen moet je eerst uitvinden of het een blokkade of juist overvoeding is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nieuwe aarde heb dan kan het in mijn ogen niet "gauw" aan je PH liggen.En als je instuurt met

PH 6.1 dan moet dat gewoon goed zijn,ook omdat je aarde/kalk en wortelgestel je ph prima zelf kan regelen mits dat de PH die je instuurt bv niet 8.0 is.

Misschien toch maar een dosis Ca/Mg gaan toevoegen.

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze misschien te nat staan heb de laatste dagen ongeveer 20 liter water gegeven verdeeld over 28 planten. Zal ze vandaag is geen water geven en als ze weer dorst krijgen een weekje zonder voeding en gewoon afvuren naar 6.2.

 

Ik heb het nog even gecheckt de ph van het kraanwater is echt 8,4.

 

Wat denken jullie daarvan?

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ca 1,3 liter per dag op 18 literpotten op dit moment. Dus het lijkt me niet extreem veel oid. 8,4 is hoog maar dat zou moeten kunnen, ik zit op 7,8 uit de kraan. Zuur je het af voordat je er voeding bij doet? Want dat moet volgens mij wel. Plagron kan moeilijk iets maken wat zowel op 7,8 als op 8,4 op dezelfde manier zou werken. Ik zuur mn water (regen & kraan) af naar 6,2/6,3 voordat ik de voeding toevoeg. Ik houd de helft tot tweederde van de aangegeven hoeveelheden aan.

Ik zou proberen om een conclusie te trekken en dan een aantal dagen proberen die op te lossen. Op basis van je verhaal zou ik zeggen dat je te hoog zit met de Ph?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst voeding/toevoegingen en dan de PH afstellen,want als je eerst je ph afstelt,dan heb je kans dat je na het toevoegen van je voeding/toevoegingen op een veel te lage ph zit en dat is niet wenselijk.

My 2 cents,

Heb geen ervaring met plagron voeding.

 

En die manier van meten is volgens mij niet juist,volgens mij moet je zo en zo demi water gebruiken.

Je moet zo en zo op 3 punten aarde pakken(boven,midden en onder).

Iets wat water toevoegen tot een papje, en dat weer ff laten staan.

Dan zit je volgens mij aardig in de buurt.

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het inderdaad!

 

Wat ik nu heb gedaan is aardemonster genomen ongeveer 30ml van de bovenlaag die is bij mij zelfs helemaal geworteld. Ik weet dat je dat eigenlijk in het midden van de pot moet nemen maar dat lijkt me erg lastig en belastend voor de plant.

 

Ik heb de aarde in 125ml gedeminaliseerd water laten staan en toen kwam de ph op 6,4 ik laat het nog even 24 uur staan en dan kijk ik weer even hoe hoog die dan staat.

 

De EC staat op 0,3 volgens mij erg laag.

 

Ik heb vandaag alleen water gegeven zonder voeding en afgezuurd op 6,4. Ik ben van plan deze iets op te schroeven en een aantal dagen alleen afgezuurd water te geven.

 

Ook ben ik nog langs de growshop gereden daar vertelde ze mij dat het een fosfor probleem is wat mij overigens erg sterk lijkt!

 

gallery_25770_19111_83068.jpg

 

gallery_25770_19111_73503.jpg

 

gallery_25770_19111_15190.jpg

 

gallery_25770_19111_103530.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huy,

 

gallery_22295_10617_700049.png

 

Lijkt wel fosfor tekort/blokkade he?

 

 

:whistle:

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...