Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dejerry

32X Exotic Cheese 2X 600 Watt 240X120X200

Recommended Posts

Maak ook eens wat foto's met de lichten uit :P

 

Ik geef ook 200 a 300 ml per plant in de groei...

Maar ik probeer altijd te zorgen voor een goede drainage in de pot(aarde niet dik opelkaar gepropt zodat het bijna klei is zodat het water goed door je aarde en pot kan stromen),overtollige water komt er beneden weer uit..

Daarvoor gebruik ik liefst een waterbak met de volledige oppervlakte van de bodem in de tent..

 

Kleine tip : Draai je kappen zodat de wings de breedste zijde van je tent gaan indekken,hang ze iets hoger ook als het kan..

Je hebt erg veel verschil in plant afmetingen dus schuif ff met je potten heen en weer zodat die kleintjes zeker de meeste hoeveelheid licht krijgen,ze hebben het nodig :)

 

Grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Growwiththeflow

 

Ik zal vanavond is kijken of ik de lampen kan draaien. Volgens mij niet want heb maar een stang door het midden van de tent en zal de kleinste gelijk in het midden zetten.

 

Ik heb de aarde ook niet aangedrukt maar als ik er 300 ml in gooi komt er niks aan de onderkant uit. Zal ze vanavond allemaal is 400ml geven kijken of er dan wel wat uitkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook maar 1 steunbuis.

Heb gewoon een spanriem gespannen en daar alles aan opgehangen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom net in de buurt van me tentje denk wat is het stil. Afzuiger draait niet meer.

 

Nu zit het zo in de stekkerdoos zit het snoer van de afzuiger die is verbonden met de fancontroller en die is weer verbonden met de thermostaat. Als ik de stekker van de afzuiger uit de stekkerdoos haal gaat het lampje op de stekkerdoos weer branden en als ik er weer in doe gaat die weer uit. Dus waarschijnlijk de fancontroller kapot maar ik draai snachts dus kan vanavond pas kijken.

 

Hoop niet dat die is uitgevallen in de tijd dat de lampen aan stonden.

 

Ik heb ook maar 1 steunbuis.

Heb gewoon een spanriem gespannen en daar alles aan opgehangen :)

 

Zal vanavond even kijken heb ook nog wel een spanbandje liggen!

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ King Ping

 

Zou wel leuk zijn kunnen we een beetje vergelijken! Al verscheelt de setup wel..

 

Klopt zou best wel fototje willen plaatsen maar kan op de een of andere manier alleen via de pc.. en die staat al een heletijd niet meer aangesloten. Eerdaags maar ff doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45727_19126_2568055.jpg

gallery_45727_19126_4446667.jpg

 

Toch gelukt zonder pc, sorry dat ik je topic vervuil dejerry 😛 maar zo staan ze er bij mij bij op t moment

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom net in de buurt van me tentje denk wat is het stil. Afzuiger draait niet meer.

 

Nu zit het zo in de stekkerdoos zit het snoer van de afzuiger die is verbonden met de fancontroller en die is weer verbonden met de thermostaat. Als ik de stekker van de afzuiger uit de stekkerdoos haal gaat het lampje op de stekkerdoos weer branden en als ik er weer in doe gaat die weer uit. Dus waarschijnlijk de fancontroller kapot maar ik draai snachts dus kan vanavond pas kijken.

 

Hoop niet dat die is uitgevallen in de tijd dat de lampen aan stonden.

 

Ik heb ook maar 1 steunbuis.

Heb gewoon een spanriem gespannen en daar alles aan opgehangen :)

 

Zal vanavond even kijken heb ook nog wel een spanbandje liggen!

 

Vanavond als je lampen aan zijn wel meteen ff checken,anders vraag je om problemen..

Uit voorzorg mss even kijken om afzuiger voluit te laten draaien ?

 

Kingpin,staan je stekken al op 12/12?

 

Heb je ze zo gekregen van de stekkenboer met die lelijke bladeren? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey GrowWithTheFlow

Ben zelf een stekkenboer haha dus eerste keus. Vandaag 3e dag bloei, onderste blaadjes sterven af, nieuwe zien er mooi uit. Had 1.5 dag een lv van onder de 30% hebben ze denk ik een tikkie van gehad. Nu gaat dat helemaal goed lv komt niet meer onder de 50%

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha zo lijkt het wel ja :D

Persoonlijk zou ik de slechte blaadjes al verwijderen..

Ook als je de stekken maakt proberen gelijkaardige vorm aan te houden fzo

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja wil er ff een paar daagies niets aan doen en denk als ik dan een blaadje eraf trek is het toch weer een "wondje"

Ziet er ff wat minder mooi uit maarja kwaad kan het niet.

Mwa heb deze gewoon geselecteerd hadden allemaal een mooi vol wortelstel en in mijn ogen allemaal potentiële dames.

Ben zelf trouwens een verslag begonnen, houden we het hier netjes

Succes dejerry

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 1 12/12

 

Heb ze dit keer allemaal 500ml gegeven!

 

Heb een beetje gedraaid aan de fancontroller en ineens werkte die weer. Dus ben benieuwd voor hoelang!

 

gallery_25770_19111_124334.jpg

 

Net toen de lamp was opgestart!

gallery_25770_19111_160309.jpg

 

gallery_25770_19111_164588.jpg

 

Voor de lamp met flits

 

gallery_25770_19111_128817.jpg

 

gallery_25770_19111_7783.jpg

 

gallery_25770_19111_31176.jpg

 

Dag 2 12/12

 

De 500ml van gister is iets teveel geweest de aarde is op de meeste plekken nog redelijk nat dus heb vandaag geen water gegeven.

 

 

Temp nacht 20 graden

Temp dag 24 graden

gallery_25770_19111_131566.jpg

 

Plantje ziet er in echt licht heel apart uit!

 

gallery_25770_19111_34096.jpg

 

gallery_25770_19111_172650.jpg

Edited by dejerry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel de plantjes er mooi bijstaan kweek je veel te droog. 500ml is nog geen eens 10% van een 11literpot. De conclusie die je trekt dat je ze te nat hebt is dus ook zeker een onjuiste. Geef ze maar een keer flink water tot het er net onderuit loopt dan zal je zien dat opknappen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwoah, dat is niet gelijk zo te zeggen hoor.

 

Op mijn 15L potjes geef ik atm in volop bloei ook maar 500ml per pot. In de groei zat ik rond de 300ml. Als je het zeker wil weten, even een tensio aanschaffen.

 

Wat ik doe is zorgen dat de blaadjes schuin omhoog staan, als je de blaadjes voelt en erover wrijft dan voel je of ze vol kracht zitten of dat ze slap en futloos zijn.

 

Let wel ff op, te veel water geven zorgt ervoor dat de blaadjes ook gaan hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verhoog vaak de watergift wanneer ik zie dat in de 11L pot wortels in de drainage gaatjes te zien zijn..dan ga ik van 500ml tot 1L of hoger naarmate nodig is :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij aan de karige kant, maar goed op aarde kweken heeft me nooit erg gelegen dus ik geloof het graag als jullie zeggen dat 500ml genoeg is. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten optillen..... dan weet je hoe t ervoor staat.

 

Gokken is voor prutsers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensio aanschaffen en dan de potten wegen zodat je ook weet hoe ze moeten aanvoelen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4 (12/12)

 

Ga morgen een tensiometer kopen! Afzuiger is weer uitgevallen dus morgen ook een nieuwe fancontroller kopen.

 

Verder gaat het wel lekker en zien ze er wel goed uit.

 

Geef al een paar dagen 1ml tot 2 ml Plagron terra grow per liter en ze lijken er goed op te reageren.

 

Sommige planten krijgen 300ml per dag de wat kleinere 250ml. Ze staan naar mijn idee zeker nooit te droog.

 

gallery_25770_19111_412598.jpg

 

gallery_25770_19111_961840.jpg

 

gallery_25770_19111_76798.jpg

 

Lamp net opgestart!

 

gallery_25770_19111_1080929.jpg

 

gallery_25770_19111_943548.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke Fancontroller gebruikte je? Ik had die van Davin met thermostaat. Op een gegeven moment hoorde ik dat mn softbox vantoeren wisselde.. ietsje sneller en weer wat langzamer, achter elkaar. En daarbij hoorde ik een tik in de softbox.

 

Gelukkig had ik nog een andere, nu weer perfect. Heel vreemd.

 

Ze zien er in mijn ogen heel gezond uit! Mooie kleur, succes verder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb ik ook geloof ik! Maar staat iets met sms op.. ipv fan controller.

 

Haha ja zoals je gezien heb.. Atami alles weer ready steady :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ga je de kapjes nog draaien of laat je ze zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ze nu hangen zijn ze op dit moment het meest effectief! Misschien dat als ik ze later wat verder uit elkaar ga zetten ik de lampen draai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit hoor, maar waarom geen lamp erbij? Ik heb nagenoeg dezelfde setup, Paar plantjes meer staan en zijn nu al wat verder. Zie amper strek bij je dus dat zit wel goed. Blad is ook heel natuurlijk. Water niet teveel en voeding? gewoon beetje wortel en enzym = zat nu!

 

 

Dit zijn 50 x OG K met 1800 watt erboven na 3 weken voorgroei. Eerste week voorgroei altijd onder LED 180 watt spectra boxjes. Denk om de groeispurt, vergis mij ook altijd en mag je knakken...helaas

 

Mocht je meer foto's willen van SOG pm mij maar :)

 

2942ja0.jpg

Edited by Jaxie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...