Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

De prijzen van zaad liegen er niet om, maar ik heb nog wat te liggen wat ik recent gewonnen heb. Echter duurt het me voor nu te lang om daar de mooiste stekken uit te selecteren. Vandaag of morgen zullen de Amnees stekken geworteld zijn en daar draai ik maar weer mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook lekker stekken blijven draaien, deze plantjes ken je inmiddels vrij aardig en je weet tenminste zeker dat je geen hermannen in je hokje krijgt...

Met zaad moet je eigenlijk een grote selectie maken, met een enorme berg stekken en werk enzovoort om t goed te doen.

Maar dan ben je wel een half jaar verder voor je weet met welke moeder je verder wilt..

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerst drie Amnees stekken zijn geworteld en zijn in potjes met in stukken geknipte steenwol gezet (naar een idee van Bud).

 

gallery_6495_16810_77901.jpg

 

In feite werkt dit net zo goed als rfx-1 alleen is het stukken goedkoper.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond heb ik toch even wat kiekjes gemaakt van mijn huidige kweek op dezelfde locatie als waar ik dit verslag van heb bijgehouden. Ik heb een kleine upgrade gedaan en adjust a wings kappen gekocht voor betere reflectie.

 

gallery_6495_18670_15953.jpg

 

Naast de Amnezen wederom op rfx-1 heb ik ook een twaalftal Mr. X Kush stekken op slabs erbij te staan. Deze heb ik gestekt van Plantformer zijn genetica.

 

gallery_6495_18670_80001.jpg

 

gallery_6495_18670_177133.jpg

 

gallery_6495_18670_37280.jpg

 

Zie hoe mooi donkergroen en dat terwijl ik vooralsnog met de Ec niet boven de 1.4 ben geweest. Tijdens mijn eerste ronde op rfx-1 was ik bang voor tekorten en dat heb ik geweten. Waar je veel banger voor moet zijn is een teveel aan voeding, zeker op hydro heb ik ingezien. De Amnezen krijgen hun voeding uit hetzelfde vat en vinden de Ec ook prima zo.

 

gallery_6495_18670_224876.jpg

 

gallery_6495_18670_16322.jpg

 

gallery_6495_18670_119432.jpg

 

De volgende keer geef ik een Ec van 1.3 en als ze daar goed op reageren blijf ik daar op.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zaad moet je eigenlijk een grote selectie maken, met een enorme berg stekken en werk enzovoort om t goed te doen.

Maar dan ben je wel een half jaar verder voor je weet met welke moeder je verder wilt..

 

De combinatie zaad kweken en moeders snap ik niet??

als je zaad kweekt, zoek je toch geen Moeder??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken komen af van een zaad ouwe en als je een mooie zaad (moeder) kan maken heb je de volgende x geen zaad meer nodig denk ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

en al helemaal als je een goede amnees moeder wil maken uit regular zaad ben je zeker 50 euro kwijt per zaadje en daar worden dan stekken van getrokken oude rocker kan je niet vergelijken met fem zaad wat je iedere keer opnieuw zet omdat fem zaad nooit de echte amnees kwaliteit opleverd en de bovenstaande genoemde problemen blijft houden.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee al met al wanneer ik de voors en tegens afweeg hebben stekken bij mij de voorkeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De combinatie zaad kweken en moeders snap ik niet??

als je zaad kweekt, zoek je toch geen Moeder??

Zodra je met stekken gewerkt hebt zoek je altijd naar moeders. Ik zou een moord doen voor een tiental stekken van een moeder die zich bewezen heeft als de beste. En de grap is: daar heb ik mijn kweekbakjes mee vol te staan zonder iets te hoeven doen! Het enige nadeel is dat ik ze gekregen heb met gratis tripsen en spint er op. De enige reden waarom ik zaad overwoog is vanwege die beestjes maar ik heb besloten weer de strijd met ze aan te gaan.

 

Als jij weer de vrouwen uit zaad selecteert zou je daar moeders van kunnen maken, als je die schoon weet te houden heb je een goudmijn in handen.

 

Vandaag of morgen zal ik op deze locatie gassen, want ik heb deze planten niet behandeld tegen insecten die er wel weer op zitten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jack

Soma's Amnesia kost je 13 per zaadje en als je dan toch bezig bent met selecteren wat let je dan om in bijvoorbeeld een DR60 een zaakweekje te doen zodat je volgende keer weer uit zaad kunt starten ipv stek?

 

Dat stekken beter zijn dan zaad is onzin, van een stek weet je wat die gaat doen omdat de voorouders bekend zijn maar je mist zo wel 'the One' die tussen wat ontkiemde zaden kan zitten en alles ver achter zich laat. Misschien heeft de steenboor wel geselecteerd op kwantiteit ipv kwaliteit omdat dat makkelijker afzet onder zijn afnemers? Ik vindt het niet tof dat anderen de selectie voor mij doen wat dat aangaat.

 

Stekken in de zomer tov zaad: als je fluffie toppen hebt met zaadplanten of andere rare problemen dan ligt dit eerder aan setup (te veel licht te warm oa) dan dat het aan de genetica ligt en Hermannen zijn al zeer vroeg te spotten en komen mede door stress die de kweker veroorzaakt (gewild of niet) en is op bijna geen enkele manier door de veredelaar te testen want die heeft jouw setup niet en zou het niet in zijn hoofd halen om zo met de planten om te gaan als jij doet :innocent:

 

Alle wegen leiden naar Rome

 

@Dilago

hoe bewater je die slabs?

ik zie dat je ze aan de onderkant helemaal open hebt geknipt (plastic).

 

Nieuwe stekken.. nog best veel 3 vingerig blad in de nieuwe uitgroei.. wachten met op 12/12 gaan totdat dit stopt.

 

EC waarden is toch wel erg afhankelijk van welke voeding je gebruikt, ik zit nu op 7ml op 10ltr wat me een EC van 0.7 geeft en de s5 en s5XAMG bouwt lekker momenteel. Denk erom dat je in de zomer vaak toe kunt met de helft van wat je eerder gaf.. beter opbouwen dan terug en je hoeft niet altijd hoger te gaan, stapje terug en dan weer op zelfde EC nivo kan ook :search:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen drie vingerig blad, alleen maar vijf en bij de Kushplanten tel ik zelfs meer dan vijf. Wegens twijfel over hoe lang de Mr X Kush nog doorgroeit op 12/12 heb ik nog niet geschakeld.

 

De slabs bewater ik via de bovenkant en giet ook wat aan de onderkant wat ik ze laat opzuipen. Vooralsnog is het a walk in the park die slabs, als dit verder geen problemen oplevert wordt dat het medium van mijn keuze waar ik voortaan alleen nog maar op zal kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabs zijn indd de bom .

Draaide op coco's slabs echt fucking goed.

1 tip ga wel met drain werken en zorg dat je je eerste waterbuurt een klein beetje drain heb.

Werk met de juiste druppelaars,en ga met watermomenten werken,begin er met 4 en bouw dit langzaam op naar 6/7 watermomenten .

Geloof me dit gaat zijn vruchten afwerpen.

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto na de Adjust kap.. meest rechts.. 3 vinnervig en gevlekt all over :innocent:

Kijk je goed verder zie je meer planten die dit hebben (naast hun 5 vingerig grotere blad).. je moet altijd letten op de nieuwe scheutjes ;)

 

slabs:

langs boven of onder water anders krijg je dat je zouten in je medium heen en weer aan het gooien bent

houden ze niet zo van (lees ph dondert vaak keihard naar beneden, klauwblad en groener dan groene planten met paarse stelen all over).

 

ik geef ze na het zetten van het blokje op de slab 2x water door het blokje (250ml) zodat ik zeker weet dat eea goed ankert en daarna vloed ik de bakken met als resultaat dat de bovenkant vd slabs inmiddels Kristallenhemel aan het worden is en alle wortels onderin de slab zich tegoedt kunnen doen aan verse water en die toplaag vd slab niet zoveel uit maakt.

 

Wil je 'slabs' makkelijker bewateren overweeg dan Bigblocks ipv slabs en bewater die gewoon met een gietertje van boven totdat je drain krijgt.

Dat is echt ideaal, Supernoob heeft er een verslag over staan op WF als ik het me goed herinner, geen gekloot met vaten/pompen/drippers etc en teveel of te weinig water geven wordt errug lastig op een Bigblock :icecream:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jou was en om het overzichtelijker te houden voor iedereen toch nadenken over een nieuw topic. Je ziet dat je het zelf ook nog leuk vind om te posten en foto's te laten zien en het is toch een nieuwe ronde op een ander medium weer. Wordt vast weer even succesvol als deze :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zaad moet je eigenlijk een grote selectie maken, met een enorme berg stekken en werk enzovoort om t goed te doen.

Maar dan ben je wel een half jaar verder voor je weet met welke moeder je verder wilt..

 

De combinatie zaad kweken en moeders snap ik niet??

als je zaad kweekt, zoek je toch geen Moeder??

stekken komen af van een zaad ouwe en als je een mooie zaad (moeder) kan maken heb je de volgende x geen zaad meer nodig denk ik :P

 

Iedereen heeft zo zijn ding..

Ik heb geen stekkenboer en die zoek ik ook niet.

Ik wil ook niet mijn eigen stekkenboer worden.

 

Ten eerste omdat ik het leuk vind om de hele selectie periode te doorlopen..

Ik begin meestal met een stuk of 15 zaden te ontkiemen, om daar uiteindelijk 4 mooie, stevige, gezonde, veelbelovende en hopelijk "the one" over te houden..

 

De verrassing van een pimpelpaarse bv. Of een geweldige kwantiteit.

Dat is voor mij allemaal een flink onderdeel van zaad kweken..

 

Bijkomend voordeel ook is, dat ik met 4 planten geen moeders en of stekken hok net even wat beter over kom,

als hobbyist. En wat minder risico loop dan een commerciële kweker met een hok vol stekken en 3 moeders..

Mocht de blauwe pet hier ooit komen.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je 'slabs' makkelijker bewateren overweeg dan Bigblocks ipv slabs en bewater die gewoon met een gietertje van boven totdat je drain krijgt.

Dat is echt ideaal, Supernoob heeft er een verslag over staan op WF als ik het me goed herinner, geen gekloot met vaten/pompen/drippers etc en teveel of te weinig water geven wordt errug lastig op een Bigblock :icecream:

Dan zal ik de slabs vanaf nu via de onderkant bewateren. En die bigblocks lijken me nog handiger inderdaad, dank voor de tip! :)

 

Slabs zijn indd de bom .

Draaide op coco's slabs echt fucking goed.

1 tip ga wel met drain werken en zorg dat je je eerste waterbuurt een klein beetje drain heb.

Werk met de juiste druppelaars,en ga met watermomenten werken,begin er met 4 en bouw dit langzaam op naar 6/7 watermomenten .

Geloof me dit gaat zijn vruchten afwerpen.

Eerst nog maar geen druppelaars en misschien wel nooit. Desondanks dank voor de tip! :)

 

Ik zou als ik jou was en om het overzichtelijker te houden voor iedereen toch nadenken over een nieuw topic. Je ziet dat je het zelf ook nog leuk vind om te posten en foto's te laten zien en het is toch een nieuwe ronde op een ander medium weer. Wordt vast weer even succesvol als deze :icecream:

Ik hoop op wat minder spint, zal af en toe wel een foto posten maar een topic wordt het voorlopig niet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pindarots123, de slabs zijn evenals rfx-1 van steenwol gemaakt, dus het is hetzelfde medium alleen in een andere vorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen heb ik midi fumer afgestoken bij de planten maar zelfs de volwassen spint heeft het overleefd zag ik onder de microscoop vandaag. Langzaam maar zeker verlies ik de hoop op het succesvol bestrijden van die kut insecten. Het enige wat soelaas biedt is kweken uit zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou nu alvast beginnen met tetrix bestellen, ;-)

Edited by Drrr
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen heb ik midi fumer afgestoken bij de planten maar zelfs de volwassen spint heeft het overleefd zag ik onder de microscoop vandaag. Langzaam maar zeker verlies ik de hoop op het succesvol bestrijden van die kut insecten. Het enige wat soelaas biedt is kweken uit zaad.

waarom gaan ze bij en andere dan wel altijd kapot? ik denk echt dat je ze verkeerd bestrijd dilago. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tripsen zijn wel dood en wat kan er nou fout gaan aan een patroon afsteken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de buren schreef Gyro Gearloose dat midifumer als werkzame stof permetrine heeft en dat dit geen acaricide is en wel een insecticide en daarom zijn de trips dood en niet de spint.

 

Dat klinkt mij erg plausibel in de oren, want ik heb het echt wel goed gebruikt anders zouden de tripsen ook nog leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, er staan een paar op slabs and i'm lovin' it! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut van die spint, is er geen rook gifbom voor spint?

 

Ik ken die manier van bestrijden helemaal niet.

 

Planten staan er desondanks prima bij, ben erg benieuwd naar die kush. Daar kun je tegenwoordig ook de jackpot voor vragen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...