Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Mapito van bovenaf met meerdere water momentjes = TOP

Voor mij werkt dat veel beter dan EB en vloed,want dit vond ik persoonlijk echt waardeloos.

EB en vloed =Heel veel water erdoorheen+voeding(zeker 2 keer zoveel als dat ik nou heb),en veel veel veel meer werk.

Ik kan je dit echt aanraden

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer werk ?

 

Doe je twee emmertjes water halen dan ?? De meeste gebruiken pompen hiervoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig man !

Laat ik het ander formuleren speciaal voor jou!

Er ging veel meer tijd in zitten.

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op welke manier ging er dan meer tijd inzitten?

Ik heb het terug gelezen, maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

 

Bij eb&vloed zet je de pomp op een timer, en die 'vloedt' om de zoveel tijd je tray of wat dan ook tot een bepaald niveau en daarna loopt het water weer terug.

En je moet om de zoveel tijd kijken of er nog genoeg in je reservoir zit.

Waar gaat dan die "veel veel veel" meer werk in zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de dag je water er door gooien en er weer eruit pompen(na ongeveer 20 minuten),dan je bak weer vullen dan je voeding erbij en je PH afstellen.

Ik gebruikte met eb en vloed 4 keer zoveel voeding en dan nog niet eens praten over al dat water(ik werd er doodziek van)

Nu 1 keer in de 4/5 dagen heen,als ik dat evt zou willen

Nu gaat alles lekker automatisch.

Heerlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Gavita Pro 600watt op de kop getikt, een nieuwe Mammoth Lite 120 kweektent en ik ben klaar voor een nieuwe ronde.

 

gallery_6495_18712_68893.jpg

Die hangt waterpas.

 

Momenteel is deze locatie nog vrij van spint en om die reden wou ik wel uit zaad kweken. Wat is een leuke soort vergelijkbaar met Amnees qua aanpak?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2ehands van een kweker die is overgestapt op led.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ik heb ook het meeste van mijn HPS spul verpatst inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij komt er ook led in maar daar heb ik nu de centen nog even niet voor.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdorie, moet nog iemand van zijn dimluxjes of gavita's af?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi ding, maar ik zou em' niet aan een tyrap hangen, ook al is die tweedehands ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol point taken, ik zal er twee tyraps aan bevestigen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet voor zaad gaan dilago als je deze zomer wil draaien zaadplanten in hitte levert je alleen maar ellende op, en ik gun je nu eens een ronde zonder problemen! dus ik zou toch zeggen stekken en spuit ze meerdere malen en zet daarna die beesten uit als je zeker wil zijn van je zaak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed punt Jack White, ik zet dan toch maar weer Amnees uit stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh, zaadplanten hebben juist minder last van hitte toch?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet weten, maar ik heb nu de echte Amnees uit stek, weliswaar met spint en trips maar het is wel de enige echte naar verluid. Dat weegt ook mee om weer voor stekken te gaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. hoop dat t goed gaat!

 

Kan iemand bevestigen dat zaad of stek beter is tegen hitte?

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. hoop dat t goed gaat!

 

Kan iemand bevestigen dat zaad of stek beter is tegen hitte?

dat zaad beter bestand is tegen de hitte is echt de grootste onzin wat ik ooit heb gehoord en ik weet het wordt er altijd mooi bij verteld en het beweren er ook veel boelshit dus, is het 1 keer te warm met zaadplanten heb je al heel snel last van foxtails, doorschieters, veel te veel blad in je toppen en je hebt ook een hele grote kans op herma's fluf toppen noem maar op, met stekken heb ik daar nooit echt last van gehad met hitte wel hier en daar eens een uitlopertje in de toppen maar daar heb je het ook mee gehad wel altijd mooi hard. hoe het kan weet ik ook niet maar ik spreek uit ervaring en hier op het forum vind je ook genoeg voorbeelden. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ik dacht dat het kwam omdat zaad beter geworteld is en dus meer water kan opnemen om zichzelf af te koelen... oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verschil zit hem dus niet in het zaad of stekken op zich, maar meer dat de stekken van een beter geselcteerde plant komen. Als je stekken neemt van een plant die foxtailt als een bezetenen dan doen die stekken dat ook gewoon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack en zaadplanten :hug:

 

Hoe gaat het met je Kush ronde ?

Gaat prima! :)

 

Dat verschil zit hem dus niet in het zaad of stekken op zich, maar meer dat de stekken van een beter geselcteerde plant komen. Als je stekken neemt van een plant die foxtailt als een bezetenen dan doen die stekken dat ook gewoon.

Inderdaad en als je pech hebt met zaad is daar geen kruid tegen gewassen.

 

Het wordt toch maar weer een ronde uit stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack en zaadplanten :hug:

 

Hoe gaat het met je Kush ronde ?

Gaat prima! :)

 

Dat verschil zit hem dus niet in het zaad of stekken op zich, maar meer dat de stekken van een beter geselcteerde plant komen. Als je stekken neemt van een plant die foxtailt als een bezetenen dan doen die stekken dat ook gewoon.

Inderdaad en als je pech hebt met zaad is daar geen kruid tegen gewassen.

 

Het wordt toch maar weer een ronde uit stekken.

ja of je moet 50 euro betalen per zaadje en dan is net nog maar de vraag of het een mannetje of een vrouwtje is, fem zaad is meestal niet goed bestand tegen warme dat is sowieso een te groot risico vind ik er zullen zeker wel goeie tussen zitten maar ook dat verschilt per keer.

 

hmm, ik dacht dat het kwam omdat zaad beter geworteld is en dus meer water kan opnemen om zichzelf af te koelen... oid.

ja meer wortels om ook meer blad aan te maken wat de plant idd koelt alleen jammer dat je toppen er mee vol hebt zitten, en dat je meer blad dan top uiteindelijk krijgt als je pech hebt, met uiteindelijk kut kwaliteit en flufie toppen Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...