Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Spint haat RH boven de 50%.

Boven de 60 is momenteel bijna onvermijdbaar en dat helpt een heleboel :innocent:

 

Spint is de benaming voor een infectie van mijten op planten. Spint tast de bladeren aan

en treedt vooral op onder warme, droge omstandigheden.

 

Bij 20 °C duurt de totale cyclus van ei tot volwassen spintmijt ongeveer 17 dagen en bij 30 °C 7 dagen. Bij 12 °C staat de ontwikkeling stil.

 

Oftwel, rond de 20C en geen droge omstandigheden (LV van 60+) rennen ze je hok uit.

 

Spint, zo makkelijk vanaf te komen :innocent:

Binnen 2 generaties heb je ze kapot.

 

Goed dat de tripsen het loodje hebben gelegd maar de toplaag van het medium waar de larven in zaten?

Stonden de potten/ het Rfx in de ruimte?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut van die spint, is er geen rook gifbom voor spint?

 

Ik ken die manier van bestrijden helemaal niet.

Nee er is geen gifbom voor spint helaas, tegen trips is het effectief maar ja dat is de minst vervelende plaag. :thumbsdown:

Planten staan er desondanks prima bij, ben erg benieuwd naar die kush. Daar kun je tegenwoordig ook de jackpot voor vragen.

Dank je, hier in Friesland niet hoor, 4,5 is het maximale en heel misschien nog 5 maar dan houdt het wel op.

 

Spint, zo makkelijk vanaf te komen :innocent:

Binnen 2 generaties heb je ze kapot.

Nou inderdaad, je bent er zomaar van af geen enkel probleem. :D

 

Goed dat de tripsen het loodje hebben gelegd maar de toplaag van het medium waar de larven in zaten?

Stonden de potten/ het Rfx in de ruimte?

Nee, die had ik voor het gemak even op het dak gezet. [/sarcasme]

 

Wat denk je zelf? De planten stonden er immers in. Anders had ik de planten ook wel af kunnen knippen. :P

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon blijven spuiten dilago, heb je ook al eens floramite geprobeerd dilago? hoef je niet te mengen met andere middelen dood volwassen spint en ei, pak die maar eens en doe je de dubbele dosering en een paar druppels dreft voor het uitvloeien, spuit daar een keer of 3 mee wedden dat alles dood is? en wat voor een drukspuit gebruik je eigenlijk? toch niet zo goedkoop rot ding waar totaal geen druk op staat?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Floramite heb ik als enige gif nog niet gebruikt. Hoor ik meer goeie verhalen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vriend van me had ook weer last van spint en trips na 1 week groei, kreeg als advies dat die de dubbele dosering floramite moest geven omdat de normale dosering nog wel eens spint kan overleven zo als meerdere middelen, hij heeft 3 keer gespoten heeft niks meer gezien ook geen tripsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, niet geheel zonder resultaat, de trips zijn dood maar de spint zit er nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig dilago. Alleen een beetje jammer van al dat mierenneuken hier op et forum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is lang geleden zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd. Paar tegenslagen maar we gaan gewoon weer verder

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar krijg je dat spul dan ?

van waar die interesse El capitano? ik dacht dat jij toch meer van het bio was, pvp enzo waar dilago eerst ook zo'n grote fan van was :lol: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik een pvp fan? De spint is er doller op als ik! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik een pvp fan? De spint is er doller op als ik! ;)

of leem olie en knoflook zijn ook echt van die middelen voor gasten die in een fantasie en droom wereld leven :lol: daar bedoel ik niet jou mee hoor dilago jij probeert tenminste wat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denk je van dit anti spint middel op basis van heel veel knoflook? Het bereiden is nogal een klus maar ik denk dat het kan werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bio ?? Nooit gebruikt... altyd chemish en dan fubbele dosis beestjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nou nog steeds niet uit wat je moet spuiten? :P

 

Koop een setje vertimec nissorun - envidor apollo

 

Spuit alles 1x in en 2-3 dagen later de andere.. Alles kapot hier iedere x

Ik doe er wel iets meer in dan de aanbevolen dosis.

 

En als kers op de taart zoals El capitano al zei.. Beestjes uitzetten

 

Kost je alles bij elkaar 100 euro? Maar je bent wel van dr zeik af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nou nog steeds niet uit wat je moet spuiten? :P

 

Koop een setje vertimec nissorun - envidor apollo

 

Spuit alles 1x in en 2-3 dagen later de andere.. Alles kapot hier iedere x

Ik doe er wel iets meer in dan de aanbevolen dosis.

 

En als kers op de taart zoals El capitano al zei.. Beestjes uitzetten

 

Kost je alles bij elkaar 100 euro? Maar je bent wel van dr zeik af.

+1

 

Wat denk je van dit anti spint middel op basis van heel veel knoflook? Het bereiden is nogal een klus maar ik denk dat het kan werken.

knoflook dood je sowieso geen spint mee ze zullen het alleen minder leuk vinden maar hun eitjes zullen ze gewoon blijven leggen :lol: en dat spul ik zou het er niet op gokken, luister nu maar gewoon naar mij en wiekspiet anders verknal je dadelijk deze ronde weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bin there done that.. die garlic rotzooi 5l 120 euro ofzo in 3 voedingsvaten helemaal opgemaakt 3× schockbehandeling amehoela spint at bij de knoflook nog een doner kebab en een kapsalon volgends mij.

Edited by El capitano
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nou nog steeds niet uit wat je moet spuiten? :P

 

Koop een setje vertimec nissorun - envidor apollo

 

Spuit alles 1x in en 2-3 dagen later de andere.. Alles kapot hier iedere x

Ik doe er wel iets meer in dan de aanbevolen dosis.

Ook dit heb ik geprobeerd maar dan met de aanbevolen dosis, helaas zonder resultaat. Ik heb het nog liggen. Hoeveel gebruik je?

En als kers op de taart zoals El capitano al zei.. Beestjes uitzetten

 

Kost je alles bij elkaar 100 euro? Maar je bent wel van dr zeik af.

Ik hoef alleen maar roofmijt uit te zetten en dat was ik sowieso al van plan als kers op de taart. Hierna begin ik sowieso met schone genetica.

 

Wat denk je van dit anti spint middel op basis van heel veel knoflook? Het bereiden is nogal een klus maar ik denk dat het kan werken.

knoflook dood je sowieso geen spint mee ze zullen het alleen minder leuk vinden maar hun eitjes zullen ze gewoon blijven leggen :lol: en dat spul ik zou het er niet op gokken, luister nu maar gewoon naar mij en wiekspiet anders verknal je dadelijk deze ronde weer.

Het is ook niet de knoflook wat de beestjes doodt maar de blauwzuur.

 

Bin there done that.. die garlic rotzooi 5l 120 euro ofzo in 3 voedingsvaten helemaal opgemaakt 3× schockbehandeling amehoela spint at bij de knoflook nog een doner kebab en een kapsalon volgends mij.

Hahaha maar heb je ook dat specifieke recept gebruikt waarbij je de knoflook kookt tot het zeer giftige blauwzuur vrijkomt? Ik heb zo zoetjes aan de indruk dat nagenoeg niemand het met knoflook heeft geprobeerd op die wijze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je blijft eigenwijs en naïef he dilago , knoflook koken dat er een giftig blauwzuur vrij komt?? :lol: blauwzuur maak je juist kapot bij het koken maar ik ga hier niet verder op in ik zou zeggen ga het proberen misschien werkt het en vooral niet luisteren naar mij wiekspiet en El capitano! :tu en wat betreft die gif dosering als er bijv staat 2 ml op 10 liter water doe je 3 ml zo doe ik het altijd een ml meer dan de aanbevolen dosering waarom doe ik dat omdat ik dan zeker weet dat er genoeg gif in het water zit je hoef maar eens per ongeluk iets te veel water te pakken en de combinatie klopt al niet meer vandaar en die kut beesten krijg je er 100% mee dood waarschijnlijk heb je het gewoon niet goed gedaan en niet vaak genoeg gaf je zelf al toe in eerdere discussies dus ik zou zeggen probeer het nog eens en wissel ook eens af met floramite dubbele dosering.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan ga ik meteen maar voor het gif en de dosis verhoog ik. Later zal ik de resultaten laten weten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies wat jack zegt! :P

 

Ik spuit ook wel eens met ecostyle spint gedoe, maar dan heb ik meestal al gespoten met vertimec en apollo..

Ook geen id of dat spul werkt,

 

Hou et maar ff bij verti en appol ( de setjes)

Met een hogere dosis zoals jack zegt :)

Ook niet gaan overdrijven met dubbele dosis.. Weet niet of je planten dat overleven Ook dat nooit geprobeerd hehe

 

Suc6!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

met floramite kan je gewoon de dubbele dosering doen planten reageren er niet op, zal het alleen niet doen als de planten nog te klein zijn moeten wel wat sterker zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in welke cs is deze wiet te koop?

 

er zit wel een heel verhaal achter dit kruid

-53 pagina's gelul

 

zou het de prijs opdrijven?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...