Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koala

Nieuw Jaar, Nieuw Hok, Nieuw Materiaal, Back To Basics

Recommended Posts

@ dilago dat klopt, er zitten geen grote knotsen tussen, nou moet ik wel zeggen dat ik zelf van de foto's ook niet echt onder de indruk ben. Ze geven niet echt goed weer hoe het er nu bij staat. Uiteindelijk maakt voor mij ook niet uit wat de camera er van vind. Ik ben alleen benieuwd naar de mening van de weegschaal.

 

@ scirocco klopt zeker, ik moet het deze ronde echt hebben van wat er onder zit, tijdens het knippen kan je voor mooie verrassingen komen te staan, óf teleurstellingen... we shall see.

 

@ Rodja het is zeker geen verkeerd bijbaantje nee, kan daar heel wat electrische fietsen voor kopen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met het knippen ,drogen ,vervoeren ,verhandelen.

Meest onderschatte /belangrijke gedeelte van een kweek wat mij betreft.

Resultaat zal meer dan kosten dekkend zijn naar verwachting en kwaliteit zit

ook wel goed vanaf hier gezien.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tumbler trimmer slaat je kristallen kapot, bag appeal gaat keihard achteruit en de wiet wordt er ook niet beter van.

Goed het bespaard je tijd maar daar is ook alles mee gezegd.

 

@Koala

mooi laag gehouden, zo krijg je van onder tot boven lekker vol en telt het uiteindelijk toch aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog zijn die planten geworden vanaf bovenzijde pot gerekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ronde koala!

Persoonlijk zou ik de mooiste toppen met de hand knippen en de rest wat iets minder is door de machine gooien.

Als je deze 2 netjes gescheiden houd zul je zien dat het beloond word ;)

Veel succes met je knipsessie :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met Lostchild en Pietje..

 

Het is een hoop gemak,

maar het levert niet de beste wiet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ding knipt netter dan mij, geen twijfel over mogelijk. Ik zou er alleen geen toppen groter dan een golfbal in doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit als compacte zware toppen ook onderin mooie am

suc6 met het afwerken

Salut:j

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit alleen zou ik ze toch echt een weekje langer laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft me uurtje of wat gekost alles door te lezen :)

 

Maar dan heb je ook wat doorgenomen zeg!

 

Wat een opzet van je planten tot aan je elektra en de veiligheid van dit geheel.

 

Dan nog het eigen moeder/stek hokje prachtig jij gaat komende jaren elke 9 a 9.5 weken oogsten 6 a 7 kweekjes per jaar minimaal x..... dat is ook direct mijn gok 4.3k.

 

Leuke extratje

 

Groetjes Samaiine

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dan nog het eigen moeder/stek hokje prachtig jij gaat komende jaren elke 9 a 9.5 weken oogsten 6 a 7 kweekjes per jaar minimaal x..... dat is ook direct mijn gok 4.3k.

 

 

 

Hoeveel weken zitten in jouw jaar? :P

 

 

@lostchild

Dat van kristallen kapot slaan met tumbletrimmer is alleen maar belangrijk als je et zelf oprookt.

 

 

Als je alles zelf gaat oproken succes met knippen..

Als je et Niet zelf op rookt zou ik zeggen haal een tumble/spin want een ander mens boeit et niet.. Krijgt er net Zoveel voor.

Of je moet alles klein weg doen naar van die critische rokers maar die hebben toxh altijd wel wat..

(Niets persoonlijk naar niemand)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wiekspiet Dat klinkt wel goed allemaal, ik ben benieuwd hoelang het nu zal duren, ik zal de volgende keer wel even een test doen v.w.b. de kwaliteit met de hand vs een spinpro.

 

@Budwiser710 Daar heb je zeker gelijk in,er is nog een groot gedeelte wat zich allemaal achter de schermen afspeelt, dat minstens zo belangrijk is.

 

@al green dat klinkt zelfverzekerd, het staat genoteerd!

 

@Lostchild Hmmm, als dat zo is... gaat het uiteindelijke gewicht dan ook niet omlaag? door de THC worden je toppen aanzienlijk zwaarder.

Ze hadden van mij nog ietsjes langer mogen worden zodat alles door het net zou komen, de meeste zijn tussen de 65 en 70ncm met uitschieters naar 80 cm die dus wel door het net komen.

De volgende ronde wil ik ze op 90 cm hebben.

 

@ al green zie vorige reply ;)

 

@pietje wietje dat klink eigenlijk niet eens zo verkeerd.. de grotere hoofdtoppen met de hand en alles daaronder in de spinpro.

 

@oude rocker dat de kwaliteit er op achteruit gaat dat is wel duidelijk nu, de vraag is alleen hoevéél natuurlijk? Is het noemenswaardig t.o.v. de tijd die men minder lang hoeft te knippen?

 

@dilago haha dan wil ik wel eens jouw knipkunsten meemaken. Ik snap dat sommige mensen bijna zo snel knippen als een machine en anderen er 1 per uur doen maar het knippen an sich is toch niet zo moeilijk?

 

@kechich compact zijn ze zeker, heb een paar keer in een top geknepen en daar zat geen cm beweging in.

 

@jack white hoezo zou jij ze nóg een week laten staan? Dan zitten ze op 10.5 week.

 

@ Semaiine ik ken het gevoel, dat heb ik vaak genoeg gedaan met topics, even van begin tot eind in een keer doorlezen in een paar uur :) Hoop dat je er wat aan hebt gehad? 52 weken : 9.5 is toch echt 5.4 weet niet op welke planeet jij leeft waar je 7 rondes kan draaien in een jaar :):)

Je gok staat genoteerd.

 

@Darkpinda wat een naam heb jij zeg haha, Donkere pinda.. hoe kom je erop, ik zou zeggen, geniet nog even van de laatste paar dagen.

 

@Wiekspiet Daar maak je wel een punt ja. Ik heb van de week een microscoop en 2 coffeeshop wietjes gekocht 1x Super Silver Haze en 1x S5, zodat ik de kwaliteit kan vergelijken als het droog is.

En dan nog iets.. als het zo is dat de kristallen er van af geslagen worden dan blijven die alsnog in de tumble/knipafval zitten toch? Uiteindelijk wordt er daar van weer ice-o-lator hasj gemaakt dus de kristallen worden ergens anders weer ingezet.

 

De laatste twee dagen om nog een gok te wagen!

Woensdagochtend om 0600 sluit de loting haha

 

Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan vandaag toch 61 dagen bloei? voor het optimale resultaat laat je ze tot dag 67 bloei staan en zo als ze eruit zien kan dat makkelijk, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten is alleen een tip die ik je wil mee geven :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 1 dag toch?

 

Dan gok ik nog even mee. Ik gok op 5275 gram.

 

Als beginner heb ik je topic gevolgd. Een mooi verslag en hopelijk dikke opbrengst. De toppen zien er lekker uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames en heren, ik kan mededelen dat de loterij officieel is gesloten.

De volgende gegevens zijn verwerkt in het systeem:

 

6400 = 0.88gr/w = 50.0 p/p Jaap123

6144 = 0.85gr/w = 48.0 p/p dragon6521

5555 = 0.77gr/w = 43.4 p/p RenePlay

5432 = 0.75gr/w = 42.4 p/p Scirocco

5359 = 0.74gr/w = 41.8 p/p Maas

5275 = 0.73gr/w = 41.2 p/p penvissers

5222 = 0.72gr/w = 40.8 p/p Kechich

5120 = 0.71gr/w = 40.0 p/p Teachme

5100 = 0.70gr/w = 39.8 p/p Knakenpoetser

5000 = 0.69gr/w = 39.0 p/p Ozzoes

4920 = 0.68gr/w = 38.4 p/p Jack white

4765 = 0.66gr/w = 37.2 p/p Twiet

4475 = 0.62gr/w = 35.0 p/p al green

4300 = 0.58gr/w = 33.6 p/p Semaiine

3685 = 0.51gr/w = 28.8 p/p Capo

3600 = 0.50gr/w = 28.1 p/p dilago

 

De kinderloterij waar wij maar 1 gegadigde voor hebben want daar heb je "dubbel zoveel kans" (dacht hij):

 

5021/4893 = 0.69/0.67gr/w 39.2/38.2 p/p Rodja

 

 

@ jack white Dat ze nog een tijdje kunnen staan dat geloof ik zeker (1/1.5) week. Het hangt ook een beetje af van wat voor effect je wil, heb met meerdere microscopen gekeken en de kristallen zijn clear/ melkachtig wit dus wat minder couchlock effect ( hoor ik dan van de rokers).

Als ik daarnaast elke ronde de plant tot zijn volledig potentieel laat afbloeien, kost dat mij waardevolle tijd. De volgende kleintjes staan al klaar. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk :)

 

 

@oude rocker Dankjewel rocker, de muziek staat al aan :)

 

@penvissers een "dikke" oogst zal het niet worden, maar ik hoop toch stiekem wel op een meevallertje. Over een week gaan de cijfers op tafel.

 

@Capo beter laat, dan helemaal niet gokken. Je staat erbij!

 

De spanning stijgt langzaam naarmate de onderliggende topjes stukje bij beetje zichtbaar worden.

 

Koala

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Als ik daarnaast elke ronde de plant tot zijn volledig potentieel laat afbloeien, kost dat mij waardevolle tijd. De volgende kleintjes staan al klaar. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk :)

 

Voortijdig oogsten, dat is pas zonde..

Die kleintjes kunnen nog wel een weekje ff anders staan..

En de volgende keer iets minder haast wat dat betreft komt echt je oogst ten goede..

Share this post


Link to post
Share on other sites

milky is toch goed...rijpt na het omhalen toch nog door richting amber.

Knip ze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik daarnaast elke ronde de plant tot zijn volledig potentieel laat afbloeien, kost dat mij waardevolle tijd. De volgende kleintjes staan al klaar. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk :)

 

Voortijdig oogsten, dat is pas zonde..

Die kleintjes kunnen nog wel een weekje ff anders staan..

En de volgende keer iets minder haast wat dat betreft komt echt je oogst ten goede..

ben ik het helemaal mee eens gehaaste spoedt is zelden goed :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ oude rocker ik heb niks gezegd over voortijdig oogsten :) ik zei alleen dat ze (theoretisch) nog wel een week tot anderhalf kúnnen staan. Ze hadden ook nog wel 6 weken kunnen staan. Het is iedereens persoonlijke voorkeur hoe je de wiet wil hebben en 9.5 week was in dit geval voor mijn perfect.

 

@al green zeker, ik kijk altijd met een microscoop hoe de trichomen eruit zien om verzekerd te zijn dat ik ze op het juiste moment om haal.

 

@jack white dat klopt, dit was perfecte timing en geen spoed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste update van dit verslag voordat het eindgewicht bekend wordt gemaakt.

 

Na 3 dagen bezig te zijn geweest is de boel eindelijk om.

Dat het zo lang duurde kwam niet omdat het zo langzaam ging :innocent:

 

Hier volgt een impressie van hoe alles erbij stond.

 

Hier 2 van de 16 planten die niet in direct licht stonden, niet groot maar wel potent en rijp voor de slacht.

 

gallery_42221_18665_495427.jpg

gallery_42221_18665_2204601.jpg

 

Close-up

 

gallery_42221_18665_429563.jpg

gallery_42221_18665_806751.jpg

 

Het totaalgewicht van alle 16 planten, het is niet veel, maar beter dan niks :likken:

 

gallery_42221_18665_1682118.jpg

 

Samen met de knip

 

gallery_42221_18665_2099871.jpg

 

 

Alles viel om, met moeiete heb ik hem in een staande positie weten te houden voor de foto

 

gallery_42221_18665_1205156.jpg

 

Gewicht van de vorige plant nat

 

gallery_42221_18665_2348781.jpg

gallery_42221_18665_3564298.jpg

 

Voortijdig geoogst? dacht het niet

gallery_42221_18665_658618.jpg

 

Groepsfoto rechts

 

gallery_42221_18665_2823962.jpg

gallery_42221_18665_262923.jpg

 

Groepsfoto links

 

gallery_42221_18665_3610933.jpg

gallery_42221_18665_2576889.jpg

 

Van boven

 

gallery_42221_18665_1147497.jpg

 

Onderin

gallery_42221_18665_1794446.jpg

gallery_42221_18665_2646563.jpg

gallery_42221_18665_616414.jpg

 

Links de hoek om

 

gallery_42221_18665_4391386.jpg

 

Een foto ter vergelijking

 

gallery_42221_18665_3702079.jpg

gallery_42221_18665_4416049.jpg

 

De laatste 4 planten

gallery_42221_18665_1335703.jpg

 

De toppen waren KEIHARD, ik was er zelf een beetje van ondersteboven, er viel een top tegen de deur aan en het leek alsof er iemand op klopte. Zelfs de ''fluf'' die onderin zat waren harde toppen, die hebben zeker gewicht in de weegschaal gelegd.

 

Voor de mensen die het willen weten heb ik de laatste 3 waterbeurten koud water (9C) meegegeven en de laatste 3 dagen de verwarming voor tijdens de donkerperiode uit gezet om de komst van de winterperiode na te bootsen, door die techniek zie ik dat in de laatste paar dagen de THC productie ontzettend omhoog schiet en zie ik de planten snel afrijpen.

Daarom zie je her en der nog een paars steeltje/blad.

 

Alles hangt in 4 droognetten met 8 lagen en ik kwam eigenlijk plek tekort, het natgewicht heb ik een paar keer opnieuw gecontroleerd omdat ik er zelf niet bij kon. De weegschaal is net nieuw en geeft dus ook juiste waardes aan.

 

Het totale natte gewicht is exclusief de 16 rare planten, gekomen op een totaal van 31118 GRAM

Ik ben zelf al meer dan tevreden, rekening houdende met alles wat niet volgens plan is gegaan hoor je mij niet klagen.

 

Sorry dilago, maar ik denk dat je nog weinig kans maakt om te winnen :whistle:

 

Volgende post is het eindgewicht en afsluiting van dit topic.

 

Groet

 

Koala

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, dat zit er op. Heb je alles alleen geknipt?

 

Ze zaten echt tot onderin goed vol, ziet er goed uit zo. Echt tegenvallen zal het in elk geval niet man. :yummy:

 

Jammer als alles leeg is hé? Maar ook mooi om weer opnieuw te kunnen starten met de hoop dat de volgende beter zal worden.

 

Ik duim even met je mee voor mezelf, ik maak nog steeds kans op de hoofdprijs zo te zien. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...