Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koala

Nieuw Jaar, Nieuw Hok, Nieuw Materiaal, Back To Basics

Recommended Posts

gallery_39844_18657_223888.jpg

 

Mijn electra :) wil nog wel dimluxen waarschijnlijk volgende ronde maar eerst opti en misschien co.2 eerst even dat uitzoeken hoe dat precies in zn werking gaat.en brandblussers z.s.m vercangen door de mabo,s

 

Trouwens hok is trouwens 6.5 bij 3.5 niet 6x3

 

Die brandblusser moet je 180 graden draaien ,net als een slagroombus ;) .

 

 

 

Koala ,kom die boom uit en terug in je hok.Waar zit je ? Pc ,camera ,router kapot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He mensen, was even een drukke week, maar vandaag weer een update.

 

@Kaak mooie afbeelding man, daar is zeker goed te zien dat je op 1500 umol aan het maximale zit, wat ik wel denk is dat je alle andere factoren 100% in orde moet hebben voordat je zo veel umol per m2 op die planten zet, omdat dat vaak moeilijk te realiseren is hou ik 1500 umol als max aan.

Dat klopt, ik wil 825w per m2 gaan ophangen.

 

@Wietefras wat je zegt ben ik het helemaal mee eens, als je alleen op één vlak de plant maximaal gaat belasten denk ik dat je tegen problemen zal aanlopen, een daarvan zeker zijnde warmtestraling.

Heb je ook toevallig naar de nieuwe verlichting van gavita gekeken, aangezien jouw afbeelding over de PRO versie gaat? Daar staat namelijk over dat de nieuwe 6/750e DE FLEX voor 1000 umol m-2 s-1 kan zorgen en een oppervlakte van 1.5m2 belicht.

 

@ jack white ik hoop het ook :) uiteindelijk wil ik ook niet een compleet dicht dek. Ik wil dat er nog wat licht door kan schijnen naar beneden zodat ik daar geen popcorn krijg.

 

@dilago juist, mijn ervaring met smartpots tot nu toe is alleen maar positief.

 

@el capitano ik zou inderdaad eerst voor een opti gaan, dan eventueel nieuwe lampen en tot slot co2, tenzij je al bekend met co2 kweken natuurlijk.

En wat BudWiser710 zegt ben ik het mee eens, uiteindelijk is een mabo natuurlijk het ideaal plaatje. Nooit bezuinigen op veiligheid ;)

 

@Teachme dat klopt ze moeten nog wat breder worden om het goed vol te krijgen. Ik wil echter op maximaal 80 cm zitten om onder ook mooie compacte toppen te krijgen.

 

@GanjaRanja ziet er netjes en overzichtelijk uit, zie ik nou H&G op de achtergrond, groot ingeslagen voordat ze verdwenen?

Die exacte stallage heb ik omgetoverd tot een stekken en voorgroei stallage.

 

@jack white ik heb ze getopt op dag 7 bloei :)

 

 

@Teachme ik ga vanaf nu ( einde week 3) beginnen met plompen.

 

@jack white noem het stilte voor de storm.

 

@BudWiser710 niks is kapot, echter het drukke normale leven gaat ook gewoon door :)

 

Dag 18 12/12

Temperatuur max 28 min 22

Luchtvochtigheid max 50 min 30

EC 1.3

PH 5.8

Voeding:

Water 220L op 23C

Plagron Roots 220ml

Plagron Pure Zym 220ml

Plagron Sugar Royal 220ml (een keer per week)

Plagron Bloom 800ml

Canna Ph-bloom 35ml

Canna D-Block 22ml

 

De testkant, zie de plant in de smartpot vooraan

gallery_42221_18665_956829.jpg

 

Zoals ik al zei, of het vol komt of niet maak ik mij niet zo druk om.

gallery_42221_18665_3634447.jpg

gallery_42221_18665_2851075.jpg

gallery_42221_18665_1727795.jpg

gallery_42221_18665_441559.jpg

gallery_42221_18665_1887466.jpg

gallery_42221_18665_2556934.jpg

gallery_42221_18665_2429327.jpg

gallery_42221_18665_1573405.jpg

gallery_42221_18665_2303625.jpg

 

Ik heb vandaag ook het net opgehangen wat op 75 cm hoogte zit, daar zitten ze nu ongeveer 10-20 cm onder met 50-60cm lengte, als ze nu nog max 20cm langer worden ben ik tevreden.

 

G13 x Amnesia week 7

gallery_42221_18665_1960470.jpg

gallery_42221_18665_4173959.jpg

gallery_42221_18665_341753.jpg

 

Groet

 

Koala

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik deze vrucht dikte heb is bij mij de groei zo ver als eruit, ik denk dat je die 20 cm kan vergeten vind sowieso dat je nog veel te veel gaten hebt hoop nog altijd dat je gelijk gaat krijgen ;) en het is ook niet slim dat je ze na 7 dagen bloei pas getopt hebt dat dat doe je normaal in de groei maar goed iedereen kweekt op zn eigen manier :whistle: en die laatste drie foto's staan veel te dicht onder de lamp dat is ook goed te zien aan de toppen :thumbsdown:

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als ie nu nog goed nat zet haalt ie die 15- 20 cm misschien nog wel, groeit nog wel zo'n 10 dagen door.

maar nog steeds zie ik droge aarde, dat noem ik geen plompen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Was weer goed druk voor mij deze week, maar vandaag weer een status update.

 

@ jack white dat klopt, sommige zijn uiteindelijk nog wel wat langer geworden maar het gros is redelijk laag gebleven, ben zelf niet tevreden met de dichtheid van het veld en de lengte van de planten. Over dat toppen heb je zeker gelijk, echter vanwege omstandigheden kon het niet anders. De planten uit het moederhok waren veel te lang geworden. heb ze alle kanten op moeten knakken en buigen en nog gingen ze door. Deze week gaan ze om en kan ik het hok eindelijk gereed gaan maken waar hij eigenlijk voor gemaakt is: moederplanten.

 

@ Teachme jij en jack krijgen helaas toch gelijk, het veld is niet mooi vol geworden. Heb zelf al een sterk vermoeden waardoor het komt, veel factoren waren niet in de hand in het begin. Onder het droge laagje aarde is het altijd goed nat, ik water nu om de dag. Het is wel mijn eerste ronde met allerlei nieuw spul dus zie dit ook meer als een testdraai.

 

Hier de foto's

 

Dag 25 Bloei

EC 1.5

PH 5.8

Temp max 28 min 22

LV max 50 min 40

 

gallery_42221_18665_4174160.jpg

 

Rechts

gallery_42221_18665_335447.jpggallery_42221_18665_1036632.jpg

gallery_42221_18665_524269.jpg

 

Midden

gallery_42221_18665_2921405.jpg

gallery_42221_18665_2435873.jpg

gallery_42221_18665_291071.jpg

 

Links

gallery_42221_18665_3656647.jpg

gallery_42221_18665_2921818.jpg

 

De planten zijn mooi groen, geen tekens van gebrekken of andere vreemde zaken.

Ben alleen ontevreden over de dichtheid van het veld.

Maarja, daar hebben we de volgende rondes voor om dat te verbeteren. Hopelijk lukt het mij om mijn eigen stekken te hebben tegen die tijd, dat zal ook een aanzienlijk verschil maken.

 

Groet

 

Koala

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liever wat minder dicht dan te vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi bijgetrokken zeg! Zeker als je bedenkt hoe je stekken er in het begin uitzagen. Hele mooie planten geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit zo man. Je planten zien er fris en fruitig uit, je hebt zat staan om een leuk resultaat te mogen verwachten.

Het is normaal dat een eerste run niet optimaal gaat, en da's eigenlijk ook wel weer goed voor je. Want stel je voor dat het nu super zou gaan, dan krijg je volgende runs het probleem dat het net wat minder is als de eerste keer. Je kunt met wat je nu leert al uitkijken naar je volgende resultaten die vast beter zullen zijn.

 

Planten gezond houden, jezelf gezond houden, locatie safe houden, wat je leert goed toepassen in de toekomst, veel meer kun je niet doen hier. Zorg dat je zsm moeders hebt staan, anders heb je kans dat je niet tijdig zat eigen stekken klaar hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago Heb je zeker gelijk in, ik hoop dat het onderin mooi meekomt dan zou het nog eens kunnen meevallen.

 

@GeekFreak ja, ze hebben een beetje de ruimte opgezocht die leegstond, nu moeten ze even gaan aandikken.

 

@Twiet Klopt zeker wat je zegt, moet ook niet vergeten dat het allemaal nieuw is, ben al blij dat ik in deze setting alles mooi groen kan houden, het is alleen vervelend als je weet wat je normaal kan om het dit er zo bij te zien staan.

Die moeders gaan voor de eerstvolgende run geen stekken meer leveren, zal de ronde daarna worden.

 

Groet

 

Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update

 

Dag 29 Bloei

 

EC 1.7

PH 6.0

Temp max 28 min 22

LV max 50 min 40

 

Heb voor het eerst Green Sensation meegegeven en vanaf nu met elke eerstvolgende waterbeurt weer.

 

Langzaam maar zeker beginnen de topjes vorm te krijgen.

Wat ik nu al merk is dat vanwege de geringe hoogte, de topjes onderin zich goed kunnen ontwikkelen, als er een ding is waar ik een hekel aan heb zijn het wel fluftopjes.

 

gallery_42221_18665_2261271.jpg

 

Rechts

gallery_42221_18665_2378207.jpg

 

Links

gallery_42221_18665_4494375.jpg

 

Vooraanzicht

gallery_42221_18665_3140812.jpg

 

Midden rechts

gallery_42221_18665_1286436.jpg

 

Midden links

gallery_42221_18665_1287038.jpg

 

 

 

Ik ben deze week op pad geweest en ik kan aan de Gavita 6/750e DE FLEX EU komen. Als alles dus goed loopt komen deze waarschijnlijk volgende ronde samen met de controller in de ruimte te hangen.

 

 

Mij valt vanaf het begin al op dat er best veel geluid ontstaat aan het begin van mijn luchtverdeelslang, het lijkt een beetje alsof er te veel lucht door te weinig gaatjes moet, echter als ik de box op 5% zet blijft het geluid, zijn er mensen die daar ook last van hebben en weten wat je er aan kan doen of is dit normaal?

 

Zijn er veel stille volgers of is m'n topic gewoon zo saai? :whistle:

 

Groet

 

Koala

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit en ik vind je verslag zeker niet saai! :)

 

Hoe ver heb je de lampen van het gewas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kei saai...

 

Nee nix zinnigs in te brengen naast awwwwh en ahhhhh enzo;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, alles onder controle

 

Stille genieter :innocent:

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

@dilago Oh, misschien omdat er niet heel veel bijzonders gebeurd dat het niet zo spannend is... de lampen hangen op 95cm vanaf de potrand, komt neer op ongeveer 40 cm vanaf de planten. Ik weet dat de afstand rond de 50 cm moet zitten maar ik kijk altijd naar de planten, als de bladeren niet opkrullen of andere tekenen van warmteproblemen vertonen hang ik ze zo laag als ik kan.

 

@Ozzoes awwwwh's en ahhhhh's doe ik het voor!

 

@Crimson Fart Onder controle is het zeker, ik ben nogal een controlefreak :)

 

@Klaver90 Dankjewel, hopelijk denkt de weegschaal straks hetzelfde.

 

@Boefje030 De foto met de 16 kleine planten staan in het pad wat ik in eerste instantie wilde gebruiken voor een grote stoel... achteraf dacht ik dat elke gram meegenomen is dus heb ik het daar ook vol gezet, die planten staan dus niet onder direct licht en moeten het dus doen van het licht van de andere planten.

 

@Crimson Fart Juist!

 

@Conanti dabitur Mooi dat het bevalt, daar doe ik het voor!

 

Nu de foto's

 

Dag 32 Bloei

 

EC 1.8

PH 6.1

Temp max 27 min 20

LV max 54 min 38

 

 

Het ''rare'' gedeelte

gallery_42221_18665_2239834.jpg

 

Rechts

gallery_42221_18665_3823256.jpggallery_42221_18665_2341871.jpg

 

 

Links

gallery_42221_18665_1236993.jpg

gallery_42221_18665_818276.jpg

 

Midden

gallery_42221_18665_348698.jpg

 

Voor aanzicht

gallery_42221_18665_1261151.jpg

 

Zoals jullie kunnen zien zijn de toppen niet bepaald groot voor week 5 bloei, ze zijn wel erg hard, dus tenzij ze later nog gaan ploffen hoop ik dat dat de boel gaat compenseren qua gewicht.

 

Wat mij opvalt is dat ik behoorlijk hoog in de EC zit met 1.8 de laatste gift, ze geven echter geen teken van overvoeding of iets dergelijks.

Ik ben van plan om vandaag 1.7 te geven en daarna verder af te bouwen naar 1.4 richting het einde van de kweek.

 

Wat zeggen jullie? verder hoge voeding blijven geven zolang ze geen overvoedingsverschijnselen krijgen of toch afbouwen richting het eind?

 

Groet

 

Koala

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natter gaan kweken, meer heb ik er niet op te zeggen.

En ec ja kijk naar de kleur, hebben ze aan lager genoeg geef lager.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Koala maar ben het eens met Teachme en zou natter gaan kweken. Amnees staat er om bekend met een ec van 1.3 het beste te presteren naar ik meen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje natter zou ik ook doen en Ec afbouwen.

 

 

 

Die brandblussers hebben geen nut zo ,even omdraaien zodat er ook wat uitkomt bij brand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees maar blij dat ze nog geen tekenen geven van overvoeding. Zou me niks verbazen als je daar tegenaan zit, waarom ga je zo hoog als je denkt dat het ook met minder kan? Waarom heb je eigenlijk niet voor hydro gekozen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn je Tensio waardes voor en na bewateren? hou je dat wel bij? en welke voeding boosters ect geef je nu mee?, nu al de ec afbouwen vind ik het nog te vroeg voor hou gewoon 1,5 1,6 aan hoger zou ik niet doen zie je dat ze wat lichter worden ga je een puntje hoger, maar dat zou denk ik niet gebeuren want je bent namelijk op grond bezig niet op cocos op grond heb je altijd een buffer.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...