Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koala

Nieuw Jaar, Nieuw Hok, Nieuw Materiaal, Back To Basics

Recommended Posts

Om dit verslag nog helemaal af te sluiten zijn er een 2 tal rookverslagen die nog geplaatst zullen worden. Ozzoes en Rodja hebben een topje opgestuurd gekregen om in alle rust te kunnen roken en uiteindelijk in dit verslag hun bevindingen neer te zetten.

Wij wachten in spanning af heren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was ernstig van plan iets deftigs te typen over de Koala Nees, maar ik ben toch zo machtig stoned.....

 

Iemand at een brownie met reclaimed bho vanuit de bong, en werd me een partij knetter...!

 

Dacht eeeey, we doen een K neesje er bij, en gaan er iets over schrijven...

 

Not...

Maar ik heb wel een zeer toffe film gezien zojuist... hoe die ging of heet? geen idee!

 

goed spul :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
:spliff: Kijk, dat zijn de betere rook verslagen :j Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je part 1 van je verslag al hebt neergezet Ozzoes :) we wachten allemaal met spanning op het "deftige" verslag.

Ik begreep er niet heel veel van maar het klonk wel gezellig.

 

Koala

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, ik had niet verwacht dat jij (ozzy) überhaupt nog zo stoned kon worden!

Dat Koalahazetje dat ik laatst bij jou gerookt heb was echt wel mijn favoriet uit de mix van groente die je me toen voorgeschoteld had, dat wil ik er wel aan toevoegen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen scirocco :)

 

Omdat Ozzoes en Rodja het waarschijnlijk héél erg druk hebben met belangrijke dingen ;)

 

 

Zoek ik nog een tester die na ontvangst van een topje binnen een aantal dagen ook daadwerkelijk een "net" rookverslag wil maken.

 

Voor mijn gevoel is dat de laatste schakel die mist in dit verslag, na het rookverslag is het verslag 100% compleet.

 

Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen scirocco :)

 

Omdat Ozzoes en Rodja het waarschijnlijk héél erg druk hebben met belangrijke dingen ;)

 

 

Zoek ik nog een tester die na ontvangst van een topje binnen een aantal dagen ook daadwerkelijk een "net" rookverslag wil maken.

 

Voor mijn gevoel is dat de laatste schakel die mist in dit verslag, na het rookverslag is het verslag 100% compleet.

 

Koala

IEMAND????

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee sorry blow niet

had een vraagje over je bewatering zie dat je ray jets gebruikt

hoe vaak liet jij ze water geven en hoelang en qua opbouw vanaf het begin

en zag dat je een tensiometer gebruikt hoe stem je hier je bewatering op af in welke marges

ben er wel bekend mee maar zie dat je opbrengst en kwaliteit mooi is dus ben benieuwd naar hoe jij het aanpakt

 

mvg fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Fatamorgana,

 

Ik geef niet zoals sommige mensen 7x per 12 uur water o.i.d.

Ik vul mijn vat van 220L, doe de pomp aan en wacht tot het vat leeg is, ik geef dus een plons water per keer. Doorgaans duurt het 6 min voordat mijn vat leeg is.

 

Mijn bewatering is als volgt:

 

Inwateren 18L pot: 2L per pot waarvan de aarde nog wel vochtig is van de laatste watergift van de vorige ronde.

 

Vervolgens zet ik de voorgegroeide stekken in de pot en geef ik een week lang geen water, de bovenkant van de aarde kan behoorlijk uitdrogen maar daar heb ik geen problemen mee. Ik let op de tensiowaardes, na ongeveer een week zal die op ongeveer 120 zitten, dan controleer ik of ik onder de pot wortels uit zie komen en dan til ik de pot nog eens op om te kijken of hij licht is. Dát is voor mij het teken om pas de 2e watergift te doen, op deze manier laat ik de wortels "zoeken" naar water. Omdat de bovenkant uitgedroogd is kunnen ze alleen maar naar beneden.

Vanaf de 2e watergift geef ik 1.7L per keer waarbij ik eigenlijk elke keer de pot optil en de 2 blumats controleer, zodra de waardes boven de 120 uitkomen geef ik weer. In de praktijk komt dat neer op wateren met twee dagen ertussen dus maandag wateren dan donderdag weer wateren.

Vanaf week 4 beginnen ze als gekken te drinken en moet ik om de dag watergeven.

Dan vanaf week 7 ongeveer gaan ze weer minder drinken en gaan we weer over op twee dagen tussen de waterbeurten.Je moet mij hier niet op vastpinnen want het hangt van allerlei factoren af; dag/nacht temp, verdamping, ventilatie etc. Maar voor mij werkt dit.

 

Ik hoop dat je de antwoorden op je vragen hebt.

 

Koala

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie

waarom verkies je veel water per keer boven meerdere malen per dag dan?

oke dus gemiddeld geef je 100 ml per liter aan pot dus bv 11liters een liter water variërend over de kweek en afhankelijk van je mbar

ben je tevreden over de rayjets of pakken ze de pot niet helemaal

ben van plan om van eb en vloed naar rayjets over te stappen vandaar mij vragen

 

mvgr fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

In eerste instantie omdat ik geen fan ben van automatisering. Hoe meer processen automatisch gaan, hoe meer kans op problemen je hebt.

Ik geef water als ik er ben en daarna staat het vat leeg tot de volgende watergift.

Heb een maat die ooit een voedingscomputer had, automatische watergift etc. Allemaal heel mooi.. totdat de computer een keer een storing had en de ph- maar bleef druppelen.. alle planten zwaar verbrand. En dan heb ik het niet over 5 planten in een Dr120 ;)

Ten tweede omdat ik het nooit anders heb gedaan :)

En over de resultaten ben in niet ontevreden.

Je berekening klopt ja, ong 100 ml per liter.

Rayjets ben ik zeer tevreden over.

Je hoort mensen nog wel eens klagen over die dingen maar ik denk dat dat meer aan de persoon zelf ligt. Gebruik elke waterbeurt iets van: System Clean/D-Block om het systeem vrij van verstopping te houden.

Na elke ronde, 2x doorspoelen met een dubbele dosis en heet water, afgelopen ronde 3 rayjets vervangen omdat ze niet mooi sprayde maar dat zie ik gewoon als onderhoud.

Hoe hoger je ze uit de pot laat steken hoe groter het besproeide oppervlak is, ikzelf hou ze heel dicht bij de grond naast de hoofdstam.

Voor mij is de start/einde van een kweek druk voor mij, daartussen besparen die rayjets mijnern hele hoop werk.

 

Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist dat ik te laag had ingeschat maar zon score had volgens mij niemand verwacht, jij zelf ook niet denk ik toch?

Heb je "voorlopig" wat lekkers om te roken :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikzelf hou ze heel dicht bij de grond naast de hoofdstam.

 

Toch wel van de stam af hé??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het niet met je eens rodja...

civic r is een auto voor liefhebbers van pure techniek!! er gaat niks boven Japanse motoren!!

voor lange afstand pak je uiteraard geen japanner maar een duitser

 

Idd is pure techniek en aerodynamica,aanschouw zelf deze "racewagen voor de straat" zoals Honda zelf zegt.

 

rodja deze is voor jou,met deze "hindoestanenbak" rijden ze wel sommige porsches,ferrari en lamborgini naar huis op de nurnburgring !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@capo Deze score had ik zelf zeker niet verwacht, juist door alle dingen die niet helemaal goed gingen, maarja.. zo zie je maar cannabis sativa kan redelijk wat tegenslagen hebben en toch nog zijn ding doen :)

 

@oude rocker ja de meeste zitten een cm of 7 naast de stam, dit om de wortels die ze tijdens het voorgroeien hebben ontwikkelt niet te beschadigen.

 

@Mister Green Wie geeft er überhaupt om snelle auto's? Het gaat om de luxe van de auto, of heb jij geen chauffeur? :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer dan een waterklok zou ik er ook niet op doen inderdaad

maar ik ga het eens op jouw manier proberen ben benieuwd

laat je de tensio meter de hele kweek erin zitten?

stond dacht ik ergens in de handleiding dat je hem er niet in mocht laten staan

alvast bedankt voor de info

 

mvg fatamorgana

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de tensio laat ik er de hele kweek in zitten, als je hem er steeds uit zou halen zou hij geen juiste waarde geven, het duurt namelijk een paar uur voordat hij juiste waarde van de aarde heeft kunnen opmeten.

Succes, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat er heel wat die-hard en hardcore autofanaten geven om snelle wagens,

maar doet er nie toe jongen ieder z'n keus,ik persoonlijk hoef geen pooier-limo B)

 

Welke strain warmt zich op voor de volgende ronde koala ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo na vandaag is hier de drukte een beetje gepasseerd, en een zekere koala begint me arm er langzaam af te knabbelen zolang die al wachten moet!

 

Maar hier is hij dan, de enige echte, het rookverslag van Koala's S5.

 

Om te beginnen, de looks:

Jemig wat een mooie toppen man man man! Ik heb diverse toppen van hem te proeven gehad en de tendens was zeer groot van formaat en kneiter hard! Her en der is een vossenstaart te bespeuren, maar dat mag voor mij de pret niet drukken! De wiet is verder licht groen van kleur en zit goed onder de kristallen waardoor ze nog lichter van kleur oogt. Her en der kwam ik een lichte paarse gloed tegen op sommige toppen, maar dit was zeer minimaal.

 

Koala_S5_CS.jpg

 

Koala_S5_Cu.jpg

 

Koala_S5_Cu1.jpg

 

Koala_S5_Cu2.jpg

 

Koala_S5_Cu3.jpg

 

Koala_S5_Cu5.jpg

 

Koala_S5_Cu6.jpg

 

Koala_S5_Cu7.jpg

 

Koala_S5_Cu8.jpg

 

20160330_194818.jpg

 

20160402_164744.jpg

 

20160407_113354.jpg

 

 

De geur:

Vanaf hier wordt het lastig, maar gaan we dan; Zoete haze is het eerste wat te binnenschiet, een citrus achtige geur die bijna naar mandarijn neigt vergezeld dit gezelchap van zoet en haze. Ook bespeur ik iets heerlijk "donkers" in de geur, maar dit bevind zich vooral op de achtergrond. Al met al een erg lekkere geur die uitnodigd tot roken, dus dat gaan we dan maar doen...

 

20160402_165936.jpg

 

De Smaak:

Als de joint uit staat en je zuigt er aan komt een smaak zeer vergelijkbaar met de geur naar boven, een zoetige citrus haze smaak.

Steekt men de joint aan, zoals de gemiddelde gebruiker toch zal doen.. dan komt er een warme, wederom zoetige haze smaak naar binnen met een dosis citrus welke zich langzaam opbouwt en steeds meer gaat opvallen. Op de achtergrond opereert een bijna muffig kruidige toon, maar deze komt nooit echt door. Een iets wat zurige toon blijft eventjes hangen op de tong en doet daar z'n ding, maar dit duurt niet buitensporig lang ofzo. De smaak is behoorlijk sterk en ook aangenaam, lekkere wiet! Verder krijg ik er lichte plak lippen van.

 

De wiet brand ook gemakkelijk, en resulteert in een vrijwel geheel witte as.

20160407_115406.jpg

 

Het effect:

Lekker relaxt en ontspannend met een sterke head high. De wiet besluipt je en zonder dat je het weet ben je best knetter. Ik ben van mezelf al erg warrig, chaotish en vergeetachtig.. deze wiet doet daar nog even een schepje boven op. Ik rook het dan ook absoluut niet op school, ik vergeet vrijwel alles. Doet z'n naam eer aan wat dat betreft!

T is wel een lekker wietje voor overdag om dingen mee te doen, een bank hang effect komt pas bij grotere doseringen. Wat wel een risico is voor mij persoonlijk, t is namelijk flinke door paf wiet. Verder merk ik dat ik er behoorlijk creatief, gemotiveerd, sociaal en vrolijk van wordt.

 

Al met al een prima wietje als je het mij vraagt!

 

PS: Eerdaags wil ik een soort van vergelijkend waren onderzoek gaan doen, blind ofc, met de diverse S5 samples welke ik nog heb van diverse kwekers. Het plan is deze daar onder andere in mee te nemen.

Edited by Ozzoes
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's van de toppen ook.

Duidelijk zichtbaar, dat Koala de toppen met de hand genipt heeft.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag! en wat een glanzende toppen zeg :jump: ik ga ook met de hand moeten knippen, heb daar totaal geen ervaring mee dus ben nu ook aan het zien hoe dat moet :whistle: greetz Mr Green :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mister Green de volgende ronde is al in volle gang :) zelfde strain, alleen deze keer zelf mama's gemaakt, zit te denken of ik hem hier zal bijhouden of niet.

 

@Ozzoes Heel erg bedankt voor het rookverslag, het heeft even mogen duren maar dan heb je ook wat! Zo zie ik ze graag :)

 

@oude rocker ja vind ik ook, ik ga deze ronde een test doen: Handknip vs. Tumbleknip om te kijken of er nou echt noemenswaardige verschillen zijn (apart van de snelheid natuurlijk)

 

@Mr. Green

Stap 1. je pakt een schaar

Stap 2. je pakt een plant

Stap 3. je knipt de bladeren van de plant

Stap 4. Je knipt de top van de tak

Stap 5. Herhaal stap 1 t/m 4 tot u al knippend in slaap valt

 

Nee even zonder gekheid, op youtube staan genoeg filmpjes over hoe je op een juiste manier kan trimmen :) succes

 

Koala

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top top,heb je deze ronde ook weer op aarde i.c.m plagron genomen ?

Of zijn er kleine wijzigingen aangebracht ?

Rook verslag is er 1 zoals die hoort te zijn,een echte + voor dit forum,

dit soort dingen zouden meer aan bod moeten komen...

Ik knip persoonlijk met de hand om er mooiere toppen aan over te houden (bag appeal)

tumbler hou ik voor de kleine rotzooi om daar geen tijd aan te verliezen.

Met de tumbler beuk je de trichomen kapot op de toppen waardoor je veel potency verliest...

 

Never change a winning combo B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mister Green de volgende ronde is al in volle gang :) zelfde strain, alleen deze keer zelf mama's gemaakt, zit te denken of ik hem hier zal bijhouden of niet.

 

Moet je niet over twijfelen Koala, animo genoeg hier voor een wat groter kweekje :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks het feit dat ik dit soort kweekjes uiterst interessant vind om te zien zou ik het toch niet gokken om verslagen te plaatsen.

Gaat om ff teveel geld zeg maar.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...