Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

3). 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

ik heb precies dit probleem gehad, ph te hoog in je medium. toen ik net begon op cocos, wist ik niks over cocos.

dacht dat het, het zelfde was als op aarde. zuurde toen nooit af kreeg dit precies 4e oogst. zelfde als wat jou planten vertonen.

alleen ik had ook nog varenrouwmuglarven erin. dus die van mij gingen na week 5 een voor een dood.

 

wat ik nu zou doen is proberen nog een zo goed mogelijk einde aan te maken. nu steeds insturen met 5.5 ph. 2 weken ofzo en dan weer 5.8.

na deze ronde nieuwe cocos halen.

 

de vorming is verder wel goed dus hopelijk kan je het nog een beetje redden. ec zou ik op 2.0 houden trouwens.

en haal dat gele blad nou weg! heb je niks aan en zo is het moeilijk te zien of het geler worden erger wordt of minder.

 

succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: Ik snap dat je schrok. Ik baal zelf ook als een stekker. Maarja ik leer er wel van.

 

Nieuwe cocos heeft de beste pH buffercapaciteit maar als je het gaat hergebruike moet je de pH goed in de gaten houden. En ik ben het ook eens met wat rodja zei. En dat is dat spoelen met kraanwater wel risico's met zich mee brengt. De vorige ronde is het goed gegaan maar nu heb ik zware pH problemen. Ik ga de volgende ronde nieuwe cocos halen en voortaan spoelen met voedingswater aan gezuurd.

 

De bodemtemperatuur is goed. En ik geef meestal 1 tot 5 uur nadat de lamp aan is water.

 

@teachme: ja het zou goed kunnen dat jij toen hetzelfde had als mij. Gewoon problemen door een te hoge ph klote zooi.

 

Ik ga inderdaad proberen om er nog het beste van te maken. Dit zal geen top ronde meer worden maar wel een leerzaam rondje. Na deze ronde pleur ik alles weg en ga ik nieuwe zakken cocos halen.

 

De EC hou ik op 2.0 en opzich ziet te topvorming er wel redelijk uit. Hopelijk redden we het Tot week 9 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koude vloer ,Ph ,te nat medium? Ik gebruik hydrokorrels onderin en bevalt uitstekend.

 

Cocos laatste 3 x water met Aptus Humic blast spoelen en je medium is beter als nieuw.

 

Gebruik van fulvicblast niet onderschatten.

 

Ph meter ijken of vernieuwen ,ik gebruik vloeibare ph meting van GHE altijd goed.

 

Ik geef wel afgezuurd water met regulator zonder npk voeding en met enzymen op cocos.

 

CalMag is ook fijn spul.

 

Komt wel goed man .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@misterX: In de ruimte waar ik uitblaas staat een raam op een kiertje dus het valt reuze mee met de LV

 

Ik hou de eerste weken de lamp dicht op het gewas. En als de strek eruit is hang ik de lamp zo hoog mogelijk. Dus op dit moment hangt de lamp op zijn hoogste punt. De lampafstand van 75cm is gemeten tussen de lamp en de hoogste top direct onder de lamp. Dus de lager gelegen toppen en de toppen aan de zijkant van het hok hebben natuurlijk een langere afstand. Kan je nagaan hoe erg amnesia haze de lucht in knalt.

 

@budwiser: geef je alleen bij de laatste 3 waterbeurten aptus humor blast mee? Of gooi je ook alle cocos op een hoop, je vult de potten opnieuw en je spoelt ze door vanaf boven?

 

Ik heb me pH meter gecheckt in de Growshop en die is nog goed.

Edited by klaver90
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou ik wel je lamp op een CM of 90 hangen

dan weet je zeker dat ze niet gaan fox tailen, en krijg je wat harde toppen want je houd je lamp er nog steeds dichter op als normaal

 

De hoofd toppen vormen maar een 10/20% van het geheel dus als die wat te heet staan is dat niet zo'n ramp(knip je gewoon klein )

belangrijker is daar waar het meeste gewas is dat dat de juiste afstand heeft.

In mijn beleving is het beter op de lamp op 70/75 van de hoofd toppen te zetten zodat daar waar de meeste buds zitten de beste afstand van de lamp zitten.

Dat zal zo'n 20 cm lager zijn ;)

Edited by P H donner
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

tenzij je de plant goed groeit, dan zorg je dat alle takken/ toppen op gelijke hoogte komen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is er mis met foxtails? ik zie het als kunst :likken:

 

foxtails wil niet zeggen dat de top minder opbrengt... in plaats van compact word de top groot dus het gewicht blijft het zelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites

De top met foxtails is vaak wel kwetsbaarder en moeilijker te knippen. Brokkelt veel af, zelfs als je nat bewerkt. Niet te doen met machinaal knippen, maar zelf prefereer ik droog met t handje geknipte toppen.

 

Idd wel heel sierlijk:) Hoe hoger hoe mooier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm.. leuk gaan babbelen over foxtails die EEN KENMERK ZIJN vd s5, heren maak het nog mooier zeg.

Als we *dmme geen 3e internode bloei krijgen (dus de 3e keer foxtails) dan doe je het nieh goe met de s5 hoor.

 

Een SSH zonder foxtails is ook geen SSH.

 

Zet zelf een keer s5 en ga lekker dat foxtailen onderdrukken, hebbie primo wiet maar een zware tegenvallende oogst, de foxtails maken een haze tot een haze en je wint er letterlijke grammen mee, wil je geen foxtails ga dan lekker indica's zetten.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht ook dat foxtails typisch voor haze is

bij een witte soort heb ik het nog nooit gezien dus die praatjes van te veel warmte klopt ook geen moer van want een warme indica produceert ook geen foxtails

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxtails horen erbij bij veel soorten, daar ben ik het mee eens. Stralingswarmte uit zich dmv extreem open uitgroei tijdens de bloei. Normale foxtails zijn gewoon een tweede of derde bloei na de eerste serie bloemen. Kan iemand me trouwens uitleggen waarom dat internode bloei heet ipv "tweede bloei"?

 

Hier een bijna volledig uitgebloeide Killing Fields met duidelijk afgerijpte "foxtails".

 

gallery_43296_18553_604881.jpg

 

Sorry voor de spam, Klaver.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey klaver ik kwam dit tegen:

 

Problemen aan de Plant...

 

Krullende Bladeren................................................Te Hoge EC, NIET spoelen, EC verlagen met 0,2

 

Verbrandebladpunten.............................................Te Hoge EC, NIET spoelen, EC verlagen met 0,5

 

Paars/Rode steeltjes..............................................Ventilators te dicht op de plant, of Temp te LAAG

 

Heftst Gele Bladeren..............................................Meestal in de 6e, 7e week bloei, PH te LAAG

 

Fel Gele Bladeren...................................................Meestal in de 2e, 3e week bloei, PH te HOOG

 

Licht Groen/Geel....................................................Meestal de Temp of de PH te HOOG

 

Donker Groene Doffe bladeren met Pikkels...............Meestal een PH te LAAG (overdosis Mangaan)

 

Roestvlekken.........................................................Meestal Calsium te KORT

 

Rode of Paarse strepen op Stam..............................Meestal stikstof te KORT of Temp te laag in de Ruimte

.

 

mischien heb je er wat aan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaak: geeft niks! Ik vindt het juist leuk om te lezen dat er veel activiteit in me verslag is. Daar steken we allemaal weer wat van op. En mooie toppen op die foto trouwens.

 

@dragon: bedankt daar heb ik zeker wat aan! Het is een extra bevestiging van wat ik eigenlijk al dacht. En dat is deze:

 

Fel Gele Bladeren...................................................Meestal in de 2e, 3e week bloei, PH te HOOG

 

Vanaf het begin waren de planten wel wat lichter van kleur maar niet extreem. En toen in week 2 en 3 werd het duidelijk dat er iets mis ging. En ik denk nog steeds dat door het spoelen met kraanwater de pH te hoog is op gelopen waardoor de planten moeite hadden met voeding opnemen en daardoor te tekorten hadden.

 

PS: ik zal vandaag weer foto's maken en een update plaatsen!

Edited by klaver90
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer tijd voor een update:

 

Dag 45

15 dagen 18/6

30 dagen 12/12

 

Even een samenvatting van de laatste periode om het overzicht van het verslag te behouden:

 

De planten waren vanaf het begin wat lichter van kleur. Daarom dacht ik in eerst instantie dat de EC telaag was. Dus had ik de EC wat sneller verhoogt maar daar reageerde de planten eigenlijk nauwelijks tot niet op.

 

Aan de gele bladeren tezien en wat roest vlekjes hier en daar was er duidelijk sprake van tekorten. Maar omdat de planten wel voeding kregen maar ze het niet opnamen dacht ik aan een pH probleem.

 

Deze ronde gebruikte ik GHE pH down en het viel me op dat ik daarvan meer moest gebruiken als de pH- die gebruikte bij de vorige rondes. En daardoor begon ik te twijfelen of me pH meter kapot was en dat ik daardoor veel te veel pH down had gebruikt. Dus ik dacht dat de pH in het medium veel te laag was.

 

Vervolgens heb ik 1 pot gespoeld met voedingswater en daarvan de drain gemeten. De Ph van de drain was 7.1 en daar was ik in eerste instantie verbaasd over maar achteraf was het redelijk logisch.

 

Door het spoelen met kraanwater is waarschijnlijk de pH in het medium te hoog op gelopen en konden de planten moeilijk voeding opnemen. Dus een wijze les: COCOS ALTIJD SPOELEN MET AAN GEZUURD VOEDINGSWATER.

 

De planten heb ik 1x bespoten met METROP voornamelijk om ze een magnesium boost te geven. Vervolgens zijn de potten twee keer gespoeld in de hoop dat de zouten een beetje door gespoeld worden en de pH weer omlaag te krijgen. En bij 1 van die waterbeurten werd er aptus CaMg-boost mee gegeven.

 

Het blijft altijd lastig om met zekerheid te zeggen wat er precies fout ging. Maar de planten lijken zich een beetje te herstellen. En de topvorming ziet er ook wel redelijk uit.

 

Okee genoeg gelult haha, hier een paar foto's:

 

gallery_44039_18497_1336846.jpg

 

gallery_44039_18497_1268001.jpg

 

gallery_44039_18497_587973.jpg

 

gallery_44039_18497_1776234.jpg

 

gallery_44039_18497_2619932.jpg

 

gallery_44039_18497_1699954.jpg

 

gallery_44039_18497_665594.jpg

 

gallery_44039_18497_320347.jpg

 

gallery_44039_18497_644995.jpg

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca/Mg en dat N wat ze nodig hebben kan er nu weer in (ph richting de 6 ipv 7).

 

Je zit op semi hydro en dus meer hydro waarden aanhouden en in hydro is kraanwater VERGIF..

Altijd voeding meegeven anders verstoor je de balans.

 

Had je niet volop paarse stelen ook aan die lichtere bladeren?

Hier soms een ph probleem (ik zuur niet aan bij de mamma's die 1x id week BAC bio krijgen en de rest water uit de kraan) en dat is zo opgelost door de voeding te verhogen (gaat de ph vanzelf naar beneden, helemaal met BAC) maar dat is op een 1lt potje en aarde, op een P en Ca bufferend medium als kokos (waar je geel blad en paarse steel van krijgt) komt het extra hard aan.

 

Bijna iedereen maakt die fout wel eens met een inert medium, dat je denkt met spoelen van zuiver water goed te doen, als het goed is doe je het dan ook maar 1 of 2 x...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Klaver,

 

Om op je vraag terug te komen ; ik gebruik Aptus Humic Blast zoals aangegeven bij de laatste 3 watergiften.

 

Vervolgens alles op een bult en wortels verwijderen , 15/20 % cocos aanvullen/vervangen door nieuwe en Knallen!

 

Ik gebruik ook hun schimmels bij aanplanten en dislike.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budwise710: okee goeie tip die ga ik onthouden. En geef je de laatste 3 waterbeurten vanaf boven of van onder (vloeden)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: de paarse stelen vielen reuze mee. Maar het was voornamelijk licht verkleurend blad wat al snel fel geel werd. En het spoelen met zuiver water doe je inderdaad maar 1 a 2 keer haha. Het is een harde les, en die vergeet je niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergens in je topic las ik:

Wortels onderuit de pot dus ik vloed en dagen later

 

Ik heb 1.5ltr van boven door de pot gegooid want dan wordt de toplaag vd cocos ook goed benut.

 

NOOIT MEER DOEN, 1 of ander nadat je overstapt, beiden gaat niet, ook niet op aarde.

Toplaag kokos hoort droog te zijn (zuurstof) en met van boven spoelen na vloeden krijg je maar al te vaak rare dingen in de plant terug te zien, helemaal als iets anders al niet helemaal lekker zit is die extra zout hamburger net ff wat teveel vaak (PH/EC gebied) en drain metingen zijn enorm onbetrouwbaar daardoor (als ze al te vertrouwen zijn :innocent: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik mijn mening zou geven zou ik dat vloeden achter je laten..

het beste is van boven water geven en laat de zwaartekracht zijn werk doen om het water naar beneden te trekken

 

in de natuur krijgt ook geen enkele plant water langs onder

na een regenbui die van bovenaf komt zit er veel water opgeslagen in de grond als buffer

lijkt me sterk dat er een god zo af en toe wat grondwater omhoog duwt om planten water te geven

 

je wilt tog immers altijd de natuur nabootsen

 

ik heb ook al tegen dilago gezegd dat het niet op aarde of coco's werkt, als je na het vloeden 3 cm water in je bak hebt betekent dat het water in je pot ook tot 3 cm komt dus de voeding ook... en de wortels boven in de pot lusten ook wel wat voeding, het water kruipt in de pot omhoog door absorbtie maar voeding niet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik snap wat je bedoelt. Maar als het veldje eenmaal dicht groeit dan wordt vanaf boven bewateren steeds moeilijker. Als ik de achterste planten van boven water wil geven moet ik dat doen met een pvc pijp of dakgootje anders kom ik er niet bij. Dus daarom vindt ik vloeden een stuk makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik mijn mening zou geven zou ik dat vloeden achter je laten..

het beste is van boven water geven en laat de zwaartekracht zijn werk doen om het water naar beneden te trekken

 

in de natuur krijgt ook geen enkele plant water langs onder

na een regenbui die van bovenaf komt zit er veel water opgeslagen in de grond als buffer

lijkt me sterk dat er een god zo af en toe wat grondwater omhoog duwt om planten water te geven

 

je wilt tog immers altijd de natuur nabootsen

 

het water kruipt in de pot omhoog door absorbtie maar voeding niet!!

 

Weet niet waar je die wijsheden vandaan hebt maar er klopt niks van.

Toen ik 8 was en biologie les kreeg op school leerde ik al over wortelstelsel van planten en bomen.

 

Planten in de natuur staan in volle grond, hoe werken wortels.. nee die gaan wachten tot water van boven komt vallen zo slim zijn ze wel niet of ze zoeken potten op om hun groeizame leven in door te brengen, alleen maar zichzelf beknottend? Binnen kweken is heel andere tak van sport dan buiten en ja je kunt buiten kweken in potten maar dat is niet omdat de plant dan helemaal happy volgens natuur zijn ding doet.

 

Water met voeding daarin is oa door chelatering aan elkaar op molecuul verbonden, door capillaire werking medium gaat dat ineens helemaal mis en komt alleen water de pot in, nog afgezien dat door die capillaire werking het water tot ruim over de helft van de pot komt indien water geven op orde is?

 

Echt :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild 1 pot nat alleen heb ik de taal niet zo goed in de hand om het zo deftig te vertalen over capitalere shit alemaal

waarom denk je dat ze in de kassen niet gewoon een grote vijver maken en er een hoop planten in flikkeren?? waarom niet??? water is water tog waarom niet gelijk heel de plant koppie onder

met je ze gaan wachten tot water van boven komt vallen.... nee ze wachten er niet op water valt van boven en het tevele water slaat zich op in de grond...

 

@ klaver vloeden is makkelijker ja maar makkelijker is vaak niet beter

het zijn maar tips hé niemand moet boos worden ik probeer maar te helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...