Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

3). 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

ik heb een x gehad dat ik dopje van de ph meter vergeten af te halen. zo'n ph en ec in 1 wist niet dat er een dopje op zat haha.

draaide die ronde trouwens wel top haha.

maar hele ronde door waarschijnlijk verkeerd gemeten.

 

maar hoe lang laat je vat doorpompen voordat je meet? ik laat hem echt lang doorpompen en gebruik ook gwn de pomp die ik gebruik om te wateren.

 

ik zou trouwens de volgende x op 1.4 ec beginnen.

 

ik gebruik nu trouwens hypro a en b en ga het extreme schema aanhouden haha. xtje proberen, omdat vrienden van me goed resultaat halen zo.

hou je wel op de hoogte.

 

@ wietefras je kan idd je ph meten door middel van je drain, maar is nooit helemaal exact. meer een indicatie.

ik hou de ph hele ronde gwn op 5.8 en heb nooit probs ook niet bij hergebruik.

 

belangrijk op cocos is om de k weg te spoelen laatste week zodat de kleintjes geen last hebben van een te hoge k.

maar ik zag dat jij de potten/cocos iedere x spoelt voor een ronde, als je hem spoelt zou ik dat wel met a en b of basisvoeding doen tot je op die 1.2 1.4 uitkomt.

 

hoe spoel jij je cocos tot je die ec krijgt? gwn kraanwater neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras: Ik heb dat ook wel eens gelezen maar mij lijkt het lastig om bij te sturen aan de hand van drain, die meting is nooit 100% zuiver. En ik heb ook geen retour vat dus de drain opvangen gaat moeilijk.

 

@teachme: Ik gebruik de pomp alleen als ik bijvoorbeeld een week weinig tijd heb en het vat 4 a 5 dagen laten staan. Maar als ik wel tijd heb maak ik gewoon bij elke waterbeurt nieuwe voeding aan en roer ik zelf in het vat met een grote spaanlepel haha.

 

De volgende keer ga ik inderdaad op 1.4 of zelfs 1.5 beginnen.

 

Ja hou me maar op de hoogte, ik ben benieuwd wat jij vindt van 18liter potten met cocos. In welke weet zit je nou?

 

Ik gooi alle cocos op een grote hoop en voeg 2 nieuwe zakken toe. Dan alles goed door elkaar mengen en de potten weer vullen. Daarna de potten spoelen met warm kraanwater totdat de drain een EC waarde heeft tussen de 1.0-1.5. Vervolgens de stekken plaatsen en inwateren met 10% van de pot inhoud dus dat is 1.8liter water per pot. Alleen de EC had wat hoger gemogen aan het begin.

 

Ik vindt het nog steeds vaag wat er nou precies fout is gegaan. Ik denk aan een pH probleem maar ik weet het 100% zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht meer om in dit geval een keer te controleren wat de pH van de drain is. Wellicht niet 100% zuiver inderdaad, maar misschien wel bruikbare een indicatie? Ik bedoel als je drain een pH van 4 heeft of een pH van 8 zal toch een flink verschil maken in wat je moet doen om het probleem wat je nu ziet op te lossen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar heb je gelijk in. Ik zal vanavond eens kijken of ik de drain van 1 pot kan opvangen en de pH meten.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 4 net in heb het wel iets te vol. maar topvorming is subliem

 

als je met kraanwater spoelt weet je toch niet welke verhouding npk er achterblijft in je cocos, ik zou gwn bakvullen op 1.4 ec en dan spoelen tot je 1.4 houd aan drain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet je met gedemoniseert water meten toch, weet alleen niet of dat op cocos werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon aangezuurde voeding gebruiken kijkt me.

 

Gedemineraliseerd water is voor bodemmonsters. Als je daar je Cocos mee gaat spoelen trek je het helemaal leeg.

 

:edit: als ik zoek op Cocos drain pH, dan zie ik wel wat verslagen langs komen waar de drain gemeten wordt.

 

:edit: 2 stomme autocorrect

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb net ff geïnformeerd. Vanavond ga ik 1 pot spoelen met EC 2.0 en pH 5.8 en dan de drain opvangen en meten.

 

Ik hoop dat ik dan een indicatie heb. Vervolgens ga ik alle potten water geven inclusief de aptus CaMg-boost.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond

 

Ik heb gek nieuws, het lijkt er eerder op dat de Ph te hoog is.

 

Ik heb vanavond het voedingsvat aan gemaakt met het volgende:

 

-Aptus regulator

-Flora nova bloei

-Aptus CaMg-boost

-Aptus Enzymen

 

EC: 2.0

pH: 5.8

 

Ik heb het water bij 1 pot er vanaf boven doorheen geknald en de drain op gevangen. De ph waarde was 7.1 dus die is fucking hoog!!

 

Vervolgens heb ik alle potten 3 liter water gegeven vanaf boven zodat ze tegelijkertijd gespoeld worden.

 

Maar ik snap niet waarom de pH zo hoog is. Zijn er andere redenen die er voor kunnen zorgen dat je pH op loopt in je medium?

 

Hier toevallig een oud verslag van een cocos kweker met precies dezelfde problemen. Ook vanaf het begin aan gezuurd maar als nog had de drain een waarde van ook 7.1 Maar hij heeft alles over gepot in andere cocos.

http://www.wietforum.nl/topic/67221-nieuwe-start-60pp-op-cocos/

 

De foto's hieronder heb ik vanavond gemaakt.

gallery_44039_18497_516713.jpg

 

gallery_44039_18497_6162.jpg

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het op cocos niet sowieso de bedoeling dat je wat drain hebt? Dan spoel je de overtollige zouten eruit en zet je de pH steeds terug naar die 5.8.

 

ps Wat raar om die EC meter zo diep in het water te steken trouwens. Snap dat je dat niet zelf bent, maar toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die foto's zijn wel van mij. Ik had met 1 hand die pH meter vast en met andere hand foto maken dus hij zit wat dieper in het water als normaal hahah.

 

Ja dat heb ik ook vaak gelezen dat cocos kwekers tussendoor gewoon de boel spoelen. Maar in de meeste gevallen hebben die zelf een hok gebouwd waarbij dat makkelijk gaat. Dat je de drain weer weg pompt. In een tentje is dat een lastiger verhaal.

 

Maar er zijn ook zat cocos kwekers die alleen aan het einde de boel spoelen maar tijdens de ronde niet. En goeie resultaten halen.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gwn 1x met ph van 5.5 wateren en dan gwn weer op 5.8. zal vast wel weer goed komen, maar denk dat die ph niet echt probleem is geweest.

lage ec meer eigenlijk.

 

heb je trouwens iets boven op je cocos liggen? zand ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je de EC van de drain ook nog gemeten trouwens? Een ophoping aan zouten kan ook zorgen voor een pH stijging.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens bij nader inzien zou ik 2x wateren met ph van 5.5 en dan de 2e x ff je drain weer opvangen en meten.

 

zolang er nog geen toppen aan zitten kan je meestal nog wel bijsturen. dat heb ik wel iig, wanneer de toppen eraan zitten heb ik altijd dat de hele ronde de te korten blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou eigenlijk je voeding een dag van te voren aan maken en dan de dag ernaa nog eens checken voordat je het geeft

ik moet bijna altijd corrigeren met ph - omdat de ph naar verloop stijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag van te voren aanmaken is altijd beter. Zelfs als je vat vult met alleen kraanwater dan is de ph hoger volgende dag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@teachme: ik ga de volgende 2 waterbeurten weer vanaf boven geven. En dan hopen dat pH weer recht getrokken wordt. Het kan ook EC probleem maar die heb ik snel gecorrigeerd en daar reageren ze niet op. Er ligt geen zand op de potten.

 

@wietefras: de EC van de drain had ik niet gemeten maar ik zal dat bij de volgende meting wel doen.

 

@dragon: ik maakte bijna elke keer verse voeding aan en die gooide ik in de lekbak. Dus ik zette de pH op 5.8 en ik gaf de planten gelijk water. Maar ik ga het nu wel een dag van tevoren aan maken. Dus ik zal het in de gaten houden. Ik heb de circulatie pomp er ook weer in geknalt.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd als je 5.8 direct geeft, ga er dan maar vanuit dat je eigenlijk 6.5 geeft (de ph in mijn vat loopt binnen 24 uur gemiddeld 0.7 op)

 

en je spoelde met kraanwater? na een ronde is je cocos droog en zuigt zich vol met ph 8.1 water.

met dit in combi met je watergiften is 7 dus helemaal niet zo'n vreemde waarde denk ik.

 

verder zou ik me niet druk maken, je draait prima rondjes tot nu toe.

en wat anderen al zeiden, wel de CalMag volgens schema blijven meegeven, dan komt het waarschijnlijk allemaal goed.

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoelen niet onder de douche, gwn een bak met voeding en ph afzuren naar 5.5-5.8 en dat door je potten spoelen.

maar als je de laatste week tot 1.5 water met enzymen geeft afgezuurd 5.8, zou je niet eens hoeven spoelen. ik doe het echt nooit

 

gooi is een mooi fototje uit, ben benieuwd hoe ze er bij staan. hpsloos zou beter te beoordelen zijn:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja: ja de vorige rondes gingen inderdaad goed daarom snap ik niet waarom het nu opeens slecht gaat want ik heb alles hetzelfde gedaan. Behalve de aptus toevoegingen en een andere fles pH- maar lijkt me niet dat dat voor extreme verschillen kan zorgen.

 

Ik ben het wel met je eens wat betreft het spoelen met kraanwater. Maar ik had zelf het idee dat als je ze na het spoelen weer goed inwatert met de juist EC en pH komt dat wel goed.

 

Jij zegt als ik direct pH 5.8 geef dat ik eigenlijk 6.5 geef. Bedoel je daarmee dat de pH weer oploopt in de lekbak voordat de planten het opnemen? Welke pH hanteer jij in je vat? En hoe spoel jij je cocos voor je nieuwe ronde? En jij geeft ook heel de ronde water van onder de toch?

 

@teachme: de volgende ronde ga ik indd spoelen met voedingswater inplaats van kraanwater. Of zit er aan te denken om alles te vernieuwen, dus gewoon paar nieuwe zakken halen. Ik zal vanmiddag een update plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cocos van vorige keer heb ik toen weggegooid, nu heb ik nieuwe dus die heb ik niet gespoeld.

 

De ph loopt nog een beetje op in je medium voordat de plant het opneemt.

 

Wateren doe ik helaas nog niet van onderen, ik maak nu grote vaten van 160 liter en zet de ph op 5.1, de rest vd week staat ie dan goed (tussen de 5.6 en 5.9)

 

Laat idd ff een update zien, misschien is het geen ph probleem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeieavond allemaal, tijd voor een update

 

Dag 42

15 dagen 18/6

27 dagen 12/12

 

In had 1x gespoten met METROP en daarna 2 dagen gewacht om te kijken hoe ze daar op reageerde.

 

Vervolgens heb ik er bij alle potten vanaf boven 3 liter water doorheen geknald met EC 2.0 pH 5.8 inclusief de aptus CaMg-boost. En vanavond ga ik dat weer doen alleen dan zonder de CaMg-boost.

 

Ik heb vandaag 500 roofmijten(TETRIX) uit gezet. Ik heb nog geen sporen van spint gezien maar ik doe het gewoon voor de zekerheid.

 

Ik wacht totdat de plant de gele bladeren helemaal leeg heeft getrokken en daarna verwijder ik ze. En soms laat de plant de bladeren zelf los als ze deze niet meer nodig heeft en dan ruim ik die uiteraard netjes op.

 

Water gift:

- 3 liter water per pot vanaf boven 

- regulator aptus  

- floranova bloom

- Enzymen aptus

 

EC: 2.0

PH: 5.8

 

Klimaat:

Lamp aan: 28.5gr

Lamp uit: 22gr

LV: 40%-60%

Lamp afstand: 75cm

Lamp wattage: 1150watt

 

gallery_44039_18497_2591936.jpg

 

gallery_44039_18497_433738.jpg

 

gallery_44039_18497_234056.jpg

 

gallery_44039_18497_825839.jpg

 

gallery_44039_18497_2443218.jpg

 

gallery_44039_18497_2689054.jpg

 

gallery_44039_18497_710234.jpg

 

gallery_44039_18497_2906687.jpg

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schrok me te pletter toen ik de foto zag Klaver :excl:

 

Tot boven midden plant geel en geler en ik zie terug wat ik bij mijn laatste push rondjes ook wel terug zag: denken dat je hoog genoeg in de voeding zit maar door je ph wordt waar ze zo groen van blijven verdrukt en jij maar guessen.

 

Wat Rodja zegt klopt wel al is te riducuul af gaan zuren ook weer geen optie.. om 6.5 te compenseren moet je dan zeg 5.2 gaan geven en dat nemen de wortels je niet in dank af in de bloei en N verbrandt al snel bladpuntjes en komt veel van vrij, gedoe.

 

Ik weet niet wat je waarden zijn van een emmer of vat de dag nadat je het hebt aangemaakt, ik test als ik nieuwe voeding heb (GHE heeft meer dan 1) steeds wat de waarden zijn volle mep aangemaakt en na een dag laten staan en 2dgn zodat ik een beetje idee heb wat voeding met water maar ook als 'naijlen' in het medium doet. Ga ik strak op 5.8 zitten ipv schommelend tot 6.2 op hydro dan heb ik problemen.. ph buffer breekt zachte water en dan ga ik zo onder de 5: keigroen maar ohh alle toppen knallen open en blijven foxen.

 

S5 kan best wat hebben maar ze houdt van een paar dingen niet:

- teveel water

- koude voetjes

- ph verloop, beter wat aan de hogere kant (lees ze vreet veel dus verloop krijgt ze alles binnen) dan strak sturen, ze kan dan al snel tekorten aangeven en bijna altijd dat die hele mooie grote fanleaves van der naar de * gaan :thumbsdown: kost je echt grammen dat tov een groen blijvende.

 

als je ze volpompt zien ze er niet uit (verbrand blad etc) maar ze brengen op als een gek en de wiet blaast je vd bank dan, niet mijn favo manier om met de s5 om te gaan maar het kan wel :icecream:

 

Roda maakte ook nog een goede opmerking mbt water: op kokos mag je geen water geven wat geen voeding bevat, je spoelt de kokos wel uit maar vervangt dit voor water wat op zijn beurt bij de volgende beurt die jij geeft met wel voeding ervoor zorgt dat en de PH maar ook de EC heel anders wordt dan jij denkt met alle shite later in de bloei vandien.

 

Rustig CaMg mee blijven geven en niet te strak op de ph, is de bodemtemperatuur wel goed zodat het wortelstelsel op gang komt en geef je niet te vroeg water nadat lampen aan zijn gegaan?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...