Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

3). 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Goeie avond allemaal, het is weer tijd voor een update:

 

Dag 24

15 dagen 18/6

9 dagen 12/12

 

Ik denk dat ik ergens deze week het net op ga hangen zodat ze er mooi doorheen kunnen groeien.

 

Er wordt nog steeds gespoten tegen spint.

 

Zondag had ik 25 liter water van onder gegeven (vloeden) en dinsdag had ik alle potten nog een keer 1.5 liter water van boven gegeven zodat het bovenste gedeelte van de cocos ook nog goed benut wordt.

 

Water gift:

- 1.5 liter per pot vanaf boven

- regulator aptus (dubbele dosis) 

- floranova grow 

- startbooster aptus

- Enzymen aptus

 

Klimaat:

Lamp aan: 28.5gr

Lamp uit: 22gr

LV: 40%-60%

Lamp afstand: 80cm

Lamp wattage: 1150watt 

 

gallery_44039_18497_2022906.jpg

 

gallery_44039_18497_706732.jpg

 

gallery_44039_18497_1634963.jpg

 

gallery_44039_18497_271319.jpg

 

Bij de 2 foto's hieronder kan je het resultaat van het toppen goed zien:

gallery_44039_18497_1380141.jpg

 

gallery_44039_18497_186867.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderin zie ik ze geler worden, ik zou ze wat meer vreten (stikstof) geven anders zit je er de hele ronde mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je goed gezien dilago maar het is eigenlijk andersom. De EC met inwateren had wat hoger gemogen maar ik ben iets te voorzichtig geweest. En na de vorige ronde had ik de potten gespoeld totdat de drain een EC waarde had tussen de 1.0 en 1.5 dus de potten waren flink gespoeld en vervolgens weer in gewaterd met een te lage EC waardoor ze dus aan het begin tekorten hadden.

 

Dus vervolgens heb ik de EC wat sneller verhoogt en zijn de nieuwe bladeren en uit groei wel mooi groen. En van het onderste gedeelte van de plant is een deel wel wat groener bij gekleurd maar is er ook een gedeelte wat geel blijft. Ik vond het zelf ook wel een beetje balen.

 

Ik hoop dat ze nu groen blijven. En ik denk dat ik de volgende ronde het inwateren doe met een EC waarde van 1.5 :)

Edited by klaver90
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zien er verder gezond uit en als het niet meer verergerd zal je er geen last van ondervinden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot de planten vorige ronde waren weet ik niet precies uit me hoofd, misschien dat het ergens in het vorige verslag staat. Ik had er 4 niet getopt en de rest wel en het verschil in hoogte tussen die 4 en de rest was redelijk groot. Deze ronde zijn ze allemaal getopt.

 

Wat er bij deze ronde anders is ten opzichte van de vorige rondes is dat er nu van aptus geen P-boost, K-boost, top-boost en CaMg-boost worden mee gegeven.

 

De floranova voeding is vrij compleet dus ik ben benieuwd naar het resultaat zonder extra toevoegingen.

Edited by klaver90
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd:

 

Dag 27

15 dagen 18/6

12 dagen 12/12

 

De eerste bloei verschijnselen zijn zichtbaar. Ik heb vanavond voor de laatste keer gespoten met een combinatie van floramite en vertimec en vervolgens het net op gehangen.

 

De startbooster wordt vanaf nu niet meer mee gegeven. Normaal gesproken zou je nu volgens het aptus pro schema moeten overstappen op de Topbooster maar dat ga ik deze ronde niet doen, dus ben benieuwd.

 

In week 2 12/12 krijgen ze floranova grow en floranova Bloom beide.

 

Water gift:

- 32 liter water

- regulator aptus (dubbele dosis) 

- floranova grow 

- floranova bloom

- Enzymen aptus

 

Klimaat:

Lamp aan: 28.5gr

Lamp uit: 22gr

LV: 40%-60%

Lamp afstand: 80cm

Lamp wattage: 1150watt

 

gallery_44039_18497_1197812.jpg

 

gallery_44039_18497_2344251.jpg

 

gallery_44039_18497_1245428.jpg

 

gallery_44039_18497_2831474.jpg

 

gallery_44039_18497_2748021.jpg

 

gallery_44039_18497_2054819.jpg

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer netjes uit!

Ben ook benieuwd hoe het gaat verlopen zonder de aptus toevoegingen, ik wil namelijk de volgende ronde ook overstappen op Cocos.

Netje ziet er wat te klein uit die is zeker 120x120? :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik baal ook altijd dat de netjes niet de contouren van je tent aan houdt, dit is een puntje om te verbeteren voor de uitvinder :rtfm:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dries_grower leuk dat je ook van plan ben om op cocos te gaan knalle. Wordt dat met je huidige tent?

 

Het is een 120-150 netje dus kan in een 120x120 of 150x150 tent gebruikt worden. Ik vindt hem zelf voor het mooie ook net iets te klein. Maar gelukkig heeft hij de vorige rondes wel gedaan wat hij moest doen haha. En desnoods bindt ik de planten vast met een touwtje of tiraps :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een netje van hortiline maar ben daar wel tevreden mee

 

Ik ga op Cocos in een 300x150 tent met 32x 18 liter potten

 

Maar de eerste ronde doe ik het nog ff met 1x 1000watt met 16 18ltr potten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer goed uit Klaver90.

 

Moet je niet al langzaamaan overschakelen op de FloraNova Bloom? Met hydro DWC begin ik volgens het schema na 7 dagen 12/12 met halfom bloei/groei.

 

Zou wel prettig zijn als ze die netjes vanzelf wat vormvaster houden inderdaad. Ik heb een keer een touw gespannen om de tentstokken en daar dan dat netje weer aan vast geklemd zodat het netje wel min of meer vierkant werd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt wietefras :)

 

Ja ze krijgen inderdaad sinds deze week floranova groei en floranova bloei. Goed dat je het zegt, ik was het vergeten te melden bij de update. Ik ga het gelijk ff bijwerken. Goed gezien jij bent scherp :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netje is njet nodig........

 

Amnees met heel snel een DE 1150 dicht op der kop zal niet zo veel strekken als met een 600 greenpower.

Deze ronde bespaar je je zelf gedief.....en het zal uiteindelijk mooi dicht komen.

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 33

15 dagen 18/6

18 dagen 12/12

 

Opzich staan de planten er wel goed bij maar ik ben niet helemaal tevreden. Met inwateren was ik te voorzichtig en had de EC wat hoger gemogen. Dus hierdoor hadden ze vanaf het begin een beetje tekorten.

 

Vervolgens heb ik de EC wat sneller verhoogt en daar reageerde ze goed op. De bladeren werden mooi groen behalve een paar bladeren onderin de plant die bleven geel. En dit is eigenlijk alleen bij de voorste planten, de achterste zien er gewoon goed uit

 

Ik weet dat als bladeren eenmaal echt geel zijn dat ze niet meer groen worden. Maar ik twijfel nu of de bladeren onderin de plant oude gele bladeren zijn of dat ze opnieuw lichter worden. De bladeren bovenin de planten zien er wel allemaal mooi uit.

 

De vorige rondes had ik totaal geen last van gele bladeren en toen werden er aptus toevoegingen mee gegeven. Dus ik denk dat ik nu de EC van de basisvoeding gewoon verder moet verhogen om het te compenseren. Want de EC is nu hetzelfde als vorige rondes maar dan zonder extra aptus toevoegingen.

 

Water gift:

- 32 liter water 

- regulator aptus (dubbele dosis) 

- floranova bloom

- Enzymen aptus

 

EC: 1.8

PH: 5.8

 

Klimaat:

Lamp aan: 28.gr

Lamp uit: 22gr

LV: 40%-60%

Lamp afstand: 65cm

Lamp wattage: 1150watt

 

gallery_44039_18497_746441.jpg

 

gallery_44039_18497_333300.jpg

 

gallery_44039_18497_2605502.jpg

 

gallery_44039_18497_1384608.jpg

 

gallery_44039_18497_1455372.jpg

 

gallery_44039_18497_870027.jpg

 

gallery_44039_18497_859485.jpg

 

gallery_44039_18497_746516.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze krijgen er zin in zo te zien.

ga je de uitschieters knakken of laat je het zo? ik neem aan dat ze nog een weekje strekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je nog dieven of denk je dat het prut onderin voldoende licht krijgt? en aan je blad te zien is je voedings gift aan de lage kant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik het probleem heb op gelost. De vorige rondes gaf ik extra aptus toevoegingen dus moest ik iets van het floranova schema afwijken. Ik heb nu net weer het voedingsvat gevuld met 32 liter water en het aantal ml floranova bloei precies volgens schema gegeven en kwam uit op een EC van 2.0 dus ik zat goed met me gevoel, de EC van de basisvoeding moest gewoon hoger. Ik heb het water gelijk gegeven dus we gaan kijken hoe ze er op reageren.

 

@dragon: het liefst wil ik het zo laten. De lamp kan nog een stukje hoger gehangen worden dus ik denk dat knakken niet nodig is.

 

@jaap123: ik ga niet dieven want er is veel diepte in het gewas en daardoor krijgen de onderste toppen ook voldoende licht. Ze kregen inderdaad iets te weinig voeding, de EC is verhoogt naar 2.0

 

@misterX: ik hou de lamp er expres dicht op om de planten te drukken. Ze zijn nu ongeveer 70cm hoog en de lamp kan nog 20cm hoger gehangen worden. Dus ik hoop dat de planten uit eindelijk ongeveer 1m worden met veel diepte in het gewas en dan de lamp op een mooie hoogte. Ik laat een ventilator onder de lamp door blazen om verbranding te voorkomen.

Edited by klaver90
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorheen blies ik de lucht via een raam bekisting het raam uit. Maar op dit moment blaas ik af in een andere ruimte met daar een raam op een kiertje.

 

Ik was ook bang dat je misschien warme dampen uit het raam zag komen als het dalijk echt winter wordt. Of dit daadwerkelijk ook echt zou gebeuren weet ik niet maar ik ga het niet uit proberen haha. Als de winter voorbij is ga ik weer via de raam bekisting blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die klaver,

 

zag je laatste verslag dat je er goed op vooruit bent gegaan!

 

dat gele blad zou ik gwn weghalen, dan kan je later veel beter zien of het geler worden stopt of niet.

 

succes deze ronde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens in die floranova lijn zitten daar camg in? wel belangrijk op cocos omdat er helemaal niks in je cocos zit. ga je straks tekorten krijgen op dat gebied.

zag dat je niet meer met aptus werkte dus vroeg het me af.

ik krijg al camg problemen als ik de ec te laag hou in het begin van me ronde op cocos.

jij krijgt trouwens allemaal adviezen van aardekwekers, ik weet het niet hoor maar op cocos is toch heel ander verhaal.

op aarde heb ik in het verleden nooit tekorten gehad. werkte toen met canna vega en flores en pk 13/14 plus bloeistimu van atami.

 

op aarde hoef je de eerste 3 weken niet eens voeding te geven.

 

ik zelf geloof toch wel dat aptus een verschil maakt, omdat ik toen ik net overstapte naar cocos ook gwn mijn aarde schema aanhield.

en geloof me ging niet goed.

 

maar wens je iig veel succes deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb/had met FloraNova inderdaad ook steeds Ca tekorten in hydro.

 

Gooi nou een schepje zeewierkalk in het water. Dat werkt beter dan de fles Ca15 die ik eerst gebruikte.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...