Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

28 X Amnees @ Dimlux 1000 Watt 100% Biologisch.

Recommended Posts

Ja in het begin dacht ik vaak aan een sigaret en rookte dan meteen een pijpje pure wiet om niet in de verleiding te komen. Soms wel dertig op een dag en het heeft geholpen. Nu ben ik er al jaren van af en rook al niet meer om de zin in een sigaret te onderdrukken. Als roker denk je dat stoppen onmogelijk is, doordat de waarschuwingen op de pakjes eigenlijk de suggestie wekken dat je er niet zomaar van af kan komen.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met roken kost mij geen enkele moeite, blowen idem.

Ik rook af en toe, maar soms ook maanden niet als ik geen zin heb.

Meestal met anderen, als ik alleen ben rook ik veel minder.

Blowen doe ik niet puur, dat is niet mijn ding..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook een blower die nog altijd shag gebruikt in z'n joints maar op het werk rook ik bijv. helemaal niets.

De sigaretten en sjekkies heb ik al 2jaar achter me gelaten omdat ik 't helemaal niet meer kon waarderen.

Hoewel ik een joint nog altijd wel lekker vind.

Maar ook ik wil het liefst van de shag af maar een pure joint heeft bij mij het effect alsof ik onderhand 'n klaplong krijg, hoesten niet normaal!

laatst heb ik me n beetje verdiept in het verdampen van wiet in zogenaamde vaporisers maar dat schijnt ook nogal hard aan te slaan op je longen.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik 't aan ga pakken maar mij lijkt 'n waterpijp nog de beste optie om de scherpe randjes er een beetje af te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede verdamper zou ik dan voor gaan.

Je haalt daarmee heel veel smaak naar boven.

Last van je longen krijg je daar niet van, ik denk dat je dat beter gaat bevallen dan een waterpijp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we zijn precies 24 uur verder. Nog niet veel veranderd. Sommige hangen er wat slapjes bij, andere doen het wat beter als anderen.

 

Deze bijvoorbeeld heeft wat extra water gekregen, omdat ie toch een beetje hangt vind ik.

 

kweekverslag11

 

In totaal 15 liter extra verdeeld over de bak. Gisteren 30 liter water op 450 liter aarde gedaan. Zit ik nu toch ongeveer op die 10% ;-)

 

Vanavond kijk ik hoe ze er weer bij staan.

 

Lamp is van 800 watt naar 900 watt 16/8 gezet nu.

 

Temp is van 25 graden constant naar 27 graden constant geschoten. LV zit op 60% stabiel. (zal wel lekker veel van het oppervlakte afkomen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga je volgen! vind het wel beetje lastig hoe jij je foto's post nodigt niet echt uit

 

het is de enige manier die ik weet! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de BBcode kopiëren en plakken in je post, of de afbeeldingslink tussen [ i m g ] link [ / i m g ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had die wat weinig worteltjes?

 

Ik zou nog even rustig aan doen met het wattage op te schroeven tot ze goed aangeslagen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sluit me bij bosrand aan, rustig aan met dat wattage.

Planten in de groeifase hebben niet zo veel licht nodig, deze plantjes moeten eerst nog eens goed wortelen voordat ze uiteindelijk gaan groeien.

Geduld is zeker in dit stadium een schone zaak.

Eventueel kun je je aardebak wat afdekken om uitdroging van de toplaag te voorkomen, de stekplug moet namelijk wel vochtig blijven.

En als je dat gedaan hebt geen water meer geven de komende dagen, de wortels moeten dan gaan zoeken naar water onderin waardoor je een mooi vol wortelstelsel krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook niet te veel water geven, zeker niet in deze fase. Is het niet beter om je stekken eerst onder een folie te houden tot ze goed aangeslagen zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 48 uur:

 

 

Alle stekken staan recht overeind. Er is er eentje die niet echt mee wilt doen (rechts onderin)

 

gallery_33188_18487_8354.jpg

 

Lamp terug naar 800 watt gedaan. Misschien was 900 watt toch te vroeg.

 

Temp schommelt tussen 27 overdag en 19,5 snachts. Wel stabiel. 60% LV stabiel.

 

Geen extra water vandaag.

 

Zou ook niet te veel water geven, zeker niet in deze fase. Is het niet beter om je stekken eerst onder een folie te houden tot ze goed aangeslagen zijn ?

 

Ik vind folie plaatsen teveel gedoe altijd :P Als ik weer geld heb om te investeren koop ik een goeie bevochtiger zodat me LV op 80% stabiel zit voor de beginfase.

 

Dan hoeft dat folie ook niet.

 

Had die wat weinig worteltjes?

 

Ik zou nog even rustig aan doen met het wattage op te schroeven tot ze goed aangeslagen zijn.

 

Geen id wat wortels betreft. Hij zit nog in de aarde, en doet het nu goed ;-)

 

op advies van jou heb ik de wattage teruggeschroeft naar 800

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik te werk ga is als volgt: de lamp zo hoog mogelijk hangen tot de stekken aanslaan, hetgeen binnen 1 tot 3 dagen moet gebeuren. Per dag laat ik de lamp ietsje zakken en zodra ze het hebben kunnen vol er op (aantal wattage/10 in cm ongeveer) en knallen. Anders kan je wel wachten tot je een ons weegt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik te werk ga is als volgt: de lamp zo hoog mogelijk hangen tot de stekken aanslaan, hetgeen binnen 1 tot 3 dagen moet gebeuren. Per dag laat ik de lamp ietsje zakken en zodra ze het hebben kunnen vol er op (aantal wattage/10 in cm ongeveer) en knallen. Anders kan je wel wachten tot je een ons weegt.

 

Mijn Katrolletjes hielden de lamp niet (dimlux is een stuk zwaarder als ik verwacht had!) dus ik heb 2 extra katrolletjes bijgeplaatst. Hierdoor kan ik hem echter niet meer makkelijk laten zakken, dus ik neem het mee voor de volgende ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik altijd iets wat niet stuk kan gaan!

Touwtjes enzo worden gaar en gaan eens kapot.........dat wil je niet mee maken ;)

 

Zo snel als mogelijk die lamp er vol op!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 watt sowieso niet met katrollen ophangen. Die laat je lekker zo hoog mogelijk, zeker in tent.

 

Ipv investeren in bevochtiger zou ik dat geld in een voorgroei hokje steken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 watt sowieso niet met katrollen ophangen. Die laat je lekker zo hoog mogelijk, zeker in tent.

 

Ipv investeren in bevochtiger zou ik dat geld in een voorgroei hokje steken.

 

Dat is waar ook, een mooie propagator was het plan ;-)

 

Gebruik altijd iets wat niet stuk kan gaan!

Touwtjes enzo worden gaar en gaan eens kapot.........dat wil je niet mee maken ;)

 

Zo snel als mogelijk die lamp er vol op!

 

Dat was dus ook mijn grote angst. Dat mijn precious dimlux naar beneden kukelt ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo veel te melden vandaag, behalve dat 1 plantje dit gedrag vertoond(krullend blad):

 

gallery_33188_18487_57472.jpg

 

gallery_33188_18487_102065.jpg

 

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wat kou op zn koppie gehad, niks ernstigs denk ik.

Ze slaan lekker aan, maak s een overzichts foto als je wil?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, we zijn weer paar dagen verder.. Niks te melden nog echt eigenlijk. Ik groei ze alleen wat langer voor als geplanned (wilde naar 12/12 vandaag, maar kies er voor toch een volle week voor te groeien) Verder, geen paarse steeltjes. Temp ligt stabiel op 19 graden snachts op 27 graden overdag. Eentje wil niet mee. (dus van de 30 hebben 27 stekjes het overleeft)

 

Hier een overzichtje voor polder ;-)

 

gallery_33188_18487_28575.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...