Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

28 X Amnees @ Dimlux 1000 Watt 100% Biologisch.

Recommended Posts

Toppen en knakken hebben toch wel andere effecten. Bij beide heb je inderdaad dat de ondergroei meer mee naar boven mee komt en dat je plant wat breder wordt, maar als je niet topt heb je bij sommige planten nog steeds alleen een hoofd cola en dan wat kleintjes eromheen. Met "toppen" kun je de toppen/cola's dan wat meer gelijkmatig krijgen.

 

Als het je er alleen om gaat om de planten wat kleiner+breder te houden zou ik ook niet denken dat het uitmaakt of je ze nou topt of knakt.

Ja ik snap wat je bedoelt, maar ik knak de hoofdtop net zo vaak tot ik min of meer hetzelfde effect bereik. Zo heeft ieder zijn methoden die hem of haar het beste bevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, weet iemand of ik het licht regime nog kan aanpassen? ik wil dag en nacht omdraaien.

 

24 uur aan laten staan, of 24 uur uit laten staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

 

Toppen en knakken hebben toch wel andere effecten. Bij beide heb je inderdaad dat de ondergroei meer mee naar boven mee komt en dat je plant wat breder wordt, maar als je niet topt heb je bij sommige planten nog steeds alleen een hoofd cola en dan wat kleintjes eromheen. Met "toppen" kun je de toppen/cola's dan wat meer gelijkmatig krijgen.

 

Als het je er alleen om gaat om de planten wat kleiner+breder te houden zou ik ook niet denken dat het uitmaakt of je ze nou topt of knakt.

Ja ik snap wat je bedoelt, maar ik knak de hoofdtop net zo vaak tot ik min of meer hetzelfde effect bereik. Zo heeft ieder zijn methoden die hem of haar het beste bevallen.

 

Ik vind het nou al kut om bij de achterste planten te komen laat staan om ze te knakken

Edited by Dries_grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, weet iemand of ik het licht regime nog kan aanpassen? ik wil dag en nacht omdraaien.

 

24 uur aan laten staan, of 24 uur uit laten staan?

Je zit toch al in 12/12 dan beter 24 uur donker.

 

Toppen stelt niks voor. Kan gewoon niet fout gaan. Gewoon het bovenste uitgroei eruit halen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdens het water geven ontstaan er gaten in mijn aarde. Wat veroorzaakt dit?

 

1: te droog aarde?

2: te weinig aarde in mijn bak?

3:door de druk van de waterstraal uit de gieter(geen sproeikop)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je aarde zakt toch altijd een beetje ? Na een aantal weken gooi ik er soms nog wat op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je aarde zakt toch altijd een beetje ? Na een aantal weken gooi ik er soms nog wat op.

 

ja maar het zakt nu zo ver in dat wortels zichtbaar worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het water er met een dikke straal in kiept dan krijg je snel een gat ja. Met wat meer beleid het water erin gooien? Of wel een sproeikop erop.

 

Tegen de tijd dat de boel goed doorworteld is dan kan het wel wat meer hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overzicht dag 9 bloei:

 

Heb het gevoel dat ze stilstaan, maar wss zie ik weer spoken... wat denken jullie? Linksonder heb ik nu officieel opgegeven(ik wil me oude stekkenboer terug:'( :'().

 

gallery_33188_18487_1474.jpg

 

Daarnaast hebben 3 plantjes krullend blad... iemand enig idee? Temp is niet absurd hoog (gepiekt op 31 graden maar gemiddeld 28)

Snachts word het wel een graadje kouder. Van 19 stabiel naar 18 graden stabiel!

 

gallery_33188_18487_38732.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opkrullend blad is een teken van overmatige verdamping. Als de plant niet te heet staat dan staat de ze misschien op de tocht ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opkrullend blad is een teken van overmatige verdamping. Als de plant niet te heet staat dan staat de ze misschien op de tocht ofzo?

 

De inlaten staan wel direct achter de planten ja. Maar er is echt een minimale luchtflow. (als ik tegen de planten blaas, bewegen ze harder) Er zijn ook enkele plantjes die er last van hebben, die niet direct achter de inlaat staan maar juist in de opposite hoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlaat van boven doen.

 

Misschien zit ik ernaast maar grote kans dat dit niet vol komt denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De inlaten staan wel direct achter de planten ja. Maar er is echt een minimale luchtflow. (als ik tegen de planten blaas, bewegen ze harder) Er zijn ook enkele plantjes die er last van hebben, die niet direct achter de inlaat staan maar juist in de opposite hoek.

 

Is dat met de tent open of dicht die minimale luchtflow?

Als dat met de tent open is, kijk dan eens hoe het gaat als je de tent afsluit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren komt door koudeval of tocht idd wat boefje zegt inlaat veranderen of bijverwarmen.

Koop een broeskop en water in naar behoren, het ziet er vrij droog uit op de foto, als je droge plekken krijgt kunnen ze ook niet goed wortelen en dat zie je boven de grond terug aan je planten.

Je wilde ook niet toppen dus ook ben ik dat met boef eens dat het niet vol komt en je ziet meteen het drama van een vaste aardebak heel leuk en makkelijk maar je kan niks verplaatsen ofzo en nu heb je hele lege plekken met gaten in je aarde....

 

Poldergrower

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je knakt en ze hierdoor in de breedte trekt komt dit toch vol ?

 

Net wat Pg zegt, een aardebak is daardoor wel kut. Misschien volgende ronde grote smartpotten en hierin 3 planten per pot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het eens met Bosrand dat je het beste even kan kijken als je de tent bijna dicht hebt. Alleen even een kijkgaatje open houden, want pas dat gaat de lucht voluit door de inlaten. Met de rits helemaal open zie je maar weinig luchtbeweging door de inlaten.

 

Ik heb ook wel planten met canoblad gehad bij de inlaten en soms is het ook gewoon lastig om er wat aan te doen. Ze kwamen er bij mij ook wel gewoon doorheen.

 

Door koudeval krijg je overigens klauwblad en geen kanoblad.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze tijd van het jaar en je hebt net steks gezet kan je makkelijk alles uit zetten.

Dus geen afzuiger en ook geen ven aan laten staan als je peer uit gaat.

De 18 uur lange opgewarmde potten of aarde zullen dan zonder lucht verplaatsing makkelijk 6uur op temp blijven.

Warmte stijgt dus mooi en gratis(!) langs de stek zonder extra energie.

Groot en gratis voordeel is geen Tempval maar een geleidelijke temp verlaging ;)

Edited by P H donner
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit filmpje vertelt mij tussen die twee uitsteekseltjes te cutten. Maar wanneer ik naar me eigen plant kijk, zie ik die uitsteekseltjes niet. Dus ik weet niet waar ik moet knippen.

 

gallery_33188_18487_63863.jpg

deze vond ik erg duidelijk. Knip je per ongeluk wat te hoog, is het geen toppen maar fimmen. ;)

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ben erachter: Omdat ik best wel een grote af zuiger gebruik, ben ik erachter gekomen dat wanneer hij loeit er best wel een sterke windstroom staat. (vergelijkbaar met een fan op stand 2). De filter staat ook overeind, dus de stroom wordt als het ware naar beneden 'getrokken''. Wat ik bedoel te zeggen is, dat ondanks ik de onderste luchtinlaten nu helemaal dicht heb, en alleen de bovenste gebruik, ze nog steeds aardig bewegen door de stroming.

Daar is niks aan te doen op het moment jammer genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dus het nadeel van grote afzuigers.

 

Verhoog je drukval door bv een krul in je slang ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik sowieso raar vind met die afzuigers en regelaars: het lijkt wel alsof die dingen altijd maar 3 standen kennen.

 

minimaal. hard, en loeihard.... maar nooit daar iets tussenin. Net alsof die schakelaar zegt:

 

ok... de max temperatuur is 30 graden. Oei het is 31 graden, laat ik even op 100% afzuigen tot ie weer 30 is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat doen ze ook. Of je moet een 5 standen schakelaar kopen of frequentie controller.

 

Kost wat maar heb je ook wel wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...