Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

28 X Amnees @ Dimlux 1000 Watt 100% Biologisch.

Recommended Posts

Ja dat doen ze ook. Of je moet een 5 standen schakelaar kopen of frequentie controller.

 

Kost wat maar heb je ook wel wat

waarom weet ik dit nu pas :(

 

Weet iemand of er Frequentie controllers bestaan die twee aparte ruimtes kunnen aansturen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lesgeld. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt van climate wel zo'n controller voor 2 ruimtes, maar dat is geen frequentie controller.

 

aparte naam bruine vingers :likken: (ikwilnietwetenwaarom)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat doen ze ook. Of je moet een 5 standen schakelaar kopen of frequentie controller.

 

Kost wat maar heb je ook wel wat

idd dat zijn de beste smscom heeft die ook zijn echt top dingen halen ook het gebrom uit de afzuigbox maken bijna geen geluid meer, en wat die standen betreft is echt top komt die onder een bepaalde temp slaat die weer terug naar stand 1 wat voor de groei weer lijd tot een perfecte lv en minder stook kosten voor de kachel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bruine

 

Hoe staan de planten erbij momenteel?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even tussenuit!

 

Ter lering ende vermaeck!

 

Wat hebben we geleerd?: Wanneer een plantje sterft ontstaan er gaten, dat gaan we de vorige keer even anders doen ;) Als je ze niet netjes verdeeld, ontstaan er ook gaten, dat moet dus ook even anders de volgende keer ;)

 

Update:

 

Alles is mooi groen. Het enige waar ik mee zit, is idd, dat ik het gevoel heb dat ze niet echt hoog worden. Maar ik vind het moeilijk in te schatten hoe het de vorige keren ging. 1: er is tocht. 2: stekken van een andere boer (5 hebben er moziak virus volgens mij, hebben ze het niet gewoon allemaal?). 3: ander type aarde. Verder is alles stabiel: LV, TEMP, en alles is mooi groen. Waar het probleem ligt? Geen ID. Ik geloof niet dat het aan het medium ligt. Ik weet niet of tocht een verstoorde groei kan veroorzaken.

 

gallery_33188_18487_117672.jpg

gallery_33188_18487_158368.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wat langer voorgroeid dan komen die gaten ook wel vol hoor. Denk dat je ze sowieso wel wat langer had kunnen laten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat denk ik ook. Ik heb nu sowieso voor het eerst te maken met stekken van mindere kwaliteit. Voor het eerst dat er ook een paar het niet gehaald hebben. Ik ben altijd gewent dat 1 week voor groeien voldoende was (anders kwamen die planten steeds tegen de lamp aan!) en bij deze plantjes blijkt een week niet voldoende te zijn.

 

Maar dat is alleen maar goed, voorwaarts falen noemen we dat :D Ik weet wel dat ik zo snel mogelijk van externe stekken af wil :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt zowiezo door de zwaar bemeste aarde dat ze niet zo doorschieten, deze hoogte is perfect als je op 1200 watt wil booste.

Ze zien er prima uit man, hou ze groen he bruine ;-)

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright, ik kom er net achter dat ik per ongeluk tegen de tijdsklok opliep, en daardoor is de tijd verkeerd ingesteld.

 

Nu is de lamp aangesproken voor 2 uur, nadat hij eerst 4 uur uitstond.

 

wat voor schade gaat dit opleveren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 keer kan dat geen kwaad maar probeer het daarbij te houden. De dames houden daar natuurlijk niet van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we zijn een week verder, wat kunnen we zeggen.

 

Ze zijn uiteindelijk niet echt groter meer geworden, wat best wel kut is. Verder zijn ze super mooi groen, niks paarse steeltjes. Bij meerdere planten heb ik echter wel vervormingen gevonden waarvan ik toch echt denk dat het TMV is. In een oud topic vond ik een post van iemand die ook TMV geinfecteerde planten had, en ook zijn probleem was dat de plantjes klein bleven.

 

Ook bij deze stekken weer meeldauw uiteindelijk gekregen (zelfde boer weer!!!!) terwijl ik hiervoor nog NOOIT problemen met meeldauw heb gehad. Mijn conclusie : 2 x stekken bij deze boer. 2x meeldauw 2x problemen

 

 

Ik heb getwijfeld om de boel om te kappen en opnieuw te beginnen, maar toch niet gedaan. Me pc is ook lekker gecrashed 3 dagen geleden (blue screen of death) dus ik ga niet eens proberen foto's up te loaden op deze oude laptop die draait op windows xp (no joke)

 

Maar ik ben dat stekken gezeik helemaal zat, en ga lekker een stekken hokje bouwen deze week :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we zijn een week verder, wat kunnen we zeggen.

 

Ze zijn uiteindelijk niet echt groter meer geworden, wat best wel kut is. Verder zijn ze super mooi groen, niks paarse steeltjes.

 

Op een redelijk zware bemeste aarde groeien ze niet zo lang door en zullen ze zeker niet strekken of doorschieten.

Mooi om te horen dat ze super groen zijn en geen paarse steeltjes of iets. Hou ze groen bruine ;-)

 

Sterkte met je pc, we houden de fotoos wel tegoed.

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben dat stekken gezeik ook zat, heb m'n zaadjes al besteld om een mooie moederplant te selecteren :likken:

 

maar als je ziet dat het niks gaat opbrengen moet je of alles eruit trekken of je zet de klok op 8 uur licht en 16 uur donker dan bloeien ze lekker snel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben dat stekken gezeik ook zat, heb m'n zaadjes al besteld om een mooie moederplant te selecteren :likken:

 

maar als je ziet dat het niks gaat opbrengen moet je of alles eruit trekken of je zet de klok op 8 uur licht en 16 uur donker dan bloeien ze lekker snel

 

Hoe snel is snel?

 

Nou we zijn een week verder, wat kunnen we zeggen.

 

Ze zijn uiteindelijk niet echt groter meer geworden, wat best wel kut is. Verder zijn ze super mooi groen, niks paarse steeltjes.

 

Op een redelijk zware bemeste aarde groeien ze niet zo lang door en zullen ze zeker niet strekken of doorschieten.

Mooi om te horen dat ze super groen zijn en geen paarse steeltjes of iets. Hou ze groen bruine ;-)

 

Sterkte met je pc, we houden de fotoos wel tegoed.

 

Poldergrower

 

Ja eerlijk is eerlijk, ze zien er verder wel echt goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds geen nieuwe PC!

 

Overzichtje:

 

gallery_33188_18487_126802.jpg

 

Alles nog steeds mooi groen! Heb het inderdaad niet vol gekregen, maar verder gaat alles goed.

 

Enige probleem nog steeds zijn krullende blaadjes. Ondanks dat ik alleen bovenin nog luchtgaten op heb staan.

 

Verder voedt ik nu 10 ML Guano Kalong bij op 10 liter water, om de 2 dagen 20 liter.

 

Ondertussen ander plekje 30 x amnees geplaatst onder een gavita 1000 watt. Opgewaardeerde aarde van bio bac. Als ik een nieuwe laptop heb, zal ik daar ook wat fotos van plaatsen.

 

Groet all!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je draait nu 1 ml de liter Kalong bloom, mooi man ze zien er prima uit!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze ruiken in ieder geval heerlijk zoet, en ondanks dat ze niet zo hoog en groot zijn geworden als dat ik hoopte, zijn de toppen wel al bikkelhard en stevig!

 

Sommigen plantjes hebben wel last van opkrullende puntjes. (niet verbrand voor zover ik kan beoordelen) verder onderin last van herfst.

 

Heb met me stomme kop het raam opengelaten snachts, dus twee dagen lang ongeveer 16 graden snachts. Dus daar wijt ik de herfst aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er ook al aardig compact uit, 16 gr is beetje koud inderdaad en de puntjes is door stralingswarmte door 1200 watt boost.

 

Het ziet er toch nog aardig gevuld uit iig...

 

Hou ze groen he bruine!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

 

Hoe bevalt de GC aarde? Ik lees dat je die niet hebt gebruikt voor je nieuwe ronde, waarom niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleurcorrectie van de camera in stellen wil ook al een hoop schelen. Zeker met een EVSA geeft dat prima resultaten. Al blijft de kleur van het blad dan afwijken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witbalans op 2100K en de 'Hue' ver richting rood helpt. Nog steeds niet goed maar beter dan dit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn je temps wanneer de lamp aan is?

 

Want ze lijken veel blad te hebben voor een amnees, of zie ik dat nou verkeerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...