Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

28 X Amnees @ Dimlux 1000 Watt 100% Biologisch.

Recommended Posts

hey bruinevingers, ziet er allemaal zeer mooi uit! ik wil precies zo'n set up ook gaan aanschaffen.

ben zeer benieuwd hoeveel m3 filter en afzuiger je hebt staan. ik wil graag een 1.50 x 1.50 x 2.00 tentje gaan aanschaffen.

 

hieronder de set up zoals ik hem op het moment samen heb gestelt, heb je hier nog tips voor ofzo ?

 

dimlux expert series el ump 1000 watt / 400 v. (dimbaar 600 watt met 7 standen tot 1200 watt)

mammoth pro 150 150x150x200 (wil graag genoeg ruimte over houden waarin ik kan werken)

nicotra mdf softbox 1500m3 (extra capaciteit zoals hierboven verteld)

koolstof filter can lite 1500m3 (extra groot zoals hierboven vermeld)

sonoconnect buis 254mm 2 x 10 meter (wil afzuiging aansluiten op ongebruikte schoorsteen)

4 x slangklemmen (060 / 325 mm) aanlsuiten sonoconnect buis op filter / afzuiger en afzuiger en op schoorsteen.

davind relaiskast dv12 k 2 x 600 watt + kachel

fanline fan controller thermostaat fct 1500

thermo / hygrometer digitaal met externe sensor

ph meter

ec meter

rope ratchet opangsysteem (om lamp mee op te hangen)

2 x 1 meter kettingen om filter op te hangen

rol ductape (voor eventuele afdichting )

2 x brand veiligheid ( in de tent en bij relaiskastje )

Edited by indoor88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee indoor88, ik ben helemaal niet van de techniek. Ik wil zo min mogelijk spulletjes en middeltjes en dingetjes. Ik ben de meest luie kweker die er is ;-) Ik wil gewoon een heerlijk wietje uiteindelijk creëren die kwa smaak en geur gewoon top is, de rest boeit me niet.

 

Als ik spulletjes nodig heb dan vraag ik altijd hier op het forum wat ik precies nodig heb om een bepaald doel te bereiken.

 

Maar ik weet zeker dat hier genoeg mensen rondlopen die je vragen kunnen beantwoorden! :-)

 

Ik weet niet meer wat voor formaat afzuiger en filter ik hierin heb staan! Ik weet wel dat ik die spulletjes haalde voor een project wat niet doorging, dus ik heb nu alles een beetje overkill!

 

Maar ik dacht uiteindelijk (correct me if im wrong iemand) beter overkill, want dan hoeft dat ding minder geluid te maken om de temperatuur op orde te houden.

 

Dat met touwtjes is LST.

 

Je kunt ze ook gewoon knakken.

Verplaatsen nu zeker niet meer doen.

 

Vanaf wanneer kan je 'veilig' knakken. Ik deed het altijd pas als ze een centimetertje of 40 hoog waren, maar ik zag op het forum het mensen al veel eerder doen. Ben een beetje bang me plant te slopen. Ik durf ook nooit te toppen. Simpelweg omdat ik het nog nooit 'live' heb gezien. Erg frustrerend :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt al heel vroeg knakken, maar je kunt ze ook eerst wat langer laten groeien en dan pas knakken.

In principe maakt het niet heel veel uit voor de plant.

Als ik het veldje erg laag wil houden, dan begin ik al vroeg met knakken.

 

Goed het steeltje eerst pletten, anders is de kans dat er wat afbreekt wat groter.

 

Als je iets live wilt zien, dan moet je het gewoon eens proberen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongetopte nees, 1000W, 2 meter hoogte :)

 

ik zou je angst opzij zetten en vroeg beginnen met pletten/knakken, en vaak herhalen

anders later spijt

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ding is een beetje dat ik genoeg filmpjes heb gezien waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe te toppen. Maar op 1 of andere manier is het dan op die filmpjes allemaal heel duidelijk te zien. (de top tussen de 2 nodes wegknippen) Maar als ik dan naar me eigen plant kijk... zie ik het gewoon niet ofzo :) heel vaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof me, het wegknippen van je eigen teennagels is een lastiger klusje dan een wietplant toppen :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je knipt gewoon de bovenkant van de plant af.

 

Wat is er niet duidelijk dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit filmpje vertelt mij tussen die twee uitsteekseltjes te cutten. Maar wanneer ik naar me eigen plant kijk, zie ik die uitsteekseltjes niet. Dus ik weet niet waar ik moet knippen.

 

gallery_33188_18487_63863.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De uitvouwende blaadjes even wat verder uitvouwen, dan zie je het wel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het te klein is om te zien kun je ook een dag of wat wachten. Dan is alles net wat groter gegroeid en dus beter zichtbaar.

 

Als je geen zin hebt in dat gepriegel kun je het in die foto ook onder dat bladpaar wegknippen. Iets lager zitten namelijk ook gewoon weer twee groeipunten. Verlies je dus wel wat groei, maar op een hele kweek maken die paar dagen toch ook niet zo veel uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je knakt de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5de dag bloei

 

10 liter water verdeeld over de bak.

 

Toppen niet gedaan want: schijtterd.

 

Wel alles omgeknakt

 

Temp hoog 29 temp gemiddeld 27 temp snachts 19,8

 

LV :60% stabiel

 

Geen paarse steeltjes te bekennen, 3 plantjes hebben volgens mij mozaiek virus.

 

gallery_33188_18487_69499.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man!

Dus je hebt niet getopt omdat je dat eng vind maar wel alles geknakt?

Toppen is gwn de bovenkant van de plant afknippen(daar kan niks aan fout gaan)

En met knakken is er een kans dat je de hele plant vermoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bruine

Ze knallen lekker door, idd hier en daar een puntje maar no big deal gewoon heavy aarde wat ook de groei wat remt met amnees. Perfect dus gewoon.

Je durft ze wel hun nek om te draaien maar ff naar de kapper lukt niet schijterd (lol)

Ik zeg top die andere nu ook en je hok gaat vol komen en ze vullen de ruimtes op.

Gewoon middenstuk eruit knippen waar ze uitlopen en gaat t mis is alleen maar beter want dan heb je gefimt( Fuck i missed!!)

 

Hou ze groen he bruine;-)

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man!

Dus je hebt niet getopt omdat je dat eng vind maar wel alles geknakt?

Toppen is gwn de bovenkant van de plant afknippen(daar kan niks aan fout gaan)

En met knakken is er een kans dat je de hele plant vermoord.

 

Nouja, het is dat knakken is me ooit een keer live voorgedaan, en sindsdien doe ik dat zelf al 3 kweekjes. Maar toppen heb ik nog nooit live gezien. Op filmpjes is het me allemaal duidelijk, maar als ik dan naar me eigen plant kijk, herken ik gewoon niks terug van wat ik op filmpjes zie.

 

Dus tot ik het live een keer zie, zal ik het wss niet doen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe het dan bij 1 plant dan zie je vanzelf dat het niet fout kan gaan

 

Jij ziet dan waarschijnlijk de groei in de oksels niet maar als je de plant topt komt het vanzelf tevoorschijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bruine

Ze knallen lekker door, idd hier en daar een puntje maar no big deal gewoon heavy aarde wat ook de groei wat remt met amnees. Perfect dus gewoon.

Je durft ze wel hun nek om te draaien maar ff naar de kapper lukt niet schijterd (lol)

Ik zeg top die andere nu ook en je hok gaat vol komen en ze vullen de ruimtes op.

Gewoon middenstuk eruit knippen waar ze uitlopen en gaat t mis is alleen maar beter want dan heb je gefimt( Fuck i missed!!)

 

Hou ze groen he bruine;-)

 

Poldergrower

 

Haha, ik ga denk ik een keer gewoon 3 stekjes in een potje erbij plaatsen, en daar allemaal dingen op uitproberen. Toppen, touwtjes, knakken, scroggen, de hele mikmak en het dan elke dag observeren wat het effect is ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen is nergens voor nodig, knakken heeft hetzelfde effect met het verschil dat je de top behoudt. Ik top nooit en denk er ook niet aan daarmee te beginnen.

 

Het knakken valt gewoon niet te toppen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen en knakken hebben toch wel andere effecten. Bij beide heb je inderdaad dat de ondergroei meer mee naar boven mee komt en dat je plant wat breder wordt, maar als je niet topt heb je bij sommige planten nog steeds alleen een hoofd cola en dan wat kleintjes eromheen. Met "toppen" kun je de toppen/cola's dan wat meer gelijkmatig krijgen.

 

Als het je er alleen om gaat om de planten wat kleiner+breder te houden zou ik ook niet denken dat het uitmaakt of je ze nou topt of knakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen en knakken hebben toch wel andere effecten. Bij beide heb je inderdaad dat de ondergroei meer mee naar boven mee komt en dat je plant wat breder wordt, maar als je niet topt heb je bij sommige planten nog steeds alleen een hoofd cola en dan wat kleintjes eromheen. Met "toppen" kun je de toppen/cola's dan wat meer gelijkmatig krijgen.

 

Als het je er alleen om gaat om de planten wat kleiner+breder te houden zou ik ook niet denken dat het uitmaakt of je ze nou topt of knakt.

 

Wat bedoel je met cola's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoofdstam met de dichtgegroeide bos toppen. Dus niet alleen een enkel "topje" maar zo'n hele "top". In het engels noemen ze dat buds en cola, wij hebben er erigenlijk maar 1 woord voor en dat is in dit geval verwarrend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aah dus toppen heeft als hoofd reden meerdere cola's creëren en niet perse je plant kleiner en breder te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide redenen dus eigenlijk.

 

Bijvoorbeeld mainlining wordt vooral gedaan om een hoop gelijke toppen te krijgen (minder knipwerk en vrijwel geen fluf), maar uiteindelijk wordt de plant daar ook kleiner en breder van. Dus ja, wat is dan de hoofd reden van het toppen daarin? Denk toch altijd een beetje van beide.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...