Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Hoger Beroepzaak Tegen Mijn Persoon

Recommended Posts

Johny-

ik neem toch niemand iets kwalijk?

dat heb ik nooit willen zeggen, of mis ik iets?

 

je hebt gelijk, maar er zijn wel shops die een andere situatie zitten

en ik sprak er twee die dat risico zeker hadden genomen

als zij afnemen van doede waren geweest.

toevallig twee keer uit zwolle.

 

voc heeft het complete vehaal online

http://www.voc-neder...ssing-te-komen/

Dit schrijf je in eerder in dit topic:

 

"tja, en ook de kwekers die bij voorbaat tegen legalisatie of regulering zijn

it's all about the money, for sure."

 

 

Misschien vat ik dit anders op dan je bedoelt hebt maar hier zeg je toch dat de "broodkwekers" zo tegen legalisatie zijn. Dan geef je deze groep toch de mede de schuld? De groep broodkwekers is groter dan een stel kampers en buitenlanders.

 

Daar breng ik tegen in met de broodkwekersbroek aan dat een grote groep best wel wil maar niet doet omdat ze er de juist omstandigheden niet willen creëren. Ze blijven coffeeshops gedogen maar wij mogen maar de tering krijgen? Nou dan betaal ik toch niet joh.

 

Ik kan niet oordelen of die shops dat wel of niet zouden doen. Weet wel dat het juridisch niet echt verstandig is. Lijkt me niet dat een shop hun vergunning hiervoor op het spel gaat zetten. Als ze dat wel zouden doen zou het wel top zijn. Het geeft het hele probleem wel aan in Cannabis land. Een hoop mensen willen maar als je het doet wordt je kop er af gehakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik zeg dat er een groep kwekers is die bijvoorbaat tegen legalisatie is.

ik scheer de broodgroep niet over 1 kam, want dat lukt niet.

tussen de commerciele kwekers zitten te grote verschillen in opvatting en houding t.o.v. het product.

 

ik spreek regelmatig kwekers die zich voor bereiden op een andere toekomst.

dus gelukkig maar, want daar moet de consuement het van hebben!

 

ik begrijp maar al te goed in welke spagaathouding verschillende partijen zich moeten wringen

en heb alle respect voor iedere gedachte of poging.

en ik vind dat ook deze groep zich ageen barst aan hoeft te trekken van de kwekers die maar wat aan klooien

al of niet voor de export,

ze doen maar, van mij hebben ze geen last,

maar ze helpen niemand vooruit, behalve zichzelf (en hun knipploeg-lol-)

 

volgens mij gaat het niet over schuld,

want dat heeft er maar 1 en dat is de overheid.

het gaat over moed en visionair denken

en over pijn,(doods)angst en een beetje geluk voor velen....

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgenmiddag om 13.30 uur uitspraak bij het Hof te Leeuwarden i.v.m. Hoger Beroep mijnerzijds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik zeg dat er een groep kwekers is die bijvoorbaat tegen legalisatie is.

ik scheer de broodgroep niet over 1 kam, want dat lukt niet.

tussen de commerciele kwekers zitten te grote verschillen in opvatting en houding t.o.v. het product.

 

ik spreek regelmatig kwekers die zich voor bereiden op een andere toekomst.

dus gelukkig maar, want daar moet de consuement het van hebben!

 

ik begrijp maar al te goed in welke spagaathouding verschillende partijen zich moeten wringen

en heb alle respect voor iedere gedachte of poging.

en ik vind dat ook deze groep zich ageen barst aan hoeft te trekken van de kwekers die maar wat aan klooien

al of niet voor de export,

ze doen maar, van mij hebben ze geen last,

maar ze helpen niemand vooruit, behalve zichzelf (en hun knipploeg-lol-)

 

volgens mij gaat het niet over schuld,

want dat heeft er maar 1 en dat is de overheid.

het gaat over moed en visionair denken

en over pijn,(doods)angst en een beetje geluk voor velen....

Duidelijk verhaal en 100% met je eens.

 

Binnen kort weer naar Barca, ik hoop dat ik de club nog binnen kom met mijn pasje van Maart spannabis. Volgend jaar Spannabis neem ik jou wel wat te smoken mee ipv bietsen bij jullie. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgenmiddag om 13.30 uur uitspraak bij het Hof te Leeuwarden i.v.m. Hoger Beroep mijnerzijds.

Sterkte, ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe komen ze bij die 2 maanden celstraf en did geldboete van 230k dan?

 

En gefeliciteerd met deze uitspraak!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Doede

 

het is je gegund,

 

aankomend jaar het de tunnelkas weer vol?

 

doe ons dan een plezier, en hou er hier een topic van bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was een grote opluchting en reden voor feest

happy for you, Doede!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaat !!!!! Met je n je niet!

 

Fantastisch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rechter heeft in al zijn wijsheid besloten art. 11a toe te passen. Ik ben hier ontzettend blij mee. Ik zie dit als een stap in de goede richting, die moet leiden tot het opheffen van het vermaledijde respectloze verbod.

 

http://www.voc-nederland.org/2015/10/hof-doede-de-jong-schuldig-zonder-strafoplegging/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% mee eens.

 

Morgen een kvk nummer aanvragen?

 

Als ik exact t zelfde doe als jouw zouden ze me nu onmogelijk kunnen veroordelen toch? Of begrijp ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met deze uitspraak.Toch nog een lichtpunt in deze bananenmonarchie. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, die wel of niet 100 uurtjes schoffelen, ik ben meer benieuwd naar hoe het met die ontnemingsvordering gaat aflopen.

 

Misschien dacht de rechter wel 'de beste man zal binnenkort toch echt 233k moeten aftikken, dus laten we hem niet verder vernederen'

 

Wietteelt wordt door justitie vooral gezien als een financieel delict, en op dat punt zijn rechters doorgaans minder coulant.

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja als je kwaad zaait

oogst je kwaad.

 

en daar is Doede nu net niet zo goed in.

 

lekker opbouwend bovendien :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Doede, je volhardendheid heeft eindelijk zoden aan de dijk gezet ik hoop oprecht dat het in je ontnemings zaak net zo positief afloopt dan drink ik er binnenshuis :D een goed glas wijn op met een flinke joint erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw, gefeliciteerd met de uitspraak Doede! :jump:

Geniet van je welverdiende rust. ;)

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit het vonnis: Verder heeft het hof de indruk gekregen dat verdachte de feiten niet heeft gepleegd om er zelf rijker van te worden.

 

Als iemand er volgens de rechtbank niet rijker van geworden is lijkt me een ontnemingsvordering ook niet meer op z'n plaats. Dat zou een beetje tegenstrijdig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaar dat enkelen van ons dat direct als zeer bemoedigend beschouwen aangaande die komende uitspraak

temeer omdat hetzelfde hof daar uitspraak over doet, dus geen nieuw team.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mooi ik ga daar ook vanuit, uiteindelijk is het een zaak die aan elkaar vast hangt dus vrij spreken in de eerste zaak en daarna toch veroordelen op inkomsten die met deze eerste zaak verband zouden hebben doen zichzelf tegenspreken.

 

Doede ik stel voor dat je van die minimale centen die je hebt binnen gehaald via de "steun Doede actie" eerst effe lekker je onkosten van betaald en daarna een fck groot feest geeft als er iets van over is ey :D en nogmaals bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is geweldig voor alle biologische hobbykwekers.

 

Het allermooiste aan de uitspraak is dat er rekening is gehouden met de gezondheid van de wiet, een onderwerp dat nog taboe is.

 

 

 

:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een sensatie. Wat waren wij ontzettend blij met deze bijzondere uitspraak.

Wij werden er behoorlijk emotioneel van. Mensen vielen elkaar huilend in de armen.

Er viel een loden last van onze schouders.

Mijn vrouw,Kicky en nog een paar sympathisanten hebben op de trappen van het paleis van justitie zo hard staan juichen, zodat ze het aan de andere kant van de stad konden horen.

Het is natuurlijk een belangrijke stap in de goede richting naar het opheffen van het respectloze verbod, maar we zijn er nog lang niet.

Ik vrees ook dat justitie het er niet bij laat zitten, daar staat echter tegenover dat wij dat ook niet doen.

Ze zijn gewaarschuwd.

 

Het zou vreemd zou om die ontnemingszaak door te zetten, daar ik dan alsnog gestraft zou worden.

Wat hoop geeft, in deze, is dat de raadskamer al een paar positieve uitspraken heeft gedaan betreffende mijn bestedingspatroon, mijn teeltwijze en mijn huidige financieële positie. Bovendien zal een eventuele ontnemingszaak door dezelfde raadskamer behandelt worden.

Maar je weet, hennepdelinquenten kun je niet hard genoeg straffen. Je gooit ze hun huis uit, je geeft ze een forse boete en nog een vrijheidsstraf er boven op. Kortom je straft ze minstens drie keer, wat bij wet verboden is, maar in zulke gevallen niet. Het zijn per slot van rekening ook hele gevaarlijke mensen. Dat zal ze leren!

Een respectloze, naar ontbinding riekende manier van handelen. Het is pure onderdrukking.

Ik zie het OM als een gevaarlijke, rechtsondermijnende organisatie, die zich veel te veel macht heeft kunnen toeëigenen. Zij vergiftigen de samenleving.

Dit dient gestopt te worden.

Maar vooralsnog is dit een gevoelige tik op hun neus, wat mij wederom weer niet in dank zal worden afgenomen.

 

Maar zolang we dit soort rechters treffen en geholpen worden door zo'n briljante advocaat als Tjalling van der Goot, dan gloort de overwining,onbeperkte thuisteelt voor iedereen, aan de horizon.

 

Hopelijk gaat deze uitslag in Den Haag verandering brengen.

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artikel van Thijs Roes.

http://www.vice.com/nl/read/de-bekendste-wietkweker-van-nederland-krijgt-geen-straf-232

 

 

 

Complimentaire tweet van strafadvocaat Willem Koops.

 



 

 

foto_twitter_normal.jpg mr. Willem Koops (@willemjkoops)

29-10-15 19:46

's Hofs groot respect voor hennep-ridder X, & briljante schildknaap @TjallingvdGoot aan zijn zijde! uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument…

 

Uitspraak Hof doorbraak in cannabisbeleid

 

EINDHOVEN – Het Gerechtshof te Leeuwarden heeft donderdag j.l. een arrest gewezen dat -indien het stand houdt in een eventuele cassatieprocedure- voor een belangrijke doorbraak kan zorgen in het repressieve overheidsbeleid waarmee sinds enige jaren de paradox van de achterdeur in stand wordt gehouden. Dat concludeert het VOC (Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod).

 

Het Hof moest in hoger beroep oordelen over een eerder vonnis van de rechtbank Leeuwarden waarbij wietteler Doede de Jong uit Appelscha werd veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden en een taakstraf van honderd uur. Hij teelde immers wiet op grotere schaal dan de gedoogde vijf planten voor privégebruik, en leverde die aan een gedoogde coffeeshop als vaste afnemer.

 

Het Gerechtshof heeft dit vonnis in hoger beroep nu vernietigd.

De verdachte werd weliswaar schuldig bevonden aan de ten laste gelegde feiten maar het Hof besloot hem geen straf of maatregel op te leggen, omdat er van de voor strafwaardigheid vereiste wederrechtelijkheid niet of in verminderde mate sprake was.

 

In zijn oordeel gaat het Hof uit van een groot aantal overwegingen die betrekking hebben op de maatschappelijke ontwikkelingen in het cannabisdossier. Uit de juridische termen vertaald komt dat er op neer dat de politieke meningsvorming weliswaar nog niet is uitgekristalliseerd, maar zich niettemin duidelijk begeeft in de richting van een ander beleid waarbij regulering van de teelt het uitgangspunt vormt. Het Hof gaat hierbij onder meer in op het Manifest Joint Regulation waarin zestig gemeenten, van Amsterdam tot Maastricht, aandringen op regulering van de wietteelt en ook op het wetsontwerp dat op initiatief van het vorige week -wegens leeftijd- afgetreden D66 Kamerlid Magda Berndsen.

 

In feite concludeert het Hof dat Doede de Jong door op een transparante en biologische wijze wiet te telen zonder buitensporig winstoogmerk en uitsluitend aan een gedoogde coffeeshop te leveren, zich daarbij op geen enkele manier in het criminele circuit begevend, wel strafbare feiten pleegde maar dat dit niet strafwaardig was.

 

In dit arrest van het Hof Leeuwarden komt -zoals in eerdere uitspraken van lagere rechters- duidelijk naar voren dat de overheid dient in te spelen op de gewijzigde maatschappelijke verhoudingen waarbij het draagvlak voor een ander beleid de laatste jaren sterk is toegenomen. Voor de ruim 800.000 incidentele en regelmatige consumenten van cannabis betekent deze uitspraak dus een belangrijke mijlpaal.

 

Het D66 wetsontwerp kan thans bij indiening rekenen op steun van 73 van de 150 zetels. Het VOC spreekt de verwachting uit dat deze uitspraak er bij een toekomstig kabinetsformatie toe zal leiden dat de deelnemende partijen niet meer om een forse stap in de richting van regulering heen zullen kunnen.

 

Eventuele Cassatie door het OM zal geen enkel effect kunnen sorteren op de uitspraak, die staat als een huis.

 

Baas In Eigen Brein!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...