Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gorilla

4 X Strawberry Haze

Recommended Posts

Ik vraag dat omdat de meesten hier de temperatuur onder de 30 graden willlen houden en dat zal niet voor niets zijn toch.......jij zegt gewoon doen dus?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kabels worden nog netter weggewerkt, maar verder heb ik het zo wel safe aangesloten denk ik?

De doos zit op een geaard stopcontact.

 

gallery_43961_17932_595649.jpg

 

Heb de bovenkant nog even afgedekt met witte folie om uitdrogen van de toplaag te voorkomen.

 

gallery_43961_17932_2863594.jpg

 

Greetz Gorilla :punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soortje. Ik ga er dit jaar een in de tuin planten.

Mooie set up en netjes.

Moet goed gaan komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat Sonodeck op die foto tussen je afzuiger en de bekisting? Ik kan het niet zien.

Hoe langer je dat stuk maakt hoe minder geluid uiteindelijk bij je raam komt.

Bijvoorbeeld een lang recht stuk van drie meter dempt goed en geeft niet al te veel weerstand. Bochten geven veel weerstand.

Misschien iets om uit te proberen.

Wat heb je voor diameter en is het wel Sonodeck?

Staan ze nu onder de HPS?

Succes! :)

Edited by Zwemvis
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat een gemiddelde iets lagere temperatuur wel gezonder is voor planten..

mijn afzuiger draait max op 20% hehe en temperatuur gaat niet boven 25 en niet onder 19

heb je de laatste kristalvorming al gezien?(:

veel succes allesinds, met die duizend watt kan je niet anders dan knallen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het goed begrepen dat je die sensoren af moet schermen, maar zoals je nu hebt gedaan is overdadig.

De warmte blijft nu als het ware in de bakjes hangen, terwijl die lucht nog eens extra op wordt gewarmd en dus hogere temperatuur aangeeft en harder af laat zuigen.

Gewoon een simpel afdakje erboven maken. ;)

ik heb gewoon een stukje karton gebruikt.

gallery_32885_17826_192951.jpg

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Gelderse, Jij bent lekker bezig zag ik!

 

Hey zwemvis, leuk dat je meekijkt!

Het is idd sonodeck slang met een diameter van 25.

De afblaas slang is nu maar een krappe meter, omdat ik tussen de afzuiger en de bekisting in een rechte lijn niet meer plaats heb helaas

Ik kan dat stuk wel langer maken maar dan is het geen rechte lijn en moet ik er een paar bochten in maken door te zigzaggen wat ook niet ideaal is. De ruimte is te krap om het langer te hebben of wat stel je voor?

Ze staan nu 3 dagen onder 600W HPS ja.

 

 

Bedankt Kidfromtheblock, ik denk dat iets minder warm beter is ja. Zal zo eens even in je verslag neuzen want ik weet even niet wat je er boven hebt hangen, maar ik dacht LED toch en dat is qua temp niet te vergelijken natuurlijk.

 

Beaker, ik heb jouw advies meteen opgevolgd en er zo'n stukjes karton boven gehangen Ipv de bakjes.

Met 600W aan ging ik van max 28.8 naar max 27.1 dus dat scheelt nogal wat!

Toen ik vanmorgen keek zat de temp zelfs op 26.2!

Bedankt voor de tip! ;-)

 

Ik heb de lamp nu op 90 cm gehangen op 1000w en nu staat de temp al op 30.1 en dat loopt nog wel wat op denk ik omdat ik hem nog niet zo lang geleden omgezet heb....... afwachten!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die temp is voor stekken en in volle bloei wel aan te raden maar,zaailingen hebben een volledig wortelstelsel en kunnen veeeel beter tegen extremen tov stekken.

Als de planten groter worden gaan ze meer koelen.

Zo snel als mogelijk op 1000!!

Of heb ik dat al gezegd?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt P H donner, ik had ze vanmorgen al op 1000 gezet en toen zat de temp op 32 max.

Om 10 uur vnvd ging de lamp aan en nu staat de thermometer op 29.8 zonder raam open dus prima!

 

Wel staan de bladeren wat naar boven gekruld, een teken dat ze het toch wat te warm hebben......

 

Ze zijn vandaag op 12/12 gegaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor gorilla...

 

wat ph zegt kan ik beamen,

 

extreme tempraturen worden pas een probleem in de bloei..

en dan voornamelijk als je er een groot gat ontstaat tussen je min en max (maar dat is latere zorg)

 

in het begin zal het lijken alsof je plantjes het er moeilijk mee hebben... dat is ook logisch.. het bestaande blad is die hogere licht intensiteit niet gewend,

het nieuwe blad zal aan de hand van de hoge temraturen/straling meer bladmondjes aanmaken om dit te compenseren

 

"oud" blad hersteld ook niet meer, het zelfde met voedings tekorten of andere blad problemen...

daarbij moet je altjid naar het jongste blad kijken als graadmeter

 

 

je hebt de boel netjes voor elkaar!

 

alleen het haspeltje zou ik dan niet zo'n fan van zijn (om te mieren-n*uken)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks skunkmonster!

 

Nouja, ik laat het dan maar even zo en hoop dat de temp nog omlaag gaat later.

 

Wat is er tegen dat haspeltje?

Ik moet helaas wel een contactdoos ertussen hebben omdat ik het niet haal tot het stopcontact.

Wel op een geaard contact aangesloten en dikte 1,5 en dat moet voldoende zijn hoorde ik op een ander forum.......

 

 

Ze groeien nu al aardig de hoogte in!

Wanneer begin ik met pletten, knakken, buigen enz om straks een tentje vol te krijgen?

Toppen en fimmen beter niet bij fem planten toch?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je tempratuur zal zeker nog dalen als ze zo een iets voller blader dek hebben :)

 

eigenlijk is er niks tegen het haspeltje...

 

k kan me alleen herinneren dat mn opa vroeger altijd vertelde dat als je een haspeltje gebruikt met een apparaat met veel vermogen erop

(hoe gaf toen wasmachine als voorbeeld) dan kan het zijn dat je haspeltje smelt

omdat de draden strak op elkaar zijn opgerold, iets met weerstand er warmte...

 

maar dat zal wel los lopen ;) (zoals ik zei: mieren-neuken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat met dat haspeltje is geen mieren-neuken hoor skunkmonster.

Het gebruik van deze haspel is geen probleem, mits je de haspel helemaal afrolt.

Doe je dit niet, dan fungeert de haspel als een spoel en dan is de kans groot dat deze te heet wordt en gaat smelten, met alle ellende van dien.

Ik heb dit zelf een keer meegemaakt met gourmetten. Er kwam al rook van de haspel en net op tijd de stekker eruit getrokken.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haspel is geheel afgerold natuurlijk mannen en volgens mij gaat dit zonder problemen!

Hoe zou ik het anders aan moeten pakken, ik moet verlengen namelijk....

 

Kan iemand me vertellen hoe snel ik het beste kan starten met pletten, knakken en buigen?

Ze staan al op 12/12.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leef je uit, maar wel met beleid! ;)

 

succes, ziet er al lekker uit! :rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die foto is van Beaker he michel t, die van mij zijn nog lang niet zover....... :whistle:

 

Temp lamp aan is ongeveer 29/30, lamp uit 20.

 

Wat ik me afvraag is hoe groot ik ze het beste laat worden zonder dat er een rekje inhangt?

Moet ik nu al starten met sm van de plantjes of pas als ze door een rekje heengroeien?

Toppen en fimmen is niet goed bij Fem toch?

Liever knakken, buigen enz dan........maar vanaf wanneer want ze staan nu al enkele dagen op 12/12.

 

Deze foto's zijn van vandaag, net nadat de lamp uit ging:

 

gallery_43961_17932_589768.jpg

 

gallery_43961_17932_1917.jpg

 

 

Goed weekend allemaal!

 

Grtz Gorilla ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

ik denk niet dat je een rekje neer moet hangen ,een stok ernaast zetten ,de toppen groeien mooi naar het licht toe ,je krijgt een mooi vol hokje ,niet te vol .

Het gaat toppie hoor .

Als je dat wil kan je er een netje of iets van gaas bovenmaken ,waaraan je ze leid ,maar het hoeft niet ,we volgen je op d voet ,let maar op het gaat goed .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt man, ik doe m'n best en we zien wel hoe het gaat lopen.....

 

Morgen eens kijken of ze van SM houden, haha!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze niet al te vroeg in de bloei gezet? Hoe hoog zijn ze nu?

Zou het niet kunnen dat ze niet de hoogte in willen omdat er van onderen ook genoeg licht komt door dat witte plastic?

Hmm, keuzes, keuzes, keuzes...

Succes :)

Gewoon doorgaan zo, het komt goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nu zo'n 30 cm ongeveer hoog denk ik, zal morgen even meten.

Denk niet dat de afdekplastic er negatief aan bijdraagt eerlijk gezegd, ze gaan best snel omhoog vind ik zelfs.

 

Op advies van iemand die er vaker mee gewerkt heeft en al 20 jaar kweekt heb ik ze afgelopen weken al op 12/12 gezet.

Ze groeien nog 6 weken door volgens hem......We gaan het zien.

 

Morgen even een rekje scoren en op 40/50 cm boven de potten hangen en dan kan de SM snel starten!

 

Thanks voor je post! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij maar ik denk dat je veel te vroeg naar 12/12 bent gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens in Krasi z'n topics om te kijke hoe je je tent mooi vol en op gelijke hoogte krijgt met 4 planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal per soort verschillen maar mijn slh hebben de kleinste planten (kwamen er later in)de grootste ingehaald op 12/12.

Heb het dan wel puur over de lengte en waren 1 week ongeveer voor gegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er gezond en mooi symmetrisch uit, veel succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de reacties, leuk dat jullie meekijken!

 

Ik ga vanmiddag nog weer eens wat tops doornemen inderdaad om te zien hoe ik het beste te werk kan gaan.

 

Zoals gezegd heb ik het advies opgevolgd van een ervaren kweker die dit soortje goed kent.

Ik hoop maar dat hij gelijk heeft, ga ik wel vanuit dus we gaan het zien de komende weken!

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...