Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gorilla

4 X Strawberry Haze

Recommended Posts

Ga deze week ef 2 klemmen halen, bedankt!

Heb het zo goed afgeplakt met een klem erop bij de rest.....gebeurd niets meer mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, die klemmen kun je bij de meeste zaken dus vergeten, bijna alle shops gehad maar die hebben ze niet zo groot!

Heb ze nu online besteld bij een GS.

 

Plantjes onder t-neon nog:

 

Lamp aan: 26-28 graden.

Lamp uit: 20-22 graden.

 

Zit wel wat beweging in geloof ik........maar mag sneller voor m'n gevoel! ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, wacht maar tot ze onder de dikke lamp staan. Groeien ze in een week harder dan in 3 weken onder t-neon. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie de eerste worteltjes wel al onderin de pot dus er gebeurt toch vanalles onder de grond.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update;

 

Zondag ga ik ze naar de grote tent overzetten als alles goed verloopt.

De laatste dagen hebben ze het iets te warm gehad, iets wat goed aan de foto's te zien is want de foto's van 2 dagen eerder zagen er beter uit!

1 plantje is geheel anders en ziet er ook niet uit.......maar wil toch maar met 4 verder gaan.

Probeer ze vanaf nu met lamp aan iets minder warm te houden want dat vinden ze niet fijn. Heb moeite met de temperatuur goed te houden in het kleine tentje.

 

gallery_43961_17932_3002307.jpg

 

 

Deze ziet er vanaf het begin al raar uit!

gallery_43961_17932_110049.jpg

 

Graag jullie mening hoe ze erbij staan....

 

Greetz Gorilla :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind de plantjes er prima bijstaan, lekker groen en mooi compact. ook leuk met die slagplug schroeven...

 

ik denk dat het wel goed komt :D

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Michel! ;)

 

Kunnen jullie me helpen om het klimaat op orde te krijgen want dat lukt me niet tot nu toe:

 

Ik heb 1 passieve inlaat onderin de tent en 1 passieve inlaat bovenin de tent welke op een openstaand raam naar buiten gericht staan.

De afgezogen lucht heb ik bij het testen ook gericht op een openstaand raam, zodat de warme lucht niet meteen weer aangezogen wordt door de inlaten.

De lamp op 1000w ingesteld en de s-vent temperatuur regelaar ingesteld op 27 graden, maar het loopt op tot 31,5 graad en het wordt niet koeler dan dat.

 

(Ik heb de sensor en de thermometer op dezelfde hoogte gehangen, echter zonder dakje erboven dus recht in het licht. Zou dat voor dat verschil kunnen zorgen?)

 

Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar dat valt me nu te binnen.

 

Ik wil de temperatuur gewoon mooi op orde krijgen voor de kleintjes erin gaan.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn om de regelaar lager in te stellen, maar dat is niet zoals het hoort dus zoek ik liever een oplossing die gebruikelijk is!

 

Tips zijn van harte welkom smile.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je nog even eigen maken met je kweekruimte, dat lijkt me heel normaal.

je hebt fatsoenlijk materiaal en je hebt de interesse dus dat komt wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker een dakje gebruiken bij je sensor!

 

bij direct licht van de lamp gaat hij zeker afwijken. probeer maar, er volgt resultaat(hoe dan ook)

:D :verrygood

Edited by michel t

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ja Iceberg heeft wel gelijk denk ik... het kan denk ik zelden van de eerste keer het best gaan hehe heb ikzelf ook wel ondervonden...

 

maar je moet er allesinds geen dakje boven doen! je wilt toch niet IETS van bloem ook maar een beetje afdekken met je kostbare licht hehe,

en ik heb geen ervaring mett hps maar ja ik weet wel dat je n stuk meer ventilatie nodig hebt vanwege je warmte met hps lampen.. je kan ook voor led gaan :D once you go led....

 

groetjes! en succes, komt wel goed... slapen bij je plantjes, samen met pokeren, monopoly spelen, en komt goed man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ja Iceberg heeft wel gelijk denk ik... het kan denk ik zelden van de eerste keer het best gaan hehe heb ikzelf ook wel ondervonden...

 

maar je moet er allesinds geen dakje boven doen! je wilt toch niet IETS van bloem ook maar een beetje afdekken met je kostbare licht hehe,

en ik heb geen ervaring mett hps maar ja ik weet wel dat je n stuk meer ventilatie nodig hebt vanwege je warmte met hps lampen.. je kan ook voor led gaan :D once you go led....

 

groetjes! en succes, komt wel goed... slapen bij je plantjes, samen met pokeren, monopoly spelen, en komt goed man :D

 

een dakje boven je sensor is absoluut noodzakelijk!

 

ik weet waar ik het over heb.

 

het komt idd wel goed, met dakje en zonder pokeren en monopoly komt alles in orde

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd een afdakje over je thermometer(anders krijg je valse meting) en sensors

kan je zo maar 31 meten waar het 27/28 is

wel op tophoogte hangen.

 

pasieve inlaat 3 x zo groot als uitlaat.

 

fan tussen lamp en gewas.

moet het wel goed komen.

:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het de juiste manier is, maar ik heb mijn thermo-controller ook maar op 25graden staan omdat het anders ook boven de 30 graden komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

better be safe then sorry shelby,

dus geen domme zet alsjet mij vraagt en met hps werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien moet je denken aan een extra inlaat, dit kan je zeker helpen de temperatuur te verlagen en wellicht kan de ventilator dan ook iets langzamer draaien.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, inderdaad WEL een dakje gebruiken. Dit hoeft niet groot te zijn. Het moet enkel voor schaduw op de sensor zorgen.

Dit scheelt zeker 3 of 4 graden. Weet je trouwens zeker dat de thermometer goed geijkt is? Deze kunnen soms ook nog wel eens graad afwijken en als de thermo controller de andere kant op een beetje afwijkt heb je ook al weer twee graden verschil.

 

Ook kan het zijn dat je er nog een inlaat bij moet plaatsen. Dat ligt er vooral aan hoe hard de fan draait. Draait deze op volle toeren is een extra inlaat waarschijnlijk nodig. Draait de fan relatief langzaam ligt het waarschijnkijk aan het ontbrekende dakje.

 

@ kidfromtheblock: wat bedoel je precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips allemaal!

 

Ik denk inderdaad dat de grootste afwijking zat in het feit dat ik er geen dakje boven had hangen.

Vanmiddag heb ik hem met 2 passieve inlaten getest en kwam ik uit op maximaal 28 graden, waarbij de afzuiger zeer rustig afblaast.

Deze heeft nog voldoende capaciteit over want als ik de s-vent dan op 20 graden instel begint hij ineens heel hard af te blazen en maakt het veel meer herrie.

Op 27 graden hoor ik alleen op de plaats waar hij afblaast luchtverplaatsing, maar niet heel hard ofzo....

 

Ik heb 2 thermometers en die geven hetzelfde aan, dus klopt aardig!

 

Ik heb hem nu nogmaals aan staan om te testen, kom er dadelijk nog op terug!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop voor je dat het met de kleine aanpassingen opgelost is. Maar dat zal wel :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

mooi man ,nu het goed gaat ,en ik heb je gevonden :hug: je planten zien er goed uit nu .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zo wiet61, hou maar een oogje in het zeil haha....

 

Update met foto's komende vrijdag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time: :whistle:

 

Ze groeien wel lekker maar toch hangen de bladeren een beetje en zien ze er niet helemaal gezond uit op de bladeren vind ik.

Zitten hele kleine blaartjes op, wellicht toch iets te warm of stress van de clip fan die erover waaid?

Heb wat problemen gehad met temperatuurschommelingen in het kleine tentje (zowel met lamp aan als lamp uit).........te droog is het niet want heb net even een pot eraf gehaald en zijn nog licht vochtig.

 

Hoop ze zondag over te zetten naar de grote tent, vandaag probeer ik de laatste dingen af te ronden.

 

Pics! ;)

 

gallery_43961_17932_1292410.jpg

 

gallery_43961_17932_626736.jpg

 

gallery_43961_17932_1472868.jpg

 

gallery_43961_17932_2470239.jpg

 

gallery_43961_17932_2472059.jpg

 

Wat denken jullie ervan?

 

Greetz Gorilla :wave:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou tevreden zijn met zulke plantjes. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

 

Ben ik ook hoor maar ik wil gewoon graag weten waar die "blaartjes" vanaf komen en waarom de bladeren een beetje hangen.....

 

Als ze het naar de zin hebben staan ze omhoog toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...