Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gorilla

4 X Strawberry Haze

Recommended Posts

ze staan er mooi bij hoor .

kan ook aan mij liggen hoor maar er lijkt echt niks mis mee zo op de foto s.

maak anders ff en close up van de blaartjes.

alleen de eerste paar foto s waar de bladeren hangen.

kan een teveel of tekort aan water zijn

gaat het blad ook hangen en bol staan (naar beneden bol )

omhoog bol( de kano vorm) komt door de temp

planten slapen ook :)

misschien had je ze net wakker gemaakt .

op de eerste foto s

want op de laatste foto staan ze mooi te stralen.

meestal trekken die hangers wel weer bij hoor ;)

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed Gorilla. :specool

Volgens mij komen die hangende bladpuntjes door een iets te nat medium. Hoe zwaar voelen de potten en voelen ze warm of koud aan?

Je mag ze best een keertje wat droger laten trekken (niet kurkdroog natuurlijk ;) ).

Staan ze nu in hun definitieve potten of gaan ze nog een keer verpot worden?

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucha ik denk dat het wel goed komt met deze, zien er stuk beter uit dan de vorige! ;-)

Ik zal straks eens kijken als ze wakker worden hoe ze er dan bijstaan en een paar uur later....

 

Beaker ik heb ze van tevoren ingewaterd met 400ml op een 4 L pot.

Daarna afgedekt en geen water meer dus ik denk niet dat het teveel is?!

 

Haha dit zijn toch geen potten........Kijk zondag maar, dat zijn potten!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

Als je ze zondag gaat verpotten, hoef je je sowieso niet druk te maken, want ze zien er verder goed uit.

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet alleen nog snel een oplossing zien te bedenken voor het tweede raam.....Tips zijn dan ook zeer welkom!

 

Afblazen doe ik via raam 1 via een raambekisting.

 

Van raam 2 moet ik snachts via kiepstand frisse lucht pakken met de inlaatslangen die naast het raam hangen. Er mag absoluut geen enkel licht van de slangen zichtbaar zijn en ook wil ik met een gerust hart de tent open kunnen maken zonder dat er licht lekt naar buiten!

 

Deze combinatie maakt het moeilijk.......Hoe pak ik dat aan?

Het moet een goedkope makkelijke snelle manier zijn want mijn budget is op nu.

 

Wat voor een tensiometer heb ik nodig voor een 90L pot van 48 cm hoog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal gewoon je lucht voorverwarmt van binnen.

Door bv een rooster in een binnen deur te zetten.

Tensio steek je desnoods in een bekertje zonder bodem ingegraven dieper weg.

Bedenk dat onder het meetpunt het altijd natter is.

Grote hoge potten kost je kweekhoogte.....

 

Ga nou eens knallen man!!

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorverwarmt van binnen?

Ben blij dat ik de temperatuur met frisse buitenlucht op orde krijg.

 

Ik heb hoogte zat voor een scrog met 240 hoogte en het heeft langer geduurd vanwege vervelende omstandigheden hier.......Daar kun je begrip voor hebben of niet natuurlijk.

Zo te zien past dat niet in jouw straatje, helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel stappen zoveel extra stress.....

 

Ja voor verwarmt van binnen,

Met planten kan je 1000watt knallen en zit je op 28/29 graden.

Jij test je tent zonder planten een potten.

Planten koelen flink mee verdampen heet dat.

 

Met dat knallen zal je zo veel meer leren,,,,

 

anyway zo verdwaal je in je eigen straatje........

 

veel suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je naar buiten afblaast kun je het toch haast niet te warm krijgen in de tent als je ook nog een raam op een kiertje hebt staan wat koude lucht, in de kamer waar de tent staat, laat stromen? Heb je wel de inlaat drie keer groter dan de uitlaat? Anders misschien nog meer inlaten, of een actieve inlaat? Met een actieve inlaat kun je bijv. 1 inlaatslang heel lang maken met een heel scala aan bochten waardoor er echt geen licht meer uit komt aan het eind.

 

Hoe weet je trouwens dat de temp. te hoog is? Ja, door te meten duhhh..... :fish: Ik bedoel... Jou voorgroeitentje staat ook nog in de grote tent? Misschien is dit ook een reden dat de temps hoger oplopen. Je hebt daardoor immers minder inhoud en de warmte concentreert zich dan in een kleinere ruimte. Volgens mij gaan je planten door de verdamping ook de lucht nog weer een beetje koelen.

 

Ik blaas af op zolder en zuig ook de lucht aan van de zolder. Er gaat niks naar buiten en er komt geen lucht van buiten naar binnen (bij deze koude nachten dan)

Enkel een groot trapgat (open trappen beneden en boven) zorgt deze dagen voor de ventilatie. Hier is het tot nu toe nog steeds niet te warm geweest.

 

Sterkte er mee, maar ik denk dat het allemaal wel losloopt als je planten er in staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH Donner, je hebt wel gelijk wat die stappen betreft maar het is allemaal niet zo gelopen als ik gedacht en gehoopt had. Het is niet anders deze keer, maar er wordt aan gewerkt!

Volgende keer zo snel mogelijk in grote tent, dat zeker.

 

Ik merk nu pas dat de planten ook zorgen dat de temperatuur niet zo hoog meer oploopt, wist niet dat het zoveel scheelde.

 

Bij het testen was de afblaas nog niet naar buiten gemonteerd, daar zal het ook aan liggen.

 

Ga zo snel mogelijk knallen mannen! ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Het gaat goed gorilla ,en je plantjes zien er toppie uit hoor ,mooi groen ,wanneer knal je ze in de grote potten,zet ze daar in ,en een week op voorgoei nog ,en dan over schakelelen op 12 uur ,je moet dan maar eens zien hoe groot ze worden nog .

Ik volg je op de voet hahah

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een snelle korte update! wink.png

 

Vanmiddag net voordat de dames gingen slapen heb ik ze overgepot naar hun definitieve 90 potten met Batmix. (waar 110L inging!)

2 dagen geleden heb ik de potten ingewaterd met elk zo'n 8 L water, geheel door de aarde gemengd en in een ruimte waar het 22 graden was weggezet.

Dit lijkt misschien wat veel maar ik vond de Batmix aarde erg droog en ze staan nu mooi vochtig, maar niet te nat naar mijn idee.

Voordat ze in de grote potten gingen heb ik ze even ondergedompeld in water.

 

Foto's van voor en na het overpotten:

 

gallery_43961_17932_104879.jpg

 

gallery_43961_17932_524520.jpg

 

Morgen dek ik ze nog even af tegen het uitdrogen met zwart wit plastic... wink.png

 

Verdere info volgt later!

 

Grtz Gorilla

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou gaan ze dan eindelijk knallen! :jump:

 

Succes! :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man! Op naar de dikke knotsen. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dit gaat goed komen ,alleen probeer het eens een keer meteen op 400 watt in grote potten ,of was dat voor de stroomrekening niet zo hoog te laten worden .

DAt overpotten vind ik kei overbodig veroorzaakt alleen stress ,en dat ze weer moeten wennen ,dus wat achterstand ,het is mijn mening ,dat is de mening van een ander niet .

Je planten zien er goed uit ,en staan zeker niet te nat ,ga zo door :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel Wietje, ik deel die mening zeker met je.

Maar het probleem was dat ik mijn grote tent nog niet op orde had en daarbij nog een hectische periode gehad tussendoor door het verlies van een dierbare. Geen perfecte start dus....

 

Hoop dat ze lekker bijtrekken nu en een volgende keer gaan ze direct vanuit de Perfect Plugs in de 90L pot onder 600W.

 

Heb net even gekeken en de max temperatuur vannacht was met 600W aan 29,5 onder een afdakje maar toen ik keek stond het op 28.7. Heb gisteravond wel nog een 3e passieve inlaat aangelegd want het werd net te warm. Met 1000/1200w ga ik het dus niet redden zonder raam open, hoop met wel.

Verder is alles wel optimaal geventileerd en ik ga de uitblaas nu pas naar buiten aansluiten dus dat scheelt ook veel .......moet lukken dan toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijken wat treurig na de overpotting. :P

 

Suc6!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat makkelijk op vol vermogen kunnen draaien als deze sletjes straks 10 liter per dag wegzuipen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de afblaas nu naar buiten aangesloten dus dat scheelt al veel qua warmte denk ik.....

Hoop alleen dat er buiten niets van te horen is want dat kan dodelijk zijn natuurlijk!

Zijn daar nog trucjes voor om het te minimaliseren?

 

We gaan het zien straks...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb de afblaas nu naar buiten aangesloten dus dat scheelt al veel qua warmte denk ik.....

Hoop alleen dat er buiten niets van te horen is want dat kan dodelijk zijn natuurlijk!

Zijn daar nog trucjes voor om het te minimaliseren?

 

We gaan het zien straks...

Daar horen ze geen reet van ,zolang ze maar niet dicht bij je raam komen natuurlijk ,ik hoor het bij mijn vriend ook niet en die uitlaat zit 3 meter hoog onder de dakpannen ,en je hoort niks .

Afblaas naar buiten ,laat je tempratuur wat zakken in je tentje ,de tempratuur is toch goed ,niet treuren als het ooit over de dertig graden is hoor ,maakt geen reet uit ,ik heb een keer in de zomer een kweek gehad de tempratuur kwam niet onder de 42 grden ,resultaat was dat ik nog nooit zo,n goede oogst had gehad ,wel deed ik toen regelmatiog een keer sproeien of stuiven ,later met zo,n mist maker ,en nooit geen rot gezien .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond even een test gedaan......op 27 ingesteld met lamp aan op 600 draaid het rustig en hoor je buiten niets. In de ruimte zelf natuurlijk wel wat windgeraas.

Maar toen ik hem even op 10 ingesteld had om te zien of je wat kon horen buiten heb ik hem als de sodemieter snel weer terug op 27 gezet!!!

Anders is het zo over met de pret want je hoort hem flink blazen buiten......

 

AL vraag ik me wel af wanneer je zo volle toeren draaid, nooit eigenlijk toch?

Vandaag even op vol vermogen tests.

 

Overigens scheelt het maar een halve graad dat afblazen naar buiten, had gedacht dat het wel wat koeler zou zijn omdat de warme lucht niet blijft hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 1000 W met raam open en 3 passieve inlaten komt de temp niet onder 32 graden.......balen! En dan ventileer ik goed in andere ruimtes.

Kan de regelaar wel op minder instellen maar of dat werkt, wat zijn andere opties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal wel door de stralingswarmte van de lamp zijn.

Stralingswarmte kun je niet weg koelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er hangt een kartonnen doosje boven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

32graden met zaailingen?

Zo klein en zonder toppen...

Boeije!!

 

Gewoon in de zomer 31/32/33 graden geen probeem..

 

gallery_22925_8436_3684.jpg

 

 

Knallen man!

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...