Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gorilla

4 X Strawberry Haze

Recommended Posts

Donderdag, update time!! laugh.png

 

De aardbeien zijn 48 dagen oud en staan nu 3,5 week in de Batmix.

3 weken op 12/12 vandaag.

Afgelopen dinsdag 4L water per pot gehad, nog geen voeding toegevoegd.(op advies van een zeer ervaren kweker van dit soortje)

Ze zullen langzaam meer gaan drinken nu. Ik vind het water geven het lastigste tot nu toe, maar probeer ze goed in de gaten te houden.

 

Temp blijft met lamp uit rond de 19-20 en lamp aan 28-30 graden.

Lamp hangt er 90cm boven.

 

Op zich ben ik wel tevreden over hoe het gaat, alleen de plant rechtsachter blijft een flink stuk achter, maakt minder topjes aan en verwacht niet dat het vol wordt daar.

Verder deze week onder het net wat gele bladeren verwijderd en alvast een beetje gedieft, de vraag is of dit komt door te weinig of teveel water is of dat ze toch voeding nodig hebben?

 

Dat geleiden op het net is overigens een heerlijk ontspannende bezigheid! happy.png

 

Even wat foto's om de verschillen te zien in 1 overzicht....

 

19 maart, week 1 op 12/12.

gallery_43961_17932_522036.jpg

 

26 maart, week 2 op 12/12.

gallery_43961_17932_1263805.jpg

 

Vandaag 2 april, week 3 op 12/12.

gallery_43961_17932_2502019.jpg

 

gallery_43961_17932_966800.jpg

 

Reacties en tips zijn altijd welkom! ;)

 

Grtz Gorilla.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

recht zo die gaat chef!

heb hier nog een paar gecuurde topjes van spliff's strawberry liggen yamyamyam :yummy:

hoop dat die van jou ook zo naar aardbei gaan smaken..

picture time??

 

 

dus of ze er daarvoor normaal bij gestaan hebben heb je nu niks aan he haha.

we zijn hier niet om elkaar uit te lachen toch?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Wanneer iemand een ander bespot om een claim die niet overeenstemt met de zijne maar wel waar blijkt te zijn. Dan lach ik zo iemand absoluut uit. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, had het idd verkeerd opgevat. heb dat ook nog wel vermeld :hug:

 

gorilla, nou begin ik toch een beetje te twijfelen of het helemaal vol gaat komen.

hoelang heb je nu zichtbare bloei, een flinke week toch ?

de planten gaan prima, die batmix is toch wel de moeite waard om ook eens te proberen.

je hoeft je iig nog geen zorgen te maken over een paar gele blaadjes,

ik denk daar hetzelfde over als shelby

 

ben erg benieuwd wat voor aardbeien je kunt kweken onder die 1000 watter :icecream:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gorilla, ik vind je planten er gezond uitzien, prachtig mooi groen maar ik vind wel dat je te vroeg naar 12/12 bent gegaan. Helemaal dichtgegroeid is het niet en dat wil je het liefst wel, aangezien er nu kostbaar licht verloren gaat. Wat ik zelf aanhoud als vuistregel is dat de ruimte nagenoeg vol moet zijn en dan pas op 12/12. De hoogte van de planten maak ik me geen zorgen over en met een net erboven hoef je je dat helemaal niet te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik in een ander topic al zei beweer ik geen expert te zijn, maar wat ik aan praktijkervaring opdoe deel ik. Zo heb ik hier al mijn vermoeden geuit dat je te vroeg op 12/12 was gegaan en bleek gelijk te hebben.

 

@ LTG, ik heb wel gelezen wat je bedoelde in het betreffende topic en toen ik je bewees dat het wel zo was begon alweer over wat anders. Laat ik het zo zeggen, probeer maar geen jij-bakken aan me te slijten als je me te vriend wilt houden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago; ik heb mijn excuses aangeboden.......vergeten en vergeven en ontopic verder! ;)

Bedankt voor je reacties.

 

@lufthegreenstuf; Ja die twijfel is er bij mij ook, maar degene waar ik de zaden van heb verzekerd me dat ze nu nog bijna 4 weken doorgroeien.

Ik kan er nu toch niets meer aan veranderen dus wacht het maar af en het is een leermoment zo in m'n eerste kweekje. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gorilla, ik had je excuus niet gelezen, maar uiteraard accepteer ik dat van harte.

 

Ik vermaak me wel om de stellige beweringen van de kwekers die zeiden dat je tentje wel vol kwam. Zo zie je maar wie kletst en wie de waarheid spreekt als je het wilt zien.

 

Groetjes. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is natuurlijk moeilijk om te zien als je net komt kijken hier maar ik doe mijn best en leer elke dag bij.

Hij zegt dat het alsnog vol gaat komen, al heb ik daar heel eerlijk ook zwaar mijn twijfels bij.........maar boeie, we gaan het zien en ik zal er mijn uiterste best aan doen!

 

Het gaat mij niet om baas boven baas hier zoals sommige dat zien, maar probeer overal mijn voordeel uit te halen en plezierig met elkaar om te gaan.......das ook wat waard! ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat Gorilla en ook ik hoef niet zo nodig mijn gelijk te halen, maar als iets wat ik heb gezegd waar is en ik er om verguist word, dán maakt het me wel uit. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gorilla,

 

Beetje laat ingestapt, maar je bent goed bezig hoor, net had inderdaad wel wat voller gemogen, zeker met die grote kuipen hadden ze wat meer voorgroei mogen hebben, maar dat is hier al gezegd.

 

Maar dat soort dingen komt vanzelf met de ervaring, iedere ronde is een leerproces.

 

Je werkt super netjes, ziet er gewoon goed uit, dus de complimenten bij deze.

 

 

Kom maar op met die kaarsen!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gorilla:

 

Knap veldje heb je daar Gorilla! ga ik zeker volgen ..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er prima uit Gorilla,

 

het netje had ik er persoonlijk uit gelaten want voor de hoogte hoefde je het niet te doen,

of eerder in gezet icm een langere voorgroei..het netje had voller gekund,

 

t knakken en vlechten zou je dan ook zoveel mogeljik voor de bloei willen doen,

eenmaal in de bloei is het herstellen van het knakken en scroggen "verloren energie"

 

dat er een achterlopertje bij zit (kleintje in de hoek) is te verwachten uit zaad, pheno-verschil blijf je dan al snel terugzien.

 

jammer is dat ie achter in de hoek staat (en vastgegroeid is in het net) je kan je potten nu ook nietmeer ff optillen om te voelen of hij zwaarder aanvoelt dan de rest...stel dat hij minder drinkt..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

El oro verde, Dr.Phill en Skunkmonster voor jullie leuke reacties! :tu

 

Ik vind juist die scrog juist leuk om wat aan te hobbyen dus vandaar dat ik voor die methode ga!

Het net had zeker voller gekunt, dat is een leermoment en ik ga er nu gewoon het beste van maken.

Ze groeien wel nog dus ik ben benieuwd hoe vol het wel nog wordt.

 

Ik heb niet geknakt, enkel de scheuten die boven het net uitkomen aan het net vast gemaakt, dus wat dat betreft geeft dat amper stress.

 

Ik ben al blij als ik er voldoende voor te experimenteren afhaal, maar ik zie er wel uitdaging in om het zo goed mogelijk te doen natuurlijk.

Voor een eerste keer gaat het zo slecht nog niet vind ik, elke dag leermomenten en dat maakt het ook leuk!

 

:wave:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed toch, ziet er netjes uit. Had voller gekund. Je had ook niks kunnen proberen dan had je ook niks geleerd.

Ik denk dat je door dingen te doen gewoon veel meer leert.

Je gaat voor een lekker rokertje en dat gaat goed komen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gorilla. Ik volg je al een tijdje super interessant en veel informatie voor de beginner. Ik vind ze er mooi bij staan. Succes.

 

Groeten vlinder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies de leerling, zo zie ik het ook en aangezien het enkel hobbymatig is probeer ik er zoveel mogelijk plezier aan te hebben en bij te leren, om uiteindelijk leuk wat over te kunnen houden om olie, tincturen en dergelijke van te maken ;) Van fouten leer je en die dingen doe je een volgende keer weer anders.....

 

Thanks Vlinder78, ik moet zelf ook veel nog leren en daarom probeer ik het overzichtelijk te presenteren zodat anderen er ook nog wat van kunnen leren. :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ze doen het goed gorilla ,maar vol komt je tent niet meer ,er staan er te weinig in hoor ,of te weinig voorgegroeid ,natuurlijk kunnen de kleine lampjes niet op tegen je grote van 1000 watt ,gewoon zoals je zei ,meteen in de grote tent en gaan met de banaan ,enkele weken voorgroeien ,en dan knallen .

Maar vergis je niet hoor er komt nog zat vanaf ,dan kan je voorlopig vooruit .

 

En voeding gaan geven ,hoe moet een plant nu gaan bloeien zonder zat voeding ,met die batmix die troep ,het zal zijn nut wel wat hebben ,maar het geeft de plant niet wat hij nu nodig heeft ,het is een ervaring doe ermee wat je wil natuurlijk ,mijn mening is die van andere niet .

Ik weet zeker dat ze groter waren en mooier als ik hetzelde had gedaan als jij ,maar dan wel zonder die troep ,en met gewoon voeding geven .

Hetzelfde als met dat over potten allemaal die wisten het toch ook zo goed ,je hebt dat ook gezien ,al doende leert men ,jij gaat alles straks op je eigen mannier doen let maar op ,de ene tent of plaats is de andere niet ,ik heb twee tenten gehad met precies dezelfde planten en grond ,en voorgroeien en voeding en tempratuur ,alles was hezelfde ,ook het aantal ,elke keer had de ene tent twee kilo meer opgebracht dan de andere ,raar maar waar ,ik heb toen alles uitgezocht ,en geen punt van verbetering kunnen vinden .

Edited by wiet61
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Wietje!

 

Zoals gezegd zie ik wel hoe vol het nog komt, daar maak ik me niet druk meer over want heeft toch geen zin en een volgende keer doe ik het toch weer anders en hopelijk beter! Die opstelling met 4 bevalt me wel, alleen wat langer voorgroeien. Overpotten was dit keer helaas noodzakelijk omdat de tent niet klaar was, maar volgende keer zo snel mogelijk de grote tent in na het ontkiemen.

 

Wat is er volgens jou mis met Batmix?

Wat voor grond gebruikte jij dan?

 

Groeten

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mis met Batmix ,in mijn ogen kan een plant nooit 6 weken groeien op zo,n grondje ,ik was altijd voorstander van grond die je zelf moet bemesten of langzaam voeding geven ,dan weet je wat je geeft en doet ,nu ben je overgeleverd op wat op de zal staat ,doet dat wat jij wil ,dat is de vraag natuurlijk .

Laat me duidelijk zijn ,ik ben er nooit een voorstander van geweest met bemeste potgrond ,trouwens als je deze potgrond wil pakken en dan meteen in de grote potten zetten dat is niet goed voor een zaailing ,die moeten nog geen voeding krijgen de eerste periode ,daar ligt volgens mijn de fout ,heb je ze daar ook in opgegroeid in die batmix grond ,ik pak altijd gewone onbemeste grond ,waar ik wat wormenmest in gooide ,wel onder in de pot hoor ,het duurt enkele weken voor de wortels daar zijn ,en dan kan het plantje de voeding wel goed verdragen .

Natuurlijk is mijn mening de andere niet ,ik hjeb er geen goede resultaten mee gehaald met die bemeste grond .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor kerel, ze hebben de eerste weken na het ontkiemen in de Perfect Plugs (welke echt super ideaal zijn om te ontkiemen!) in Lightmix gestaan! :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik plaats nu even 2 foto's met lamp aan om te laten zien hoe ze erbij staan, iets klopt er niet........

De bladeren staan enorm omhoog en op de uiteindes zijn veel puntjes een beetje geel verkleurd, iets wat normaal verbranding betekend.

Onder het net heb ik gele bladeren.

 

Gisteravond heb ik ze 2 L per pot gegeven en vanmorgen nogmaals 2 L per pot.

Ik weet het niet zeker, maar denk zelf aan te weinig water?

 

gallery_43961_17932_1326263.jpg

 

gallery_43961_17932_210455.jpg

 

Tips zijn uiterst welkom! ;)

 

De mazzel.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

ze hebben het lekker naar hun zin denk ik ,op voeding krijgen na ,gele bladeren kan ook een voedings probleem zijn ,dat kan het zijn omdat je nog geen voeding gegeven hebt ,ik zou er maar eens mee beginnen als ik jouw was ,zit je nu in de derde week bloei ,dan mogen ze al flink wat hebben ,laat je niet gek maken hier ,en geef ze voeding ,ik raad het je te zeerste aan tenminste ,jee zal zien dat ze als een speer gaan ,en langzaam meer water geven ,ik denk twee keer per week .op dezelfde dagen aan houden ,of om de 3 a 4 dagen .

 

Het kan ook betekenen ,teveel voeding gegeven ,of ergens een tekort aan ,zo zie je maar dat je niks kan controleren en sturen met die batmix ,je bent aan het lot overgeleverd .

Edited by wiet61
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de Batmix zit voor 6 weken voeding en op hun schema staat dat ik in week 5 bloei moet starten met voeding geven. Morgen staan ze precies 4 weken op 12/12 dus ik ga ervan uit dat morgen week 5 start en ik voeding mee kan gaan geven.

 

Vind het water geven nogal lastig zonder meter, potten zijn te zwaar om op te tillen.

Zijn 90L potten, hoeveel schat je dat ze nodig hebben per keer dan, uitgaande van 2 x in de week wateren?

 

De gele bladeren zitten onder het net en dat komt denk ik omdat daar geen licht komt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water hebben ze niet te kort, ze staan gillend omhoog, dus prima zo. Ik zou toch investeren in een tensio meter, je hebt dan echt een mooie richtlijn om te kijken of je goed zit met de waterhuishouding, planten lezen blijft lastig, dat komt later wel door ervaring.

 

Vergeet niet dat je in een pot van 90 liter, 9 liter water kan kieperen, de juiste verhouding is 10%.

 

Slecht te zien op die HPS foto's maar ik zou ook beginnen met voeding, en langzaam opvoeren, kijk goed naar je planten, als ze te donker worden moet je stoppen, Haze kan nog wel eens gevoelig zijn voor overvoeding!

 

Probeer een paar duidelijke foto's te maken met de lamp uit, dan is het allemaal een stuk duidelijker, benieuwd of het zo erg is met je bladpunten.

 

Onderin geel blad is normaal, waar geen licht meer opkomt wordt geel, sterft af, en valt van de plant.

 

 

Succes!

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaah licht beginnen voeden vriend,

als de puntjes geel zijn zullen je bladen geel beginnen trekken veronderstel ik he,

verbrande puntjes van voeding zijn meer bruinachtig dacht ik

en aangezien je bladeren onder het net al geel worden.

maar het is nog niet zo erg als bij mij,

moeten nog 2 weken en is bijna al haar bladeren kwijt..

veel succes vriend!

you can do it,

en godsamme die strawberry.. als de terpenen wat goed zitten moet ik die ook hebben

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...