Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Suikerspinnen in een Mammoth 120Q.....gavita Powered.

Recommended Posts

Gaat lekker Krasimans.

 

Verwacht dat ze nog wel een stukje de lucht in zullen schieten al lijkt het erop dat jij wel wat kleiner pheno´s hebt staan. Op die monster bitch links vooraan na dan. Ze staan ook al wat meer in de bloei dan bij mij rond deze tijd.

 

SP kan trouwens wel wat hebben aan EC hoor ik geef +- 2,5/3 ml bac bloei per water beurt en zie nog geen gele punten.

 

Sannie gaf ook aardig wat bloei voeding.

 

 

We geven de planten momenteel 3 keer per week Bac bloei voeding met een dosering van 3ml/liter en 1 x in de week Bacto. De rest van de week gewoon kraantjes water.

 

greetz sannie

 

link naar topic

Doe zo door we blijven meekijken. :popcorn:

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te zien hè dat Sannie zelf ook verrast was door de groeipotentie van SP, die had ik ff moeten lezen voordat ik startte. :P

Ik heb de langste dame net richting een hoek gebogen/gebonden geeft haar weer 15cm groeispeling.

Thanks voor de voeding tip, we gaan rustig door dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Krasi gaat lekker. Wat groeien die dames toch snel.

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks CL, ze lijken hun laatste groeistuipen te hebben nu, ik zie niet extreem veel groei meer.......gelukkig. :D

 

Update:

 

12/12 dag 19, zichtbare bloei dag 13.

Max temp 28,5C, min temp 19,5C.

Max lv 78%, min lv 41%.

Tensio`s tussen de 150 en 190Mbar.

 

Volle bloei lijkt aangebroken, de groei neemt langzaam af en bloem aanmaak neemt toe.

De takken met de meeste hoogte heb ik richting hoeken en zijkanten gebogen om ze voor ir-hitte te ontzien.

 

Drinken gaat goed, ze drinken zo`n 2 tot 3 liter per plant per dag.

Ze krijgen om de dag een volle dosis voeding, de andere dag water en citroenzuur.

 

De geur neemt merkbaar toe, ook krijg ik bij aanraking van de plant weer jeuk en bultjes wat duidt op thc aanmaak. :P

 

Foto`s.

 

Groepsfoto.

 

post-30844-0-31049200-1404122877_thumb.jpg

 

Van groot naar klein.

 

post-30844-0-76327400-1404122886_thumb.jpg

 

post-30844-0-07346800-1404122896_thumb.jpg

 

post-30844-0-00553500-1404122904_thumb.jpg

 

post-30844-0-86581900-1404122913_thumb.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, ben benieuwd of de groei er echt al uit is :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss Appel, yep al jaren, vooral huid en luchtwegen, niesen, kortademig, hooikoorts, jeuk en huiduitslag............je moet wel wat voor je hobby over hebben hè. :D

 

Miami, thanks, ik ben blij met de verkregen diepte in de kleinere dames, de slungel heb ik richting hoek en zijkant gebogen, ik denk dat die erg mooie toppen gaat krijgen.

100% zeker durf ik het niet te zeggen maar de groei lijk echt af te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er lekker uit daar !!

toppen beginnen lekker te komen

dat ze nog heeel groot mogen worden :)

ik volg

 

//Green lee : smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word echt een heel mooi veldje dit, toch een paar uitschieters nog he ;) maar probeer deze maar eens op gelijke hoogte te houden.

Ben benieuwd hoe dit er over een paar weken uitziet... Spannend!!

:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, ben benieuwd of de groei er echt al uit is :likken:

 

Hier kan ik je nu wel een duidelijk antwoord op geven....... :whistle:......... euhm nee. :lol:

Ze zijn toch nog doorgegaan met groeien, ik heb vandaag weer bondage uitgevoerd, alle grote takken naar de zijkant, de rest wat naar binnen gedwongen.

Toch ben ik niet ongelukkig met de groei, ik heb nu overal goede diepte, de grote takken zijn vrijwel uit de ergste ir-hitte vandaan en de rest krijgt nu volop licht waardoor deze ook dikker worden.

 

Green Lee, groot worden, daar bedoel je de toppen mee, toch.....toch :likken: haha de planten zijn nu groot genoeg.

Maar idd de toppen beginnen zich goed te ontwikkelen nu.

Ik ruik vleugjes van SuperSilverHaze die erg sterk naar voren komt in de s5, in de SP wat minder sterk maar ze zijn nog jong, er zullen straks iig accenten van The One doorheen komen nog.

 

Filthy, zwaar onderschat heb ik de SP, uiteindelijk ben ik niet ontevreden, ze moeten echter niet veel meer gaan groeien nu.

Ik ben ook benieuwd naar de bloeiverloop, krijg ik net zulke knuppels als jij??

Ik had toch ook nog wat gediefd, onderin waren wat kansloze vertakkingen die bijna geenl licht ontvingen, nu kan ik makkelijker wateren ook. ;)

 

Topic:

 

Ook nog een klein minpuntje gezien vandaag.

Enkele bladeren hadden donkerbruine stippen op zich, dit zou kunnen duiden op een Ca/Mg tekort.

Ik heb iig een bodem-ph-check gedaan met de PH-pen, 2 planten willekeurig gekozen en de waarden waren goed, 6.2 en 6.4.

Zelf denk ik dat het komt doordat de SP`s zoveel zuipen, en ik dus dagelijks de potten moet plompen.

Ik heb voor de zekerheid vandaag fris water met citroenzuur en Aptus Ca/Mg meegegeven.

 

Morgen maar effies een update.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat nog altijd lekker daar. al veel ervaring met puk voeding? hoe is de aarde VS je oude gebruikelijke?

 

binnen paar weekjes moet ik er ook maar aan geloven. jij heb de organische las ik. ik ben benieuwd naar de bio lijn heb hun schimmeltjes mee gekregen. DAT moet HET zijn.

 

erg benieuwd.

 

idd updaten dude. ik mag nog ff pfff rond half 5 lekker struine :ph34r: :ph34r: :ph34r: dat word flink koffie zuipen uur of half 8 hoop ik op me bedje te liggen eenmaal wakker sprint ik na de pc tjah..... dan hoop ik nieuw snoep goed te zien.

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker Krasi, Cal mag van aptus is top spul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hempy, is m`n eerste ronde met de organische PUK lijn, tot nu toegaat het gewoon best goed, wat ik al zei over de stippen op het blad, die komen waarschijnlijk door het plompen, onderin begint er wat blad geel te worden maar dat is vrij normaal, de extreme groei heeft veel N gebruikt en de bladeren onderin krijgen weinig tot geen licht.

De aarde, PUK Silver Mix, ik vind hem aardig, er komt wel eens wat water uit de potten, maar ik denk vooral dat ook dat komt door het plompen.

Update tijd!!!!!!

 

Johnny, thanks, ik vind Aptus sowieso wel een goede lijn, veel organische compo`s ook, erg goed opneembaar. :tu

 

Update:

 

12/12 dag 24, zichtbare bloei dag 18.

Max temp. 28,5C, min temp. 20,5C.

Max lv 73%, min lv 43%.

Tensio`s tussen de 200 en 350Mbar.

 

Niet te stoppen deze chicks, ik heb eigenlijk gisteren alles al gezegd.

Stippen op het blad, veel bondage en buig acties, en toch ben ik erg tevreden.

Ik had dus gisteren wat cal/mag meegegeven, ook had ik geprobeerd wat minder water te geven, max 2,5ltr pp ipv 3,5........resultaat zijn de hoge tensiowaarden, dus vandaag maar weer plompen. :D

 

De foto`s vertellen de rest, ik ben dus wel tevreden en zie al cola`s in spé.

 

post-30844-0-45737500-1404502020_thumb.jpg

 

post-30844-0-51335900-1404502025_thumb.jpg

 

post-30844-0-95160600-1404502030_thumb.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice

 

zit je inlaat boven? of beide? onder en boven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miami, thanks, rechts boven zit de afzuig, buiten de tent heb ik een inline-filter, links boven zowel als onder heb ik 2 passieve inlaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Krasi, ik had het wat druk dus kwam er niet aan toe om alles goed door te lezen. Leuk stukkie trouwens over dat supercroppen. Het is inderdaad iets lastig heb ik gemerkt, helemaal als je zoals je aangeeft niet weet wanneer de planten stoppen met groeien etc. Ik ga nu twee keer toppen, kijken hoe het dan gaat.

 

Waarom schakel je de klok niet over naar 11/13 of zelfs 10/14 als je echt bang bent voor je hoogte? Alleen een paar dagen. Ten eerste groeien ze minder doordat er minder fotosynthese uren zijn maar belangrijker nog; de bloei wordt nog harder ingezet.

 

Je kweekt nu droog om de groei er uit te houden vermoed ik?

 

En wat is nu precies de reden dat je calcium tekort vermoedt? Je zegt dat je denkt dat het doort het pompen komt of juist door het gebrek aan plompen? Typisch toch? Want de voeding van PUK behoort voldoende calcium te bevatten heb ik begrepen...

 

Ziet er verder goed uit vind ik, ik hou wel van hoogteverschil :tu

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar een foto van zo'n blad met stippen, zou je die willen maken?

Gaat lekker verder hier, het is een mooi veldje geworden!

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er super bij krasi.

 

Zijn al een stuk verder in bloei dan mijn SP's op dag 24. Ze zijn wel erg hoog geworden, zullen nu de 140 cm wel aantikken of niet?

 

Hoe bevalt het inline filter? Zit eraan te denken om er ool 1 aan te schaffen. Dempt dat filter het lucht geruis een beetje?

 

Gr,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie daar al potentieele dikke units tussen zitten, ziet er vlekkeloos uit. Mag ook wel een keer voor je na die rondes met problemen. Hoop wel dat ze nu een beetje stoppen met groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooo maat,

 

Dit ziet er weer super lekker uit man!!

Het verschil in hoogte is een flink pluspunt voor de score op de schaal ;)

 

Om ff in te haken op je rare vlekken verhaal,,,,, misschien heeft het wat te maken met je bewatering's regime. zoals jezelf al aangeeft zuipen je dames als gekken.

Als je er dan 1 keer per dag een plens water bij gooit staan ze na het moment van wateren ff te nat en vervolgens weer te droog enz enz....

 

Ik zou proberen 2 keer per dag te wateren en voor volgende ronde toch wat grotere potten te nemen voor zulke grote dames.

Dit moet en zal een stuk schelen mbt het wateren.

 

Veel succes gabber :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

City, thanks, tis idd tricky en omdat ik nogal wisselend ben in strains, ruimten, materiaal en voeding maakt het er niet makkelijker op.

Normaal gesproken top of fim ik altijd voor het supercroppen, deze keer wilde ik juist m`n hoofdbudz behouden en proberen om toch de onderste takken mee omhoog te dwingen.

Deze strain heeft een enorme groei in zich, ik denk dat een dag of 8-10 in mijn opzet genoeg was geweest om voor te groeien.

Dat schakel regime had ik idd kunnen doen, nu niet meer nodig.......vooralsnog.

Nee ik kweekte wat droger omdat ik dacht dat m`n blad last had van het enorme zuipgedrag van m`n planten.

Maar daar wilden de planten niets van weten, ik kreeg hoge tensiowaarden te zien.

De stippen op het blad deed mij het Ca-tekort vermoeden, ik heb 1x Ca/Mg van Aptus meegegeven voor een snelle opname van deze elementen just to be sure.

 

Bosrand, bij de eerstvolgende update zal ik zo`n blad op de foto zetten, thanks.

 

Worm, dank je, de exacte lengte zal ik ff moeten opmeten, alhoewel ik ook wel takken naar opzij heb gebogen om ze onder de lamp vandaan te halen.

De bloei is er iig volop ingekomen, hopelijk wisselt deze de groei nu definitief af.

Het inline filter bevalt me prima, vooral omdat ik zo ruimte/hoogte in m`n tent over hou.

Na deze ronde ga ik de boel eens omdraaien, ik heb hem nu voor m`n box hangen, toch nog wel windgeluiden, volgens mij wanneer ik hem na m`n box hang zal deze ook als een soort van demper fungeren.

 

Johnny, jij ziet ze ook hè :) ja genoeg herrie gehad, nu weer ff beter, geheel vlekkeloos nog niet maar iig stukken beter.

 

Pietje, haha bedankt, ik ben ook blij met de hoogte die de kortere dames op het laatst nog mee hebben gekregen.

Die uitschieters heb ik uit de ergste ir-hitte gehaald, dus hebben daar sowieso veel minder last van nu.

Precies wat ik dus ook denk, teveel water in 1x, ik zou idd kunnen wateren en 2 uur erna weer een keer, zou zomaar voordeliger kunnen uitpakken.

Ik wist ook niet dat het zulke monsters zouden worden, Art had er altijd 5 op 18ltrs dus ik dacht dat 26 liters goed moest komen, met 5 stuks en minder voorgroei was dat zeker het geval geweest.

Vooralsnog ben ik iig positief over algemene verloop van de ronde, binnenkort hopelijk dikke hoofdbudz en prima secundaire budz ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja, ik zie ze ook :tu

wel wat hoogte verschil, maar daar doe je nu niet veel meer aan, duidelijk groeiers!

 

wat is dat rood dat ik zie op de laatste foto links achter?

 

knal zo door ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed Krasi, kijk af en toe even mee en geen gedoe deze keer.

Je zit helemaal goed qua conclusie al zou ik oppassen met de Calmag, hier trap ik er ook nog steeds in en ga Calgel geven waardoor de bladranden dan weer zo leuk gaan doen.

 

Zomers drinken ze een keer zoveel water, kan je niet 'gestuurd' aanvoeren dus krijg je swings in behoefte en dus ook in vrijkomen/opname van voeding, ph zal nog wel meevallen qua verloop.

 

Als je genoeg (voor zomers dus ongeveer de helft van normaal) voeding hebt gegeven is het geen tekort op 1 of 2 elementen maar hangt het samen met de overdrive waarin de planten staan, je geeft wel maar ze willen meer en meer wat niet kan want zomer en maak je ze kapot.

 

Hier net (2 slechte rondes gehad) een rondje Herrie gestart en sommige (ik ken pheno's aardig) hebben ook her en der van dat rare gele, zelfs vergelend aan de rand en het is het onderste blad en dat is bij de vermoedelijke vrouwtjes.

 

De mannetjes planten hebben (omdat ze het in begin beter bijhouden denk ik), nergens last van en zijn een keer zo groot, zuipen een keer zo hard en vragen om niks, best wel flink contrast en ik ben maar op 12/12 gegaan om de dames ook in overdrive te krijgen. Mannetjes laat ik meestal ff wat langer staan voordat ik ze verwijder omdat die wijven nog wel eens flink willen flirten met die geile kerels in de buurt.

 

Wat is je nachttemp?

Hier laatste 2 week schommelend tussen de 24-26C :thumbsdown:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi, haha nice, het hoogteverschil was door de iets te lange voorgroei en 1 super-groei-pheno niet veel aan te beginnen, achteraf komt het mijn inziens wel goed.

Dat rode is een veter, waarmee ik een plant heb gebogen en gebonden, er was geen touw meer voor handen dus dan maar zo. :P

 

Lostchild, dus je laat de kerels ff staan tussen de meiden, wellicht is het goed voor de hormoonhuishouding en krijgen ze er grotere borsten van. :lol:

 

Door warmte (zomers) willen ze meer drinken en minder voeding is dus de conclusie.

Ga je meer voeden gaat je blad kapot, geef je teveel water gaat je blad ook kapot.

 

Nu wissel ik af 1x water met voeding (normale dosis) 1x alleen water icm citroenzuur, de ph in de bodem is vooralsnog eigenlijk ideaal te noemen tussen de 6.2 en 6.4.

 

Zelf ondervind ik ook ietswat vergeling onderin, voornamelijk de grote bladeren, deze lieten ook gemakkelijk los.

Mijn beredenering hiervan was dat door de enorme groei veel groeivoedingsstoffen nodig waren en voornamelijk N.

Dit wordt dan uit die grote bladeren gehaald waardoor het vergeeld, het blad is dan verder nutteloos en zal loslaten.

Ook komt er maar weinig licht onderin, waardoor er daar weinig bladgroen voor fotosynthese nodig is.

De gestipte bladeren zitten overigens midden en meer bovenin de planten.

 

Wat mooi is van magnesium en calcium, een overmaat van het een geeft een tekort van het ander, ze zijn onafscheidelijk aan elkaar verbonden.

 

Het te nat staan van planten geeft zuurstofgebrek in de bodem wat een Ca-Mg tekort zou kunnen geven.

Ook een te hoge nachttemperatuur kan dit veroorzaken, mijn nachttemperatuur is vrijwel altijd rond de 20C.

 

Een Ca-Mg tekort ontstaat vaak in week 3 t/m 5 van de bloei, wanneer de groei overgaat naar de bloei.

Ik heb nu 1x Ca-Mg boost van Aptus meegegeven, wellicht ergens in week 5 nog 1x.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat weer lekker Krasi. Mooie vrij staande toppen heb je zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...