Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

30x amnees kiloknaller 1000W

Recommended Posts

update:

 

heb 1 dag 18/6 gehad en nu bezig met de tweede dag 18/6.

heb een luchtbevochtiger gekocht, was bij de karwei afgeprijsd naar 47 euro nog wat. eurom lb300, doet zo een 300ml/h met een tank van 6 liter. ik haal er gewoon 96-97% RH mee met de afzuiger en lamp aan.

temperatuur is max. zo een 26-27 en min. 18-19 graden celcius. De lamp staat op 600W.

tensio's laten zo een 30mbar zien dus ik ga niet wateren.

heb de eerste dag 18/6 voor de lamp aanging de voedingsvat aangemaakt en per stekkie ongeveer 2 glaasjes voedingswater gegeven. was even in de war, had gewoon eventjes niks moeten geven want had die dag ervoor de grond flink ingewaterd en volgens mij was het nog nat genoeg. in de voedingsvat zit geen circulatiepomp, is dit heel erg? ik doe elke dag wel even goed roeren door de ton.

 

er zijn er zo een 4 uitgevallen, 1 was bij aankomst gebroken, 1 heb ik kapot gemaakt toen ik hem uit de doos wou halen. 1 stond er heel slapjes bij en na 24 uur in de tent en geen verandering toch maar eruit gehaald. en 1 heb ik mijn clipventilator op laten vallen toen ik hem opnieuw wou bevestigen.. haha

nu zijn er dus 26 over, is opsich wel fijn. geeft iets meer ruimte om te staan en te schuiven soms en daarnaast heb ik nu ruimte voor de bevochtiger.

 

ik ben echter wel bang voor spint, want daar lijkt heel erg sprake van. zie overal gele puntjes op de bladeren. op sommige plekken is er al wat blad van af gegeten en ik zag ook een draadje van blad naar steel. ik heb ze op de eerste dag met het ophalen ingespoten met: http://www.growersch...tion-spray.html

een dag hebben ze zo gestaan. de volgende dag heb ik ze pas in de aarde gestopt. toen heb ik ze ingespoten met puk extreme spray en toen heb ik de lamp aangezet op 18/6

 

nu is dus dag 2 van 18/6 bezig en zien ze er zo uit:

 

gallery_40402_16975_4039.jpg

 

gallery_40402_16975_185572.jpg

 

gallery_40402_16975_137786.jpg

 

gallery_40402_16975_217545.jpg

 

gallery_40402_16975_182718.jpg

 

gallery_40402_16975_4096.jpg

 

gallery_40402_16975_167330.jpg

 

18/6 loopt nog tot 21.15 morgen en dan ben ik van plan te switchen naar 12/12.. wat zeggen jullie?

 

tips/suggesties altijd welkom

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus.... heb je deze stekken gratis gekregen ofzo?

 

Ik vind ze er echt, echt, echt slecht uitzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

das echt lullig dan, heb er ook nog eens veel voor moeten betalen en flink eind gereden..

valt het nog te redden?

maandag toch maar even rijden om spical plus te halen of blijven sprayen?

 

of vallen ze niet meer te redden door de spint?

 

edit:

 

volgens mij vloog er ook een varenrouwmug, ik sloeg een mugje dood en die had een klein beetje groen in zich leek wel.

hier ook iets tegen doen?

 

baal wel van deze stekken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wat doe je er aan he....

 

zelf stekkies maken volgende keer, dan blijft al die ellende je bespaard.

 

die zakjes zou ik maar zo snel mogelijk ophangen.

 

ze zijn zeker nog te redden maar vragen wel extra aandacht.

 

waren ze goed geworteld?

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt denk ik ook last van trips, kan je zien aan de zilveren vlekjes op je blad.

volgende keer eerst je stekken onder dompelen in een anti trips/spint middel en gelijk wat natuurlijke vijanden los laten in je hok.

 

als je de komende tijd veel gaat spuiten neem dan vooral de onderkant goed mee van de stekjes.

 

ik zou ze nog een dag of 2/3 geven en indien nodig gewoon planten er tussen uit halen, dit aantal heeft in mijn ogen echt geen toegevoegde waarden met een harde groeier als een amnees.

ze heeft namelijk al amper 18/6 nodig, en dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom je meer planten zou zetten (meer planten = minder 18/6) wat bij haar dus niet op gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige waren goed geworteld en sommige hadden niet eens de wortels door het steenwol heen..

 

nu heb ik 3 verschillende soort middeltjes dat ik kan spuiten, welke moet ik gebruiken? de spray and grow (was 30 euro) en volgens puk zou die goed helpen. de extreme spray van puk? deze moet ik sowieso gebruiken in mijn voedingsschema, dus hoe moet ik deze combineren?

of eventueel neem-olie?

 

ik zal maandag even een foto maken alvorens ik spical plus ga halen. eerst maar eens zien of het nog waard is om nieuwe stekken te gaan halen. baal er wel van, heb geen zin om te ouwehoeren gewoon doorgaan nu.

 

bedankt voor de reacties

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom had ik je aangeraden de stekken in 1 liter potten te zetten.

 

dan kan je de pot omdraaien en zo de hele stek dompelen in een emmer met anti spint.

 

tevens had je dan na een dag of 5 de pot om kunnen draaien, even het potje eraf en kijken hoe de wortel ontwikkeling is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze ook niet goed geworteld zijn zou ik nieuwe halen. Bespaar jezelf een hoop ellende en teleurstelling, beginnen met kut stekken ga je zeker merken aan de opbrengst. Over de spint nog maar te zwijgen.

 

Volgende keer in de doos kijken en dit niet acepteren.

 

 

Eigen stekken maken rules. Of een echt betrouwbare vron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze waren wel redelijk geworteld hoor, alleen een enkeling hadden ze er nog niet helemaal doorheen, ze staan er nu ook veel beter en sterker bij dan in het begin en ook groter dus ik denk wel dat ze zijn aangeslagen.

enige waar ik bang voor ben is dat ik die spint niet onder controle ga krijgen...

 

is het erg als ik een half uur voordat de lampen aangaan even opnieuw ga sprayen met wat anti spint middel. verstoor ik dan niet de donker cyclus teveel? of kan ik dit beter doen 5 minuutjes voor dat de lamp aangaat.

 

ja ik wil het in deze tent een jaar uithouden en daarna wil ik op een andere locatie groter aan de slag. Dan ga ik ook gelijk m'n eigen stekjes maken ja, want zo schiet het niet op

 

 

zal ik vandaag omschakelen naar 12/12?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net voordat de lampen uitgaan zou ik spuiten.

 

Maar die stekken zijn wel dramatisch, maar met goed behandelen gaat die spint wel kapot. Ik zou zeggen gebruik floramite en apollo, dan krijg je ze wel weg.

 

Volgende keer niet meer deze zooi halen.

 

Ik had deze stekken nooit erin gezet, maarja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdens 18/6 maakt het geen moer uit of je ze stoort. Maar idd niet spuiten vlak voor of tijdens licht aan. Naast dat je plantjes er niet van houden om helemaal nat in de felle zon te staan, wil je ook dat je spuitspullie lekker kan inwerken. Dus lampen uit, afzuiger uit of minimaal en geen wind.

 

Ik zou nog wel 2 a 3 daagjes wachten met klok omgooien. Het duurt nou eenmaal wat langer met die slechte stekken, maar het kan nog helemaal goed komen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuiten doe je als de lamp net uit is.... en niet op andere momenten.

 

Haal vd week die beestjes en hang die stekjes helemaal vol met die zakkies dan zijn die spinten zo weg.... die overleven dat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net voor de donker periode even ingespoten met spray and grow plant protection.

heb de afzuiger afgezet, deze stond op de minimum stand. luchtbevochtiger doet goed zijn werk en daarmee haal ik hoge RH.

 

hoe merk ik dat de spint aan het afsterven is, of in ieder geval duidelijk aan het verminderen is? gaan die gele puntjes dan weg?

 

de aarde is ook nog flink vochtig, de tensio's laten zo een 30-35mbar zien. de luchtbevochtiger verdampt ook zo een 6 liter per 20 uur. wordt dit niet teveel water voor ze?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf nu geen water meer geven en tensio op laten lopen tot 120-150mbar. Luchtbevochtiger aan houden en alleen als de bovenlaag erg droog is maar de grondvochtigheid nog niet op 120mbar zit een klein beetje de bovenlaag vochtig houden.

 

Roofwants uitzetten, dat werkt tegen spint en trips. www.entocare.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is dus de mirical-N van entocare neem ik aan, werkt dit beter dan roofmijten uitzetten?

ik zie ook dat koppert hetzelfde product heeft, welke kan ik dan beter kiezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Entocare levert de producten van Koppert aan particulieren. Roofmijt is tegen spint, roofwants tegen spint en trips. Roofmijt werkt beter tegen spint dan roofwants maar zoals gezegd pakt roofwants ook trips aan en dat heb jij nodig. Je moet dan wel stoppen met middeltjes spuite. Liefst nog even de planten goed schoonspuiten met je gifspuit zonder gif om achterblijvend gif van je planten te halen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typisch genoeg kan ik de roofwants niet in de webcatalogus vinden van Entocare. Ze hebben hem wel maar leveren hem dus niet via de webshop. Roofmijt versturen ze wel (TETRIX) voordeel van deze stam is dat ze tegen lage luchtvochtigheid kunnen wat natuurlijk vaak het geval is in onze hokken. Normale roofmijt kan daar niet tegen.

 

Misschien hebben ze de roofwants uit hun assortiment gehaald, er is nog een andere internet webshop die ze wel verkoopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ooit een mooi topic over geschreven:

http://www.wietforum.nl/topic/103903-natuurlijke-spint-en-trips-bestrijding/

 

In dat topic kwam nog een webwinkel naar voren, daar hebben ze roofwants nog steeds wel. Maar als je roofmijt wilt hebben moet je de TETRIX stam hebben van entocare:

http://ecogrow.nl/webwinkel.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Floramite en apollo kunnen gewoon toegepast worden in combinatie met natuurlijke vijanden.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou overnieuw beginnen, heb ik ook gedaan na twee valse starts met stekken en geen spijt van gehad. Vanaf zaad beginnen en later je eigen stekken snijden.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat predator zegt zakjes halen, werkte bij mij ook zeer goed. Als je nu overnieuw begint en met zaad start ben je zo al weer een maand verder. Stekken zijn misschien niet super maar heb slechter gezien/ mee gewerkt.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met sjaak eens. Slechte stekken vragen wat meer verzorging en zorgen voor vertraging, maar opnieuw beginnen vanuit zaad duurt echt lang. Als je dat extra weekje ofzo voor lief neemt en evt wat uitval, kun je nog een prima resultaat halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zien er gewoon goed uit....

 

Snap het probleem niet

 

edit:

 

Behandelen van de stekken , daar ontkom je tegenwoordig niet meer aan

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze hebben spint :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...