Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

30x amnees kiloknaller 1000W

Recommended Posts

heb 5 dagen geleden de voedingsvat aangemaakt (omdat ik dacht dat ik toen al moest voeden… :/ )

had toen nog geen zuurstofpompje, die heb ik vandaag wel gekocht. hoelang blijft zo een voedingsvat goed? kan ik het nog houden als ik die circulatiepompje erin stop?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen Max denk zonder pomp, misschien een druppel waterstofperoxide erbij doen ? Die spical zakjes van koppert is daar aan te komen als particulier of is dat enkel voor professioneel gebruik? Heb zelf net 1000 stuks roofmijt van brimex uitgestrooid, ben benieuwd wat het word bij jouw, ik zal zelf ook laten weten hoe die van brimex waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan als particulier alleen per 100 zakjes a 57 euro.

 

Maar het doet wel ze werk!

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus voedingsvat nu legen en nieuwe aanmaken?

 

via www.entocare.nl kun je ze bestellen, voor 12.00 besteld is morgen in huis (of zelf halen).

ik heb 25 zakjes swirski mite plus (tegen trips). weet niet of ze ook spical plus hebben, denk het wel, maar zelf produceren ze tetrix daar.

voor 500 roofmijten betaal je dan 19,95 en deze kunnen tegen een lagere lv dan spical plus waarbij je de lv minimaal op 75% moet houden dacht ik. kwa prijs is spical plus daarentegen wel beter, je zou even op www.horticoop.nl moeten kijken voor een winkel in je buurt. daar kun je ze als particulier ook bestellen

 

succes met je kweek, ben idd benieuwd naar die brimex, ik hoor het wel!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neoseiulus californicus is tolerant ten aanzien van hoge temperaturen en lage luchtvochtigheden. dus geen hoge luchtvochtigheid van 75% komando

 

greetz appel

Edited by appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stam van waar Komando het over heeft is geen californicus maar de gewone persimilis mijt. Ik heb ook al een aantal keren aangegeven dat het voordeel van de Entocare stam (TETRIX) is dat die tegen zowel lage als hoge luchtvochtigheid kan en daardoor veel effectiever is dan andere commerciele roofmijten.De californicus zou anders ook een prima optie zijn maar die vreet een stuk minder dan de persimilis en is ook lastig/niet verkrijgbaar zo voor de particulier.

 

Voor de TETRIX Entocare-stam geldt dat de luchtvochtigheid minimaal 40% moet zijn. Hierin verschilt de Entocare-stam duidelijk van de andere commercieel verkrijgbare producten, waarbij de luchtvochtigheid minimaal 75% moet zijn. De temperatuur moet regelmatig boven de 20ºC uitkomen. Bij een temperatuur boven de 30ºC is Phytoseiulus minder effectief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang staan ze nu Komando? Ik heb het idee dat er iets niet goed gaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze staan sinds de 25e, dat was de eerste groei dag. Wat gaat er dan mis?

 

Kom net binnen, zie tot mijn verbazing dat de lamp uit stond. Dus ik wil even kijken wat er aan de hand is, springt de lamp ineens aan... Terwijl de schakelaar van 21.00 tot 9.00 staat en ook volgens de schakelaar was het de juiste tijd.. Dus vind het vreemd.

 

 

Had 1 clipfan net boven de plantjes gezet, nu zie ik wel bii veel bladeren dat deze naar beneden gekruld zijn en sommige hebben verbrandde puntjes. Bij een enkeling lijkt het omhoog gekruld.

Tensio staat op 45mbar.

 

De onderste clipfan heb ik nu uitgezet. Ben benieuwd of de lamp nu wel met de juiste tijden aan en uit gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensio staat op 45mBar? :huh:

Vreemd; bij mij gaat de Tensio met stappen van 10mBar, dus óf 40 óf 50.

Weet je zeker dat je de Tensio op mBar hebt staan en niet op kPa? Wat dan staan ze veel te droog (=450mBar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat echt wat gruwelijk verkeerd. Vind ze vanaf de 25e er weinig op vooruit gegaan.

 

Ik ben bang dat dit niet goedkomt daar ze ook al op 12u staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn wel de nieuw uitgekomen tensios, misschien dat deze wel preciezer kunnen laten zien. Gaat het echt zo fout ja?

Klopt dat sommige echt achter blijven, maar sommige groeien ook wel weer elke dag. Spint lijkt ook bijna helemaal verdwenen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is het pijnlijk om te constateren dat het de verkeerde kant op gaat.. :(

 

Mogelijk vind het nog enig succes.

 

Gegroet. Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen jullie het probleem concreter uitleggen en wat ik ertegen kan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overnieuw beginnen ben ik bang, dit is dweilen met de kraan open. De stekken zijn ziek en daar kun jij niks aan doen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem gister op 1000w gezet.

 

Ik ga het nog een aantal daagjes proberen, als dan iedereen nog steeds zegt dat ze eruit moeten doe ik dat. Ik dacht dat het redelijk ging.

 

Zal wel geen kilo halen, maar 4-500gr ben ik al tevreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de lamp al op 12/12 hebt zal et niks meer worden is mijn mening. het is zonde maar soms heb je zulke klote dingen. ik heb laatst ook in de 4e week bloei dat me afzuiger het niet meer deed, volgende dag dacht ik wat is het heet :thumbsdown: ben toen gelijk overnieuw begonnen en zit nu alweer bijna in week 3 :dribble:

 

succes verder

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je tensio's het niet doen doe je het toch gewoon zonder, pleur gewoon 1 liter per pot erin

 

laat nog is wat foto's zien, zo erg kan het toch niet zijn ;)

 

positief blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

til eens een paar potten op en kijk of de wortels al uit de gaten onder in de potten komen.

 

zo niet dan zou ik ze er uit trekken en wat fem zaad bestellen.

 

Ben ook bang dat de stekken gewoon te verneukt zijn om nog verder tijd aan te besteden.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je aanraden de volgende keer feminized seeds te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe foto's:

 

ze lijken wat bijgetrokken en een stuk gegroeid. misschien herstellen ze toch??

 

gallery_40402_16975_193603.jpg

 

gallery_40402_16975_2844.jpg

 

gallery_40402_16975_68128.jpg

 

gallery_40402_16975_135629.jpg

 

gallery_40402_16975_145264.jpg

 

gallery_40402_16975_96052.jpg

 

gallery_40402_16975_42131.jpg

 

gallery_40402_16975_202191.jpg

 

ondanks dat de tensio een laag getal aangaf toch water met wat voeding gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er sowieso beter uit dan mijn stekken eruit zagen en dat ze groeien is een goed teken. Toch vind ik persoonlijk beginnen met spint te riskant, want je moet nog even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er al beter uit, spint is kut idd.. beter voorkomen dan genezen.

Ook een foto met flitser zonder hps zou fijn zijn, ik kan nu niet goed beoordelen welke kleur de bladeren hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...