Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

30x amnees kiloknaller 1000W

Recommended Posts

Spint is bijna standaard tegenwoordig. Het kan echt nog veel erger heb ik laatst mogen ervaren. Behalve spint kreeg ik er nog bij:

 

meeldauw, trips, stekjes zonder wortel, 100x gerehergebruikte pluggen, rottend bladafval onderin de tray, bizarre lange takjes met nauwelijks blad, bloeiverschijnselen, paarse stengels en vast nog meer ellende wat ik nu vergeet.

 

Helaas geen muntjes om nieuwe te halen. Gelukkig wel ervaring met stekjes en planten en met een beetje geduld en de juiste aanpak komt zo'n 75% er wel weer bovenop.

 

Als ik de stekkenboer nog niet ken, bestel ik liefst 20% extra en altijd voorgroeien in kleine p7 of p9 potjes. Na de eventuele uitvallers kun je dan de beste sorteren en die in je potten, kratten, bak of wat dan ook zetten. De kleintjes gaan gewoon met meer per m2. De grootsten met minder en aan de zijkanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil het volgende bestellen:

 

entonem: tegen de varenrouwmug

tetrix 1000stuks: tegen spint

swirski mite plus: tegen trips

 

heb ik hier voldoende roofmijten, 1000stuks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hoef ik niet meer in te spuiten neem ik aan?

 

 

 

oke heb bovenstaande besteld. krijg het waarschijnlijk woensdag of donderdag binnen. tot die tijd nog spuiten met neemolie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten al op pagina 7 en het moet nog van start gaan.

 

Schei toch is uit met dat constante gevraag naar de bekende weg.

 

Lees gewoon eens wat op die middeltjes staat. Je gaat toch niet dagelijks spuiten.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor het is al van start gegaan, helaas niet zoals ik het wou ;)

 

vind je het gek dat ik het vraag, krijg 9 reacties met 9 verschillende meningen. ben uiteraard blij met die meningen, maar als ik het goed wil doen dan vraag ik dat liever een keer extra tot ik het goed begrijp.

ik neem aan dat op de gebruiksaanwijzing van neemolie niet staat wanneer en hoevaak je het moet spuiten op onze plantjes en/of het tegelijk te gebruiken is met bovenstaande diertjes (tetrix, swirskimite plus en entonem). vandaar dat ik het hier navraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft city in een vorig bericht al prima uitgelegd hoe en wat en tevens verwezen naar zijn topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad was ook erg handig, maar daar haal ik uit dat neemolie preventie wordt gebruikt en dan 2-3 weken later roofmijt uitzetten.

 

Mijn vraag is of het slim is om nu in te spuiten met neemolie en morgen of overmorgen de roofmijten uit te zetten. Dit omdat ik me afvraag of de roofmijten wel de spint gaan eten als ze onder de neemolie zitten...

 

Mijn situatie is dus net iets anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Entocare levert de producten van Koppert aan particulieren. Roofmijt is tegen spint, roofwants tegen spint en trips. Roofmijt werkt beter tegen spint dan roofwants maar zoals gezegd pakt roofwants ook trips aan en dat heb jij nodig. Je moet dan wel stoppen met middeltjes spuite. Liefst nog even de planten goed schoonspuiten met je gifspuit zonder gif om achterblijvend gif van je planten te halen.

 

Zucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem olie/tonic is geen gif

 

ik zou nu niet meer spuiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ik. Maar hij heeft twee dagen geleden nog met rotzooi gespoten.

 

Dus doe rustig en wacht op die beesten.

 

Neemolie is trouwens helemaal niet zo goed tegen spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even een kijkje genomen, het lijkt alsof de spint is afgenomen, in ieder geval niet toegenomen. Had gister luchtbevochtiger op Max. Met de lamp en afzuiger uit. RH 99% alles was vochtig de hele dag, denk dat dat ook erg goed heeft geholpen icm het spuiten.

Morgen 11.00 kan ik de roofmijten ophalen en zet ik ze gelijk uit.

 

Zal vanavond als de lampen aangaan even een foto maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een luchtvochtigheid boven de 70% is niet echt goed voor je filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter je filter kapot dan je planten :innocent:

 

Wat ik overigens niet weet is of die roofwants die roofmijt nu niet opvreet. Wat Murdoch zegt is ook waar, Apollo kan in combinatie gespoten worden maar ik verwacht dat de hoeveelheid natuurlijke vijanden die jij er nu in gooit niks meer van die spint heel laat :D

 

Ps. Ik heb laatst ook varenrouwmug en spint meegekregen. Varenrouwmug is onder controle, spint nog niet. Normaal zet ik om de 3/4 weken roofmijt uit. Nu doe ik dat iedere 2 weken met dubbele porties tot ik zie dat het onder controle is. Luchtvochtigheid ook zo hoog mogelijk, dat is namelijk ook voordelig voor de roofmijt. Ook de nematoden moeten een vochtige bodem hebben dus zorg er voor dat die niet uitdroogt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wat jij zei werd ook aangeraden door entocare, dus dat moet wel goedkomen denk ik.

 

moet ik nu nadat ik morgen de roofmijt heb uitgezet, 2 weken later nog een keer uitzetten?

 

luchtvochtigheid heb ik nu rond de 70-75%, bevochtiger een standje lager gezet en de afzuiger weer aan.

denk dat dit wel een goede percentage is om ze uit te zetten.

 

tensio liet paar uur terug nog steeds rond de 30-35 zien, is dit normaal?

moet ik voor die nematoden de bodem nog extra bevochtigen of is het goed zo? miss een beetje de top laag met een 2 glazen water per pot?

 

clipfans stonden tot nu toe uit. deze zijn beide bovenaan in de hoek van de tent. beide in een andere hoek.

zal ik ze aanzetten of nog wachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Entocare?

 

ik zie 500 beestjes voor 20 euro...

 

Ik betaal 60 euro voor 100 zakjes met in totaal 100 000 beestjes tegen spint....

 

Pure oplichterij dus.

 

wat predator zegt zakjes halen, werkte bij mij ook zeer goed. Als je nu overnieuw begint en met zaad start ben je zo al weer een maand verder. Stekken zijn misschien niet super maar heb slechter gezien/ mee gewerkt.

 

Mvg Sjaak

 

 

Jij snapt het....

 

en dan niet via een stelletje oplichters maar voor eerlijke prijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

horticoop

 

koppert spical plus :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je dan wel zo'n winkel in de buurt hebben.

 

En Entocare is een stuk goedkoper dan andere webshops en ook GS hier in de buurt. Daarbij weet je dan tenminste zeker dat je een goede stam hebt. Veel gesloten kweekruimtes komen namelijk onder 65% waarbij een normale roofmijt stam sterft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van 600W naar 660W gegaan, ga dit iedere dag verhogen tot 1150W

luchtbevochtiger laagste stand gezet, verwacht dat het zo rond de RH 60-70% blijft.

heb 1 clipfan aangezet.

 

stekjes zijn iets gegroeid, maar niet veel.

ik zag op 2 bladeren dat het helemaal geel en naar elkaar toe gekrompen was, dus eerst een stuk blad dan een stukje geel blad dat heel dun is en dan weer normaal groen blad wat wijder loopt. heb daar geen foto van, kan dat morgen wel maken.

heeft dit te maken met de spint? vreet echt de bladeren op dan :/

 

 

hier wat foto's om de grootte te kunnen zien:

 

op deze foto zie je links onderin, net boven de pot die je niet ziet een blad waarbij er dus een stuk blad is weggevreten. dit heb ik bij nog een ander stekje ook en daar is het helemaal geel..

gallery_40402_16975_1509595.jpg

 

gallery_40402_16975_983419.jpg

 

gallery_40402_16975_438568.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koppert spical plus is speciaal voor droge warme ruimtes, daarom werkt het zo goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die wou ik in eerste instantie halen, maar of het kon alleen als bedrijf of ik moest zo ver rijden.. vandaar dat ik voor entocare ben gegaan (is niet ver rijden), maar je hebt gelijk met die van koppert krijg je er veel meer voor een betere prijs.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister omgezet naar 12/12

verder geen water, voeding of iets gegeven. heb ook de roofmijten uitgezet. lv wou ik hoog houden en had daarom dus de luchtbevochtiger op max. gezet maar hierdoor was de rh 99%….. dus hoop niet dat de roofmijten hierdoor zijn doodgegaan, want kon vandaag amper roofmijten spotten. ik heb er 1 gezien en die liep toevallig even langs op een stekje..

 

spint lijkt op sommige bladeren (bijna) weg te zijn, maar op sommige zie je duidelijk nog gele puntjes.

een aantal stekjes zijn flink gegroeid en een aantal zijn wat klein gebleven, maar heb toch omgeschakeld naar 12/12 omdat ik geen hoogte problemen wil.

 

luchtbevochtiger heb ik uit de tent gehaald, RH blijft dan rond de 60-65 en de temp mooi rond de 26-27. de lamp heb ik gister naar 660W geschakeld en vandaag naar 750. deze nacht zal de tweede dag worden op 750W. zal ik dit dagelijks verhogen tot 1150?

 

hier wat foto's (zijn willekeurig gemaakt), kijken of jullie iets opvalt:

 

gallery_40402_16975_121961.jpg

 

gallery_40402_16975_181392.jpg

 

gallery_40402_16975_191731.jpg

 

gallery_40402_16975_191446.jpg

 

gallery_40402_16975_226040.jpg

 

gallery_40402_16975_20533.jpg

 

gallery_40402_16975_2124.jpg

 

gallery_40402_16975_21874.jpg

 

gallery_40402_16975_244149.jpg

 

gallery_40402_16975_46710.jpg

 

gallery_40402_16975_256885.jpg

 

gallery_40402_16975_93793.jpg

 

gallery_40402_16975_235805.jpg

 

gallery_40402_16975_30727.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedzo!

 

Wacht nog even met naar 1000w gaan, paar dagen dan kunnen die beestjes even acclimatiseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks,

 

kan ik nu sprayen met puk extreme spray?

 

Heb trouwens nog steeds geen water gegeven, Gister was m'n tensio rond de 40. Ben benieuwd of de aarde droger gaat zijn omdat ik de bevochtiger ertussen uit heb gehaald. die deed toch wel zo een 6 liter per dag verdampen..

 

Moet ook de entonem nog gebruiken maar wil m'n grond eerst wat droger laten worden zodat het ff goed kan wortelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...