Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

30x amnees kiloknaller 1000W

Recommended Posts

Het is onkruid, het zal zich er best doorheen trekken. Maar achteraf zal het de vraag zijn, had ik niet beter opnieuw kunnen beginnen.

Koos er de eerste keer ook voor om de ronde af te kappen, tweede keer zat ik 'm ook uit (en nog steeds de twijfel of dat nou slim is geweest)

Zit gewoon een achterstand in, zeker omdat ze al op 12/12 staan.

 

Keuzes, keuzes.

 

Hoe dan ook, succes! :) Over de spint kan ik niets nuttigs zeggen, daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee.

Edited by Botsautobob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaadjes zien er goed uit van kleur, lijkt spintloos te zijn. Als je het vergelijkt met eerst.. Haha

Lampen staan inderdaad op 12/12

 

Ze hadden gewoon een moeizame start, maar meeste stekken zijn wel echt flink gegroeid. 1 of 2 zijn wat kleiner.

 

Hoeveel zou het schelen als ik nieuwe stekken zou halen, want hoeveel groter zouden ze zijn voor plantjes die 4 dagen groei hebben gehad en 6 dagen op 12/12

 

Ik vraag me alleen echt af of die tensios het wel doen. Hoeveel dagen duurt het meestal in 11L potten om van 40mbar naar 120-150mbar te gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook het idee dat ik de verkeerde potgrond heb meegekregen, misschien heeft het daarmee te maken.

 

De tweede keer dat ik bij puk kwam vroeg ik al van, waarom ik de zilvere pakket heb gekregen en niet hun potgrond uit de gouden verpakking. Toen zei die al van oh wat raar dat je die hebt meegekregen, maar die is ook wel goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey commando ik dacht al dat ik je naam ergens van herkende.

jij had mij gevraagd over mijn earoflow, zo te zien ben je toch voor aarde gegaan.

springt je lamp nog zomaar uit? Want dat wil je niet hebben

Succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey jaa klopt!

Heb toch maar voor aarde gekozen om het te leren, aero komt straks wel.

 

Mijn lamp had ik laatst dat die om 3 uur snachts ineens uit stond, toen deed ik de tent open en sprong die aan? Dat vond ik wel vreemd, maar verder niks raars mee gebeurd.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

chek je tijdschakelaar maar even, stel je voor dat de lamp elke dag even aan gaat als hij uit hoort te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat goed ingesteld, stekker zat er niet helemaal in toen, denk dat het daaraan lag

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij puk zit het vanaf nu in witte zakken...

staat wat anoniemer dan die glanszakken van hier voor, stond wel mooi een volle trailer van dat spul... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte zakken hadden ze ook, maar heb toch echt grijze meegekregen

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap ik, anders had hij ook niet gezegd dat het OOK goed was maar dat het het zelfde is maar in een andere zak..

 

maar ieder geval het zit dus voortaan in een witte zak :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen staan sinds gister op 1150w

 

Grond blijft te nat, deze zou sneller droog moeten worden denk ik zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voelen je potten ook nog zwaar aan of ga je alleen uit van de Tensio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee m'n potten voelen ook echt zwaarder aan, verzadigd met water. Als ik het vergelijk met andere kweekverslagen, daar lijkt de tensio op te lopen met stappen van 10-20-30mbar en soms meer per dag. Bij Mij is dat niet het geval, ondanks dat ik 1 tensio heb gereset precies volgens het boekje.

 

Misschien heb ik in het begin teveel aangedrukt dat het water niet makkelijk door het grond heen stroomt.

 

Zal ik anders wormen toevoegen, 1 worm per pot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kun je ze beter gewoon even met rust laten.

Ik zie dat je ze gisteren, ondanks de lage tensio stand, toch water met voeding hebt gegeven. Hoeveel heb je ze per pot gedaan?

Je moet ze wel de kans geven om wortels te ontwikkelen en voeding hoef je ze nu nog niet te geven.

Aankomende dagen geen water geven (alleen de toplaag vochtig houden door deze een beetje nat te sproeien, als deze droog wordt).

Laat de tensio's maar oplopen tot 150 - 200.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

 

Heb met de sproeikop water gegeven dus ik weet niet hoeveel ik heb gegeven, doe dit een beetje op gevoel. Zal ze nu met rust laten inderdaad.

Voeding heb ik gegeven wat op mijn voedingsschema staat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, maar je planten lopen zelf niet op schema, dus leg dat schema nog maar even aan de kant. ;)

Komen er al wel worteltjes onder uit de pot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortels komen er al onder uit jaa, net even gekeken. Heb per ongeluk 3 van de bovenste bladeren der afgescheurd toen ik hem wou tillen. Blaadjes bleven plakken aan een gele plakstrip toen ik naar de wortels ging kijken.. Schade beperkt, maar domme fout :/

 

Stekken groeien wel hoor!

Zal als ik kan wat foto's uploaden

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de foto's:

 

gallery_40402_16975_49019.jpg

 

gallery_40402_16975_83581.jpg

 

gallery_40402_16975_64275.jpg

 

gallery_40402_16975_188073.jpg

 

gallery_40402_16975_120999.jpg

 

gallery_40402_16975_29785.jpg

 

gallery_40402_16975_113401.jpg

 

gallery_40402_16975_210226.jpg

 

gallery_40402_16975_235699.jpg

 

hier zie je dat die bovenste bladeren (3 stuks) beschadigd zijn omdat ze tegen het plakstrip geplakt bleven..

gallery_40402_16975_259547.jpg

 

gallery_40402_16975_194235.jpg

 

gallery_40402_16975_136536.jpg

 

gallery_40402_16975_185096.jpg

 

wat input zou fijn zijn!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen de hoogste pletten net onder de bovenste internode.

 

Verders gaat het wel prima.

 

Lamp op 1150 en knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat ik ook al aan te denken, goed idee!

 

Voor het overzicht:

Aan groei 18/6 hebben ze gehad: 4 dagen

Waarvan de eerste 3 dagen op 600W

1 dag op 660W

Aan bloei 12/12 hebben ze gehad: 7 dagen

Waarvan de eerste 3 dagen op 750W

2 dagen op 1000W

2 dagen op 1150W

 

Klimaat is helaas niet optimaal.

Temp. Was gister tussen de 18 graden minimum en 30 graden max.

LV is wel mooi

 

Heb trouwens een 1000m3 afzuiger, de temp heb ik op 27 graden staan, maar blijkbaar is deze afzuiger dus niet voldoende, ondanks dat het nog niet echt heel erg warm is buiten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is duidelijk te zien dat ze het moeilijk hebben gehad, sommige zijn sterker en staan er nu beter bij. Gewoon doorgaan want je zult nog wel meer foutjes maken dit rondje dus een perfecte ronde zul je niet draaien. Allemaal leergeld. Gelukkig heb je maar een klein tentje. Ga er maar vanuit dat je zomaar een jaar draait voordat je scores draait om over naar huis te schrijven. Gelukkig versnelt dit forum je leerproces wel.

 

Probeer volgende keer even wat statistieken met je foto's te posten waar je tenminste vertelt welke dag je zit, temperatuur, luchtvochtigheid, hoe veel ze drinken, hoe veel voeding en hoe hoog ze zijn!

 

Als je met je temperatuur zit moet je proberen koudere lucht inlaat te krijgen. Dus of van buiten of een koude andere kamer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai ook met een 1000 m3 afzuiger en 2x600 w, temps hier zijn Max 30 en min 22, kunst is net zoals cityboxer zegt, koude lucht aan zien te blazen actief of passief, zelf een 500m3 inblazer, deze trekt de lucht van achterkant huis (staat geen zon). Misschien de afzuiger op 24/25 graden zetten, dan begint ie eerder met aanslaan en houd ie het iets beter bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tips weer, bedankt.

 

Mijn inblaas kan ik helaas niet anders maken, deze komt uit dezelfde ruimte en wijst naar de verwarming.. Niet optimaal, maar kan nu helaas niet anders.

 

Hoe kan ik meten hoeveel liter water ik geef?

Ik geef water met de sproeikop, als ik straks ook van onder water wil geven, zou ik dit dan eerst in een grote maatbeker moeten doen en vervolgens pas in de tent?

 

Zie soms staan ja 30 liter water gegeven, maar weet niet hoe ik dit zou moeten zien als in mijn voedingsvat nergens is aangegeven hoeveel liter eruit is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmertje pakken, die is 10 of 12 L. Die gooi je in je vat en dan zet je daar een streepje met een benzine stift.

 

Of een Gardena Watermeter kopen.

 

Probeer nu ook zo nu en dan van onderen water te geven zodat de wortels goed naar beneden groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zelf de Liter maten in/op je voedingsvat schrijven/krassen, je pakt een 10L emmer deze vul je tot precies 10L, kap je in het voedingsvat dan markeer je de rand van het water af met 10L, herhaal dit indien nodig, 20L 30L ect.

 

Of, je pakt een grote maatbeker en je geeft aan je maatbeker water alsof het je plant is, dan time je de seconden die het duurt om bijv een halve liter of liter te krijgen stel een halve liter is 3 seconden, dan weet je ongeveer dat een liter je 6 seconden gaat duren en 3 liter 18 seconden ect, en zo krijg je dat steeds beter onder de knie, op een gegeven moment tel je niet eens meer :P. kan allebij, ikzelf prefereer een speciekuip met daarin het aantal Liters erop.

 

Edit: Je kan ook als je water gaat geven dan pas je vat aanmaken, als ik mijn planten 2L per stuk water wil geven, dan maak ik in jouw geval 30 planten x 2L water = 60 L voedings water.

 

Van onderen watergeven gaat imo het makkelijkst als je een een stuk vijverzeil in je tent hebt liggen vastgemaakt in de hoeken van je tent met een verhoging natuurlijk, hierin kap je simpelweg al het water in, planten zuigen het zelf op, wel zorgen dat de vloer waterpas ligt, anders krijgt de ene plant veel meer water als de rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...