Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

30x amnees kiloknaller 1000W

Recommended Posts

Heey kijk dat is nou handig cityboxer!

Denk dat ik voor de Gardena meter ga

 

@brabogrower,

Jaa inderdaad daar dacht ik ook aan, maar wist niet of er misschien een ander trucje voor was.

 

Edit: jaa inderdaad zo kan ik van onder water geven, maar dan moet ik wel eerst weten hoeveel water ik per plant nodig heb. Dit kan ik het beste testen dmv van bovenaf watergeven neem ik aan toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 9 12/12

 

ze groeien lekker door, tensio staat bij de grootste plant op 155mbar en bij de kleinste rond de 60mbar en deze voelt ook zwaarder aan.

mag van mij nog iets droger staan dan wil ik morgen even 4 liter van onder water geven, 2 uur later even voelen en kijken op de tensio hoeveel deze is gestegen. aan de hand hiervan kan ik bepalen hoeveel ze ongeveer nodig hebben.

 

vandaag bij intratuin een gardena watermeter gekocht voor 22,95.

 

temperatuur mooi tussen 18,5 graden en 29

lv tussen 35-60%

 

op 1-2 planten kan ik op de onderste blaadjes nog spint zien (of de schade ervan nog?). zitten nog kleine stipjes, kan ik hiertegen spuiten of?

blijkbaar hebben de roofmijten deze niet op kunnen eten.. de rest van de planten zien er spintloos uit.

 

gallery_40402_16975_222938.jpg

 

gallery_40402_16975_5991.jpg

 

gallery_40402_16975_258691.jpg

 

gallery_40402_16975_262844.jpg

 

 

gallery_40402_16975_177529.jpg

 

gallery_40402_16975_231911.jpg

 

op de onderste bladeren lijkt wat spint te zitten (op foto niet goed te zien, maar ook zie je dat er gewoon een deel van het blad weg is. weet nou niet meer of dit al zo was..

gallery_40402_16975_252895.jpg

 

gallery_40402_16975_197320.jpg

 

gallery_40402_16975_48046.jpg

 

 

gallery_40402_16975_131058.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit eraan te denken om bamboestokken in elk pot te steken of een netje te kopen. Wat zou ik het beste kunnen doen en wanneer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bamboe stokken wilt gebruiken zou ik daar niet te lang mee wachten, als je ze in de potten steekt heb je de kans dat je de wortels beschadigd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de wortels komen er al aan de onderkant uit, plantjes zijn al best groot geworden. ben ik niet al te laat dan? wil geen wortels gaan beschadigen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon aan de zijkant steken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 stokkies per pot en die onderling verbinden met een wat kortere bamboo.

 

Met tyreps zo gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik eerst zeggen dat ze mooi zijn bij gekomen. Eventjes een paar dingen weer:

  • Probeer de lange planten aan de buitenkant langs de randen te zetten. Zo heb je minder wandverlies en komen je korte planten onder de lamp waardoor je minder hitteproblemen krijgt.
  • Door van onderen water te geven krijgen alle planten wat ze nodig hebben. Zoals je zelf al zegt groeien de wortels er al onder uit dus dat komt wel goed. Gooi er gewoon een laagje van 5-10cm water op de bodem. Wacht vervolgens tot je tensio oploopt tot 100mbar en gooi het weer vol. Je kunt op die manier wel bekijken hoe vaak en hhoe veel water je moet geven.
  • Ik zou gaan voor bamboe ivm plantensteuntjes. Daar kun je de planten mee overheind houden en ook een beetje sturen. Je hebt ze van 30 of 40cm grootte. Misschien is die van 40cm wel groot genoeg voor 4 planten bij jou, moet je even kijken hoe breed je potten zijn.

Voorbeeld:

Dag_12_bloei_4.jpg

 

Ik gebruik ze ook om doorheen te 'vlechten' omdat ik weinig planten per m2 heb. Maar ik denk dat jij dat niet nodig hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de grote planten aan de de buitenzijden geplaatst city, kleintjes in het midden.

 

12 liter van onder gegeven, hadden ze binnen een half uur allemaal opgenomen. Tensio rond de 30. Deze laat ik stijgen tot 120-150 weer en dan geef ik water met wat voeding.

 

Maandag maar even wat bamboe halen of misschien toch een net als ik het kan vinden, wil geen wortels beschadigen. De volgende Keer kan ik dan bamboestokken gebruiken.

 

Zou ik bij 3 plantjes waar op de onderste bladeren nog een beetje spint lijkt te zitten kunnen spuiten?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat ze nog zo goed zijn aangeslagen na je wat moeizame begin. Ik zou de planten met neem olie behandelen een paar keer, zowel in het gietwater als het sproeiwater.

 

Je kan deze nemen. En hier staat een recept.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon nog een portie roofmijt er bij in gooien. Dat moet je nu gewoon herhalen om de 3 weken.

 

Het beschadigde blad blijft overigens zo. Het nieuwe blad moet zonder beschadiging zijn...

 

Probeer je tensio niet hoger te laten komen dan 120mbar als het kan.

 

Persoonlijk geef ik boven de 100mbar water. Soms komt het zo uit dat dat 100mbar is, soms 120mbar. Maar ik probeer 100mbar aan te houden als max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

lees met belangstelling mee, altijd leuk dit soort start upjes te volgen, ik zou ze in deze staat een lekker bugs a way douche geven, worden ze mooi groen van en glimmen daarna ook nog van plezier, en dan daarna roofmijt los laten :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat de beschadiging ook werd hersteld.. Zal wel ff wat neemolie spuiten en binnenkort wat roofmijten bestellen

 

Jaa de planten zijn goed bijgetrokken gelukkig, ben benieuwd hoeveel ze nog gaan groeien.

Ik gaf nog geen water omdat bij de ene tensio hij 50mbar(kleine plant) aangaf en bij de ander 155mbar(grote plAnt). Heb toen nog maar even gewacht met watergeven. Best groot verschil Tussen die 2 tensios.

 

Leuk dat je meeleest snuffeltje, bedankt voor je advies ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi komando,

Ze gaan lekker zo. :tu

Hopelijk kom je helemaal van de spint af, al schijnt dat nogal lastig te zijn.

 

...

12 liter van onder gegeven, hadden ze binnen een half uur allemaal opgenomen.

...

Ik vraag me af hoe jij van onder water geeft, want je hebt je potten niet in een bak o.i.d. staan.

Je gooit toch geen water onder in je tent he? :huh:

Doe je dit wel, dan roesten je tentstokken binnen no time weg hoor en ik kan me ook niet voorstellen dat je tentvloer 100% waterdicht is.

 

Groeten Beaker

 

Edit: ik zie dat je de Mammoth Elite 150Q hebt. Deze heeft aluminium stokken met een RVS kliksysteem, dus dat roesten zal niet van toepassing zijn, maar waarom hebt je de binnenbodem niet geplaatst? Zit dat er niet bij, bij deze tent?

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn zeker bij getrokken hopen dat die buggers weg blijven nu.

 

Ik zelf zal wel de rotte/afgevallen bladeren uit de potten halen.

Schimmel +luchtcirculatie maar dan ik ben nog wel een perfectionist met dit (Komt door het maken van de foto`s).

 

Doe alles in stappen in het begin ik weet niet wat je allemaal tegen spint erin wilde gooien maar je moet ook kunnen weten als er wat mis gaat waardoor en als je 2 a 3 dingen tegelijk doet word dat moeilijker.

 

De tesio moet je zien als hulp middelen maar je er niet blind op staren (Potten optillen/wegen en dat ook onthouden).

 

Succes.

 

Kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beaker

Hey!

Het is inderdaad de 150q, deze heeft een 100% waterdichte bodem en de buizen zijn idd van aluminium. Dit was de eerste keer van onder en het is goed gegaan. Bij puk werd dit ook zo geadviseerd, bij goedkopere tenten moest je wel een binnenbak kopen.

 

@kuro,

Hoi!

Die oude bladeren zaten de roofmijten op en die heb ik toevallig gister weggehaald.

Heb net toch Geen neemolie gespoten omdat ik geen middeltje heb om het mee te mixen in water. Neemolie ga ik de volgende kweek preventief de stekjes in dopen.

Ik heb 3 liter puk extreme spray aangemaakt en alle plantjes en de bovenlaag van het potgrond goed ingespoten.

Potten voelen goed verzadigd aan.

Tensios laat ik oplopen tot 100-120 voor ik weer water ga geven. De volgende keer voeg ik wat voeding toe aan het water

 

Groet,

Komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spint die je nog ziet, je zou eigenlijk even moeten kijken of die nog leven, ik prik ze met een vinger van een blad en kijk of ze bewegen, kunnen nml ook dood zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip, zal even kijken als de lampen weer aan zijn. Wil ook een vergrootglas gaan halen. Hiermee kan ik het net nog beter zien en zo kan ik straks ook beter bepalen wanneer ik het beste kan oogsten.

 

Wat voor sterkte wordt aangeraden, Zoom 30x ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt van die mini microscopen die tot 100x vergroten, kost geen drol op dealextreme.com hiermee kun je de trichomen goed zien. Sterke loep is wel makkelijk voor de beestjes hoe sterker hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef de volgende keer eens 25 liter in de waterbak en kijk wat ze daarmee doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb slecht nieuws voor je wat betreft de buizen, deze gaan na verloop van tijd toch oxideren, en zelfs roesten.

Bij de verbindingspunten.

Ik heb dat ondervonden toen ik laatst m`n Elite 240W demonteerde, ik kon hem gelijk weggooien, terwijl ik een extra vijverfoliebodem in de tent had, maar door sproeien toch natte buizen en dus roest.

Ik zou ze of goed invetten onderen die verbindingspunten dat is het enige wat ze in goede conditie zal houden en voor de zekerheid een vijverfolietje leggen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: first time for everything

 

je tent vol gooien met water zonder dat de bijgeleverde bodem erin ligt

 

zo kan je straks elke ronde een nieuwe tent kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, de tent heeft een geïntegreerde vijverfolie bodem en dus geen los meegeleverde, alleen liggen je tentbuizen dus in die bak, vandaar dus beter een vijverfolie erin leggen..........en invetten die verbindingspunten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip Krasi. Zo deed ik dat ook, zelfs bij die intense tent. Zo blijft de boel ook schoon. Achter buizen blijft toch vuil zitten etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...