Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

City je moet er niet zo op in ga joh, dat lokt dit soort reacties uit.

 

Het enige wat ik in dit topic heb gepost dat je met wel heel veel winden mee waait, en dat vindt ik vaag en onzeker over komen. En dat terwijl je vorige ronde prima was, dan denk ik jonge ga van je zelf uit en niet van wijsneuzen hier op een forum. Ook snap ik niet dat je na zo'n ronde overstapt op een andere strain en voeding maar dat is persoonlijk. Is dat nu zo'n grote belediging? Is gewoon een mening hoor.

 

En ik denk persoonlijk wel dat je minimaal richting de 1 op 1 gaat, zou gek zijn van niet.

 

In de zomer kun je mij uitlachen want ga dan aan de opti en co2 is de planning en open denk ik wel een topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nat wegen had ik kunnen doen inderdaad. Niet aan gedacht.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je de ''wijsneuzen'' negeren, er zijn nou eenmaal mensen die het beter weten waarom zou je daar geen gebruik van maken.

 

en als niemand ooit eens iets nieuws probeert zouden we nu niet allemaal aan de opti en rfx of bio zijn, maar allemaal nog minerale troep in een pot met aarde gooien.

ik doe juist me petje af voor zijn ''nederige'' vragende en lerende houding, in mijn ogen komt hij er wel als hij zo door gaat !

 

als je het mij vraagt een ronde vol met leer momenten en een mooi resultaat.

op naar de volgende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.0: AMEN! Ik denk er precies zo over.

 

 

 

 

Werkt dat ARTS granulaat preventief of curatief? Ik wil er natuurlijk zo snel mogelijk vanaf. Lijkt me niet heel goed voor de nieuwe jonge stekken. Kan iemand iets zeggen over hoe ernstig dit is? Is dit net zoiets als dat TMV of is het ernstiger?

 

Die nematoden (Steinernema) had ik inderdaad ook op de korrel. Maar dan van Entocare. Dat is een 'normaal' bedrijf waar ik wel met bankbetaling durf te betalen aangezien het niet opgericht is voor cannabis-handel. Kopperts, wereldmarktleider in natuurlijke bestrijding is hun leverancier en daarbij ook nog veel goedkoper. 18EUR voor 100m2. Ze heten daar ENTONEM. Gebruiken meer mensen die nematoden?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je de ''wijsneuzen'' negeren, er zijn nou eenmaal mensen die het beter weten waarom zou je daar geen gebruik van maken.

 

en als niemand ooit eens iets nieuws probeert zouden we nu niet allemaal aan de opti en rfx of bio zijn, maar allemaal nog minerale troep in een pot met aarde gooien.

ik doe juist me petje af voor zijn ''nederige'' vragende en lerende houding, in mijn ogen komt hij er wel als hij zo door gaat !

 

als je het mij vraagt een ronde vol met leer momenten en een mooi resultaat.

op naar de volgende.

 

Als ik 1,2 gram de watt zou draaien zou ik echt nooit meer iets veranderen eerlijk gezegd.

 

Meningen in overweging nemen okey, maar als je alles maar gaat proberen schiet het ook niet echt op.

 

Maar goed wel genoeg over gezegd, ik gun City gewoon een prima oost hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou iedereen weer happy family, dus kom op met die laatste foto's City ik wil die flessenfoto wel effe checken :tu

Wat zijn we toch allemaal mooie mensen he? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varenrouwmug kan snel veel erger worden, als de planten in de laatste fase zitten, en je hebt last van varenrouwmug, en je zou er niks aan doen, starten je stekken moeizaam op, of niet. ze freten de wortels op. ik weet niet of het preventief werkt of curatief. Geef het bij de laatste beurt van je ronde mee, of zoals in jou geval, bij de start met nieuwe stek, ik neem aan dat die er al weer in staan of niet? en halverwege de ronde een keer.

 

Die gele plakkaarten voor ongedierte moet je ook tussen de planten leggen, je kijkt elke keer op die kaarten of je muggen ziet, je ziet het vanzelf als het een plaag word!!

 

Heb al verschillende dingen geprobeert, bovenstaande werkt gegarandeert, doe er je voordeel mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het op mapito en rfx gezien, meerdere malen, heb net ook weer wat granulaat aangeschaft. heel het vat zit dan vol met witte flippende mugjes.

 

mapito haast altijd, rfx haast nooit.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de ander kweekt al 15 jaar hydro en heeft het nog nooit gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je de ''wijsneuzen'' negeren, er zijn nou eenmaal mensen die het beter weten waarom zou je daar geen gebruik van maken.

 

en als niemand ooit eens iets nieuws probeert zouden we nu niet allemaal aan de opti en rfx of bio zijn, maar allemaal nog minerale troep in een pot met aarde gooien.

ik doe juist me petje af voor zijn ''nederige'' vragende en lerende houding, in mijn ogen komt hij er wel als hij zo door gaat !

 

als je het mij vraagt een ronde vol met leer momenten en een mooi resultaat.

op naar de volgende.

 

Als ik 1,2 gram de watt zou draaien zou ik echt nooit meer iets veranderen eerlijk gezegd.

 

Meningen in overweging nemen okey, maar als je alles maar gaat proberen schiet het ook niet echt op.

 

Maar goed wel genoeg over gezegd, ik gun City gewoon een prima oost hoor.

 

omdat de kwaliteit flink te kort schoot, verandering is niet altijd slecht.

weet zeker dat dit bio rondje heerlijk gaat smaken !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luister Citybox, voor een absolute noob als ik ziet je verslag er piekfijn uit. Aanvankelijk dacht ik dat je al een doorgewinterde kweker was toen ik begon met lezen. Nu zie ik dat je een intermediair bent waar ik veel van hoop te kunnen leren. Als ik binnen een paar kweekjes net zo bezig ben als jij prijs ik me gelukkig hoor. No worries! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten de hele GTST taferelen hier om, ik denk dat hoe meer elementen je in je kweeksysteem hanteert, hoe meer er aan het een, het ander of de combinatie van factoren kan liggen. Tuurlijk heb je te maken met gewenning aan het gebruik van al dan niet nieuwe apparatuur, maar als ik op het forum en in mijn eigen bescheiden praktijk zie dat er met een middenklasse setup of zelfs met halve crackshit die van ellende aan elkaar hangt resultaten worden behaald die niet onder doen voor de resultaten die tot stand zijn gekomen met pro klimaatsystemen, dat er vooral vanuit de basis moet worden blijven gewerkt. En die basis is het inzicht in de groei- en bloeieigenschappen van de plantgenetica en het anticiperen daarop binnen de marges van de gegeven klimaatologische omstandigheden, in plaats van met technische poeha, exacte cijfers en bijgehouden logs je afvragen waarom de planten niet reageren zoals ze volgens de boekjes zouden moeten.

 

Ik ben zelf overigens ook iemand die ergens graag een reden voor ziet en dat probeert te extrapoleren tot een logisch gegeven, maar ik moet wel meegaan met wat eerder gezegd is, namelijk dat iemand als Cityboxer wel snel meegaat met al dan niet eigen verzonnen theorieën, en dat dan ook meteen als een soort van feitelijkheid in andermans verslagen ventileert. Daarmee zet je dus niet alleen jezelf, maar ook meteen andere mensen op het verkeerde been, die het van jou aannemen omdat je door je doortastelijkheid en de goede kwaliteit van je kweekverslagen, in korte tijd toch een soort status van een autoriteit hebt weten te verwerven.

 

Dus met alle respect, want ik lees graag vanaf de zijlijn mee, maar easy does it.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat doen jullie tegen varenrouwmug?
3 cm metselzand! Gaan ze niet meer neuken en komen er niet meer uit. metselzand bevat geen zouten! Bio vriendelijk.gallery_22925_14805_60140.jpg Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph donner, plaats je dit ter preventie of als er sprake is van varenrouwmug?

is dit iets wat je altijd bovenop je (bijv. lightmix) gooit als je bijv. bio wil kweken?

 

gr,

k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet beter dan dat PH donner altijd metselzand gebruikt, vind het ook wel logisch klinken allemaal, varenrouwmug op aarde heb ik dan weer nooit gehad. maar het bied meer voordelen, je aarde blijft koeler, je aarde verdampt nagenoeg niet, dus LV kun je lager houden, daardoor dampen de planten weer meer.. etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je aarde blijft koeler, je aarde verdampt nagenoeg niet, dus LV kun je lager houden, daardoor dampen de planten weer meer.. etc.

In de winter heb je zoiezo minder beestjes en werk ik er niet mee omdat ik de lv van de verdampende aarde weer wil gebruiken. In de zomer daar in tegen bied het zoals amnees het al zegt vele voordelen en wil je de lv niet veel hoger hebben dan de omgeving. Beestjes kunnen hun eitjes niet kwijt en de eitjes die er in zitten komen er niet meer uit. Het werkt preventief en bij plaag killend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe zit het ermee als je de aarde wil hergebruiken en nieuwe schimmels etc wil toevoegen aan je aarde, haal je dat metselzand laagje er dan weer af?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat haalt ie er met een pincet uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooow gebruiken jullie een pincet? Ik zuig de korreltjes weg met een rietje :rofl

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er worden toch ook eitjes gelegd aan de onderkant van de pot. Dus in de aarde bij de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar die zie je toch niet als er zand op ligt? hij verdoezelt ze gewoon.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft metselzand ook zin als je kweekt met smart pots?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...