Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Toch ben ik gevleid dat Sack, Prettig en N00b mij zo belangrijk vinden dat ze ondanks een gebrek aan informatieve of motiverende bijdrage toch de hun best doen iets over mij te zeggen. Helemaal omdat jullie alles al weten en niets meer proberen en niet meer luisteren naar anderen. Want jullie weten alles al. Bedankt voor jullie bijdrage. @ Racker: Ik bedoelde dat mensen zoals Sack, Prettig en N00b met vrouwen zijn die zand in de vagina hebben. Vrouwen die zand in de vagina hebben gedragen zich emotioneel en irrationeel. Toch doen ze wel hun best en wilde ze in dat bericht dan ook graag bedanken. Door hen wordt het makkelijker de goede tips en adviezen te herkennen omdat het contrast tussen goede adviezen en de (slechte) adviezen van hen zo groot is. Vraagje aan dit dynamische trio. Mag ik ook in jullie jerk-circle? En nog een vraag aan jullie drie: waren jullie wel blij geweest als ik slechter gedraaid had? Waren jullie blijer geweest als ik jullie advies had opgevolgd en niet die van de ECHTE kwekerts? Want laten we wel wezen; 2 kweekverslagen terug draaide ik net 0,6gr/watt. Enige reden dat dat nu beter is komt omdat ik heb geluisterd naar de juiste mensen, en niet naar jullie. En daar hoefde ik niet 10jaar lid van dit forum voor te zijn en 10x een kweekje te hebben gedraaid. En dat alleen maar door te luisteren naar de juiste mensen, en dat zijn jullie 3en dus NIET. Als jullie geen bijdrage kunnen leveren aan dit topic. Zeg dan maar niks.

 

@ Sack. Sorry, je hebt gelijk. Ik doe precies wat iedereen zegt. Vorige rondje heb ik tegen een ieders afraden een EC van 3-4 gegeven aan amnees. Dit rondje heb ik ppm waardes van 1400 aangehouden, op afraden van iedereen. Ik ben met bio begonnen terwijl 'iedereen' zei dat ik hydro of aarde/mineraal moest blijven doen. Alleen doordat ik dat ijs op 1 pot heb gelegd ben ik door de mand gevallen natuurlijk. Shit had ik dat maar niet gedaan, nu weet iedereen dat ik een fraud ben :(

 

Dan nu wel een inhoudelijk antwoord op mensen met een inhoudelijke vraag:

 

@ Predator. Grote toppen met de hand, fluf met twee sladrogers op een tafeltje zoals ooit gemaakt door BBB (zoek maar eens op WF). Ging trouwens perfect met twee electrische Tumble's. Ik was een beetje sceptisch of twee machines wel meerwaarde zouden leveren omdat je ze ook moet vullen en legen (en bijknippen). Maar ik ben zeer tevreden!

 

@ Donner. Ook jij behoort tot een van wie ik zo nu en dan wel eens wat wil aannemen.. Dus ik heb de watergift verbeterd en denk dat dat ook heeft geholpen om de toppen aan te laten dikken aan het eind.

 

@ Pod.Ik heb zeker dingen geleerd. Dingen die beter moeten volgende keer:

  • Watergift: Ik ga zodra ze een beetje beginnen te zuipen zo nu en dan van onderen watergeven. Daarbij ga ik naar iedere grote pot een tuinslang leggen welke ik afsluit maar gaatjes in boor voor verbeterde waterverdeling. Ik kon namelijk niet bij de achterste potten. Gelukkig kon ik nog wel van onderen watergeven maar moest voor de bloeivoeing wel door 3m struikgewas heen klimmen. Dat heeft me wel een paar takken en toppen gekost. Ik post nog wel eens een foto in dit topic als ik dit gemaakt heb.
  • Co2: Ik ga niet weer zo hoog met de co2. Denk volgend rondje max 1000. Als dat allemaal goed gaat wil ik in een toekomst nog wel eens iets hoger proberen, maar voor nu heb ik geen meerwaarde gezien aan zo'n hoge co2 waarde en het brengt wel complicaties met zich mee (klimaat voornamelijk)
  • EC: Iets minder buffertabs per m2. Ik had nu 20 per m2. Volgend rondje max 12. Had in het begin toch het idee dat de planten te last hadden van een hoge bodem EC. Daarbij worden het nu tabs van 10gr zodat de verdeling beter is. Ik kwam in de wortelkluit ook nog hele buffertabs tegen, het oplossen gaat dus niet perfect.

Jansen, Casto, Spacefrog en Bosrand. Bedankt voor de complimenten. Einduitslag krijg je zeker nog. Het is moeilijk inschatten, maar als ik het vergelijk qua volle netten denk ik iets beter gedraaid te hebben als de vorige keer. Maar ik had nu ook minder umol/s/m dus dat is ook logisch. Denk ook dat de toppen nu zwaarder zijn, vorige keer. Maar als het minder is verbaast het me ook niks, dit is ten slotte de eerste keer op deze manier kweken. Daarbij ben ik een n00b.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl :rofl

 

 

Altijd leuk om te lezen die topics van jou ..... heel veel teksten waar je wat van ken leren :tu maar ook heel veel teksten die nog amusanter zijn als de donald duck, suske en wiske en zelfs de joop klepzeiker die vroeger op de laatste pagina van de revu te vinden was :rofl

 

 

City, veel succes met knippen straks en ik hoop dat je 1 op 3 draait :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Critical. Ja ik moet het een beetje leuk houden als anderen het proberen te verpesten. En ik hoop inderdaad ook op 1 op 3, thnx voor de positieve insteek :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 op 3 als in 1 gram/3 watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is wel vaker een waardevolle bijdrage gegeven zoals rustig aan met je co2, waarom zo hoog in je ec gaan. met welke ec gan je afbloeien, verdeling van je planten, info over hydro kweken ect. denk je dat dat met slecht bedoelde intenties word gezegd?

jij sukkelt liever door met allerlei problemen terwijl prettig probleemloos knallers draait. en dat noem je een figuur met een gebrek?

 

ik zie matig aangedikte, onrijpe, niet maximaal afgeharde toppen. ronde met fluffy toppen, rot ect. ( zoals polletje het zegt, product wat er niet mooi uitziet in het zakje) sorry meer kan ik er niet van maken kun je op je teentjes getrapt zijn dat ik je eind resultaat niet geloof maar daar lig ik niet wakker van

 

de enige die als een emotionele autist reageert ben jij zelf

 

laatste ronde van polletje vond ik ook om te huilen. wat ik wel een heel mooi JB verslag vind is die van 3.0

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Prettig. Klopt, ze stonden stil. Daarom draai ik over 1 op 1 deze ronde. En dat zonder Gen200 prettig! Zooooo typisch dit soort reacties :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: .... Als ik had gedaan wat jij zei had ik zeker 1 op 2 gedraaid hahahaha... Toch bedankt voor je inbreng prettig. Ik weet dat je alleen oog hebt voor je eigen verhaal, maar ik neem het je niet kwalijk.

 

 

Op mijn beurt zal ik ook proberen mijn kennis te delen met jullie! De exacte score horen jullie nog...

 

die 1op1 draaide ik al zonder dat mooie speelgoed.

 

en de weegschaal liegt niet.

 

En het bladerdek al helemaal niet.

 

Wacht met spannig af, op de eindscore.

 

Gr gestoord.

Edited by prettig gestoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 op 3 als in 1 gram/3 watt?

ik zou je pyjama alvast opsnorren man, 2,5gr/w sprookjes op komst :D :D :D

 

sorry meer kan ik er niet van maken kun je op je teentjes getrapt zijn dat ik je eind resultaat niet geloof maar daar lig ik niet wakker van
Denk dat city er ook nie echt van wakker ligt dat je het eindresultaat niet gelooft ;-) Edited by DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wijvengedoe........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wijvengedoe........

 

Wij houden. De spanning er in racker.

Anders word het ook zo een saai topic

En mooi om te zien, hoe city antwoord geeft.

 

Ha ha ha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sack, N00b & prettig; Jullie lijden ook nog aan het stockholm syndroom? Jullie zijn terug voor nog een verbaal pak slaag zie ik. Maar goed, ik ben niet zo van de vrouwen slaan, dus ik geef het goede voorbeeld. Op inhoudelijke vragen/opmerkingen wil ik wel ingaan. Dus laat ik het goede voorbeeld geven.

 

@ n00b. Klopt, je hebt vaak gezegd dat ik het niet moest doen zoals ik het deed. Dat deed je vorig rondje ook. Als ik toen slecht had gedraaid had ik waarschijnlijk nu gedaan wat jij zei, maar dat was niet zo dus volg ik je raad niet 100% op. Voordat je me begon af te kraken heb ik echter wel herhaaldelijk aangegeven dat ik ook jouw stem meeneem. Eerlijk gezegd weet ik dat ik heel anders denk dat jij maar toch probeer ik je argumenten te begrijpen. Dat je anders denkt wil niet perse zeggen dat je slechter denkt dus alvorens je raad af te wijzen wilde ik eht eerst begrijpen. Vandaar dat ik ondanks je negatieve reacties nog wel positief op je reageerde. Uiteindelijk heb ik er alleen niet voor gekozen om het ook daadwerkelijk op te volgen. Is zonde dat je daar nu pissed om bent. Ik ben een leergierige en fanatieke kweker. Ik heb niet zo veel ervaring als jou. Door extreme dingen te proberen probeer ik er achter te komen wat wel en niet werkt. Als je je hele leven middelmatigheid ambieert zul je ook nooit meer dan middelmatig worden. Ik weet zeker dat ik over 5 jaar heel erg veel meer weet dan de gemiddelde Nederlandse kweker. Juist omdat ik dingen uitprobeer en naar mensen luister... En 1 op 1 is wellicht inderdaad niet zo'n beste score. Misschien draai ik er nu ook wel onder of er boven. Het is nog niet droog dus ik weet het nog niet exact. Wat ik wel weet is dat het resultaat rond 1 op 1 ligt (als ik de volle netten zie). Maar als ik alles daadwerkelijk zo slecht deed als jij zegt dan had ik 1 op 1 niet gehaald. Dat probeer ik aan te geven. Als ik 1 op 1 haal met alle nieuwe dingen die ik probeer terwijl ik weinig ervaring heb dan moet ik wel degelijk iets goeds hebben gedaan. Ik zie mensen die 10 jaar kweken datzelfde resultaat nog niet eens halen. En ik doe dat ook nog voor de camera, als ik 0,6gr/w haal zoals de eerste keer dan lieg ik er ook niet om en toen heb ik volgens mij ook gewoon mijn verlies genomen en alle kritiek geaccepteerd. Dit rondje en vorig rondje is kritiek echter ongegrond, gezien het eindresultaat. Dus juist gezien het feit dat ik erg respectvol met jou om ging verwacht ik niets anders van jou. De reden dat we zijn waar we nu zijn ligt niet bij mij. Als jij je normaal kunt gedragen dan kan ik dat ook. Als je dat niet kunt kun je beter niet op mij reageren, dan doe ik dat ook niet.

 

@ Prettig. In jouw voorlaatste post zeg je percies wat je moet zeggen. Jij zegt namelijk dat jij een goede kweker bent omdat je 1 op 1 draait zonder technische snufjes. En wat is mijn reactie daar op? Ongeloof? Jaloezie? Nee... Ik geloof je. Ik herhaal hetzelfde als wat ik tegen n00b zeg. Als ik het daadwerkelijk zo slecht had gedaan als jullie zeggen dan had ik vorig rondje niet 1,2gr/w gedraaid voor de camera en zou ik nu niet zo gedraaid hebben als ik deed. Ik heb nu niet zulke dikke hoofdtoppen als de vorige keer maar ik heb wel een heleboel meer toppen. Kleinere toppen maar meer. Kan op hetzelfde neerkomen. Dus als je een beetje respect hebt dan wacht je even af en leer je hoe andere mensen het doen die misschien wel ongeveer net zulke goede resultaten halen als jij. En als je geen respect hebt voor anderen; misschien kun je dan eens laten zien hoe de o machtige Prettig het doet in een kweekverslagje? Dan loop je alleen wel het risico dat er jaloerse mensen zijn die op je gaan schieten als je het anders doet dan hen. Maar als je genoeg zelfvertrouwen hebt dan durf je ook dat wel aan... Toch?

 

@ Sack. Tsja.. Op zo'n reactie KAN ik zelfs niet fatsoenlijk reageren. Je krijgt een herkansing, ga eens zitten, pak pen en papier, denk eens na, overleg met je vrienden en probeer eens iets inhoudelijks te zeggen in dit topic. Ik zal dan mijn uiterste best doen om daar dan ook een inhoudelijk antwoord op te geven.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij blijft maar ratelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk en leerzaam verslag Cityboxer, 1 gram per watt is toch prima? Dergelijke scores kan ik alleen nog maar van dromen en als dat niet eens meer genoeg is dan zijn teleurstellingen zeker te verwachten dunkt mij.

 

Was getekend een beginnend noob.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees. Ach ja, jij doet het verdeelt over 10.402 verschillende posts. Ik doe hetzelfde aantal woorden in 6x zo weinig posts. Efficientie noemen ze dat.

 

@ Dilago. Ik ben ook zeker niet teleurgesteld! Wat Don Bone zegt klopt ook, ik lig ook zeker niet wakker van dit rondje. Het geeft me zelfs meer vertrouwen in deze kweekwijze. Ik begon halverwege een beetje te twijfelen vanwege gebrek aan sturingsmogelijkheden tov rfx maar blijkbaar is dat ook niet nodig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT: DUBBEL POST.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Boef. Omdat ik onrechtvaardigheid niet wil accepteren. Ik zou zelf ook niet zo met mensen omgaan. Dus ik wens zelf ook niet zo behandelt te worden. Gaat om respect. Daarom heb ik nu getracht de negativiteit weer om te buigen naar positiviteit. We zullen zien of men dat voorbeeld kan volgen.

 

 

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

mare liggen ze nu al om? wat was nat gewicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Boef, dat heb ik vaker gehoord. Maar ik doe het niet om mensen tegen te werken. Tegenovergestelde, ik geloof dat als we elkaar helpen dat het leven gemakklijker wordt. Dezelfde drive die ik heb om mensen te helpen zorgt echter ook voor mijn strijdbaarheid tegen onrechtvaardigheid.

 

@ Amnees. Ze liggen al lang in de netjes. Ik had ook nog een paar foto's gemaakt van de laatste dagen en knippen met een fles er naast. Had na al die onzin alleen geen zin meer om ze te posten. Maar als we nu weer normaalkunnen doen gooi ik ze er nog wel even op.

 

Nat gewicht heb ik niet bekeken. Heb het vergeleken qua volle netjes met de vorige keer. Vandaar ook mijn vermoeden, maar ik weet het niet zeker. Heb niet vaak genoeg wiet in netjes gehad om te kunnen bepalen hoe veel het is. Het is in ieder geval op een paar foxtails na zeer compact en veel beter afgerijpt dan de vorige keer. Heb er al even een all-day smoker naar laten kijken en de kwaliteit is een stuk beter als de vorige keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

city, respect voor je geduld met mensen !

ook een geweldig mooi topic, leerzaam met alle kritiek, adviezen enz enz :)

ook ik doe het op mijn manier, en leer iedere keer weer bij.

ik zeg :op naar de volgende mooie ronde :lol:

 

Grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doen jullie tegen varenrouwmug? Kwam ik ook de laatste dagen pas achter dat die er waren namelijk. Dat zit nu in de aarde die ik wilde hergebruiken en aangezien ik voorstander van natuurlijke vijanden ben heb ik wel iets gevonden bij Entocare maar ik hoef het wiel natuurlijk niet nogmaals uit te vinden. Wat doen jullie tegen die larven en hoe erg is het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ARTS granulaat tegen varenrouwmug, zou je eigenlijk elke maand 1 keer mee moeten geven.

 

en ik weeg altijd nat, dan is m'n drooggewicht zo goed als bekend. Niet dat je zo eerder munten hebt, maar je kunt alvast een vakantie boeken of annuleren.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf goede ervaring met nematoden tegen varenrouwmug. ;)

 

Ben trouwens wel benieuwd naar de foto's van de laatste dagen. :rolleyes:

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weeg eigenlijk ook nooit nat.

Zie het voordeel hier niet van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...