Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Tip

 

Tot week 3 om en om gen 200

 

Na week 4 elke voedings beurt gen 200

 

 

Weet zeker dat je over negen weken nog eens aan me denk.

Ook qwa opbrengst. ( dat ik toch niet zo gestoord ben.:-) )

 

Succes met je nieuwe kweek.

 

En zal speciaal voor jouw een topic openen.

Met een nieuwe kweek.

Mag je ook schieten.

 

 

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bastet. Misschien moet ik zoals amnees inderdaad eens zo'n vliegenvanger in het hok hangen. Aarde op de kweek zetten lijkt me overbodig. Al denk ik dat die nematoden nu de boel wel onder controle zouden moeten krijgen. Ik heb 10x overgedoseerd dus genoeg nematodes in de aarde :P Vraag me alleen wel af of ze mijn regenwormen nu ook opvreten, die hebben zich ook voortgeplant in de potten zag ik, ik kwam een heel stel babys tegen bij de nieuwe aanplant.

 

@ Critical. Ik ga sowieso Yucca geven. Ik heb afgelopen ronde toch gemerkt dat de bovenlaag van de aarde iets verhardde en aangezien ik 2 jaar wil draaien met mijn aarde prutje wil ik er zuinig op zijn.

 

@ Beaker. Ik heb die vraag eerder gesteld inderdaad, maar wat ik stel is niet onjuist: ik heb er geen ervaring mee en adviezen zijn nog steeds welkom. Zoals je misschien heb gemerkt vertrouw ik nooit op 1 bron en vorige keer zijn er misschien mensen die er overheen hebben gelezen maar er toch nog iets nuttigs over te zeggen hebben. Wat betreft jouw tip de vorige keer; de dosering van BioNova is zo zuinig dat het voor mij geen probleem is iedere keer als ik van boven watergeef een beetje mee te geven, als ik daar het wateropnemend vermogen flink mee verbeter is dat wel de moeite. Misschien kan ik dan wel 3 jaar draaien met deze aarde :P De reden dat ik destijds klaagde over de dosering was dat die Yucca erg duur was, BioNova is erg zuinig in de dosering dus dat probleem speelt niet meer. Maar als het overbodig is tja.. Dan is het overbodig :)

 

@ Prettig. Leuk dat je er weer bent, zo ken ik je weer. Eigenwijs maar behulpzaam. Daar kan ik wel wat mee. Ik ga eens kijken wat die Gen 200 doet. Vanaf week 4 iedere waterbeurt, staat genoteerd. Vraag me alleen wel af of het handig is dat van onderen te geven omdat ik niet weet of het door die dikke smartpot zit dus ik zou iedere keer als ik van boven geef een dubbele dosis kunnen geven, kun je silicium overdoseren?

En als jij nu een kweekverslag doet dan doe ik misschien daarna wel weer eentje. Dan wisselen we elkaar af...

 

Enneuh... Ik hoef niet te schieten hoor prettig. Ik schiet alleen als ze ook op mij schieten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ff bakje popcorn bijgevuld... :popcorn:

ben zelden zo positief geweest over crisis in de schoenenbranche

dikke kans dat je volgende kweek weer in een schoenenwinkel is... :jump:

en even hopen dat er voor juli geen echte hittegolf is natuurlijk..

succes maar weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkoop je dat spul in je winkel ofzo?

 

Ik verkoop niks.

Is alleen bedoeld voor mensen die met hoge temperaturen werken.

 

 

En mensen die geen stress hebben en nooit fouten maken, in hun hok

Hoeven dit spul niet te kopen.

 

City

Maak niks uit van boven of van onder.

Nooit overdoceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yucca is een uitvloeier. Niet meer, niet minder.

Als je medium niet is uitgedroogd, zal het wateropnemend vermogen echt niet verder toenemen met yucca. ;)

Als het niet nodig is, zou ik het niet meegeven. Het heeft verder geen enkele toegevoegde waarde aan je eindproduct.

Ik heb het zelf een keer een hele kweek wekelijks meegegeven tot het eind en toen zat er een hele ranzige zeepachtige smaak aan mijn wiet. :thumbsdown:

 

Just FYI.

 

Groeten Beaker

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verkoop niks.

 

Rook je het allemaal zelf op dan prettig? :P

 

Nooit overdoceren.

Je zegt nooit overdoseren. Maar je eerdere advies is wel een 'overdosering'. Op de verpakking staat iedere week toevoegen. Jij zegt iedere waterbeurt. Dat zal ongeveer 3x per week zijn. Dan overdoseer ik het toch? Ik gebruik dan namelijk 3x zo veel als op de fles staat. Mijn vraag is dus meer; waar ligt de grens?

 

Yucca is een uitvloeier. Niet meer, niet minder.

 

Oke, het lijkt alsof je weet waar je over praat. En bij gebrek aan mensen die je tegenspreken ga ik jouw advies voorlopig opvolgen. Eens per week van boven die rommel meegeven ga ik doen.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dreft kan ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik daar mee willen werken zou ik thuis het huishouden wel doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het, maar ik wil daar niet mee werken. Helemaal in een biologisch rondje. Misschien kun je er je mapito mee inwateren eenmalig.

 

Zoals ik zei is die BioNova dosering ook super voordelig dus voor de prijs hoef ik het niet te doen. Zie dan geen reden om Dreft er in te gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog voordeliger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog voordeliger is zeker iets waard. Maar mijn aversie tegen huishouden maakt die winst weer ongedaan. Een mens moet zijn gevoel erkennen, gevoel is oprecht en liegt niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus, straks sta ik te kweken met een keukenschort...

 

34234234324_mi1_pd350x490_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou je niet misstaan City.... ik zou dan wel een roze nemen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook in de growshop een fles afwasmiddel kopen.

 

25 x voorverdunt en dus 25 x zo duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En city wat is de score?

Niks mis met een schort. Walter white werd er ook miljonair mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

je biovin (perfectstart) bevat ook silicium: http://www.plantheal...aden/Biovin.pdf

en dit zeggen zij erover:

 

*Silicium is een zéér belangrijk mineraal die de

eigenschappen heeft van Kalium en van nature

voorkomt in elk bodemtype. Wortels kunnen

silicium echter niet opnemen zonder mycorrhiza.

Daarom is de anorganische vorm van silicium in

Biovin® zo belangrijk. Het kan direct worden

opgenomen door de plantenwortels.

 

dus weet niet of je de volle dosering van die gen200 moet aanhouden als prettig het nu al heeft over een kans op over-doseren.

 

lijkt wel een beetje een hype te worden. die silicium!

vorig jaar van uit het niets ineens als Extra Bac toevoeging in de nieuwe lijn...

 

nu begint hier ook iedereen te schreeuwen silicium! :P

en zo staat er weer een extra flesje op de plank! (meer flesjes meer winst..voor de growshop :P)

 

kwam silica poeder tegen op een website met organische mest-stoffen

dosering Half thee-lepeltje op 3,8 ltr en voor het zelfde geld meng je dus zelf al gauw honderden flesjes

(ook hierbij staat vermeld: N-P-K: 0-0-5)

 

opvallend vind ik nu dus dat zowel in de beschrijving van biovin en op die website er word gepraat over die K (kali)

is het dan de kracht van de silicium of het extra beetje Kali wat je eigenlijk aan je planten geeft dat het verschil maakt?

 

 

het afzuren op bio blijft ook altijd een discussie punt.

 

en kan je gaan tegenwerken zonder dat je een extra Ca/Mg buffer hebt aangelegd in de vorm van Mearl of dolomiet of kalk.

 

http://www.wietforum...zuren-op-aarde/

 

 

 

als je dan toch een product zoekt dat wat Toevoegt aan je bio verhaal. kijk dan eens naar azomite of sea-90

voor een breder spectrum aan spoor elementen in je medium. (vind je bodemleven ook fijn)

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant stukje Skunk. Zo gaat dat inderdaad. Een moment lopen we nog met een koelkast op zak en het andere moment een smartphone. Siliciumzuur heeft zich inmiddels bewezen in de professionele teelt en nu dus ook in de cannabis hobby-teelt. Voorbeeldje over stress door droogte en zout, maar ook stress door warmte is bewezen. In dat zelfde onderzoekje maar ook een vele andere onderzoeken zorgt siliciumzuur voor meer droge massa (in deze test in tarwe, sojaboon en rijst). Heb niet verder gezocht maar tot nu toe nog geen andere wetenschappelijke artikelen kunnen vinden omtrent andere positieve eigenschappen van siliciumzuur. Droogte, zout, droge-massa en warmte wel dus. Wat betreft doseringen heb ik weinig gezien omtrent overdosering. Ik zie wel dat Aptus Regulator aangeeft dat als je een sterkere werking wilt van het middel dat je dan gewoon meer kunt toevoegen. Dat geeft dus toevoegen 'naar eigen inzicht' aan.

 

Over dat afzuren is het nodige ook geschreven en gedaan. Ik denk dat een veilige marge wellicht tussen 7-8 kan zitten. Dus afhankelijk van je kraantjeswater.

 

 

Verder ben ik nog even bezig geweest met een systeem voor bewatering. Aangezien ik niet achterin het hok kan komen en voeding bij voorkeur van boven gegeven wordt door mij heb ik het volgende bedacht:

 

CIMG0915.jpg

 

CIMG0916.jpg

 

Deze ligt gewoon op de pot met een slang er aan. De slang hangt in het voedingsvat met een regenton-pomp. Daartussen zit een watermeter zodat ik precies kan zien hoe veel iedere pot krijgt.

 

In de slang heb ik gaatjes geboord. Op deze manier wordt het water verdeeld over de hele pot zonder dat ik er iedere keer heen hoef te kachelen. Dit wissel ik dan af met gewoon van onderen water geven.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel een beetje een hype te worden. die silicium!vorig jaar van uit het niets ineens als Extra Bac toevoeging in de nieuwe lijn...nu begint hier ook iedereen te schreeuwen silicium! en zo staat er weer een extra flesje op de plank! (meer flesjes meer winst..voor de growshop )

 

 

 

 

Ja schunkmonster.

Je kan ook gewoon tevreden zijn.

Met wat je nu doet en heb.

 

Kon zelf ook nooit durven dromen , en geloven,dat met al dat nieuwe speelgoed. Zo een monsterscores gehaald kunnen

Worden. En dan heb ik het over 800 tot 1100 gram de m2

Dus ja die hype waar over jij het heb. Hoef je toch niet in mee te gaan.

Opti en dimlux is dan allemaal hype ha ha

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed watersysteem city, dat ga ik ook maken.

 

Gepiel met de waterstok langs die dames ben ik zat.

 

Ik meen dat je ook geperforeerde tuinslang hebt voor dit soort doeleinden?!

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh duhh dat zou wat zijn van die geperforeerde tuinslang :D Dan was de gaatjesvedeling inderdaad beter geweest. Als ik dat eerder had geweten... Al maakt het niet uit of de verdeling helemaal even verloopt, door de watermeter weet je precies hoeveel er in iedere pot gaat. En die slang van 15meter kostte me 4,50EUR MET koppelstukjes dus wat dat betreft ben ik tevreden..

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...