Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

 

 

En die uitlopers zijn echt van de laatste 5 dagen. Ineens schoten ze er uit. Had gewoon de co2 dicht moeten draaien en de lampen eerder moeten dimmen. Dan was het waarschijnlijk minder geweest. Heeft me wel een stuk compactheid gekost.

 

 

 

Ik vind juist die uitschieters wel wat hebben.... Als je bij verschillende "haze" planten kijkt is dit vrij normaal hoor, dus snap het probleem niet echt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook met mapito?

 

Gewoon je drainwater door een panty laten lopen, drogen ze vanzelf uit.

Naar een tijdje heb je er weinig tot geen last meer van.En daarbij doen ze niet echt veel. Aan de plant.

 

Gr prettig

 

Zal het eens proberen, bedankt.

 

Nee nooit last van gehad maar toch liever kwijt dan rijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind juist die uitschieters wel wat hebben.... Als je bij verschillende "haze" planten kijkt is dit vrij normaal hoor, dus snap het probleem niet echt

 

Probleem= compactheid. Laatste dagen had hij af moeten bloeien, compacter moeten worden, harder moeten worden. Niet luchtiger...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die uitlopers zijn echt van de laatste 5 dagen. Ineens schoten ze er uit. Had gewoon de co2 dicht moeten draaien en de lampen eerder moeten dimmen. Dan was het waarschijnlijk minder geweest. Heeft me wel een stuk compactheid gekost.

 

 

 

Ik vind juist die uitschieters wel wat hebben.... Als je bij verschillende "haze" planten kijkt is dit vrij normaal hoor, dus snap het probleem niet echt

 

wat city zegt klopt, en daar naast is het geen haze.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

conclusie;

als je de eerste fase van bloei verlengt, en de voedingsbehoefte bijhoudt , behandel je dus een indica of hybride als een sativa , en krijg je forsere uitlopers dan de genetica op non stop 12/12 had getoond.Dan lijkt het een beetje zoals een Haze zich zou gedragen..

 

de plant kan meer de tijd nemen om zich voor te bereiden op een gullere bloei, en dat zijn die pluimen op jouw toppen dus; het resultaat van spelen met die eerste fase versterken

dat je vervolgens de plant tot bijna het einde in de watten hebt gelegd ( buffertabs aan de ruime kant + hoger co2 op het eind dan gebruikelijk) heeft ook niet direct afgeremd.

 

ik vermoed dat je ergens goed op weg bent een low-maintenance systeem te ontwikkelen dat best nog wel eens erg efficient zou kunnen zijn

vergeet niet dat planten die op het eind even wat minder temperatuur , co2 en voeding nodig hebben om echt hun volledige smaak tot uiting te brengen.

Dit zal bijna altijd ten koste gaan van de theoretische maximaal-opbrengst.

in ruil krijg je denk ik nog wittere toppen .

 

we zijn allemaal in spanning over het eind gewicht.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die uitlopers zijn echt van de laatste 5 dagen. Ineens schoten ze er uit. Had gewoon de co2 dicht moeten draaien en de lampen eerder moeten dimmen. Dan was het waarschijnlijk minder geweest. Heeft me wel een stuk compactheid gekost.

 

 

 

Ik vind juist die uitschieters wel wat hebben.... Als je bij verschillende "haze" planten kijkt is dit vrij normaal hoor, dus snap het probleem niet echt

 

wat city zegt klopt, en daar naast is het geen haze.. ;)

 

 

Klopt ja, ik heb me verkeken ik dacht dat dit ook amnees was.... je hebt gelijk stik.

Maar die foxtails/uitlopers heb je toch eigenlijk altijd wel met "haze" planten of doe ik dan ook iets verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle toppen horen gewoon rond te zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

op een paar soorten na dan, zoals grinspoon of een echte haze..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Go hard or go home JIHHHAAAA,leuk kweekje midden in de stad geeft dat niet in 1 keer een veel hogere electriciteitsrekening ,dat het verdacht lijkt :vape: :icecream: :likken: :likken: :likken: :spliff: :popcorn: :popcorn: :punk: :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in bedrijfsruimte zit is dit verbruik peanuts.

 

Je hebt apparaten van 100+ ampère en die zijn zo groot als een tafel.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat die er al weer in staan of niet?

 

Jep!

 

gallery_31853_16646_212504.jpg

 

En de varenrouwmug is ook onder controle. Heb de Uvonair 1 dag het bloeihok in laten blazen en de muggetjes zijn allemaal weg en nu is hij verder natuurlijk ook lekker ontsmet. Net als in het ziekenhuis :D

 

Daarbij natuurlijk de nematoden die de larfjes opvreten onder de grond. Mooi nieuw begin hoop ik...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

start je een nieuw topic of ga je hier door ?

 

succes maar weer !

 

Grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het is afgelopen met de verslagen... Draai nog 1 rondje hier en dan moet ik hier ook verhuizen denk ik :( Misschien als ik ooit een nieuw hokje krijg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man, tijd om wat langdurigs op te zetten....

 

Staan er wel lekker bij, wereld van verschil tov vorige ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn voorgegroeid onder HPI. Zit veel hoogteverschil in omdat het voorgroeihokje niet ideaal was en er geen uniformiteit was daar. Maar dat vind ik prima, ik wil graag hoogteverschil. De hoge planten komen op strategische plaatsen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe spul staat er fris bij :tu

hoe lang staan ze er nu in?

 

en wat heb je nu gedaan met de aarde? qua nieuwe toevoegingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhmzz, denk een dag of 5. Ze zijn voorgegroeid onder HPI met een EC van 3,5 constant, mineraal dus. Op 3,6L potjes.

 

Ik had de vorige keer de potten niet helemaal gevuld omdat ik bang was voor een tekort aan hoogte. Nu weet ik dat ik met knakken geen hoogteproblemen hoef te krijgen. Dus ik heb nog 2 zakken extra costum mix in de potten gegooid tezamen met de hele lijn van PHC/Sannie.

  • 10 gram flowersaver (symbiose) per plant
  • 800gram Biovin (perfect start)
  • 24x tabs per m2 van 10 gram. Dat zou neerkomen op 11 tabs van 21gr. Deze heb ik ook nog opgedeeld in 4 stukken.
  • 25L wormenmest van Plagron
  • Bacto, eerst iedere week, later om de twee weken
  • Gen200, eens per week
  • Yucca van BioNova eens per week. Hier heb ik geen ervaring mee dus tips omtrent dosering en gebruik zijn welkom.
  • BAC bloeivoeding geef ik 1x wel en 1x niet. Ik geef dan gewoon de aanbevolen dosis. Daarmee gebruik ik dus de helft van wat aanbevolen is omdat ik om en om wel en niet geef. Denk dat dat wel voldoende is.

Verder geef ik zo snel mogelijk en zo veel mogelijk van onderen water. Eerste 1 a 2 weken van boven en daarna denk ik om en om. Toevoegingen wil ik van boven geven, schoon afgezuurd water van onderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt als een plan!

 

jammer dat je er geen verslag van wil maken..

 

ben wel erg benieuwd wat voor verschil het gaat brengen ten opzichte van de vorige ronde..

met alle (gewenste en ongewenste) advies en ervaring die je erbij hebt gekregen :P

 

wens je in iedergeval een goeie toe :tu

 

greetz Skunkmonster

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes weer :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je van onder water geeft doe dat dan met de beurt zonder voeding, vanaf boven verspreid de voeding zich een stuk beter, dat geld helemaal voor de tabs die je in de aarde hebt gestoken...

 

succes deze ronde, zonde dat je gaat stoppen met verslagen op wf...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er vast overheen gelezen maar wat was de score?

 

 

Ga je nou echt geen verslag meer maken omdat een paar mensen kritisch zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Skunk & Racker; Bedankt jongens, gaat vast goed komen. Afgelopen rondje veel geleerd, ik denk dat komend rondje beter/gemakkelijker wordt. cheelt iig al dat ik geen investeringen meer hoef te maken in apparatuur en die PHC rommel kost ook geen drol...

 

als je van onder water geeft doe dat dan met de beurt zonder voeding, vanaf boven verspreid de voeding zich een stuk beter, dat geld helemaal voor de tabs die je in de aarde hebt gestoken...

 

succes deze ronde, zonde dat je gaat stoppen met verslagen op wf...

Misschien doe ik ook nog wel weer eens een verslagje maar dat doe ik pas als ik iets nieuws te brengen heb. Nieuwe kweekstijl, hok of apparatuur denk ik dan aan. Ik heb weinig behoefte om 13 in een dozijn te zijn. Daar zijn er al genoeg van ;)

Wat betreft dat watergeven, dat was ik ook van plan:

Verder geef ik zo snel mogelijk en zo veel mogelijk van onderen water. Eerste 1 a 2 weken van boven en daarna denk ik om en om. Toevoegingen wil ik van boven geven, schoon afgezuurd water van onderen.

Ik twijfel alleen een beetje of dan niet een ophoping van voedingsstoffen bovenin komt en onderin niet. Theoretisch gezien kun je met biologisch ook gewoon eens per week een flinke dosis voeding geven ipv iedere keer een beetje aangezien het toch niet direct vrij komt. Dan heb je je voedingsvat niet steeds vies en afzurende werking van de voeding kan ook gewoon met die citroenzuur. Of werkt dat niet zo?

 

 

 

Heb er vast overheen gelezen maar wat was de score?

Ga je nou echt geen verslag meer maken omdat een paar mensen kritisch zijn?

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt..?!!

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg benieuwd of de vliegjes uit je grond komen. Hier heb ik namelijk ook ervaringen mee op werk. Lastig.

Wij testen het door middel van een schep grond in een kist, container whatever te doen met een deksel, een vangplaat er in en 3 weken laten staan in een warme plek. Het zal me niet verbazen als jij ook met je grond mee kan krijgen.

Let wel: het kan per batch grond verschillen

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • Yucca van BioNova eens per week. Hier heb ik geen ervaring mee dus tips omtrent dosering en gebruik zijn welkom.

 

Yucca is een bevloeier heb je niet nodig, die zit al in je BAC bloei volgens mij ;)

 

En je hebt gelijk, 12 in een dozijn kweekjes zijn er hier zat....maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het leuk is hé City. :rolleyes:

 

 

@ stik en Donner: Hoe ken ik dan de volgende ronde tegengaan dat mijn amnezen niet gaan puisten zonder co2 opti blablabla? Een pp, ww of een bubble heb ik nog nooit zo zien puisten in mijn tentje daarom dacht ik altijd dat het hoorde bij amnesia en silver haze :| Heb het trouwens ook meegemaakt bij de KF van sannie....

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • Yucca van BioNova eens per week. Hier heb ik geen ervaring mee dus tips omtrent dosering en gebruik zijn welkom.

 

:wtf: Lees je eigen topic nog eens door :rtfm:, je valt in herhaling. :likken: :lol:

 

Yucca lijkt me leuk om eens te proberen maar als dat iedere watergift meegegeven moet worden dan wordt het een dure grap. Zelfs in grootverpakking a 10L kost het 208EUR. Hoe vaak moet zoiets?

 

Je hoeft yucca alleen maar te geven als de grond is uitgedroogd en geen water meer vasthoudt. Dus als het water, wat je er boven in gooit, er onder direct weer uitloopt. ;)

Als je, in jouw geval, bang bent voor dry-spots in je medium, geef je ze een keer wat yucca mee en een week later nog een keer. Als je je aarde daarna vochtig houdt en niet uit laat drogen, hoef je in principe geen yucca meer mee te geven.

 

Gaat verder wel lekker hier en ik ben hoop dat het mysterie van THE CLAW in dit topic definitief wordt ontrafeld. :D

 

Succes verder deze ronde. :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...