Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Grappig dat je dat opmerkt. Ik ben al een week of 2-3 bezig om iets structureels op te zetten. Ik had gehoopt op een langere samenwerking met mijn JB maar mocht helaas niet baten.

 

 

Oh ja. Al jullie verschillende meningen heb ik in de mix gegooid en daar is het volgende uit gekomen:

Zaterdag gehaktdag.

Zoals Jansen aangaf ga ik eens kijken of een koudere temperatuur (26/16) toch nog wat invloed heeft op het afrijpproces. Al denk ik dat dat ijdele hoop is. Lampen staan op 1000watt en co2 staat op 400ppm.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind 16 iets te koud, maar jansen jij zegt dat dit ok is ?

ik heb het idee dat ze erg traag vooruit gaan onder de 18 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jansen gaf volgens mij ook niet 16 graden aan hoor. Dat heb ik er zelf van gemaakt. Connotatie bij die temperatuur is dat de worteltemp rond 21graden blijft omdat de warmte erg goed blijft hangen. Ik heb immers een heel grood medium, daar weet jij alles van! Als de worteltemp onder de 20gr komt dan zou ik het niet doen. Daarbij maak ik wel gebruik van de preheat functie dus de temperatuur gaat een uurtje van te voren al omhoog dus ik voorzie daarin geen problemen!

 

Maar 18graden kan ook. Al met al zal het waarschijnlijk niet veel verschil maken. Het is nog maar 1 nachtje voor hen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie mening jongens.

Toch vervelend dat niemand precies ziet wat er hier mis gaat, want dan kan niemand er iets van leren...

 

Of je snap het echt niet, of je wil het niet snappen.

 

Maar gun je toch een goeie oost.

 

Fijn weekend.

Gr

 

Weet je nog. Jammer dat ik de enige was.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwoah- heb zelf ook wel gewaarschuwd voor pluimen , en te hoog metabolisme..

 

mijn advies is onafgezuurd koud water schenken , en de nacht temp NIET onder de 17 te laten komen ( ivm schimmelgevaar)

 

een blok ijs bij elke stam wil ook wel eens helpen ( ijswater in de kluit is keihard teken voor de plant om "lopende zaken af te ronden ")

 

bedoeling is om die kluit te pesten , en minimaal voeding te laten afgeven

dan hongert alles boven de grond nog even mooi uit

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje.

 

Ik begrijp alleen die opwinding niet over grote toppen, in het algemeen dan.

Ik heb begrepen dat ze daar niet op zitten te wachten......"moeten kleine bolletjes zijn"....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet je nog. Jammer dat ik de enige was.

 

En enige wat ik bij iedereen hoor is een te hoge co2, maar niemand ziet kenmerken daarvan in de plant. Of tenmisnte niemand geeft die specifiek aan.
De "enige" of "iedereen"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke iedereen.

Maar kwam niet door bij city.

Nogmaals ziet er niet slecht uit.

Mijn ervaring met co2 constant temperatuur in de gaten houden.

Blijven kijken naar het blad.

En bij sturen met optie.

En daarna pas met het licht.

 

Maar ondanks toch een dikke pluim.

 

Gr prettig

 

ps wil je nog eens een foto maken met een fles er naast.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

grote toppen zijn geweldig

als ze het resultaat zijn van goede voeding en spelen met de klok is mijn ervaring dat je ze tijdig moet afremmen

dat waarschuwen voor pluimen is eerder dat er meer tijd moet worden uitgetrokken , omdat de dames echt ongelofelijk hun tijd nemen

en als het te lang begon te duren zette ik thermostaat ook een slagje lager, en legde ik zelfs ijsblokken op de kluit om de voedingstoevoer gewoon bijna onmogelijk te maken

 

veel plezier met de grote knipbeurt en pics or it didn't happen :)

fotos van schaartjes hars zijn ook goed voor extra plasjes kwijl op het toetsenbord btw

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen zin meer in discussies prettig, maar toen jij zei dat ik co2 naar benenden had moeten doen was een maand geleden. Dat was veel te vroeg. Ik had het 7 dagen geleden moeten doen, niet een maand geleden al want dat was veel te vroeg in mijn opinie.

 

En wat ik destijds deed met die klok spelen was een proefje. Ik had gespeeld met de klok waardoor de dagen niet overeen kwamen met de staat waarin de plant zich verkeerde. Ik heb toen jullie gevraagd om een verklaring, gewoon omdat ik benieuwd was of er mensen waren die voorbij de cijfertjes konden kijken en ECHT de planten kunnen lezen. Dat waren alleen 3.0 en Racker. De rest begon allemaal over de 'te hoge co2 en extreeme kweekstijl' terwijl er helemaal geen tekenen waren in het gewas dat ze last hadden van de co2 of andere dingen. Men zei dit alleen omdat ze geen dikke toppen zagen en wel de cijfertjes (1400ppm) voorbij zagen komen. Er waren maar twee mensen die langs de cijfertjes naar de plant keken. Dat was mijn proefje, gewoon omdat ik benieuwd was of er mensen waren die de planten zo goed begrijpen.

 

Laat ik voorop stellen dat ik zelf nauwelijks een plant kan lezen. Ik ben de eerste die dat toegeeft. Ik moet het hebben van mijn basis-planten-kennis en de cijfertjes. Maar ik vond het mooi om te zien dat er mensen zijn die dat wel kunnen. Dat wil ik ook...

 

Ps. Ik ben niet zo'n fan van de camera bij de hand hebben tijdens het afrondingsproces, maar als ik er nog kom voordat ze om gaan maak ik nog snel even een fotootje.

 

@ Jansen. Dat ijswater zal inderdaad werken, maar ik kan er niet bij dus dat wordt niks. Ze zijn ook alweer halvewege hun laatste nachtje, dus dat wordt hem niet meer. Dit is een verbeterpunt voor de volgende keer. Ik zal dan eerder met het klimaat de herfst doen intreden. Zoals ik eerder al zei heb ik daar een inschattingsfout gemaakt, zal niet weer gebeuren. Wat zeg je? 10 dagen van te voren het herfst afrijpingsproces in werk zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke

Dan blijf ik bij mijn standpunt.

Heb een maand geleden alleen naar jouw bladerdek gekeken.en die foto's liegen niet. Heeft niks met achterstand te maken.de dames zaten niet lekker in hun vel. Geef zelf tot de laatste dag co2. Dus laat je hier niks wijs maken.

Maar goed discussie gesloten. Zo als ik al zij.

 

Of je snap het echt niet. Of je wil het niet snappen.

 

Fijn weekend

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 dg, volgende keer = perfect

 

ik snap het ook wel hoor ; omhakken is doorwerken , en een plakkerige camera zit je ook niet op te wachten natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Meneer jansen, Leg je die ijsblokken op de kluit als je begint met spoelen? Of alleen de laatste 2-3 dagen. Klinkt wel als iets wat de smaak ook ten goede komt. En waarom geen afgezuurd water? Zelfs niet als het met citroenzuur is gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ijsblokken klinkt me wel interessant... zo houd je de plant natuurlijk op een geweldige manier voor de gek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijsblokken... Als je al iets in die richting doet waarom dan niet gewoon ijskoud water geven van boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ijsblokken waren een luie oplossing : ze geven gedurende langere tijd water af ( ik water met de hand) terwijl ik op mijn balkon toeters in de zon zit te rollen

 

niet afzuren : dan kan de plant minder goed bij voeding komen

 

en idd ideaal alleen laatste 2/3 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap de theorie niet van jansen en t nut.......

 

foxtails komen door: soortje en warmtestraling en dat je ze langer goed houd dan wat ze gewend zijn.

 

hou er rekening mee dat ze stuifmeel moeten vangen via de wind, hoe hoger des te beter zegmaar, t is gewoon overlevingsdrang naar gelang de toestand van de plant t toelaat.

 

heeft nix met voeding en ijs op de grond oid te maken.....

 

maargoed als ik op elk broodja aap moet reageren zijn we nog wel bezig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

polletje, ten eerste welcome back..(lang geen post van je meer gezien op dit topic na..)

 

ten tweede, bedankt dat er toch nog iemand is die de shit van de bullshit weet te scheiden..

vond het ijsblokken verhaal ook "nogal raar" ik heb het nognooit iemand zien doen en mijn simpele boeren verstand zegt Niet doen :P

 

ten derde... de freebee's momenteel verkrijgbaar bij sannie: casey jones x Green manalishi van jou???????

 

http://www.wietforum...post__p__960232

 

viel me toevallig van de week op en linkte de 2 aan elkaar...

 

kan je wat meer vertellen wat ik kan verwachten van deze strain? ik heb 5pitjes liggen en ben er eigenljik te zuinig op om te proberen :P

 

[edit]sorry city voor het "topic vervuilen"

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal het zo helder mogelijk toeichten

 

planten die schijt hebben aan de kalender, omdat de aarde te rijk is, de klok aangepast, en de omgevingstemperatuur niet wil zakken kan je pesten met erg koud water

koud water is stroperiger dan warm water ( dus de plant kan het al minder snel opnemen), en op aarde geldt : de temperatuur van de aarde bepaalt de mate van voedingsafgifte

 

blok ijs of koud water is beide hetzelfde

 

het maakt dat de kluit afkoelt , en dat is dus op aardekweek handig in bovengenoemd geval

dat ijs is uiteraard praktisch onhaalbaar bij meer dan een handvol potten

 

de plant krijgt minder voedingsstoffen , waardoor de smaak beduidend beter zal zijn

 

het ijs en de foxtails heb ik niet perse aan elkaar gelinkt.

ik ben het volledig met je eens dat foxtails komen door lang staan en warmte

 

ik beschouw foxtails die niet met warmte van doen hebben , maar met voedingsoverschot als een extra laag toppen , die je gewoon moet afremmen als je een planning hebt en de plant zich niet aan de planning wil houden.

Dan kan je dus afremmen (MITS je weinig potten kweekt) , met koud onafgezuurd water

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles wat jij zegt over dat ijs duid op geforceerd afbloeien... en dat moet je niet willen...

zoals city zegt moet je de plant lezen.. en de planten van city zien er fit genoeg uit om een 2e internode bloei in te gaan..(niet gewenst*)

 

hij moet nu dus gewoon gaan oogsten op rijpheid van trichromen..

 

je zegt het zelf al.. koude wortelkluit benadeelt de voedings opname.. (waar onder P wat in het bloei/afrijpings-stadium erg belangrijk is)

het bodem leven houd ook niet van te koude tempraturen..

 

dat vergelijkbare foto's van 2.0 eerder in dit topic halverwege de bloei veel dikker zijn is natuurlijk appels met peren vergelijken!

 

wel zie je bijv dat op die fotos van 2.0 de planten een stuk lichter van kleur zijn, betekend dat de plant de N al uit de reserves van zn blad aan het halen is..

( je wil in de bloei ook niet zoveel N geven.. liever meer P&K 1-2-2)

 

conclusie: 2.0 had duidelijk een schralere aarde.. (waardoor hij halverwege bloei nog vloeibaar bij kan sturen naar de ideale waarden in npk)

 

t is in bio algemeen bekend dat een te hete aarde het bodemleven tegenwerkt, ook nog eens je verdamping kan verminderen.

(en je met een grotere aarde buffer lagere dosering aanhoud)

 

 

t is ook niet voor niks dat de custom mix zo laag van e.c is.. ooit eens ergens gelezen dat dit met oog op het bodemleven is...(sannies advies ofz?)

 

t idee van bio/organisch is ook neit dat je het medium vol gaat prakken maar met je myco's/en bactos juist op je voedings gift gaat besparen..

 

 

en als je dus met een lagere e.c in je medium werkt, en zodanig vloeibaar bij "moet" gaan sturen ben je dus ook in de positie om de laatste week te spoelen wat de smaak ten goede zal komen...

 

 

*het is juist de laatste week(en) dat de plant de meeste terpenen/canaboiden aanmaakt

(wat in mijn ogen kwaliteit vertegenwoordigt)

 

bio kweken is (mening:) betere kwaliteit/smaak en niet sneller en meer oogsten ;)

 

maar dat is simpelweg mijn kijk op bio-kweken.

 

net als het afzuren op bio... zijn ook de meningen over verdeeld..

 

 

ik heb geen plantenfysiologie gestudeerd !

 

oja en city hoop dat ik zo eerlijk mag zijn dat als je zegt dat je: Met de licht uren bent gaan spelen om te kijken wie op wietforum dat opviel, een beetje een raar verhaal! (misschien heb ik het verkeerd opgevat)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

geforceerd afbloeien moet ik niet willen ?

waarom en hoezo niet?

als je snapt ( en leest ) wat de plant doet kan het uitkomsten bieden

Share this post


Link to post
Share on other sites
ls je snapt ( en leest ) wat de plant doet kan het uitkomsten bieden[/color]]

 

is een gevolg van een oorzaak.......!

 

 

wat jij doet is symptoom bestrijding

 

 

er is toch serieus geen enkele kweker (mezelf als hobby prutser buiten beschouwen gelaten)

die in week 9 zegt: ohw het is weer zover!!! t ijs moet erop!!!! :P

 

 

als city de volgende ronde ander resultaat wil zou die vast dingen gaan aanpassen ipv precies het zelfde als deze ronde maar dan ijsklontjes....

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is een beetje een vreemd verhaal dat van die tijdklok verschuiven. Toch heeft het mij geleerd welke mensen daadwerkelijk een plant kunnen lezen dus ook eerder zou vertrouwen op een gegeven advies of mening. Iedereen heeft alles op de ortothoxe manier al geprobeerd. Ik ben onortodox. Ik ben een extreme kwekert..

 

Oh jah. Ik ga vanavond bij 1 pot een bak ijs in de pot gooien. Kijken wat er gebeurt. Of had ik dat een paar dagen eerder moeten doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke test!!

 

Beetje overdrijven die handel.

 

2 zakkies van 3 kg ijsblokkies ofzo.

 

Buiten had ik met enorm late bloeiers welke soms in pas met de eerste sneeuw werden geoogst enorme thc productie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik verwacht dat die ernome thc productie eerder temaken heeft gehad met de lage omgevings tempratuur

 

maar kan niet zeggen dat ik inderdaad ook verdomd benieuwd ben om te zien wat die bak ijs je gaat brengen!

 

en uiteindelijk valt er pas Echt wat over te zeggen als het tussen een vloeitje zit ;)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...