Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Kijk jongens, dat zijn de betere berichten. Ik ben ook gewoon toeschouwer in mijn eigen show. Ik zorg voor de beste randvoorwaarden maar groeien en bloeien moeten ze zelf doen. Al zit ik natuurlijk wel eerste rang :)

 

Ik had meer foto-updates beloofd voor de dyslectische forum gangers onder ons, dus hierbij.

 

Foto's waren van dag 34:

Temp: 29/20 (iets lagere nachttemp om bloei te stimuleren)

RH%: 74% (gaat nog steeds omhoog)

Co2: 1000ppm

Additieven: 1ml per L. Ik had eigenlijk al op 3ml per L moeten zitten maar planten beginnen nu pas iets lichter te kleuren dus heb het zo gehouden. We gaan nu naar 2ml per L. Regulator staat ook nog op het recept.

 

Roofmijt heb ik tot op heden nog maar 1x uitgezet en ze zijn nog mooi schoon. Ik gooi er in de laatste week nog een portie in zodat die in het hok zitten wanneer eventuele nieuwe stekken met spint direct onschadelijk worden gemaakt. Ook voor het geval dat er toch nog wat spint ergens zit natuurlijk.

 

gallery_31853_16646_474711.jpg

 

gallery_31853_16646_905942.jpg

 

gallery_31853_16646_780486.jpg

 

gallery_31853_16646_339388.jpg

 

Het gewas staat er nog mijns inziens nog steeds goed bij. Kleur is zelfs iets donkerder groen dan op de foto's te zien is. Topjes zijn nog iets aan de ielle kant. Alleen zo nu en daar een enkele vinger op een blad die naar beneden of de zijkant staat. Niet een heel blad maar vaak alleen 1 of 2 vingers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
had meer foto-updates beloofd voor de dyslectische forum gangers onder ons, dus hierbij.

:verrygood:

 

thnx city!

 

ze zien er inderdaad niet verkeerd uit!

komt vast goed kerel, t zijn in iedergeval wel veel topjes!

wat je dan in volume misschien tekort schiet maakt het aantal vast weer goed.

t is je in iedergeval gegund!

 

greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgen momenteel eens per twee dagen water. Ongeveer 2L per plant. . Al zijn we er natuurlijk nog niet, het kan zijn dat ze langer moeten staan. Als de plant in een goede situatie zit duurt het langer voor hij afrijpt, daar ben ik van overtuigd. :D

2 liter op smartpots(hoe smart?) met de extra verdamping die dat mee brengt in volle bloei is te weinig. Een plant die lekker in zijn vel zit bloeit langer door ,mee eens! Maar een plant die lekker in zijn vel zit loopt ook niet achter! ;) Ik mis ook een hoedje op de top, Mijn 2 centen....... Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop dat dit klopt voor je

 

Je hebt een gezonde plant en dus zie ik geen reden voor een tegenvallend resultaat

 

maar vind dit ook een sterk punt

 

een plant die lekker in zijn vel zit loopt niet achter!

 

 

 

achterliggende plant inhalen met een weekje extra heb ik nog nooit meegemaakt. denk dat je laatste ronde niet rijp oogde na 9 weken omdat je ploftoppen had. dan zijn de haartjes bij mij ook nog wit. al hoop ik wederom wel voor je dat het wel zo is.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

2liter om de dag =1liter per dag voor 1 plant ZONDER verdamping van een pot die nu 6x meer verdampingsoppervlakte heeft...........

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanuit de kleine ervaring die ik inmiddels bezit het idee dat op de bio manier de toppen veel geleidelijker aandikken in plaats van in week 5/6 ineens volle bak te ontploffen. Omdat je de planten ook niet compleet uitput hierdoor, vinden ze het allemaal wel prima en staan ze zo een weekje langer, met een uiteindelijk vergelijkbaar resultaat als de anabolenmanier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2liter om de dag =1liter per dag voor 1 plant ZONDER verdamping van een pot die nu 6x meer verdampingsoppervlakte heeft..

 

ik denk zeker niet dat hier je problemen/achterstand vandaan komt maar denk wel dat je te droog kweekt en ph een punt heeft.

ik ging hier al bijna naar 30 liter per 3 dagen per pot, wel had ik meer medium als jij zat op 400 liter..

 

zou je watergift een beetje opschroeven en kijken wat ze doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje? Achterstand? Je denkt van niet......maar je kweekt te droog..... :withstupid:

375L Smartpot

en daar "plompt" die 14/16 liter in.......

Ik heb vanuit de kleine ervaring ..

staan ze zo een weekje langer, met een uiteindelijk vergelijkbaar resultaat als de anabolenmanier.

De enige anabolen is de Co2 of bedoel je dat? :huh: Uit mijn bescheiden ervaring,Een kip kan je vetmesten een plant niet. En een achterstand haal je niet in. Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph zag bij mij ook eens weinig "hoed" in de toppen zoals hij dat noemde. Toen ook flink nat gaan kweken en planten deden het zichtbaar beter. (Dit was wel op 18l.) ph zeg dan niet alleen hoeveel hij er niet in moet gooien maar ook meteen wat het wel zou moeten zijn voor de volledigheid....

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vraag heb ik hem in een ander topic ook al eens gesteld maar dat lijkt het geheim van de smid. Dus met andere woorden Donner; tussen welke tensio waardes zou ik bij deze grote potten volgens jou ABSOLUUT moeten blijven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke soort heeft eigen waterbehoefte , en verschilt zelfs per pheno

binnen een bepaalde maximum en minimumwaarde gedijt het gros van de planten waarschijnlijk prima

 

sommige dames mogen absoluut never niet te nat , en andere willen juist liever dat plensje meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makkelijk he.......mapito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Meneer jansen, sommige dames mogen absoluut never niet te nat ? Zijn dat die planten die je niet op hydro kan kweken??? Er is aarde die je niet te nat kan zetten en bijna het zelfde water vasthoudend vermogen heeft als pito.Ik zet mijn tensio in volle bloei met 18liter aarde gewoon op 20 en zelfs nog natter bij de zuipers. Potten staan gewoon bol! Water gift is op aarde een van de meest lastige dingen. Te veel water met verkeerde aarde maakt immers blubber en verstikt. Te weinig water maakt minder bloemen. Op Hydro is water altijd genoeg er kan immers niet te nat gezet worden. Vandaar dat aarde kwekers die overstappen naar hydro dan pas vaak zoveel beter draaien.... ;) Ik heb in het verleden met volle bakken gewerkt en daar geleerd dat er bij niet goed inwateren droge plekken ontstaan. Met zulke grote smart potten lijkt het me sneller kunnen optreden door de snellere verdamping. Tensio is voor mij van belang om te zien waneer ze gaan zuipen en ik dus moet plompen en daar mee moet stoppen.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aarde heb ik bij sommige planten bij overwatering het echt niet meer goed zien komen

en het leek wel soort gerelateerd

dat is wat ik bedoelde

 

de bedoeling van die post was een reaktie op cityboxers vraag , en niet bedoeld om de thread met zijdelingse info te vervuilen

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph gebruikt het juiste medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat met goede aarde in de bloei fase kan dat wel? Zins ik een stuk nater kweek zijn mijn resultaten omhoog gegaan en minder last van tekorten of overschot van iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha die quote, heb je die al lang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een bakkie lava aarde van bac

light mix van goldlabel is ook goed spul. Zoals ph zegt als het maar geen modder wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een deel cocos erdoor was een oplossing die op zich best werkte

wel de voeding er iets op aangepast= ietsje zuurder, beetje bitterzout en aspirine in de bloei , beetje natuurazijn bij het voorgroeien

dit alles in combinatie met biobizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een goed medium staat je gewas nooit te nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitterzout? En bedoel je die aspirine van Bayer meneer jansen?

 

Heb bitterzout al gevonden... magnesiumoxide.

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...