Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

In de groei heb ik ze wel iets droger staan, laat de tensio's oplopen tot 200 mbar omdat ik het idee heb dat dan de wortelontwikkeling dan sneller gaat.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de tijd dat ik aarde gebruikte 50% batmix 50% cocos .

 

Never probleem met wateren tensio alleen als controle waarneer zuipen zoals PH al aan geeft .

 

Toch tijd voor pito city :likken:

 

Die worden nog wel dik hoor weekie langer mischien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , bij snelle groei raakt bij niet te dure aarde mixen de magnesium snel op

dus zodra ik de aarde luchtiger maakte met cocos was dat het eerste tekort waar ik me te maken had

op gegeven moment dus bitterzout aan receptuur toegevoegd

bij volbemeste kilomix aarde hoeft dat niet- daar komen nauwelijks magnesium tekorten bij voor

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha die quote, heb je die al lang?

sinds gister, had hem al veel eerder gelezen maar kon toen niet aanpassen...

 

Krijg iedere keer weer een glimlach op me smoel als ik hem lees LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dan heb ik het 4 jaar geleden niet voor niets gepost

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben wel heel benieuwd hoe de dames er nu zoal bijstaan... updates?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U roept, wij draaien.

 

Qua watergift kan ik toch nog iets leren van onze oude aarde rot heer Donner dus ik heb de watergift verhoogd. Zie er weinig van terug op de tensio's dus ik denk inderdaad dat er meer water in de potten kon. Op aanraden van Donner gaat dat nu ook zo nu en dan van onderen gebeuren.

 

Verder ga ik, zolang het gewas er goed bij staat, niets veranderen aan het klimaat. Toppen zijn nog niet dik genoeg om druk over fluf te maken en moeten zelfs nog aandikken. Co2 speel ik mee. Tussen 1100-1200ppm. Klimaat staat het zonder problemen toe.

 

Dag 37

Temp: 29-20

RH%: 70

RH%: Nacht: 70% (ontvochtigen in de nacht)

Co2: 1100-1200ppm tot eind deze week

 

 

gallery_31853_16646_213547.jpg

 

gallery_31853_16646_156621.jpg

 

gallery_31853_16646_92015.jpg

 

Ik zat eens te kijken naar een foto van mijn vorige run hier op WF. Wat een verschil. Toch denk ik niet dat ik op een rare ronde afsteven. Wat zeggen jullie? Behaal ik mijn 1 op 1 doel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1- er zijn veel colas per m2

2- er is nog veel ontwikkeling te verwachten : je hebt al een fatsoenlijke topaanzet met nog heel veel witte meeldraden

3- ze zien er niet ongezond uit

 

ik zie niet waarom je niet op zijn minst in de buurt van 1 watt p gram zou komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat eens te kijken naar een foto van mijn vorige run hier op WF. Wat een verschil. Toch denk ik niet dat ik op een rare ronde afsteven. Wat zeggen jullie? Behaal ik mijn 1 op 1 doel?

 

Je vorige grow vergelijken met de huidige is zoiets als appels en peren vergelijken, aangezien je andere genetica hebt staan en een andere soort voeding gebruikt. Daarbij staat Jackberry nou niet echt bekend om zijn grote opbrengst en donkey dick buds... Ik zie er niks raars aan City, zien er mooi en gezond uit. Het aan dikken komt nog wel je bent iets over de helft van deze ronde.

 

De hoeveelheid toppen in jou veldje gaat je echt wel naar die 1 op 1 brengen daar hoef je niet over in te zitten....

 

Keep em green en hou hem hoog. :showoff:

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

de jb goed gegrowd kan ze echt wel flinke buds maken voor de korte bloei die ze heeft, en ze kan zo compact als een amnees worden..

 

ook ik zie geen reden dat je de 1 op 1 niet kan halen, daar naast is ze ook nog eens heel snel ondanks dat je haar een week langer laat staan..

 

je moet haar zeker niet met de vorige ronde vergelijken, daar zat je me ploftoppen en een ronde die 2 weken langer duurde..

zoals worm al zij, appels en bananen vergelijken werkt niet.

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, appels en peren. Ook qua setup. Zit zo'n beetje 150watt per m2 verschil tussen. Los van het feit dat de planten totaal verschillend zijn is dat ook zeker reden voor kleinere topjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch kijk ik wel een beetje nostalgisch naar die oude foto's en toppen :)

 

Ps 3.0. Vorige ronde had 2 weken langer kunnen duren maar ze zijn gewoon om gegaan toen het tijd was ivm toprot immers.. Dit rondje kan ik wel iets rekken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch heb ik ook groene amnees planten gehad die te weinig dronken omdat er uit gemakzucht badmix was aangeschaft. Dat ze te weinig dronken was aan nergens te zien, ze hadden net genoeg. Badmix is te zanderig en heeft niet zo'n best watervasthoudend vermogen zonder dat het blubber word. Opbrengst was -40% Wist je dat planten heel goed kunnen rekenen?

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch mooi uit.

En lekker.

 

Ik duim voor je City.

Dat je de 1 op 1 mag halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het idee dat je best lekker gaat. Die plant die heeft inderdaad nog wel even nodig.

Louter positief. Als je bevestiging hiervan wil kun je vandaag in mijn topic de andere kant van het spectrum zien. Die zijn al een stuk verder en gaat zodoende ook minder opbrengen(naast het vanzelfsprekende verschil omdat ik geen OC en co2 tot mijn beschikking heb).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterende plaatjes hier weer zeg DAMN! :icecream:

Wel zie ik verbrandde bladpuntjes.... iets te veel snoep gegeven City? :whistle:

 

Gaat helemaal goed komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Donner. interessant vraagstuk. Ik ben eigenwijs en neem niet alles direct aan maar zoals ik eerder aangaf geloof ik wel dat watergift beter had gekund. Vanaf vorige week heb ik, nadat jij dat hebt aangegeven ook daadwerkelijk veranderd. Grappig is te zien dat ik nu 30% meer water geef en de tensio's niet heel veel lager staan. Blijkbaar had de aarde veel meer absorbsie vermogen en heb ik er niet volledig gebruik van gemaakt eerder. De planten konden blijkbaar ook meer drinken. Ze drinken nu gemiddeld 3L per 2 dagen per plant (1,5L per dag). Ik heb nu de tensio's tussen 40-80mbar. Persoonlijk vind ik dat iets laag, zeg je er van Donner?

 

@ G&G. Bedankt, we scharrelen rustig door :)

 

@ pareto. Gaat inderdaad wel goed komen, maar verwacht geen monster-score. Was misschien ook iets wishful thinking na de vele veranderingen.

 

@ Critical. Bedankt voor je vertrouwen! Ze hebben niet te veel voeding gehad de laatste weken. Eerste weken zat ik waarschijnlijk wel met een te hoge bodem EC maar nu niet meer. Sterker nog; ik heb niet meer dan 1ml BAC per L water gegeven terwijl ik inmiddels al op 3ml had moeten zitten. Zie geen redenen om het anders te doen. In zulke grote potten raakt de voeding ook niet snel uitgeput. Denk dat die verkleuringen eerder kwamen door TMV of een klein plaatselijk probleempje. Is geen algemene trend in het hok namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem met die tensiometers is ook dat ze eigenlijk maar heel lokaal de vochtigheid meten. Water verplaatst zich maar heel langzaam door de pot als er geen groot verschil in vochtigheid is.

 

Had een keer 5 van mijn digitale tensiologgers naast elkaar gezet en bij gieten "op" een van de meters aan de zijkant duurde het een eeuwigheid voordat het water bij de middelste was. Dat is een afstand van nog geen 10 cm. Opstelling en grafiekje (rode lijn is voor de sensor met de roze kabel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had jouw proefje eerder al gezien en ben me om die reden bewust van de beperking van een tensio meter. Nuttige informatie! Maar goed, ik geef dus wel op een dusdanige wijze dat ik die lokale verschillen kan duiden. Ik weet niet hoe lang het duurde bij jou voordat het water zich verplaatste maar ik geef natuurlijk ook maar eens per 2-3 dagen water dus verwacht eigenlijk wel dat in die tijd het water zich wel redelijk verspreidt heeft. Zou leuk zijn zo'n testje met een grotere smartpot of specie kuip oid. Is dat niks voor jouw Wietefras?

 

Zoals ik eerder ook aangaf geef ik ook op aanraden van Donner toch 1-2x per week nu ook van onderen water. Ik merk dat dit een positief effect heeft op de uniformiteit van het watergeven. De potten lopen na verloop van tijd toch allemaal een beetje uiteen. De een drinkt toch meer dan de ander en met name ook vanwege het gebrek aan uniformiteit in licht zijn er plaatsen waar meer licht is en dus de planten meer drinken (door meer fotosynthese bla bla bla). Anyway, door zo nu en dan alles onder water te zetten trekt iedere pot zelf naar binnen wat hij aan kan.

 

Ik doe dat nu alleen op de dagen dat ik geen voeding geef. Ik vraag me wel nog af of als ik wel voeding zou geven van onderen of die voeding niet (grotendeels) aan de buitenkant van de pot blijft hangen. Vraag me af of de voeding door de potwand van de smartpot heen gaat. De 375L potten hebben een flink dikke stof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van onder watergeven lijkt me inderdaad ook beter voor de verdeling. In ieder geval in de "breedte". Geen idee hoe hoog het water dan komt. Misschien moeti k dat nog eens testen inderdaad :)

 

Was zelf met die smartpotten een beetje bang voor schimmel als je ze van onder water geeft, maar dat is blijkbaar geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten staan redelijk ver bij elkaar vandaan bij mij he, vorige ronde had ik die kleinere potten dichter op elkaar staan en kreeg wel schimmel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, dus toch. Zag dat Krasi een enorm hok vol had staan met die dingen en van onder water gaf, dus nam aan dat het wel goed zat. Maar goed, ben voorlopig over met hydro en dat bevalt me eigenlijk veel beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gepraat worden sommige WF'ers niet blij van dus maar weer een fotootje. Ik heb mijn max bereikt mbt de co2. Ik begon nu duidelijk signalen te zien dat ze het niet meer lekker vonden. Co2 is nu naar 900ppm en daar blijft hij op voorlopig en nachttemp 1 graad lager.

 

 

Vanaf nu geen voeding meer, er lijkt namelijk genoeg in de plant/medium te zitten.

 

Statistieken dag 41:

Temp: 29/20

RH%: 72dag en 70nacht.

Co2: 900ppm

Geen voeding meer.

 

gallery_31853_16646_131828.jpg

 

gallery_31853_16646_363752.jpg

 

gallery_31853_16646_263811.jpg

 

gallery_31853_16646_11672.jpg

 

gallery_31853_16646_597639.jpg

 

 

Officieel moet ik nog 10 dagen. Ik heb in het begin een beetje gespeeld met de tijd. 12uren met 40 minuten licht gedurende de eerste 3/4 weken. De oogsttijd kwam me niet uit en op die manier wilde ik het iets sturen. De reden dat ze dus iets 'achterlopen' is waarschijnlijk hier aan te wijten. Grappig dat 3.0 en Racker beiden zagen dat de plant nog verder kon terwijl als je naar de kalender kijkt ze eigenlijk al een stuk verder waren. Dat noem ik nou 'planten lezen'.

 

 

Ik geef ze sowieso een paar dagen extra, gezien mijn werktijden en planning wordt dit 3 dagen of 9 dagen extra. Iemand die een gokje duft te wagen mbt de eindtijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zouden ze nu nog 19 dagen moeten. Dat is iets te lang zonder voeding...?! Of zit er nog genoeg in de aarde met 20 buffertabs en zo'n grote hoeveelheid medium. Ik zie namelijk nog geen tekenen van weinig voeding oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...