Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Peterkan

Het geheim houden van je kweek

Recommended Posts

Boeie, Met 2 tot 4 lampen is er niks om zorgen over te maken. heb zelf ook gedaan.

Leg wel ongeveel 300-400 euro opzij per oogst voor stroom als je 2 lampen hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leuke van zonnepanelen is dat de brandweer je huis niet blust...

Dit omdat er altijd stoom op de installatie blijft staan .

 

Dit probleem gaat in de toekomst nog veel groter worden .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bericht heb ik ook vernomen, maar dat schijnt onjuist te zijn. Brandweerlieden dragen isolerende handschoenen en schoenen. Als ze met blote handen en op blote voeten een spanning voerende draad aanraken, krijgen ze inderdaad een optater. Maar brandweerlieden blussen niet met blote handen en op blote voeten. Verder zorgt het bluswater nagenoeg onmiddellijk voor kortsluiting. Giet maar eens een emmer water in een stopcontact. Gaslekken zijn veel gevaarlijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt inderdaad te maken met een omvormer die de opgewekte stroom "passend" maakt om op het net terug te laten vloeien zodat je er met je gewone stopcontact bij je stroom kan. Er zit inderdaad een tussenmeter tussen.

 

iemand ervaring met de nissan leaf? :P Das een auto die je als aggegraat kan gebruiken alsdus de reclame!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wat ook erg belangrijk is met zonnepanelen, let op je bedrading.

Naast wat je via de meter verbruikt, verbruik je ook dat van de zonnepanelen. Je stop zal dus niet knappen maar je bedrading wel smelten....

 

Je verbruikt tegelijkertijd geen stroom van je panelen en van het net. De stroom van je panelen, gaat nadat die is omgevormd naar 230 volt in het net en is niet rechtstreeks beschikbaar voor gebruik. Dus alle stroom die je gebruikt passeert een groepszekering.(tenzij je stroom voor de meter aftapt). Anders zou je aparte stopcontacten moeten hebben die via een tweede netwerk stroom leveren.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk er inderdaad wel mee uit ja, ga niet zomaar panelen op je dak gooien zonder dat je weet hoe je het zooitje fatsoenlijk aanlegd, komt echt wel het een en ander bij kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg, als je zo paranoïde leeft, stop met de hele zooi.

wij zitten met duizenden te kweken.

er worden er ?? per week gepakt ! en dat zijn grote jongens.

wtf, aij bange leeft ga je bange dood.

als je er niet van slaapt, stoppen !!!

 

grtn erazer

Edited by erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een kleine kernreactor in me schuur staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@erazer,

 

Er worden er elk jaar toch zo'n 5500 gepakt. Dus ruim 100 per week. Lijkt me toch goed om zoveel mogelijk te zorgen dat je er daar niet eentje van bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20% wordt opgepakt. Gewoon zorgen dat je bij de 80% slimste/meest paranoide hoort.

 

 

Trouwens, een zonnecollector heeft geen zin want ondanks dat je teruglevert aan het stroomnet wordt er wel bijgehouden hoe veel je teruglevert. Natuurlijk wordt er ook bijgehouden hoe veel je hebt verbruikt.

 

Als je bang bent voor ontdekking dan zit het niet in hoe veel je voor je stroom hebt betaald, maar hoe veel je werkelijk hebt verbruikt. En aangezien je verbruik gewoon wordt bijgehouden heeft het dus helemaal geen meerwaarde als veiligheidsmaatregel tegen de politie. Het zal alleen besparing in je broekzakopleveren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die zonnepanelen gaat je (hun) stroommeter toch gewoon langzamer draaien of zelfs terug. Hoe zouden ze dan moeten zien hoeveel je daadwerkelijk verbruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die zonnepanelen gaat je (hun) stroommeter toch gewoon langzamer draaien of zelfs terug. Hoe zouden ze dan moeten zien hoeveel je daadwerkelijk verbruikt?

 

Gefactureerd verbruik + aangevraagde groenestroomcertificaten = totale verbruik. Dus op 1000 kWh na kan men dit weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok, dus je krijgt ook een meter op de uitvoer van zonnepanelen (ofwel de hoofdmeter houdt dat apart bij). Dat is vast ook wel te omzeilen dan?

 

Je hebt ook van die systemen die zonnelicht naar binnen kunnen sturen. Kun je binnenshuis kweken onder zonlicht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een meter die bijhoudt hoeveel je panelen produceren. Zo moet je dan af en toe zelf je meterstand ingeven om zo je €450/€350/etc etc te recupereren. Je zou natuurlijk systematisch te weinig kunnen doorgeven, maar dan kost het je wel je groenestroomcertificaten, vooral voor oude installaties toch een groot deel van je rendement. En ik heb geen weet van controles hierop, meestal gaan mensen frauderen en teveel doorgeven, maar ik denk dat het zéér verdacht overkomt als er bij een eventuele controle blijkt dat je systematisch te weinig doorgeeft (wie laat er nu honderden € liggen?).

 

Het probleem lost zichzelf op, door het langzaam wegvallen van alle subsidies valt ook de controle langzaam weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook op LED gaan kweken en kijken of je dit bevalt. Wel voordelig in je stroomrekening..

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED is inefficiënter dan HPS, dus hoezo zou LED goedkoper zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja verbruik is minder maar lever ook minder op. Dan kun je net zo goed onder een 250watt HPS gaan kweken, haal je hoger rendement...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha is mogelijk, maar kweek dan binnen de garantie van je TV. Lol

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je mythbusters mag geloven, dan groeien de planten beter bij een muziekje. Misschien helpt een leuke TV show ook wel dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED staat nog in de kinderschoenen maar haalt het lang en breed niet

ten opzichte van de HSP. Ik doe er met me (test) LED kweekje iig een flink stuk

langer over om tot oogsten over te gaan...dus gebruik je ook over een langere

periode stroom.

De meeste die gepakt worden hebben of hun mondje voorbij gepraat of geur door

eigenwijs geen koolstoffilter te gebruiken.

Maar met mijn 6 plantjes in de tent maak ik me geen zorgen. Of loop ik een net zo groot

risico?? Iemand wel eens gepakt zien worden met paar plantjes?? iK nog niet iig.

Ik maak me eerder zorgen om mijn zoon die volgende week een toets heeft! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in die kinderschoenen zit led pas 15 jaar.....

 

en zal er nooit uitkomen ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, er zijn nog topics terug te vinden van 5 jaar geleden dat mensen riepen dat iedereen over 5 jaar led gebruikt..

 

Led is nog steeds niet hoger gekomen dan toen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan waar de meter staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...