Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Afghanistan.....taliban, heroine en KUSH baby.

Recommended Posts

Dat ziet er lekker uit .. `t ruikt zeker hetzelfde ? :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ PH

 

nee ik kweek zeker geen mannen

maar ik merk gewoon dat sinds ik kweek ik buiten ook minder last heb

 

sorry voor de topicvervuiling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erazer, haha het schaamrood stijgt tot aan m`n toupetje wanneer ik foto`s drop.

Fusion heeft hier toch wel een kristal in handen, mooie zeer witte strain.

Een rookreport zal er vast wel komen. :lol:

 

Ph, thanks. :lol:

 

Hempy, nee hoor, daar is over nagedacht. :wOOt

 

Elmo, zeker weten, een lekkere typische geur. ;)

 

Weed Rebel, no sweat. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Running Water, haha Afghaanse pistes. :wOOt

 

Update:

 

12/12 dag 38, zichtbare bloei dag 27.

Max temp 30C, min temp 23C.

Max lv 58%, min lv 49%.

Tensio`s tussen de 110 en 230Mbar.

 

Wanneer je de foto`s ziet zijn de toppen toch iets gezwollen.

Belangrijker is, en DJ zei het al in zijn topic, ze worden hard......lekker hard.

Met nog 2,5 week bloei een welkome ontwikkeling.

Ook heb ik vandaag de herfst zien inluiden, sommige dames worden lichter van kleur.

 

Ik heb daar ook een andere theorie op, namelijk, ik heb veel bladeren verwijderd, al deze bladeren slaan voeding in zich op, nu zijn de planten in de voor hun belangrijkste fase, de late bloei.

Hier gaan zij hun toppen/bloemen zo sterk en dik mogelijk maken in de hoop van voortplanting.

Daar hebben ze veel voedingsstoffen voor nodig.

Die ze bij een tekort, of bij gebrek aan tijd ook uit de bladeren halen.

Vandaar de vergeling.

Iemand die deze theorie kan beamen dan wel teniet doen?

 

Gisteren hebben de dames elk 3ltr voedingswater gehad, verrijkt met de laatste component van m`n poedermixen, die voor de late bloei.

Voornaamste ingrediënten zijn:

Extra veel fosfor en kalium, endo myco`s, fulvinezuur, lekker veel molasse, silicum, humuszuren, aminozuren, yucca en meer moois.

De npk waarde is 1-30-20.

 

De witheid is veruit de wreedste die ik ooit in een strain gehad heb, en de geur, ik weet het, ik heb het al vaker gezegd, speciaal.

 

Foto`s.

 

Links.

 

gallery_30844_15662_4047202.jpg

 

Rechts.

 

gallery_30844_15662_6188984.jpg

 

Midden.

 

gallery_30844_15662_5928060.jpg

 

Snapshots.

 

gallery_30844_15662_3220816.jpg

 

gallery_30844_15662_4841553.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Krasi,

 

Je gaat weer lekker hè gap. Het is prachtig om te zien hoe wit ze zijn. Dit zal mede het gevolg zijn van de voeding. Lijkt me voor herhaling vatbaar of niet?

Je theorie over vergeling zou zomaar kunnen kloppen. Het klinkt heel aannemelijk. Je weet hoe PH erover denkt.

Heb je enig gevoel erbij of de opbrengst in de buurt zal komen van een K?

Ik zal gelijk met je klaar zijn over 2,5 week dus ben benieuwd wie beter zal scoren :wOOt

 

Gabber, ik wens je al het succes in de hele wereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist niet dat Kerstmis in juli valt. :lol:

Man wat zien die wit! Ben echt benieuwd naar de smaak en uitwerking van dit soortje.

Laat ze lekker vet worden Krasi. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo, bedankt. :lol:

 

Don Loro, thanks man, het gaat de goede kant op.

PH loves geel, ik ook wel, maar tegen het einde.

De opbrengst durf ik niet te zeggen, sceptisch ben ik altijd, zelfs wanneer ik cola`s heb groeien. :lol:

laten we hopen dat over 2,5 week we allebei erg blij gaan worden, jij ook all the best mate.

 

Tune, haha dit zijn de besneeuwde bergtoppen van de al-Qaida mountains. :lol:

De smaak en uitwerking ben ik ook zeer benieuwd naar, tis weer een aantal maanden geleden dat ik er eentje in de brand heb gestoken. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die ze bij een tekort,....

Vandaar de vergeling.

Iemand die deze theorie kan beamen dan wel teniet doen?

 

De npk waarde is 1-30-20.

 

Ik denk dat je theorie klopt in theorie en in de praktijk :lol: Het verbaasde me dat 1 van mijn additives, Bud XL, voor vanaf week 5 bloei, grotendeels N is. Is o.a. om het groen te houden tot het eind en voor beter voeding->sugars transport (wat ook weer voor minder snelle vergeling zorgt). Maar het verbaasd me ook dat er bijna geen N in je laatste fase poeders zit. Je poeders zijn uit de VS toch? Daar doet men niet aan de herfst of opzettelijke vergeling, green till the end, "never" je plant van voeding onthouden die ze nodig heeft, kost opbrengst en levert niets op. Die wachten ook niet op zo veel amber (is gedegradeerde THC) dus oogsten vaak eerder, voor het echt geel wordt dus. Ik zoek een beetje een middelweg (groen-geel tijdens oogst :wOOt) maar ja blijft moelijk timen natuurlijk.

 

Succes de laatste weekjes, ik hoop voor je dat ze nog flink gaan aandikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PH loves geel, ik ook wel, maar tegen het einde.

2,5 week

 

Amnees rip ik dag 1 week 7.

Das 2.5 week voor de oogst

 

Groen is chlorofyl dat beinvloed zoiezo de smaak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlorofyl, daar gaat het m.n. om ja. Gras/hooi smaak/geur en in extreme mate zelfs metaalsmaak. Ik heb er onlangs een aantal discussies en smaaktesten (en witte/zwarte rook testen, bekend hier?) over gelezen omdat het 1 van de handjevol duidelijke tegenstrijdigheden is tussen VS en NL kwekers (op basis van WF dan) en een paar dingen komen duidelijk naar voren:

 

- het is deels een kwestie van inderdaad "smaak", en smaken verschillen. De juiste voeding (ook N) kan de smaak ook verbeteren/verrijken.

- het is voornamelijk afhankelijk van je droog en cure methoden en duur. Blad(groen), kun je er (grotendeels) af knippen. Goede voeding, drogen en curen bepaald de smaak van de wiet. Je planten onthouden van voeding door minder voeden of hollands-spoelen not so much...

- als je je spul zo snel mogelijk uit huis wilt hebben, kort drogen dus en vrijwel niet curen dus, dan is geler zeker beter voor de smaak ja.

 

Ik proef de chlorophyll heel duidelijk in te snel gedroogde wiet (blow 22 jaar dagelijks). Ik rook 't allemaal zelf op en smaak is voor mij veel belangrijker dan hoeveelheid. Maar, de oplossing van (ervaren) kwekers (zoals jullie) in de VS is langzaam drogen en curen, niet je planten vroegtijdig, zelfs op het moment dat ze vaak het meest aandikken en de voeding juist nodig hebben, omzeep helpen. Meer groen=meer chlorophyll=meer photosynteze=meer wiet en THC. Klein knippen en dan drogen met LV van 60-70 (en niet 40), dan goed curen, dan proeven (of verbranden en zie de witte rook...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een veldje vol liefde :wOOt

 

Ziet er echt super uit!

 

Leuk om te zien met die voeding uit amerika ook. is eens wat anders^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativied, thanks gozer.

Interessante materie, idd de voeding komt uit de VS, vroeg wordt er veel N ingepompt die met elke nieuwe component minder wordt, in de meeste voedingsmerken is dat zo geregeld.

Ik heb ook een tijdje op USA fora gezeten, en idd zijn er gemengde gevoelens bij die Yankees wat betreft een herfstig einde, de een zweert erbij, de ander schreeuwt dat dat niet hoort.

Zelf geloof ik er wel in, zoals het in de natuur gaat zo moet het bij mij ook.

En natuurlijk niet helemaal geel, maar zeker wel geel. :lol:

 

PH, ze worden nu lichter van kleur, met 2,5 weken te gaan mooi op tijd mijn inziens.

Wanneer m`n 9,5 weken soortje in week vier al lichter van kleur wordt raak ik in paniek. :wOOt

Ik ben geen tegenstander van geel iig.

 

Sativied again, interessante stof weer, ik weet iig dat de manier van drogen en knippen invloed op de smaak hebben, de laatste week flushen doen ze in de USA ook wel hoor, vaak genoeg gezien.

Ieder doet dat met een achterliggende gedachte, Polletje gelooft er ook niet in meen ik laatst gelezen te hebben.

Ik doe het eigenlijk om de bloeivoeding uit m`n aarde te spoelen zodat ik weer met een "schone aarde" kan beginnen waar ik groeivoeding gebruik om in te wateren, omdat ik m`n aarde redelijk lang hergebruik.

 

LittleGanjaman, dank je, ik hou wel een beetje van dingen uitproberen, het kan ook verkeerd uitpakken, maar een uitdaging ga ik niet uit de weg. :lol:

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ook een tijdje op USA fora gezeten, en idd zijn er gemengde gevoelens bij die Yankees wat betreft een herfstig einde, de een zweert erbij, de ander schreeuwt dat dat niet hoort.
Inderdaad, en vaak zijn beide kanten net zo overtuigd en zelfs overtuigend. Even afgezien of het er meer zijn, de tegenstanders van zowel herfst en flushen is een grote groep inclusief ook goede en geloofwaardige kwekers die ook op kwaliteit letten (organische kweker "UncleBen" zegt je misschien wel iets, heeft nogal wat op het internet 'getypt').

 

de laatste week flushen doen ze in de USA ook wel hoor, vaak genoeg gezien.
Jawel, en zoals je zei om hun eigen redenen, maar, 1 tot 2 weken spoelen, pre-harvest flush dus, in een 'organische aarde' kweek om de smaak (wat ik bedoelde met hollands-spoelen omdat ik het hier meerdere keren op WF heb gezien, incl. mijn SP verslag) is mij in tegenstelling tot hier ook afgeraden. Daar lijkt men het toch wel redelijk over eens te zijn in de organische subforums die ik wel's doorlees. Een van de argumenten is dat je de meeste organische voeding niet effectief 'uit' de grond kunt spoelen. Maar het belangrijkste punt, en dat geld ook voor mineralen voeding, is dat een slechte smaak wel komt van 'overvoeding' maar dat wil niet zeggen dat het tegenovergestelde, ondervoeden, de smaak verbeterd (in tegendeel volgens een fruit en groentekwekers ook al hou ik niet zo van die vergelijking). Voeding zit in de bladeren en in de stammen, niet in de calyxes en pistils.

 

Ik probeer niemand te overtuigen om iets anders dan anders te gaan doen ofzo. Er zijn in dit geval nogal veel verschillende wegen naar Rome en viel me op dat sommige zo tegenstrijdig zijn.

 

Ik neig naar het aansluiten bij de Summary van: http://www.420magazine.com/forums/how-grow...t-flushing.html ("translocation" stukje sluit aan bij je theorie overigens) en vooral de laatste alinea: "Drying and curing (when done right) on the other hand have proved (In many studies) to have a major impact on taste and flavour, by breaking down chlorophylls and converting starches into sugars. Most attributes blamed on unflushed buds may be the result of unbalanced nutrition and/or overfert and unproper drying/curing."

 

Oh, sorry lange post, mijn vrouw wordt gek van me, ik heb het alleen nog maar over wietplanten :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant leer voer weer :wOOt

En over mijn vrouwtje idem die word al maanden gek van me.

keep them growing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativied, UncleBen is een bekende naam idd, levende encyclopedie.

http://www.rollitup.org/search.php?searchid=25010288

Post er maar op los, i love info.

Het zet met iig aan het denken, to flush or not to flush, that`s the question. :wOOt

 

Update wetenswaardigheidje, ik heb een grond ph testje gedaan, op de demi water manier en kwam uit op 6.5, dat is dus best netjes.

Ik wil ook nog zo`n Ecostyle ph test set kopen om nog een test te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is tegenwoordig ook een ph grond pen van bluelab he, just lettin u know;)

 

Bluelab-SoilpHPen-CapOFF-Web.jpg

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, die komt ook in m`n gear verzameling, alleen nu heb ik dus de andere twee methodes gedaan, zojuist de Ecostyle kit test gedaan, deze geeft een andere waarde, heel dicht bij de 6 dus ik denk 5.8, 5.9, niet slecht dus.

M`n kraanwater ph is 8.3.

Ik denk dat de organische zuren in de voeding de ph naar beneden brengt.

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke info idd

Leuke gadgets ook. Wij trainen met strains.....er is geen handleiding helaas.

Oefening baart kunst.....en misschien ooit een generaal draaiboek...untill then : carry on the discussion

Edited by hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hupz-meister, indeed. :wOOt

 

Update:

 

12/12 dag 41, zichtbare bloei dag 30.

Max temp 31C, min temp 24,5C.

Max lv 61%, min lv 43%.

Tensio`s tussen de 130 en 230Mbar.

 

Morgen is er precies 6 weken bloei in de tent.

Het aftellen gaat bijna beginnen.

Het is voor het eerst dat de max temp warmer dan 30C is geweest deze zomer, ook de min temp was vrij hoog.

De lv zakt gelukkig wel, de ontvochtiger icm de verhoging van de minimale afzuigfrequentie hebben dat goed weten te drukken.

Verder is het same old, same old.

 

Pics.

 

Rechts in de tent.

 

gallery_30844_15662_5436846.jpg

 

Links in de tent.

 

gallery_30844_15662_1706110.jpg

 

Het midden.

 

gallery_30844_15662_1570784.jpg

 

Het midden van bovenaf gezien, die verraad de herfstintrede.

 

gallery_30844_15662_6941081.jpg

 

Random shots.

 

gallery_30844_15662_5369153.jpg

 

gallery_30844_15662_2113140.jpg

 

gallery_30844_15662_4043793.jpg

 

Sommigen wisten al dat ik m`n moeders de deur uit heb getrapt.... :lol: ....die staan nu buiten te schitteren, ze hebben nog wel het ultieme offer gebracht, nageslacht in de vorm van stekken.

Ze staan onder plasma te genieten en kracht op te bouwen.

De achterste 2 rijen zijn Uruzghani`s, de rest AMG`s.

Hier worden nieuwe moeders uit geselecteerd en de mooiste 8 AMG`s gaan in de intense worden afgebloeit na de huidige Uruzghani ronde.

 

gallery_30844_15662_3657669.jpg

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt

 

stiekem wel benieuwd hoe de moeder die buitenstaat eruit ziet (moet vast niet meer terug te herkennen zijn)

 

stekken staan er verdomd strak bij!

nog tips en tricks buiten de stekpluggen? ( toevoegingen aarde?)

 

succes met de laatste loodjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterende bling bling dames Krasi :wOOt .

Je stekken zien er ook goed uit :lol: . Mooie vooruitzichten ook voor de volgende ronde :lol: .

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skunkmonster, thanks man, die Uruzghani moeder en 3 AMG moeders staan in m`n guerilla topic, vorige week nog gefotografeerd.

Ik heb de stekken na worteling direct in GL custom mix gedaan, water en GL roots. :lol:

 

Beaker, ze zijn letterlijk schitterend ja. :lol:

De stekken zijn weer goed gelukt, ook mede namens jouw goede raad destijds. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes man! jammer van die min temp. niets aan te doen helaas.

 

 

ik hoop dat je een groter tentje hebt voor je stekken, deze keer ga je gods gloeiende een normale start maken zonder stek problemen. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...